Log in

View Full Version : 1600(AEA) 5-bak in mijn golf II


Tommy
23-12-2005, 16:39
Weet iemand of een 1600(AEA? model met spanrol en multiriem voor de dynamo) met 5-bak zo in mijn golf 2 past? Golf 2 1300 MH is et...

Komt dit met de hoogte, en met de diepte(van het carter) uit? En wat betreft de bak? en de aandrijfassen van mijn 1300, passen die aan de bak? Verder dingen waar ik op zou moeten letten? Schakelmechanisme moet ik nog behoorlijk aanpassen denk ik. Iemand daar tips voor?

Dennis@polo86c.nl
23-12-2005, 17:28
Blok is afkomstig uit een Golf 3, wat qua motorsteunen overeen komt met de Golf 2 (voor zover ik weet).
Zou je eens moeten kijken hoe het daar in hangt.

Tommy
23-12-2005, 17:30
Blok is afkomstig uit een Golf 3, wat qua motorsteunen overeen komt met de Golf 2 (voor zover ik weet).
Zou je eens moeten kijken hoe het daar in hangt.

ow verrek... golf II en III verschillen niet zoveel heh? is ook zo. :rolleyes: :)

Iemand die een golf III met AEA heeft? om even te komen kijken? :)

Tommy
30-12-2005, 13:02
iemand die zoiets al eens gezien heeft, en info heeft?

Der Typ Siebzehn
30-12-2005, 14:19
Weet iemand of een 1600(AEA? model met spanrol en multiriem voor de dynamo) met 5-bak zo in mijn golf 2 past? Golf 2 1300 MH is et...

Komt dit met de hoogte, en met de diepte(van het carter) uit? En wat betreft de bak? en de aandrijfassen van mijn 1300, passen die aan de bak? Verder dingen waar ik op zou moeten letten? Schakelmechanisme moet ik nog behoorlijk aanpassen denk ik. Iemand daar tips voor?

die 1600cc Golf 3 blok waar je het over hebt, is dat er eentje met 75PK of een met 100PK? In de Golf 3 zijn er vanaf het midden van de bouwperiode, zo ongeveer vanaf eind 1995 2 verschillende types 1600cc blokken gemonteerd, nl. een met 75PK die gebaseerd is op de kleine viercilinderfamilie(EA111) en eentje met 100PK die gebaseerd is op de grote viercilinders(EA 827).
Als die 1600 van jou 75PK´s heeft zijn er geen (denk ik, in ieder geval kan het niet veel zijn) problemen, want dan is het basisblok dezelfde als bij een 1300, de kleine viercilinder dus.

Der Typ Siebzehn
30-12-2005, 14:26
ik heb het net voor je opgezocht, de 1600cc Golf 3 blok met motorcode AEA heeft 75pk, is dus net als de 1300 een kleine viercilinder(EA111), moet dus zonder problemen gaan, in ieder geval wat betreft de motorophangingspunten.

Tommy
30-12-2005, 14:33
ik heb het net voor je opgezocht, de 1600cc Golf 3 blok met motorcode AEA heeft 75pk, is dus net als de 1300 een kleine viercilinder(EA111), moet dus zonder problemen gaan, in ieder geval wat betreft de motorophangingspunten.

Dank je! Maar das ook wel wat ik ongeveer wist.

Alleen schijnt het blok kwa hoogte anders te zijn, en ik weet dat het iig niet in Polo's past(t/m type II) En kwa versnellingsbak heb ik geen idee of het allemaal over te zetten is... de aandrijfassen, schakelmechnisme en de steunen ook weer.

Pedaalemmer
30-12-2005, 14:56
Wonen er in friesland geen handige golfkenners in de buurt die je het haarfijn kunnen uitleggen?

Der Typ Siebzehn
30-12-2005, 14:56
het kan idd misschien zijn dat et 1600cc 75 PK golf 3 blok iets hoger is dan de 1300, want uit die kleine viercilinder kon qua diameter cilinderboring niet meer gehaald worden als bij de 1400cc Golf 3 blok (beide hebben dezelfde boring van 76,5 mm), maar die kleine 1600 cc viercilinder heeft wel een veel langere slag(86,9mm) als de 1400 waar die van afgeleid is, en dat VW daardoor om aan die 1600 cc bij die kleine viercilinder te komen, die kleine blok dus een beetje verhoogd heeft.
Zoiets (blokverhoging) heeft VW, dat weet ik100% zeker, bij de grote viercilinders gedaan om die "big" blok op 2 liter te krijgen.

Der Typ Siebzehn
30-12-2005, 15:01
Dank je! Maar das ook wel wat ik ongeveer wist.

Alleen schijnt het blok kwa hoogte anders te zijn, en ik weet dat het iig niet in Polo's past(t/m type II) En kwa versnellingsbak heb ik geen idee of het allemaal over te zetten is... de aandrijfassen, schakelmechnisme en de steunen ook weer.

kwa versnellingsbak wel, went net zoals er twee verschillende typen VW viercilinders zijn, zijn er ook twee verschillende, de daarbijbehorende versnellingsbakken die zo geconstueerd zijn dat ze of alleen op een kleine of alleen op een grote viercilinder te monteren zijn.

Tommy
30-12-2005, 15:43
hmmmmzz.. oke... laat ik dat dan maar aannemen.



Wonen er in friesland geen handige golfkenners in de buurt die je het haarfijn kunnen uitleggen?

name me one...

Pedaalemmer
30-12-2005, 16:42
Oke ander vraagje..

Waarom geen sloop gtitje en dan daaruit alles overzetten dat is pas een mooi hobby projectje nu moet je blijven aanpassen.

Sloopgtitjes zijn niet monsterlijk duur en het is goed zelf te doen.

Tommy
30-12-2005, 17:30
Oke ander vraagje..

Waarom geen sloop gtitje en dan daaruit alles overzetten dat is pas een mooi hobby projectje nu moet je blijven aanpassen.

Sloopgtitjes zijn niet monsterlijk duur en het is goed zelf te doen.


no comment! ;)

Tommy
30-12-2005, 18:43
In een golf 1 past ook een 2.0i GTI blok van golf 3 en een G60 past ook.
dus dan zal een golf 3 blok ook wel in een golf 2 passen.
Zo moeilijk is het toch niet.



big blocks liggen achterover, small blocks liggen voorover, dus heel andere hoeken...

als appels nu eens peren waren... :chair:

Der Typ Siebzehn
30-12-2005, 18:59
big blocks liggen achterover, small blocks liggen voorover, dus heel andere hoeken...

als appels nu eens peren waren... :chair:

;)

Tommy
30-12-2005, 19:00
;)

?

serge pot
30-12-2005, 19:45
aea past zul je alleen de bakflens moeten checken (btw dit blok past ook in de polo )
verschil zit hem er i8n dat het onderblok een 1,5 cm hoger is dan je 1.3
het carter is een cm of 3 dieper

Tommy
30-12-2005, 19:51
aea past zul je alleen de bakflens moeten checken (btw dit blok past ook in de polo )
verschil zit hem er i8n dat het onderblok een 1,5 cm hoger is dan je 1.3
het carter is een cm of 3 dieper

Ah oke, ik dacht dat het daarom niet paste bij een polo...

Ik heb de bak bij het blok... 5-bak, en heb nu 4-bak, dus kwa stangen en heveltjes zal ik wat aan moeten passen denk ik... steunen kan niemand me zo zeggen? Of hoe kan ik dat even simpel achterhalen?

serge pot
30-12-2005, 19:53
volgens mij kan jou schakelmechaniek er zo op .

serge pot
30-12-2005, 19:54
of je hebt een 020 bak ,dan moet je ook de schakelhap vervangen onder de auto

Tommy
30-12-2005, 20:26
of je hebt een 020 bak ,dan moet je ook de schakelhap vervangen onder de auto

En kan ik dat makkelijk even checken? of zie je dat niet gemakkelijk?

020 bak is dat niet de big block variant? :redface:

serge pot
30-12-2005, 20:50
020 is big block
085 is smallblock

Tommy
30-12-2005, 21:07
maar, als ik het dus goed begrijp, is er een smallblock(of iig vooroverliggende) waaraan wel een 020 bak hangt? dan heb ik dus steunen van 2 soorten golf II nodig?

(vergeef me als ik hele domme vragen stel ;) )

serge pot
30-12-2005, 21:09
idd ,jij snapt hem helemaal

Tommy
30-12-2005, 22:59
ow, das handig... passen daar dan ook verschillende "big bakken" achter? (steunen zal wel ruk worden ivm mijn 1300 subframe ben ik bang)

Der Typ Siebzehn
31-12-2005, 00:13
maar, als ik het dus goed begrijp, is er een smallblock(of iig vooroverliggende) waaraan wel een 020 bak hangt? dan heb ik dus steunen van 2 soorten golf II nodig?

(vergeef me als ik hele domme vragen stel ;) )

nee nee nee Tommy, een 020 bak is de versnellingsbak behorende bij de "big block", die kan nooit gecombineerd zijn (worden) met een "smallblock", omdat dat constructief onmogelijk is, net zomin als dat de versnellingsbak van de kleine motor aan de grote motor bevestigd kan worden.

Dennis@polo86c.nl
31-12-2005, 01:21
Op dit blok past geen 084/085 bak, maar een 02x variant.
Daarom heb ik het blok aan Tommy verkocht (maar is niet dat exemplaar of wel?).
Qua hoogte moet het absoluut geen probleem zijn, dat is het ook niet in een polo (zelfs een 1 :) )

Tommy
31-12-2005, 11:16
Op dit blok past geen 084/085 bak, maar een 02x variant.
Daarom heb ik het blok aan Tommy verkocht (maar is niet dat exemplaar of wel?).
Qua hoogte moet het absoluut geen probleem zijn, dat is het ook niet in een polo (zelfs een 1 :) )

Het spijt me voor het fabeltje van de hoogte... ;) Maar kwa diepte is dus nog even kijken? Zal wel loslopen denk ik...

En idd. Dennis, ik heb nu een compleet blok gekocht, incl (5 versnellings-)bak en alles er op en aan. Alles moet er in een keer in, gewoon compleet en icm een setje CBR carb's. Want die mis ik toch wel na men eerste jetta... :cool: :D

Maar goed, het is dus een small-blok waar een bak bedoeld voor een big-blok aan hangt? Of misschien iemand die het beter onder woorden kan brengen... :rolleyes:

Der Typ Siebzehn
31-12-2005, 14:15
Maar goed, het is dus een small-blok waar een bak bedoeld voor een big-blok aan hangt? Of misschien iemand die het beter onder woorden kan brengen... :rolleyes:

nogmaals nee, kan niet, dat is net zo onmogelijk als dat aan jou motor een bak van een ander merk b.v. van `n opel zou hangen.
020 bak past alleen aan een "big-block"
en een
085 bak past alleen aan een "small-block", elke andere combinatie bestaat niet, past niet.

serge pot
31-12-2005, 14:18
rene ,ga terug naar je boeken .van de smallblocks heb je nog niet genoeg kaas gegeten ,dus stop met eigenwijs zijn .

Der Typ Siebzehn
31-12-2005, 14:40
rene ,ga terug naar je boeken .van de smallblocks heb je nog niet genoeg kaas gegeten ,dus stop met eigenwijs zijn .

ik ben niet eigenwijs, dat zijn gewoon de feiten, de bak van een small-block(EA111) is net zoveel verschillend van de bak van een big-block(EA827) als de beide blokken onder elkaar, nl totaal verschillend, dus ik zou zeggen stop jij maar eens met eigenwijs zijn. :chair:

serge pot
31-12-2005, 15:06
wist je dat je op de smallblock varianten 2 soorten flensen hebt vor de versnellingsbak ?

serge pot
31-12-2005, 15:08
de aee in de golf 4 is anders (o2 bak)dan de aee in de polo6n (085)

serge pot
31-12-2005, 15:08
maar sla nog een keer met die stoel ,kick wel op sm :D

Tommy
31-12-2005, 15:20
om nog ff wat roet bij de wijn te doen... mijn blok komt uit een golf III... :redface: :rock:

serge pot
31-12-2005, 15:21
en zit je schakelstang aan de onder of bovenkant op de bak ?

Der Typ Siebzehn
31-12-2005, 15:28
maar kerel, van `t feit dat er voor de small-block varianten 2 verschillende soorten flensen zijn, dat zal wel, maar daar hadden we het toch hier helemaal niet over, hier ging het over 2 verschillende soorten versnellingsbakken in combinatie met 2 verschillende soorten blokken! Even ter herinnering een citaat van Tommy(ik citeer letterlijk): "Maar goed, het is dus een small-blok waar een bak bedoeld voor een big blok aan hangt? Of misschien iemand die het beter onder woorden kan brengen..."
Daar ging het zich hierom, hij dacht dat aan een small-block(EA111) een bak van een big-block(EA827) zou kunnen zitten, dat is gewoon onmogelijk. En trouwens jij zegt het ook al zelf hogerop: "020 is big block, 085 is smallblock", en zo is et maar net.

serge pot
31-12-2005, 15:31
klopt ,maar de aea motor is vaak uitgevoerd geweest in golf 3 met 020 bak ,vandaar

Der Typ Siebzehn
31-12-2005, 15:56
klopt ,maar de aea motor is vaak uitgevoerd geweest in golf 3 met 020 bak ,vandaar

beste serge,(ik blijf rustig), de aea is een 1600cc, 75PK Golf 3 blok behorende tot de small-block(EA 111)familie, daaraan kan nooit en te nimmer een 020 bak aan hebben gezeten, dat is technisch onmogelijk want het past gewoon niet op elkaar. Nogmaals, alleen een 085 bak past aan een small-block. 020 bakken passen alleen op de big-blocks(EA 827), bij de golf 3 zijn dat de 1600cc met 100PK, de beide 1800cc´s (75PK en 90 PK) plus beide 2 Liter blokken (115PK 8V en 16V met 150PK).

serge pot
31-12-2005, 16:04
ik blijf ook rustig ,heb alleen beider varianten gezien .

Der Typ Siebzehn
31-12-2005, 16:15
ik blijf ook rustig ,heb alleen beider varianten gezien .

ik ook beste serge, zucht.....

René
31-12-2005, 16:25
je hebt toch twee varianten 1600 blokken in een golf 3 liggen?

serge pot
31-12-2005, 16:26
jups maar een smallblock en big block herken ik met mijn ogen dicht

René
31-12-2005, 16:27
hoe was dat ook alweer? een big block staat achterover toch?

sjampoo
31-12-2005, 16:36
Om even hout te snijden:
@ Rene' : D'r zijn wel degelijk small blocks waar een '020' bak achter hangt. Nix gepruts: gewoon af-fabriek. Zoek maar eens uit wat voor een bak er achter een AEA hoort in een Golf 3...

@ René : Achter en voorover: kan allebei :)
Golf gewijs:
Big hangt achterover.
Small hangt voorover

Maar in een 6N ligt de bigblock 1.9 diesel dan weer VOORover.

en om Rene' gek te maken: In de Bergrennen komt t voor dat er achter een smallblock een bak van een Opel word gehangen.. met tussenpasplaat, dat dan weer wel :)

Der Typ Siebzehn
31-12-2005, 16:41
je hebt toch twee varianten 1600 blokken in een golf 3 liggen?

precies, nl eentje met 75PK´s behorende tot de kleine motorenfamilie(EA111) die voorover gekanteld zijn ingebouwd, en een met 100PK behorende tot de "grote" motoren(EA 827) die achterovergekanteld zijn ingebouwd.

Der Typ Siebzehn
31-12-2005, 16:45
jups maar een smallblock en big block herken ik met mijn ogen dicht
ik ook, al jaren, na een Golf 1 te hebben gehad met een "smallblock" + twee Pirelli-GTI´s en twee Golfjes 2 (eenmaal 1600cc en eenmaal 1800cc) en nu een Golf 3 met 1800cc.....

René
31-12-2005, 16:49
precies, nl eentje met 75PK´s behorende tot de kleine motorenfamilie(EA111) die voorover gekanteld zijn ingebouwd, en een met 100PK behorende tot de "grote" motoren(EA 827) die achterovergekanteld zijn ingebouwd.

je hebt er twee met 75 pk.... eentje met het luchtfilter tegen het schutbord aan... en eentje met het luchtfilter tegen het rechter spatbord

:)

en die 100pk zat dacht ik in de milestone sport

Der Typ Siebzehn
31-12-2005, 16:52
je hebt er twee met 75 pk.... eentje met het luchtfilter tegen het schutbord aan... en eentje met het luchtfilter tegen het rechter spatbord

ja, oke dan, maar dat zijn details, het heeft voor de rest niets met die blokken aan zich te maken.

René
31-12-2005, 16:54
ik meende dat die blokken ook verschillend waren namelijk...

maar ok...

Der Typ Siebzehn
31-12-2005, 17:00
ik meende dat die blokken ook verschillend waren namelijk...

maar ok...

nee, zijn constructief dezelfde.

serge pot
31-12-2005, 17:14
ja, oke dan, maar dat zijn details, het heeft voor de rest niets met die blokken aan zich te maken.



nope weer fout abu en aea verschillen wel degelijk..abu heeft een tandwielpomp en waterpomp als spanrol en is mono point (luchtfilter tegen spatscherm)
aea is multipoint met filtewr op motor en sickelpomp .tevens heeft de abu korte zuigers en de aea langere

Der Typ Siebzehn
31-12-2005, 17:35
nope weer fout abu en aea verschillen wel degelijk..abu heeft een tandwielpomp en waterpomp als spanrol en is mono point (luchtfilter tegen spatscherm)
aea is multipoint met filtewr op motor en sickelpomp .tevens heeft de abu korte zuigers en de aea langere

beste serge: dat zijn alleen maar details die je nu noemt, beide blokken zijn de voorover ingebouwde 1600cc, de kleine motor dus, met de VW-interne naam "EA 111", de basisblokken van die twee (abu en aea) zijn dus dezelfde, een andere luchtfilterhuis, of multipoint of langere cq kortere zuigers doen daar niks aan veranderen, nogmaals dat zijn details, het gaat zich in dit geval om de basisblokken van die twee die beide tot de "EA 111" motorenfamilie behoren, en dus zoals ook iedereen kan zien, beide voorovergekanteld ingebouwd zijn.

sjampoo
31-12-2005, 17:56
beste serge: dat zijn alleen maar details die je nu noemt, beide blokken zijn de voorover ingebouwde 1600cc, de kleine motor dus, met de VW-interne naam "EA 111", de basisblokken van die twee (abu en aea) zijn dus dezelfde, een andere luchtfilterhuis, of multipoint of langere cq kortere zuigers doen daar niks aan veranderen, nogmaals dat zijn details, het gaat zich in dit geval om de basisblokken van die twee die beide tot de "EA 111" motorenfamilie behoren, en dus zoals ook iedereen kan zien, beide voorovergekanteld ingebouwd zijn.

Ze behoren inderdaad allebei tot de EA111. Maar het onderblok (basis) is toch echt wel redelijk verschillend:
Waterpomp als spanrol 'old-style' versus vaste waterpomp + aparte spanrol brengt nogal wat verschillen qua gietvorm met zich mee.

De oudere EA111's (0.8 t/m 1.4) zijn op de boring na zo goed als gelijk gebleven van 1974 t/m tja.. tot wanneer precies?

Los daarvan: de kop van een monopoint is qua inlaatpoorten niet echt gewijzigd. Vanaf de multipoint's heb je een andere vorm nodig (naja: vanaf de 'grotere inlaten': de NZ heeft gewoon een oude kop, maar bijv een AEE of AEA heeft een soort 'slakkenhuis' inlaat.


---

edit:

toevoeging van foto van spanrol + waterpomp ipv 'in 1'
http://www.volksforum.com/albums/files/3/9/000_0078.JPG

polo 3
31-12-2005, 19:23
wilt u daar ook ketchup bij?

-Jens!-
31-12-2005, 19:29
Bitch-fight!!!

Der Typ Siebzehn
31-12-2005, 19:36
@shampoo: oke, wat je daar schrijft overtuigd me wel, het zijn ook wel details, maar verschillen qua gietvormd bij een en dezelfde motorenfamilie, in dit geval dus de EA 111, vind ik zijn van meer relevantere waarde dan b.v. een luchtfilterbevestiging, het zijn verschillen, waar ik eerlijk gezegd nog niets van wist.

@polo 3: LOL

Der Typ Siebzehn
31-12-2005, 19:53
misschien een kleine overwinning voor serge: ik heb eens nagevraagd op het forum van de "Original Golf 1 IG"

http://www.golf1-ig.de

en daar zei iemand dat die combinatie small-block met een bak van een big-block er inderdaad zou zijn geweest, die 020 Bak heet dan niet meer "020" maar "02K"(oke, details), die 02K bak zou idd bevestigingspunten hebben voor alle 2 de viercilinders, dus passend zijn voor de EA 111 als ook de EA 827. Het ging om bakken met de volgende codes: CHV, CHW, CYZ of DHG.

sjampoo
31-12-2005, 19:59
Ah: niveau gaat nu eindelijk de goeie kant op! :)

Maar goed: waar t m dus in zit, is dat er van de AEA 2 verschillende versies bestaan: 1 waarop de standaard 085-achtige bak past, en 1 waarop een 020-achtige bak past. Believe us polo peeps: We've been there, done that, some even got the t-shirt (http://www.polo86c.nl/cgi-bin/forum/ikonboard.cgi?;act=ST;f=9;t=161)....


Hierbij een foto (maar tja: bak-passing zie je net niets van) van een 1600 'small block' dat NIET met een 085 samen werkt:

Waarschijnlijk wel te herkennen aan het alu carter, en de extra opening onder de carterventilatie..
http://www.polo86c.nl/projecten/dennis/1600/images/krukas.jpg


en:

een 1600 'small block' dat WEL met een 085 samen werkt:

Zie hier: Zelfde type small block, zonder extra opening onder carterontluchting, zonder alu carterpan.

http://www.polo86c.nl/iB_html/uploads/post-12-14173-1600.jpg

Der Typ Siebzehn
31-12-2005, 20:23
Daar heb ik nou pas wat aan, dat zijn argumenten, Hulde! Ik moet eerlijk toegeven dat ik nooit had gedacht, wist niet dat er aan een 1,6L "smallblock" af fabriek een 020bak, maar onder de naam 02K, was geleverd, learning all the time, daarmee heb je me dus overtuigd.

Maar waar ik wel nog mijn twijfels over heb is nl. het volgende: Tommy, die deze topic heeft gestart, schrijft dat er aan de originele 1300cc blok van zijn Golf 2 misschien wel een 020 bak aanzit, dat geloof ik niet, want we praten daarbij over een blok uit een Golf 2, en die zijn volgens mij alleen te combineren met een 085 bak.

zo, nu stop ik, want ik moet nog naar elders vanavond.

Der Typ Siebzehn
01-01-2006, 01:29
Wat een gedoe allemaal :confused:

Pas gewoon het blok en je weet het. klaar.
blok is er immers zo uit. en zit er ook zo weer in.Zo kun je maanden discuseren maar van ombouwen komt toch niks.


Dus het hok in met die zooi.

Zo, ik ben weer terug, ik ben het hier helemaal mee eens,Tommy, bouw dat blok erin en je zult zien of alles passend is cq. passend is te maken, suc6 verder ermee!

Rene´

P.s.: en hoop dat de motorkap kan dichtvallen ;)

serge pot
01-01-2006, 14:02
beste serge: dat zijn alleen maar details die je nu noemt, beide blokken zijn de voorover ingebouwde 1600cc, de kleine motor dus, met de VW-interne naam "EA 111", de basisblokken van die twee (abu en aea) zijn dus dezelfde, een andere luchtfilterhuis, of multipoint of langere cq kortere zuigers doen daar niks aan veranderen, nogmaals dat zijn details, het gaat zich in dit geval om de basisblokken van die twee die beide tot de "EA 111" motorenfamilie behoren, en dus zoals ook iedereen kan zien, beide voorovergekanteld ingebouwd zijn.

nothing said #edit#

serge pot
01-01-2006, 14:07
daarom de vraag aan tommy zit de schakelstang aan bovenzijde bak of onderzijde bak

Sjon
01-01-2006, 16:57
Op dit blok past geen 084/085 bak, maar een 02x variant.
Daarom heb ik het blok aan Tommy verkocht (maar is niet dat exemplaar of wel?).
Qua hoogte moet het absoluut geen probleem zijn, dat is het ook niet in een polo (zelfs een 1 :) )
Die bewuste AEA heb ik weer bij Tommy opgehaald. (ik had de drijfstangen nodig ;) )
Zuigers heb Polo1000 aka Jan en onderblok ligt op de schroot.
(ken alleen wat los spul ervan over)

Leerzame topic: doet er daar nog maar een paar van :cool:

Dennis@polo86c.nl
01-01-2006, 21:49
en daar zei iemand dat die combinatie small-block met een bak van een big-block er inderdaad zou zijn geweest, die 020 Bak heet dan niet meer "020" maar "02K"(oke, details), die 02K bak zou idd bevestigingspunten hebben voor alle 2 de viercilinders, dus passend zijn voor de EA 111 als ook de EA 827. Het ging om bakken met de volgende codes: CHV, CHW, CYZ of DHG.

Hier duidelijk op de foto's te zien, lengte van de bak"oren" is verschillend:

1600 ABU voor 084/085 bak:
http://www.polo86c.nl/temp/onderblok1600_1.jpg

1600 AEA voor 02K bak:
http://www.polo86c.nl/temp/onderblok1600_2.jpg

Dennis@polo86c.nl
01-01-2006, 21:52
@Sjon: zonde van het onderblok :(
Polo met Golf versnellingsbak opent nieuwe mogelijkheden :)

Sjon
02-01-2006, 10:40
@Sjon: zonde van het onderblok :(
Polo met Golf versnellingsbak opent nieuwe mogelijkheden :)
Yeah right.....onderblok zonder drijfstangen en zonder zuigers komt niemand ophalen.
En bij mij lag ie stierlijk in de weg........

Tommy
02-01-2006, 19:06
Zo, ik ben weer terug, ik ben het hier helemaal mee eens,Tommy, bouw dat blok erin en je zult zien of alles passend is cq. passend is te maken, suc6 verder ermee!


Dus ik gebruik de steunen voor het blok van mijn 1300 MH.

En voor de versnellingsbak gebruik ik de steunen van een golf II 1600 t/m 1800 met 5-bak? (mits ik niet met men subframe in de knoop kom) En het schakelmechnisme ook van de big-block type II... (Ik heb dus bij men MH idd schakelmechanisme onder de bak, en bij de AEA op de bak, en de koppeling zit voorop de bak, ipv bovenop)

Maar alles is dus met ori onderdelen wel op te lossen, zonder aanpassen.(inkorten/verlengen hevels van het schakelmechanisme enzo...) Eventueel dus alleen een versnellingsbaksteun aanpassen als ik op men subframe geen bevestigingsplaats heb voor de 02 bak...

correct me if I'm wrong!

Der Typ Siebzehn
02-01-2006, 19:12
vraag dit liever even aan Serge of Sjon of Dennis.

Voor wat betreft de rest van jouw project: suc6 ermee!

Tommy
02-01-2006, 19:17
dank u...

serge pot
02-01-2006, 19:46
goed als je koppelingshevel aan de frontzijde zit .zul je dus idd het schakelmechaniek ook over moeten zetten .
dit koppelingshevel is dit een korte(cm of10) of lange (cm of 20)
die van 10 cm is een hydraulische koppeling namelijk

Dennis@polo86c.nl
02-01-2006, 22:27
Denk motorsteunen van een 1300 Golf 2 of 1600 smallblock Golf 3, met passende baksteun.

Lennart
08-01-2006, 17:49
Dames... op internet elkaar (figuurlijk) zwart maken is makkelijk. Los dit 'face to face' op, dat is wel zo volwassen.. of niet dan? ;)

Baldrimmer
08-01-2006, 17:53
Leuk die catfight :D
Ik mag ook al niet meer via de wereld wijde interweb met mensen communiceren : het tis niet anders ...

Maar om weer ff ontopic te geraken : er was toch een hoogteverschil aan de bovenkant van de smallblocks ? Het is maar 1 cm maar toch . Uitlaatspruitstukken die dan te kort of te lang zijn ..
Hoe zat het daar ook al weer mee ?

serge pot
08-01-2006, 17:56
nee hoor spruitstuk past gewoon ,is maar 15mm verschil

Baldrimmer
08-01-2006, 17:58
Owk .. maar wel hoger dus
Opa heeft soms nog een helder moment supreme ;)

Michel B4
08-01-2006, 18:13
Dames... op internet elkaar (figuurlijk) zwart maken is makkelijk. Los dit 'face to face' op, dat is wel zo volwassen.. of niet dan? ;)


tomtom is de enige die mensen zwart maakt en gelijk beledigd,en ja ik zou em graag onmoeten face to face.
wanneer is er weer een damwoude meeting? ene tom stap jij op mij af of ik op jou?

Marco
08-01-2006, 18:15
Ik heb t zaakje opgeschoond, back on topic aub....

serge pot
08-01-2006, 19:31
iemand een honkbalknuppel kopen ?


ik zeg dimmen tegen iedereen ,en weer terug ontopic

serge pot
08-01-2006, 19:32
lijkt wel een kleuterklas ,welles ,nietus ,welles ,nietus ,welles ,nietus ,welles ,nietus ,welles ,nietus ,welles ,nietus ,welles ,nietus ,welles ,nietus ,welles ,nietus ,welles ,nietus ,welles ,nietus ,welles ,nietus ,welles ,nietus ,welles ,nietus,welles ,nietus ,welles ,nietus ,welles ,nietus ,welles ,nietus ,welles ,nietus ,welles ,nietus ,welles ,nietus,welles ,nietus ,welles ,nietus ,welles ,nietus ,welles ,nietus ,welles ,nietus ,welles ,nietus ,welles ,nietus

serge pot
08-01-2006, 19:39
point proven ,is idd een kleuterklas hiero gezien de reply hierboven

Baldrimmer
08-01-2006, 21:40
Zo : Opa is er weer !!!!!!!!!!

Wat ik totaal niet begrijp is waarom eerst een topic opgeschoond moet worden en er daarna vrolijk weer verder wordt gegaan
Ook hier geldt : leven en laten leven
Oud zeer telt niet ook al is dat moeilijk
Korte lontjes zijn gevaarlijk : oud vuurwerk gewoon weggooien ;)