View Full Version : Bumpers los van binnenbalk
Wahnsinn
05-01-2006, 10:41
Kan iemand me tips geven hoe ik het beste de kunstof bumper van de ijzeren binnenbalk kan afhalen zonder deze meteen te slopen?
Is het verwarmen van de klikpunten een idee??
golf mkII 16v
05-01-2006, 10:53
met een schroevendraaier tussen de lippen en er een beetje aan trekken en breeken
Pedaalemmer
05-01-2006, 11:58
Hard trekken!
Wahnsinn
05-01-2006, 12:15
Ok.. op hoop van zegen dan..
hij zit geklikt, druk die punten een beetje bij elkaar met een schroevendraaier, wel een beetje voorzichtig, hierdoor komt het een beetje vrij en gaat het wel los.
en begin aan een buitenkant
succes!
Zou de bumper even een dagje binnen leggen, of in de garage leggen (mits het daar een beetje warm is) Als het plastic koud is (rond het vriespunt) dan gaat het erg lastig allemaal en is de kans dat er wat afbreekt vele malen groter.
Wahnsinn
06-01-2006, 09:52
Is inderdaad een idee. Ik heb nu nog geen tijd maar als ik het ga proberen verwarm ik de punten een beetje met een fohn.
De garage is nauwelijks warmer als buiten, dwz, 0 graden celcius.
Wahnsinn
07-01-2006, 16:40
Heb nog geen tijd gehad.. wordt iets voor het volgend weekend. Ik hou jullie op de hoogte :)
Wahnsinn
15-01-2006, 13:48
Ok, gister bezig geweest..
Hard trekken is dus niet de oplossing.. als ik dat alleen had gedaan waren alle klempunten over of helemaal scheef geweest. Ik heb toen dus wat anders geprobeerd dat wel werkte.
Met een oude schroevendraaier en een hamer heb ik de gaten waar die kunstof klempunten inzitten groter gemaakt (had de balk niet meer nodig, vandaar) en zo de bumper met nog veel geklooi los gekregen.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.