PDA

View Full Version : Hall-gever

Alex
11-02-2006, 09:43
Hoi,

Een tijdje terug had ik het probleem dat de auto soms uitviel (belast of niet, maakte niks uit) Toen werd hier op het forum de Hall-gever als mogelijke oorzaak aangeven.

Het probleem verdween..

Gister avond was ie weer terug en als nooit te voren :(
Zo reed ie goed en zo was ie ineens dood bij een snelheid van 90km/u.
Direct daarna wel weer te starten en dat ging zo een aantal keer door...

Nu wil kijken naar de Hall-gever, maar waar zit dat ding, hoe ziet eruit etc :rolleyes: (en wat doet ie nou eigenlijk)

Gaat om een GTI van begin '80 met een EG motor.

Roundup
11-02-2006, 14:21
Het vervangt eigenlijk je contactpuntjes. Het is een rotor met vensters en schotjes. Als er een venster te voorschijn komt dan heb je een hall spanning. Is er een schotje, dan heb je geen hallspanning. En zo krijg je wel of geen vonk.

De hall gever zit in je delco. Waar vroeger de contactpuntjes zaten. Er zit dan aan je delco ook een stekker met drie draden aan. 1massa draad, 1 twaalf volt draad, en 1 opencollector draad (hall spanning, die varieert tss 1 of 10V)

golf mkII 16v
12-02-2006, 10:55
brandstofpomprelais of zekeringkast even controleren

Alex
12-02-2006, 17:30
Dus ik moet em in de buurt van de verdelerkap zoeken?

markmeenhuis
12-02-2006, 18:00
http://www.xs4all.nl/~huismeen/foto/ontsteking.jpg

daar zit hij in.

Ik zelf krijg binnenkort een nieuwe hallgever, omdat de hallgever die ik nu heb de stekker is afgebroken en met een tiewrap vastzit.

Deze is nog goed, kope?? voor weinig?

m

golf mkII 16v
12-02-2006, 20:34
http://www.xs4all.nl/~huismeen/foto/ontsteking.jpg

daar zit hij in.

Ik zelf krijg binnenkort een nieuwe hallgever, omdat de hallgever die ik nu heb de stekker is afgebroken en met een tiewrap vastzit.

m
bekende foto
het pakje is onderweg naar je

markmeenhuis
13-02-2006, 17:31
:D :D :D

mooi!

Alex
13-02-2006, 17:34

m

Ik ben al in "onderhandeling" voor een nieuwe, als et niks wordt meld ik me wel ff!