![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Hoi,
Een tijdje terug had ik het probleem dat de auto soms uitviel (belast of niet, maakte niks uit) Toen werd hier op het forum de Hall-gever als mogelijke oorzaak aangeven. Het probleem verdween.. Gister avond was ie weer terug en als nooit te voren ![]() Zo reed ie goed en zo was ie ineens dood bij een snelheid van 90km/u. Direct daarna wel weer te starten en dat ging zo een aantal keer door... Nu wil kijken naar de Hall-gever, maar waar zit dat ding, hoe ziet eruit etc ![]() Gaat om een GTI van begin '80 met een EG motor. |
#2
|
||||
|
||||
![]() Het vervangt eigenlijk je contactpuntjes. Het is een rotor met vensters en schotjes. Als er een venster te voorschijn komt dan heb je een hall spanning. Is er een schotje, dan heb je geen hallspanning. En zo krijg je wel of geen vonk.
De hall gever zit in je delco. Waar vroeger de contactpuntjes zaten. Er zit dan aan je delco ook een stekker met drie draden aan. 1massa draad, 1 twaalf volt draad, en 1 opencollector draad (hall spanning, die varieert tss 1 of 10V) |
#3
|
|||
|
|||
![]() brandstofpomprelais of zekeringkast even controleren
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Dus ik moet em in de buurt van de verdelerkap zoeken?
|
#5
|
|||
|
|||
![]() http://www.xs4all.nl/~huismeen/foto/ontsteking.jpg
daar zit hij in. Ik zelf krijg binnenkort een nieuwe hallgever, omdat de hallgever die ik nu heb de stekker is afgebroken en met een tiewrap vastzit. Deze is nog goed, kope?? voor weinig? m Last edited by markmeenhuis : 12-02-2006 at 18:21. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Quote:
bekende foto het pakje is onderweg naar je |
#7
|
|||
|
|||
![]() ![]() ![]() ![]() mooi! |
#8
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ik ben al in "onderhandeling" voor een nieuwe, als et niks wordt meld ik me wel ff! |