View Full Version : Was is dit?
Henk_Pigo
28-02-2006, 22:33
http://www.reinosoft.tk/fotoz/Henk/Golf%201/DSC04809.JPG
Dit ding zat gemonteerd onder een hoofdremcilinder. Er gaan 2 leidiningen in, en er komt 1 uit en er zit een sensor op.
remlicht schakelaar mischien??
maar ik dacht dat die o pde bekrachtiger zelf zat..
Jurgen Santana
28-02-2006, 23:16
Dit is de remdrukregelaar.
Henk_Pigo
01-03-2006, 06:40
Voor zover ik weet komt ie van een scirocco 16v af...
Maar waarom komt er maar 1 leiding uit dan? Ik had begrepen dat er altijd een diagonaal gescheiden remsysteem aanwezig was, dat zou dan betekenen dat er 2 leidingen naar de achterste remmen moeten lopen?
Henk_Pigo
01-03-2006, 17:09
Nieuwsgierig upje :egg:
golf mkII 16v
01-03-2006, 17:29
zit er verder niets meer tussen de uitgaande leiding
heb het bij mijn auto nog niet ontdekt[16v uit87 KR]
Henk_Pigo
01-03-2006, 17:32
En dit apparaatje doet dus hetzelfde als die 2 bussen?
Maar klopt het dan dat er maar 1 leiding naar achteren loopt? En die zou zich dan bij de achteras weer splitsen?
heeft een cor g60 ook... 1 leidig naar achter..
ps.. wat doet die switch er dan op?
Wacht anders ff op de reactie van stijn, weet zeker dat die precies kan vertellen hoe het zit
niet dat ik er echt om verlegen zit maar ben wel benieuwd...
rij zelf geen mk1 ofzow.. alleen golf mk2, vento mk3 en polo 2
heeft een cor g60 ook... 1 leidig naar achter..
In combi met ABS wel ja. Die heeft een 3 voudig gescheiden circuit.
links voor, rechts voor een 'achter'
Maar dit komt niet van een ABS auto af lijkt me
Henk_Pigo
02-03-2006, 16:45
Het is idd van een systeem zonder ABS, dit apparatuurtje zat op een hoofdremcilinder gemonteerd.
Ik heb het niet op de Golf1 te zitten .. ziet er maar vreemd uit.
Lijkt mij een regelaar die de remleidingen naar achteren splitst en ze begrenst (remdrukverschil voor en achter). Ook zit er een remlichtschakelaar op
serge pot
02-03-2006, 17:32
remdruk regelaar met remlicht schakelaar .
is idd om er voor te zorgen dat als je achter schijven hebt deze niet eerder remmen dan voor
Henk_Pigo
02-03-2006, 20:58
Het heeft dus dezelfde functie als de 2 'bussen'?
Dus als ik het goed begrijp zou ik dus mijn lastafhankelijke remdrukregelaar bij de achteras en die 2 bussen weg kunnen laten, en deze regelaar er tussen kunnen zetten.
Jah bij golf 1 heb je vaak van die busjes er tussen zitten. Die begrenzen ook de achterremmen. Dus dit apparaatje (remkrachtbegrenzer) heeft dezelfde functie.
ideaal bij het extreem verlagen van je golfje dus??
ideaal bij het extreem verlagen van je golfje dus??
Niet speciaal. Die lastafhankelijke moet je na het verlagen, gewoon laten afstellen, en dan heb je daar ook geen problemen mee ;)
Niet speciaal. Die lastafhankelijke moet je na het verlagen, gewoon laten afstellen, en dan heb je daar ook geen problemen mee ;)
en hoe is zoiets af te stellen?
Henk_Pigo
02-03-2006, 22:13
De regelaar zit via een veertje en een bout aan de achteras vast, aan een haak met een ovaal gat. Dus boutje los, verschuiven en weer vast.
Maar ik heb dus al schijfremmen rondom, dan is het toch mogelijk om alleen een begrenzer te hebben, zonder die lastafhankelijke regelaar?
Henk_Pigo
06-03-2006, 22:04
Wou zou mij antwoord kunnen geven op mijn vraag:
Dat ding van de foto is dus een remkrachtbegrenzer (Ik meende dat het geheel van een scirocco 16v af kwam).
Nou was ik benieuwd of ik mijn huidige Gti remsysteem als volgt aan kan passen: die 2 bussen eruit, de lastafhankelijke regelaar er tussen weg en dan alleen deze remkrachtkracht begrenzer er tussen... Dan heb ik toch in principe hetzelfde remsysteem als een scirocco 16v eronder?
Ik wil het geheel nl nog wel aan gaan passen, ik ben laatst eens driftig aan het remmen geweest (niet voor een noodstop gelukkig ;) ) en mijn achterremmen blokkeren dan al vrij snel...
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.