PDA

View Full Version : Opstart problemen Mega squirt

Thijs99
14-03-2006, 19:42
Ik ben me ook een beetje aan het verdiepen in het mega-squirt gebeuren; maar het overzicht mis ik nog een beetje.

De bedoeling is dat ik Megasquirt (DTA /KMS is mij te duur) ga draaien op mijn:
'88 Golf 2 GTI 16V (PL / KR van alles wat :D )
- Fris gereviseerd onderblok
- Afgedraaid vliegwiel, gebalanceerd samen met de krukas.
- Kronenburger cilinderkop, geflowde kop, grotere in/uit laat kanalen
- 2 Cat-Cams nokkenassen, verstelbare poelie's
- Digifant injectie systeem (Gti 8v?
- Groene G60 injectoren
- Spaghetti uitlaat spruitstuk + Groep A uitlaat systeem.

Nu wil ik graag met Mega Squirt gaan werken;
wat raden jullie aan om aan te schaffen, ik zat zelf te denken aan Mega squirt 2. Maar is dat relay board, echt nodig of zeer aan te raden ivm. aansturen van je brandstof pomp / koel fan ed.?

Kan ik met mijn stnd. lambda sonde blijven werken of moet ik overstappen naar een breedband sonde?

Moet ik voor de rest veel sensoren aan passen, of kan ik met de stnd. digifant sensoren draaien?

De injectoren staan nu allemaal paralel aan elkaar geschakeld, is het verstandiger om ze per stuk te gaan schakelen? (mega squirt kan dit aan als het goed is?)

Hoe zit dit met ontsteking? ik heb begrepen dat je met je stnd. hall gever kan blijven werken, of is dit niet aanteraden ivm. pingelen?

als laatste wat zijn de mogelijk heden, met shiftlight, launch control/traction control (heb abs, dus heb sensoren), Power shift. ed. met mega squirt?

sorry voor de vele vragen, maar zoals ik al zei ik mis het overzicht een beetje, geweldige site van Mega squirt, maar heel erg veel info!

Ohja hoeveel ben ik in totaal ongeveer kwijt aan onderdelen?(kan zelf wel aardig solderen)

Gr. Thijs (ps. komt nog een uitgebreid voorstel topic maar dan moet de auto eerst weer ff lopen)

vwmk2driver
14-03-2006, 23:35
dat relais board is idd puur voor aansturing van brandstofpomp en dergelijke, maar ook mooi te gebruiken voor de zekeringen brug voor je ms zelf enzo.

het onstekings gebeuren. wil je je ori ontsteking houden?
zo ja dan kun je het signaal bij de bobine vandaan halen.

wil je wat verder zou je kunnen kiezen voor een ford edis systeem, ( zitten op de oudere fordjes van rond de 90, op de sloop dus gemakkelijk te halen).

injectoren in 2 groepen aansturen, dus 1en 3 , en 2 en 4 ofzo is er voor om de drukschommeligen in de rail zo min mogelijk te houden.
bij digifant normaal is het idd allemaal parralel en denk opzich dat dat ook wel zo kan blijven, alleen als je met grotere injectoren ofzo gaat rijden je het wel veranderen moet.( maar dat is voor mij ook nog niet helemaal duidelijk )

je kunt je oude lambda sonde houden en gebruiken maar is niet echt handig om hem perfect af te stellen hiervoor kun je beter de wb lambda nemen.

verder zou ik gewoon even een paar avonden vrij nemen om vlink die site door te lezen dat brengt echt een hoop duidelijkheid.

gr frank

Thijs99
15-03-2006, 17:26
Doorlezen ben ik al druk meebezig, maar zo'n wideband lambda sonde is nog een duur geintje (die van Vw zit nog weer apparte computer bij kost meer dan 500,-. een van bosch was meende ik al 250 e ofzo.) Als ik alles op tel, maakt de uiteindelijke prijs niet veel veschil met een KMS (kronenburg), dan bouw ik MS wel met alle opties die KMS ook heeft, of reken ik zo verkeerd?

Thijs

pim
15-03-2006, 17:41
Het valt allemaal best mee...Ik zou voor de megasquirt V3.0 board gaan en dan type II .Heb je meteen onsteking,ik weet niet of je dat ook wil?Maar die haal je dan van je halgever af niet je bobine want die stuur je juist aan met je megasquirt.Heb zelf nu een 1.8 pl er op draaien en moet zeggen het gaat prima met een wb stel je hem mooi af en gaat er flink op in een golfje 1 :)

Gr Pim

vwmk2driver
15-03-2006, 18:05
wb sonde haal je voor 200,00 heb je ook nog zon draad ring er bij om op je uitlaat te lassen incl controller.

en als je een beetje uitvoeren pakt van de ms heb je meer als een kms.

Allart-Ghetta
15-03-2006, 18:46
Relaisboard is zonde van je geld en onnodig. En gewoon 1 squirt batch fire werkt het beste. Ik zou geen MS II kopen, met MS I kan je op het moment veel meer omdat er veel meer firmware voor wordt ontwikkeld.

Thijs99
15-03-2006, 20:07
Ik ben zonet op mtechautomotive.co.uk geweest, die verkopen ook allemaal spul voor megasquirt. Die adverteren er ook mee dat er shiftlight ed. opzit, als ik de site van MS zelf lees maak ik dat er niet uit op. Ligt dat aan mij? of leveren zij weer een speciale software versie?.

Waar kan ik mijn spul het beste weghalen? (of te wel waar hebben jullie je kit gekocht, ohja zelf solderen? of toch maar de kant en klare halen, kan zelf wel een beetje redelijk solderen maar toch, vind het toch zonde als ik de print kapot soldeer...)

Thijs

vwmk2driver
15-03-2006, 22:22
zoek gewoon op
www.megasquirt.info
neem even de tijd bekijk de verschillende versie en ontdek wat je er mee kunt.
ik heb momenteel een v2.2 met ms I en megasquirt'n spark extra.

hier zit dus ook shift light en tracjon control of nog mooiuhr launch control op.

kijk eens bij introduction en ordening links in het beeld in de blauwe balk.
daar staan alle versie's zon beetje op een rijtje.

frank

vwmk2driver
15-03-2006, 22:54
even snel wat pics..
http://www.volksforum.com/albums/files/1/7/4/5/HPIM3309.JPG
screenshot
http://www.volksforum.com/albums/files/1/7/4/5/HPIM3310.JPG
screenshot
http://www.volksforum.com/albums/files/1/7/4/5/HPIM3311.JPG
wideband sonde met controller etc

Thijs99
19-03-2006, 10:41
Is deze wideband lambda sonde set wat? of dit (veel) te duur?
Wordt geleverd via dutchpowertrading in didam.
Of heeft iemand nog andere sugesties?

http://www.dutchpowertrading.nl/index.php?item=m2&mid=80

vwmk2driver
04-08-2006, 06:37
kun je doen.

je kunt ook de lc1 van innovate motorsport kopen
mocht je nog druk bezig zijn der is nu zins een week ook en ms forum.

hier de link.
http://forum.bs-autotune.nl

zei verkopen ook de ms spullen en dan in nederland gewoon.

voor de shift light en dergelijk moet je wezen bij de volgende versie

megasquirt 'n spark - extra kijk daar maar is :D voor de duidelijk heid je koop zon computer maar die extra die daar bij staan zijn niet verwerkt in de print ja of je koopt een v3 board wat momenteel toch wel een hyp is :D

indewarre
06-08-2006, 21:45
kun je doen.

je kunt ook de lc1 van innovate motorsport kopen
mocht je nog druk bezig zijn der is nu zins een week ook en ms forum.

hier de link.
http://forum.bs-autotune.nl

zei verkopen ook de ms spullen en dan in nederland gewoon.

voor de shift light en dergelijk moet je wezen bij de volgende versie

megasquirt 'n spark - extra kijk daar maar is :D voor de duidelijk heid je koop zon computer maar die extra die daar bij staan zijn niet verwerkt in de print ja of je koopt een v3 board wat momenteel toch wel een hyp is :D

Ik volg je project al op het ms forum, Wat verwacht je te bereiken aan vermogen? wil het zelf ook graag op mijn mk1 16v

vwmk2driver
06-08-2006, 23:56
wat ik probeer te halen voor vermogen??

probeer uit te komen op rond de 185 a 190pk, en dat uit een 8v haha

maarjah niet alleen het vermogen help je door dit systeem,
ook het starten en stationair lopen zal beter worden, het originele injectie systeem wil niet echt mee werken namelijk,en denk al helemaal niet nu het motortje op een 310 graden nokkenas gaat draaien ;)

verder zijn systemen als launch control en traction control zaken die helpen het vermogen op de weg te houden en het snel over te brengen, en een shift light is ook weer een leuke extra.

heb toevallig vandaag alle benodigde bedrading en dingen besteld en wil half deze week beginnen met de kabelboom, en dan alles draaiend zien te krijgen.

heb nu mijn studie zover dat alles wel op goed pootjes terecht moet gaan komen, nu in samen werking met een mede forummer druk bezig met het leren lezen van datalog's wat echt onwijs intressant is als je snapt waar je mee bezig bent en waar je naar zoeken moet, weetje dit niet dan word je alleen maar gek van alle grafieken en getalletjes.

en ik zag je naam idd al staan als nieuwe gebruiker :D