Log in

View Full Version : probleem brandstof voor 1800 gti kr


1800 16v kr
06-04-2006, 11:29
ik zit met probleem er zit hier in de buurt maar 1 benzinepomp wie 98 heeft maar deze gaat binnen kort weg

er zit dan alleen nog een shell wat is het beste wat ik erin kan gooien inplaats van euro 98 ongelood is vpower een goeie vervanger of is dat een afrader

het gaat om een golf 2 1800 16v motorcode kr bouwjaar 1991

http://www.mijnalbum.nl/Foto=NPXRCIRA

Johan-dtc
06-04-2006, 11:55
98 is niet specefiek voor die motor, 95 kan ook, als je maar niet langdurig volgas rijdt

anders gewoon 98 tanken

1800 16v kr
06-04-2006, 12:02
waar is vpower mee te vergelijkden dan 98 of rotzooi

OakgreenVR6
06-04-2006, 12:17
V-power is in NL te vergelijken met Euro-95. En zoals Johan al zegt kun je ook op Euro-95 gaan rijden, je zult een beetje inleveren op de motorprestaties.

oergolf
06-04-2006, 12:42
V-power is in NL te vergelijken met Euro-95. En zoals Johan al zegt kun je ook op Euro-95 gaan rijden, je zult een beetje inleveren op de motorprestaties.

Je hebt met 95 toch juist eerder kans op kloppen dan 98. Ik rij dus al een tijdje rond met mijn KR op 95. Ik weet nu sinds kort dat er eigenlijk 98 in moet.

Maar op 95 hoef je niet eens in te leveren op de prestaties, de verbrandingswaarde blijft hetzelfde. De kans op detoneren wordt alleen groter wanneer je tankt met 95 voor een 98 motor, met alle gevolgen van dien.

Menace
06-04-2006, 14:00
Is dat geen PL blok wat ik daar zie? Die luchtweger zit normaal op n PL blok naar mijn weten... en dan kan je gewoon 95 tanken...

1800 16v kr
06-04-2006, 14:06
het is 110 % cker een kr blok 102 kw 139 pk en op papier ook en op vlake stuk onder het spruitstuk staat ook kr en wat cijfers en er zit ook geen labdazonde op

Menace
06-04-2006, 18:00
tjah dan wel he.. zo zie je maar weer dat je an de buitenkant van zown blok erg moeilijk kan zien of ut nou KR of PL is :D

ma effe over dat tanken...in wat voor gat woon je wel niet dat ze geen 98 meer bij de pomp verkopen?

Tenzij daar erg vooruit lopen op neiuwe regelgeving....98 willen ze er het liefst helemaal uit hebben namelijks en alles vervangen door V-power of dat andere van de BP....

golf mkII 16v
06-04-2006, 18:06
tank super 98 met lood vervanger en anders 95 en iets rustiger rijden:D
KR blok staat super voor geschreven in de tankklep ivm met smering door lood toevoeging

1800 16v kr
06-04-2006, 20:34
het is geen gat maar alle benzine pompen waar het contract van afloopt krijgt geen verlenging en zodoende blijft alleen de shell over en daar is de 98 eruit gegaan voor de v power

golf mkII 16v
06-04-2006, 20:49
het is geen gat maar alle benzine pompen waar het contract van afloopt krijgt geen verlenging en zodoende blijft alleen de shell over en daar is de 98 eruit gegaan voor de v power
v-power met een busje loodvervanger ,is als het goed is bij de shellpomp ook te verkrijgen [althans bij die van mij wel]

RubenD
06-04-2006, 21:56
Ik tank ook altijd 98 met loodvervanger erbij gooien. Je hebt gewoon kans op motorbeschadiging met 95. Dat risico loop ik liever niet. Zuipen doet tie toch wel...

RubenD
06-04-2006, 21:59
En bij je werk dan? Of studeer je nog? Of heb je de wagen niet nodig voor woon-werk verkeer?

1800 16v kr
07-04-2006, 11:20
ik ben nog student dus om 98 te tanken is nog niet zo zeer het probleem maar als ik een keer thuis ben en tank is bijna leeg en ik moet toch wel redelijk snel tanken dat ik toch effe wat meer cker heid heb en er bijv gewoon effe 7 litter 95 in gooi en dan bij andere pomp hem weer vol gooi en dat hij dan niet kapot loopt

robertjan007
07-04-2006, 11:50
Ik tank ook altijd 98 met loodvervanger erbij gooien. Je hebt gewoon kans op motorbeschadiging met 95. Dat risico loop ik liever niet. Zuipen doet tie toch wel...

motorbeschadiging?? pfff.... :confused: ech nie

TD15
07-04-2006, 16:04
Je auto loopt echt wel op 95...gaat hij niet kapot van. Een porsche loopt er nog op :). Het is als je onsteking bijv. een stuk vroeger staat, dat je verschil kan merken. Zelfs bij een crossmotor rijden ze met 95 en dat gaat jaren mee (en niet korter dan bij 98). Het maakt wel iets uit in principe qua prestaties, maar of je dat merkt is maar de vraag. Het zit vaak tussen de oren :D!

Als iemand je in een auto met 95 laat rijden en later in een auto met 98, en jij moet het zeggen...weet je het toch niet dus :)! Het kan wel hoor! En voor je goede gevoel tank je hem dan af met 98 ergens anders, als je dat wil :D!

TD15
07-04-2006, 16:13
En in vpower e.d. zitten additieven die de motor schoon houden... Als je dat af en toe erdoor zou mengen houd je hem netjes schoon :), in theorie dan. Of het allemaal zo rooskleurig is, geen idee!

Ruff-Ryder83
20-04-2006, 15:01
Ik merk het verschil ook niet hoor van 95 of 98 ik heb toch al heel wat 16vtjes gehad en geen eentje heeft er motorschade aan opgelopen ik heb wel eens 98 getankt maar merk er nix van.. ook niet dat hij zuiniger loopt door een betere verbranding ofzo.. met 95 is de verbruik bij mij 1 op 15..

Pedaalemmer
20-04-2006, 15:12
zoek zoek zoek zoek zoek zoek (http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=8920&highlight=pingelen)

zoek nog meer (http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=6276&highlight=pingelen)

zoekfunctie (http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=2402&highlight=pingelen)

Ruff-Ryder83
20-04-2006, 15:15
Hmmmm Oké ik ben overtuigd... weer wat geleerd.. :woowoo: :D

die link van frikandel speciaal is wel lekker kan ik die frikandel special zo bij elke snackbar bestellen ... :D dan bestel ik wel met extra uitjes :tongue: