PDA

View Full Version : Afvoeren dmv chip


Mr.Markos
07-04-2006, 09:26
Als je een auto opvoert met een nieuwe chip (chiptuning) dan krijgt ie toch meer vermogen (en koppel) en gaat hij meer vebruiken. Nou vraag ik me af of je een auto dmv een chip ook kunt de-tunen waardoor hij minder gaat verbruiken (maar dus ook minder vermogen zal hebben)

Richard
07-04-2006, 09:33
afvoeren..das het mooiste wat ik sinds lange tijd heb gehoord..tranen in de ogen

een afvoer zit onder een aanrecht, dit heet de- tunen

Mr.Markos
07-04-2006, 09:47
de-tunen dan, als jij daar vrolijker van wordt ;) het gaat om het idee, niet om de spelling of woordgebruik :)

Richard
07-04-2006, 10:21
voel je niet aangevallen.. vind het gewoon mooi gevonden.. "OP"voeren --> "AF"voeren
is meer ter help..dan klink je de volgende keer iets daadkrachtiger

iedere chiptuner kan dit.. ze moeten zowiezo kernvelden aanpassen

Mr.Markos
07-04-2006, 11:00
Maar zou het verschil in verbruik merkbaar zijn of slechts minimaal? Want wanneer je bijv. een vrij krachtige 6cil hebt die ook je daily is, zou het natuurlijk ook fijn zijn dat hij wat zuiniger is

Berserker
07-04-2006, 11:12
Mr.Markos Maar zou het verschil in verbruik merkbaar zijn of slechts minimaal? Want wanneer je bijv. een vrij krachtige 6cil hebt die ook je daily is, zou het natuurlijk ook fijn zijn dat hij wat zuiniger is

koop dan gewoon een 4 cilinder :confused:

Reaper Kustoms
07-04-2006, 11:18
koop dan gewoon een 4 cilinder :confused:

mee eens...

als je zuinig wil rijden ga je zeker toch geen 6-cilinder kopen en hem dan afknijpen tot hij even snel is als een 4-cilinder. enige verschil is dan dat je meer verzekering en belasting betaald, en je ook nog hebt moeten betalen dat hij minder hard loopt... ga dan voor een tdi'tje! of leg je gas erin dan rij je een stuk goedkoper.

je kunt je ook een prop in de pij lassen net als bij een scooter :tongue:

Mr.Markos
07-04-2006, 11:23
Je hebt toch ook zo'n ding dat je kunt switchen tussen vershillende chips (zal vast wel een naam hebben). Dan kun je hem dus even switchen naar de zuinigere wanneer je bijv. ff je schoonmoeder moet droppen in friesland ofzo

Melvin
07-04-2006, 12:31
tunen ofwel aanpassen van een motor naar de behoeften... kan dus ook zijn dat je een motor aanpast, betere doorstroming, betere vullingsgraad, meer mengsel, beter ontstekingstijdstip, waardoor je een hoger specifiek vermogen krijgt!

en daarmee, omdat alles efficienter is dus een lager specifiek verbruik... wil je echt meer vermogen eruit, dan zal dat tenkoste gaan van het brandstofverbruik...

cabrio16v
07-04-2006, 12:42
verbruik begint nog altijd bij je rechter voet!!!!!!

zelfs een SDI kan 1op 10 lopen ... :wink:

probeer met een sandaaltje gas tegeven ipv met je legerkist :cool:

Mr.Markos
07-04-2006, 17:29
@mell: daar heb ik het niet over, ik heb het enkel over chiptunen. Dus nix nokkenas, ontstekingstiming of weet ik het aanpassen.

En dat je verbruik afhangt van hoe je zelf ermee omgaat snap ik ook. Maar ik heb het erover of het ook mogelijk is om d.m.v. een chip het verbruik merkbaar omlaag te halen. Dus lager dan standaard fabrieksaf.

Melvin
07-04-2006, 18:40
ja, ik weet niks van chiptunen maar neem aan dat je dus de kenvelden allemaal aanpast, en daarmee wordt dus ontstekingstijdstip, belasting, benzinehoeveelheid, druk, etc mee aangepast...

Mr.Markos
17-04-2006, 21:35
Ja ik weet niet wat er precies allemaal veranderd wordt met chiptunen, maar neem bijvoorbeeld een Golf 3 VR6 ofzo. Deze verbruikt natuurlijk meer dan een gemiddelde auto. Maar kun je dit verbruik d.m.v. chip(de)tunen ook merkbaar omlaag brengen?

René
17-04-2006, 21:40
euhm....een auto word in principe toch zuiniger als je `m laat chippen?

TD15
17-04-2006, 23:43
Precies! Hij krijgt meer vermogen doordat het management wordt aangepast (je curve word ook wel verlegd). Natuurlijk, bij maximaal vermogen (dus de voet naar beneden) verbruikt hij meer (immers, meer vermogen = meer mengsel)! Maar 'Af'-voeren zal geen oplossing zijn van het verbruik. Óf miniem (dus ook gewoon met je voet te regelen ;)) óf zelf meer gaan gebruiken bij hetzelfde rijgedrag.

Zet dan gewoon een restrictor op je luchtmassameter :D

Mr.Markos
18-04-2006, 00:04
ok helaas, dan weet ik genoeg :)

Black Devil
25-04-2006, 20:42
bij het chiptunen van een vr6 gaat het verbruik bij constant rijden zeker omlaag!

vwmk2driver
26-04-2006, 16:49
door de computer en je kenvelden te optimaliseren aan jouw motor, word idd het verbuik minder.

de standaard waardes die in jouw computer staan, zijn gewoon erg ruim allemaal genomen, omzo uit de fabriek iedere zelfde type motor op dat zelfde managemant te kunnen laten rijden .

Koen is sleeping
26-04-2006, 17:37
afvoeren..das het mooiste wat ik sinds lange tijd heb gehoord..tranen in de ogen



Dat had ik ook toen ik mijn golfje afvoerde.... naar de sloop :(

RubenD
26-04-2006, 19:22
en gaat hij meer vebruiken.
Dit klopt dus inderdaad niet. Bij even snel optrekken als voorheen en dezelfde snelheden rijden zal het verbruik gelijk zijn of beter.

De marges in het MMS van de fabriek af zit er voornamelijk in zodat de motor wereldwijd evenveel vermogen heeft. Dus dat hij op gare amerikaanse brandstof (lage RON waarde) en in landen als Rusland met slechte brandstof evenveel vermogen leverd en toch niet beschadigd.

Maar dat de-tunen. Dat is dus begrenzen. En als je bekijkt hoe ze dat dan zouden moeten doen. Zou ik niet willen dat, dat met mijn motor gebeurd. Dan maar een hele lichte rechtervoet...

Sander
07-05-2006, 10:06
Is dit misschien wat je bedoeld?
http://www.slstuning.de/chiptuning/eco/index.php

VWJYI
10-05-2006, 13:47
ik heb mijn auto ook laten chippen gaat hier wel om een 2L GTI maar voor de nieuwe chip was mijn verbruik bij normaal gebruik 1 op 12 en met de chip 1 op 14...... Als je hem goed op de staart trapt met je andere chip dan zuipt hij inderdaad als een gek..... zal bij je VR6 niet anders zijn zal ook wel zuiniger worden bij normaal verbruik....

gti-pirelli
02-07-2006, 17:11
ik heb een polo 1.9sdi gehad en die heb ik laten chippen. Hij liep gemiddeld 1:18 maar met de chip 1:19. Niet echt een groot verschil zou je denken maar ik reed wel veel harder en pittiger met de auto. IK ben iemand die altijd het meest power wil hebben en gebuiken (tot redelijke grens).

Je kan hem gewoon laten chippen en dezelfde rijstijl aanhouden dan wordt hij echt zuiniger.

Vrijdag onze nw daily ophalen, een 110pk audi a4 ook gechipt !!!!! 145 pk

Grts Ronald