PDA

View Full Version : G60: Traag, zuipt, niet stationair & knalt


Intelligence
13-04-2006, 23:47
Hallo,

sinds gisteren is mijn G60 beetje ziekjes, hij trekt totaal niet meer, lijkt veel meer benzine te zuipen, en knalt bij terugschakelen (vooral naar de 2e) soms flink in de uitlaat. Ook als je het gas los laat valt hij bijna uit (soms valt hij uit) en gaat dan weer stationair lopen. Ik dacht dat ik had gelezen dat dit vermoedelijk een defecte lambda sonde kan zijn waardoor de boordcomputer in een noodprogramma gaat, klopt dit? Zo ja, waar kom ik, (2e hands of nieuw) goedkoop aan een andere lambda sonde?
Bvd

Reaper Kustoms
14-04-2006, 08:16
aan je syptomen te horen zou ik eerst eens kijken of hij nergens valse lucht trekt.

Jeroentjuh
14-04-2006, 10:14
Tjek ff de vaccuum slang die naar de computer loopt...

Als die goed is moeje ff je lambda en blauwe temp.sensor controleren.....

Reaper Kustoms
14-04-2006, 11:55
Tjek ff de vaccuum slang die naar de computer loopt...

Als die goed is moeje ff je lambda en blauwe temp.sensor controleren.....

ja en alle andere slangen...

en: een luchtslang op de computer?????

G-eert-40
14-04-2006, 12:02
ja is die luchtslang van de intercooler toch. op mijn g40 zit ook vacuum slang naar de computer.

Reaper Kustoms
14-04-2006, 12:16
wazig, nog nooit opgevallen.

steven16v
14-04-2006, 12:24
en: een luchtslang op de computer?????

Ja, van je MFA

Berserker
14-04-2006, 12:31
volgens mij is met jouw auto niks mis,

meeste van ons zijn traag, zuipen, vallen soms weg en knallen uit onze uitlaat..


:D

Reaper Kustoms
14-04-2006, 12:41
traag, zuipen en af en toe wegvallen?

klinkt als mijn ex-vriendin hahaha

35iB4
14-04-2006, 18:07
Heb zelf een G-60 gehad en deed dit ook, bij die van mij was de kabelboom op de injectorrail kapot.

MelG60
14-04-2006, 18:14
Die luchtslang is niet van je mfa maar van je mapsensor die in de computer zit, moet 1 meter zijn en als die niet ok is geeft hij storingen. Zou ook nog kunnen dat je krukaspoelie los is gelopen.

G-eert-40
21-04-2006, 13:07
en al meer duidelijkheid? wil het wel weten wat het was...

polo 3
10-05-2006, 16:41
Spietje van je krukaspoelie afgebroken waardoor ie langszaam van tijd raakt.
Na een tijd raakt de hele poelie uit balans en kan ie nog afbreken ook met als gevolgd dat de hoofdbout in je krukas blijft zitten....
Dat denk ik dat er is.


Arno

Intelligence
19-05-2006, 09:08
polo 3 had t juist, heb t nu al 2x gehad.
1x, nokje op het krukastandwiel beschadigt en had speling. Dus vervangen voor nieuwe bout + tandwiel.
Daarna ging de G-lader naar de kloten dus g-lader laten reviseren.
En daarna knapte 1 dag nadat ik de auto terug had die krukastandwiel bout af, en das een dikke M12 bout!
VW Dealer kon de oorzaak niet vinden maar tis nu verholpen.
Nu een verbruik volgens de MFA van 1 op 15 :D

polo 3
19-05-2006, 17:16
Kijk,weer een blije G60 rijder :)
Nu maar hopen dat t heel blijft.
En mocht de lader overlijden.....ik heb nog wel wat spul liggen :D


Arno