View Full Version : 2E2 problemen
Corrado_G60
29-05-2006, 18:06
Ik heb een Scirocco met een EX blok en daarop een 2e2 carburateur. Nou kan ik de laatste tijd mijn auto niet meer fatsoenlijk afzetten. Als ik het contact uit draai blijft de auto nog een tijdje horten en stoten. Heb het electrischdeel van het contactslot al vervangen maar dat mocht niet baten. Het is een automaat, en als ik hem in zn vrij zet schiet ie meteen omhoog naar 2000 toeren en blijft daar ook,, iemand tips want dit echt zo ontzettend irritant!!
Heeft die toevallig veel gelopen ? En hoe lang blijft die door huppelen ?
Kan duiden op koolaanslag op je zuigers en dan blijft die nog wat nagloeien daardoor en de laatste dampen nog ontsteken .
Hoop dat je het verhaal een beetje snapt :D
Der Typ Siebzehn
29-05-2006, 18:42
ik had zo iets ooit eens met een Golf 2 1600 75PK motorcode "EZ" uit `84. Ik heb lang naar de oorzaak moeten zoeken, van alles verwisseld, maar de uiteindelijke oorzaak was een of ander vrij hangend elektrisch kabeltje in de motorruimte, dat al eens nu en dan in contact kwam met de (hete)motor, waardoor een zekering doorsloeg, door was gesmolten (telkens dezelfde zekering), waardoor de motor na afzetten van het contact nog enige seconden met een verhoogd toerental doorliep, geen prettig geluid, een beetje dieselend. Kijk dus eens of er niet een of ander elektrisch kabeltje vrij los hangt onder de motorkap wat evt. in contact kan komen met het motorblok.
Het kan inderdaad zijn dat je motor "nadieselt". Dat komt door inwendige vervuiling, bijvoorbeeld veel korte stukjes rijden. Motorreiniger toevoegen aan je benzine zal misschien al helpen, als dat de storing is. Je kan ook Remolie in je carburateur kiepen als de motor loopt. Dit heeft ook een reinigende werking op kleppen en zuiger. Wel flink toeren maken, want hij verzuipt lekker als je dit doet. En je hebt net zoveel rook als in een discotheek. Niet een klein potje halen, maar gelijk een liter.
Het kan ook zijn dat je electrische sproeier niet meer afsluit. Dat zou je moeten nakijken. Hij zit voor op je carburateur.
Succes.
Corrado_G60
29-05-2006, 19:54
Kan het verhoogde toerental dan ook komen door vervuiling in de motor? En is er een spulletje voor om van de koolaanslag op de zuigers af te komen?
Ik had vandaag van die carburateur reiniger gehaald die je door de benzine moet gooien,,, zou je die ook zo direct in de carburateur kunnen mikken voor een snellere werking?
Een 2e2 is een ellendig apparaat. Ik rijd er ook mee en ik heb heel wat moeten sleutelen om hem een beetje knap te krijgen. Ik moet zeggen, het gaat nu goed. Geen hoog stationair meer met koude motor en hij rijdt eigenlijk best goed. Alleen als het wat kouder is loopt hij erg rijk. En dat terwijl de chokeklep niet eens dicht gaat.
Motorreiniger kan je hem ook laten opdrinken. Schroef je aanzuigslang van je benzine los en hang hem in ghet potje motorcleaner. Dan krijgt hij het puur en werkt het beter.
Corrado_G60
30-05-2006, 11:04
Een 2e2 is een ellendig apparaat. Ik rijd er ook mee en ik heb heel wat moeten sleutelen om hem een beetje knap te krijgen. Ik moet zeggen, het gaat nu goed. Geen hoog stationair meer met koude motor en hij rijdt eigenlijk best goed. Alleen als het wat kouder is loopt hij erg rijk. En dat terwijl de chokeklep niet eens dicht gaat.
Motorreiniger kan je hem ook laten opdrinken. Schroef je aanzuigslang van je benzine los en hang hem in ghet potje motorcleaner. Dan krijgt hij het puur en werkt het beter.
kun je dat spul ook in de carburateur gooien? lijkt me dat als je de aanzuigslang loshaalt dat er ergens anders nog benzine uit gaat komen??
Corrado_G60
30-05-2006, 16:12
Update-tje: Vandaag de bougies eruit geschroefd, maar die zagen er gewoon goed uit. Nou had ik de filter er af gehaald, en daar zie je dan zo'n klepje zitten. Hoort deze dicht te zitten? want hij blijft namelijk heel de tijd open staan, als ik het klepje met mn vinger iets dicht duw gaat het toerental omlaag, en als ik hem helemaal dicht duw wil de motor afslaan.
breadfan83
30-05-2006, 16:20
bij mij was t een verstopte stationaire sproeier. dat was ook bij een 2E2 van een jetta 1.6
mijn maat heeft t zelfde prob gehad met zijn C. hier heeft ie gewoon effe wat wasbenzine dr door gedaan en schoongemaakt. hierna liep alles weer prima
Der Typ Siebzehn
30-05-2006, 16:49
heb je eens alle zekeringen nagekeken? Of er misschien geen doorgebrand is? Van dat klepje komt me verdacht bekend voor, zie mijn eerdere reply.....
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.