Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 29-05-2006, 18:06
Corrado_G60's Avatar
Corrado_G60 Corrado_G60 is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 648
Default 2E2 problemen

Ik heb een Scirocco met een EX blok en daarop een 2e2 carburateur. Nou kan ik de laatste tijd mijn auto niet meer fatsoenlijk afzetten. Als ik het contact uit draai blijft de auto nog een tijdje horten en stoten. Heb het electrischdeel van het contactslot al vervangen maar dat mocht niet baten. Het is een automaat, en als ik hem in zn vrij zet schiet ie meteen omhoog naar 2000 toeren en blijft daar ook,, iemand tips want dit echt zo ontzettend irritant!!
Reply With Quote
  #2  
Old 29-05-2006, 18:14
Gert's Avatar
Gert Gert is offline
6k and counting...
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,853
Default

Heeft die toevallig veel gelopen ? En hoe lang blijft die door huppelen ?
Kan duiden op koolaanslag op je zuigers en dan blijft die nog wat nagloeien daardoor en de laatste dampen nog ontsteken .
Hoop dat je het verhaal een beetje snapt
Reply With Quote
  #3  
Old 29-05-2006, 18:42
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 3,811
Default

ik had zo iets ooit eens met een Golf 2 1600 75PK motorcode "EZ" uit `84. Ik heb lang naar de oorzaak moeten zoeken, van alles verwisseld, maar de uiteindelijke oorzaak was een of ander vrij hangend elektrisch kabeltje in de motorruimte, dat al eens nu en dan in contact kwam met de (hete)motor, waardoor een zekering doorsloeg, door was gesmolten (telkens dezelfde zekering), waardoor de motor na afzetten van het contact nog enige seconden met een verhoogd toerental doorliep, geen prettig geluid, een beetje dieselend. Kijk dus eens of er niet een of ander elektrisch kabeltje vrij los hangt onder de motorkap wat evt. in contact kan komen met het motorblok.

Last edited by Rene´ : 29-05-2006 at 18:45.
Reply With Quote
  #4  
Old 29-05-2006, 18:47
Clifton's Avatar
Clifton Clifton is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 154
Default

Het kan inderdaad zijn dat je motor "nadieselt". Dat komt door inwendige vervuiling, bijvoorbeeld veel korte stukjes rijden. Motorreiniger toevoegen aan je benzine zal misschien al helpen, als dat de storing is. Je kan ook Remolie in je carburateur kiepen als de motor loopt. Dit heeft ook een reinigende werking op kleppen en zuiger. Wel flink toeren maken, want hij verzuipt lekker als je dit doet. En je hebt net zoveel rook als in een discotheek. Niet een klein potje halen, maar gelijk een liter.

Het kan ook zijn dat je electrische sproeier niet meer afsluit. Dat zou je moeten nakijken. Hij zit voor op je carburateur.
Succes.
Reply With Quote
  #5  
Old 29-05-2006, 19:54
Corrado_G60's Avatar
Corrado_G60 Corrado_G60 is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 648
Default

Kan het verhoogde toerental dan ook komen door vervuiling in de motor? En is er een spulletje voor om van de koolaanslag op de zuigers af te komen?

Ik had vandaag van die carburateur reiniger gehaald die je door de benzine moet gooien,,, zou je die ook zo direct in de carburateur kunnen mikken voor een snellere werking?

Last edited by Corrado_G60 : 29-05-2006 at 19:59.
Reply With Quote
  #6  
Old 30-05-2006, 06:16
Clifton's Avatar
Clifton Clifton is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 154
Default

Een 2e2 is een ellendig apparaat. Ik rijd er ook mee en ik heb heel wat moeten sleutelen om hem een beetje knap te krijgen. Ik moet zeggen, het gaat nu goed. Geen hoog stationair meer met koude motor en hij rijdt eigenlijk best goed. Alleen als het wat kouder is loopt hij erg rijk. En dat terwijl de chokeklep niet eens dicht gaat.
Motorreiniger kan je hem ook laten opdrinken. Schroef je aanzuigslang van je benzine los en hang hem in ghet potje motorcleaner. Dan krijgt hij het puur en werkt het beter.
Reply With Quote
  #7  
Old 30-05-2006, 11:04
Corrado_G60's Avatar
Corrado_G60 Corrado_G60 is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 648
Default

Quote:
Originally Posted by Clifton
Een 2e2 is een ellendig apparaat. Ik rijd er ook mee en ik heb heel wat moeten sleutelen om hem een beetje knap te krijgen. Ik moet zeggen, het gaat nu goed. Geen hoog stationair meer met koude motor en hij rijdt eigenlijk best goed. Alleen als het wat kouder is loopt hij erg rijk. En dat terwijl de chokeklep niet eens dicht gaat.
Motorreiniger kan je hem ook laten opdrinken. Schroef je aanzuigslang van je benzine los en hang hem in ghet potje motorcleaner. Dan krijgt hij het puur en werkt het beter.


kun je dat spul ook in de carburateur gooien? lijkt me dat als je de aanzuigslang loshaalt dat er ergens anders nog benzine uit gaat komen??
Reply With Quote
  #8  
Old 30-05-2006, 16:12
Corrado_G60's Avatar
Corrado_G60 Corrado_G60 is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 648
Default

Update-tje: Vandaag de bougies eruit geschroefd, maar die zagen er gewoon goed uit. Nou had ik de filter er af gehaald, en daar zie je dan zo'n klepje zitten. Hoort deze dicht te zitten? want hij blijft namelijk heel de tijd open staan, als ik het klepje met mn vinger iets dicht duw gaat het toerental omlaag, en als ik hem helemaal dicht duw wil de motor afslaan.
Reply With Quote
  #9  
Old 30-05-2006, 16:20
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

bij mij was t een verstopte stationaire sproeier. dat was ook bij een 2E2 van een jetta 1.6

mijn maat heeft t zelfde prob gehad met zijn C. hier heeft ie gewoon effe wat wasbenzine dr door gedaan en schoongemaakt. hierna liep alles weer prima
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #10  
Old 30-05-2006, 16:49
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 3,811
Default

heb je eens alle zekeringen nagekeken? Of er misschien geen doorgebrand is? Van dat klepje komt me verdacht bekend voor, zie mijn eerdere reply.....
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 17:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum