Log in

View Full Version : Welke slangen voor carterontluchting 16V

René
05-06-2006, 11:38
Ik denk dat ik binnenkort op school maar een tankje ga fabriceren met een luchtfiltertje erop waar m`n olie in kan die uit de ontluchting ontsnapt...

maar...wat voor slangen kan ik daarvoor gebruiken? heb een keer gelezen dat je niet zomaar slangen kan gebruiken, omdat niet elke slang tegen oliedampen kan?

welke slangen gebruik jij?
http://www.biesheuvel.nl/ENGINE/IMAGES/SHOP/BIESHEUVEL/PRODUCT/.22328_a_jpg/150_150_75_0__22328_a.jpg

Gert
05-06-2006, 11:42
Rubberuh

René
05-06-2006, 11:44
dat snap ik Gert....alleen las ik iets over gevulkaniseerd rubber....en dat was niet gewoon rubber als de benzineleidingen....

deze kunnen samentrekken door de oliedampen?
ik weet `t niet...

rallye16vt
05-06-2006, 11:47
Dan knip je op de sloop eentje van de stuurbekrachtiging af. knippe knippe :hug:

Moroder
05-06-2006, 19:55
dat snap ik Gert....alleen las ik iets over gevulkaniseerd rubber....en dat was niet gewoon rubber als de benzineleidingen....

deze kunnen samentrekken door de oliedampen?
ik weet `t niet...

Ontluchtingsslang is een stuk steviger dan benzine en waterslang. En het is een ander soort rubber. Heb het wel es verkocht op me werk d8 ik :)

Menace
05-06-2006, 20:38
Ontluchtingsslang is een stuk steviger dan benzine en waterslang. En het is een ander soort rubber. Heb het wel es verkocht op me werk d8 ik :)
Als jij dan effe wat voor reneetje regeld, ken ie ook weer verder bouwen :D

vwleusden
05-06-2006, 22:18

Brandstofslang is vrij sterk, gezien het tegen een aantal bar moet kunnen zonder op te zwellen, niet zomaar mag scheuren, brandvertragend moet zijn enz enz. Alleen punt 2 is, de diameter is te klein voor de carterontluchting ;)

Ik zou gewoon een originele aanpassen ;)