PDA

View Full Version : centrale moer niet los te krijgen


bas.
24-07-2006, 08:51
ik ben al een tijdje bezig met het inbouwen van een kr blokje gaat allemaal super, MAAR de centrale moer die je aandrijfas vast houd is voor geen mogelijkheid los te krijgen.

ik heb al geprobeerd om het met een liter wd40 er op te spuiten en vervolgens met een luchtsleutel proberen los te krijgen maar zit geen beweging in hoe kan je ze dan los krijgen?

golf mkII 16v
24-07-2006, 08:59
auto in de versnelling en op de parkeerrem
dan een goede dopsleutel erop met een verlenging van 1 meter [krikstang] moet het lukken

bas.
24-07-2006, 09:03
nope ook al geprobeerd eerst ben ik er zelf op gaan staan maar met mijn 65kg word het niet veel en toen een wat ''steviger'' figuur zijn krachten er op los laten werd hem ook niet :(

golf mkII 16v
24-07-2006, 09:25
proberen de moer met een brander warm te stooken
wil dat niet lukken dan met een bijtel de moer splijten
suc6 [is gewoon rechtse draad]

bas.
24-07-2006, 09:48
denk dat dat het dan maar moet worden word er gek van dat ik niet verder kan

ronnie_v
24-07-2006, 13:24
gewoon een zo lang mogelijke pijp erop zetten! als 1 meter pijp niet werkt, dan een pijp zoeken van 2 meter. Gegarandeerd dat ie het wel een keer opgeeft.

VolkswagenRacing
24-07-2006, 13:52
Draai voor de zekerheid wel even je wielbouten erin, anders heb je kans de het schroefje breekt en je die ook nog eens uit mag gaan boren :)

Gewoon een zo lang mogenlijke pijp (was bij mij een steigerpijp geworden), en veel gewicht in de strijd :)

bas.
24-07-2006, 13:54
de sl*t is eraf :):):) :woowoo: is een buis v an 1.5meter geworden :eek:

maarjah is dat alles los begint het volgende gezeik de spoorstang zit egt muurvast

golf mkII 16v
24-07-2006, 17:29
heb je speciaal gereedschap voor
is het in een poep en een scheet gebeurd

bas.
24-07-2006, 17:43
vertel vertel laat en wat is dat voor een handig gereedschap?

Matheo
24-07-2006, 18:03
ben ook wel benieuwd hoe dat eruit ziet.. ik gebruik altijd een omgebouwde lijmklem, gaat wel goed, maar blijft een geprul. heb je geen stam garage waar je het eea kunt gaan lenen?

Stijn
24-07-2006, 18:21
Er bestaan zowel spreiders als wigvormige vorken om dit klusje te klaren.
Wat ik zelf eigenlijk altijd doe is met een lange balk of staaf spanning er op zetten (bijvoorbeeld afsteunend op de aandrijfas of brugarm) en een ander een klap op het fuseestuk laten geven met een flinke hamer. Meteen los, rubbers nog heel.

Isard
24-07-2006, 18:43
Ik heb altijd een paar van die hoesjes liggen, die krengen gaan altijd tijdens sleutelen op zondag kapot... :D

Larsv5
24-07-2006, 18:49
Stuurstang moet je een beetje met liefde behandelen, die van me eerste 16v heb ik ook moeten vervangen...

Suc7


Gr Lars

bolku
24-07-2006, 20:35
Moer van de spoorstang losdraaien met de luchtsleutel en een paar vreselijke klappen op het uiteinde van het fussestuk geven daar waar de spoorstang erin zit.
Doe ik al jaren, na een paar tikken springt -ie er zo uit.
Wel mikken idd zodat je het hoesje niet raakt en wel met een serieuze hamer slaan.

yal
24-07-2006, 21:24
Moer van de spoorstang losdraaien met de luchtsleutel en een paar vreselijke klappen op het uiteinde van het fussestuk geven daar waar de spoorstang erin zit.
Doe ik al jaren, na een paar tikken springt -ie er zo uit.
Wel mikken idd zodat je het hoesje niet raakt en wel met een serieuze hamer slaan.


een poelietrekker werkt ook prima, zelfs op een golf uit 1980 en mn gti uit1983 en op mijn vroegere mercedes 220diesel uit 1976, en dat was een echte roestbak.

ff inblaffen met wd40 ,poelietrekker erop en pats los.

grtn yal

Drhardstyle16v
24-07-2006, 22:31
Moer van de spoorstang losdraaien met de luchtsleutel en een paar vreselijke klappen op het uiteinde van het fussestuk geven daar waar de spoorstang erin zit.
Doe ik al jaren, na een paar tikken springt -ie er zo uit.
Wel mikken idd zodat je het hoesje niet raakt en wel met een serieuze hamer slaan.


haha inderdaad zo doe ik het ook altijd
heb daar een uitstekende 2kg moker voor

bas.
25-07-2006, 08:39
ga ik dat ook nog maar is proberen ,
want als die los is kan ik eindelijk is kijken waar het nu aan ligt dat het linker voorwiel zo scheef staat

Marco
25-07-2006, 17:18
Er bestaan zowel spreiders als wigvormige vorken om dit klusje te klaren.
Wat ik zelf eigenlijk altijd doe is met een lange balk of staaf spanning er op zetten (bijvoorbeeld afsteunend op de aandrijfas of brugarm) en een ander een klap op het fuseestuk laten geven met een flinke hamer. Meteen los, rubbers nog heel.

Word !!

Goeie methode, ook al met suc6 toegepast

Dennis@polo86c.nl
25-07-2006, 23:26
een poelietrekker werkt ook prima, zelfs op een golf uit 1980 en mn gti uit1983 en op mijn vroegere mercedes 220diesel uit 1976, en dat was een echte roestbak.

ff inblaffen met wd40 ,poelietrekker erop en pats los.

grtn yal

Precies, gebruik ook altijd een poelietrekker om de fuseekogel dusdanig vast te klemmen zodat hij niet meedraait.
En daarna om het draadeind uit de spoorstang te drukken.

Niks geen gebeuk met hamers... :chair:

bas.
26-07-2006, 07:08
morgen nog maar is proberen of het lukt