PDA

View Full Version : Ervaringen mr glader / roma / arno


sander_beer
31-07-2006, 16:54
Edit: topic titel aangepast naar 'ervaringen mr glader / roma / arno'


Deze thread is ondertussen uitgegroeit tot een 'ervaringen' thread, en niet zozeer een aansporing tot het wegblijven bij een specifiek bedrijf.

Let wel: elke verhaal heeft 2 kanten. 1 negatieve ervaring van 1 persoon bij 1 bedrijf is niet gelijk aan 'altijd negatief'.
---------------------------------------
ik weet niet of ik hier wel zoiets mag posten(anders verwijder t maar gewoon)
maar t is dus voor de gene die met een g40 of g60 lader rijden te beschermen

mijn broer heeft pas zij g60 blok laten reviseren en daar zijden ze hem dat ze de glader niet konnen reviseren toen maar opgestuurd naar mr glader
omdat dat t eerste was wat we vonden via internet
toen de lader terug kwam er onder gebouwd en ie maakte maar een raar geluid na een tijdje
glader teruggestuurd zeggen ze dat er een schroefje in de glader zat en dat t niet hun fout was
ok garagist opgedraaid voor die kosten want garantie dat kent ie niet denk ik en ik denk ook niet dat de garagist iets heeft laten zitten
weer een rivisie verder en een paar 100 km begint de glader weer olie te lekken
toen naar arno van hier op t forum geweest "polo 3 "
glader laten inspecteren wat we daar tegenkwamen
3 verschillende soorten van dichtlijstingen
er zou een nieuw asje zijn gemonteert maar dat zag er niet echt nieuw uit toch voor betaald
geen originele lagers maar toch voor betaald
geen originele keerringen en ook voor originele betaald
ik zal van t weekend wel eens foto 's posten van een glader die 2 keer gereviseerd is op 3000 km door mrglader

arno heeft toen voor mijn broer zijn corrado een goede geparelstraalde g60 lader gezorgd en voor ons neus gereviseerd en ik ken er zelf niet zoveel van maar hij doet t wel goed geen enkele lager word eringeperst alle onderdelen zijn origineel wat vw ook gebruikt
ik heb nu in ieder geval veel bijgeleerd over de glader

blijf echt weg bij mr glader

Pedaalemmer
31-07-2006, 16:57
wat was de reactie van mr glader toen je hem confronteerde met deze feiten?

sander_beer
31-07-2006, 17:00
de eerste keer wilde hij t ook al niet onder garantie terug maken
maar mijn broer wilt er nog wel eens langs gaan met zijn lader

1800 16v kr
31-07-2006, 17:08
kameraad van me rijd ook met een stage 2 getunde glader van mrglader maar die is perfect hij heeft er niks geen problemen mee
lader geeft 1,3 bar druk als ik me niet vergis met 68 mm poelie

wat me wel bij stond was hij had 2 laders liggen 1 tje mrg en andere weet ik zo 1 2 3 niet meer
maar 1 van de 2 vond ik niet netjes afgewerkt had ik zelf 10 keer wat 100 keer beter gekunt het ging hier om de uitlaat zijde

alle 2 waren ze trouwens bij erkent bedrijf gedaan

en laatst hoorde ik van andere kameraad die had het laten doen bij Roma tuning in almelo en was hier dik tevreden over 0.9 bar druk stage 2 gereviseerd maar niet stage 2 getuned met orginele poelie

en jah als hij de glader niet naar behoren heeft gemaakt kan hij hem opnieuw wel goed maken of het geld terug geven zodat je het ergens anders kan laten doen

mark2fpolo
31-07-2006, 17:28
en laatst hoorde ik van andere kameraad die had het laten doen bij Roma tuning in almelo en was hier dik tevreden over 0.9 bar druk stage 2 gereviseerd maar niet stage 2 getuned met orginele poelie



Ik heb geen ervaring met mr glader maar wel met roma..

de polo die ik heb gekocht daarvan was de g-lader 10.000km geleden gereviseerd door roma.. Omdat de druk niet meer boven de 0.5 kwam en er geen lek te vinden was, ben ik naar arno gereden. Arno heeft hem gedemonteerd en geopend..

Wat kwamen we tegen: gelijmde keringen, skg lagers (niet origineel dus) en ze ratelde al (wat dus absoluut niet mag), zwarte dichtlijsten (ook niet origineel) die al een kleine 2 á 3 mm gekrompen waren na 10.000 km. Verder hadden ze nog eens dikke zwarte drap gebruikt wat als vet moet dienen.. dacht het niet dus..


en aan de vorige eigenaar heeft het niet gelegen want dit was een echte polo liefhebber die dus echt wel super om is gegaan met zijn g40!!!

Dus tja of Roma zo'n goede g-laders afleverd ik betwijfel het..
Het nadeel is wel dat je er waarschijnlijk pas achterkomt als de garantie verlopen is...

En zoals de topic starter al verteld, laat arno je alles zien en je mag er van begin tot eind bij zijn en verteld met alle liefde over zijn g-lader liefde en de rotzooi die er wel niet gebruikt wordt.

polo 3
31-07-2006, 17:45
Amen.
Wat ook zo bij die G60 lader was :
Er zat een lomp bewerkte uitlaathelft op,de inlaathelft is waarschijnlijk stuk geweest en de verdringer ook,die waren niet bewerkt.
De verdringer sloeg al behoorlijk tegen de wanden aan en er waren al stukjes vanaf gebroken.
De veerlijsten veerden totaal niet meer op daardoor.
Toen het druksysteem gevoeld,en daar zwarte drap uitgehaald,en daar zaten dus stukjes metaal in.
Alles eraf gehaald en schoongemaakt,de stukken metaal en een stuk dichtlijst van de oude verdringer kwamen toen ook tevoorschijn.
De olielekkage ook opgespoort,dit kwam omdat de verdringer niet goed terug geplaatst was,en het metalen ringetje van de kering geknapt was,en die was al half opgevreten,en heeft zich ook door de olie versprijdt,de moter in.
Toen de zegelring van t verdringerlager eruit gehaald,en toen zagen we de reden dat de verdringer tegen de wanden sloeg.
Het huis waar t lager inligt was zo uitgelubberd,dat deze er gewoon los inlag.
Dus als deze warm is nog losser ligt en de verdringer nog losser door t huis vliegt.
De eigenaar heeft een hoop geluk gehad,want de lader had makkelijk kunnen ploffen en alle troep had dan zo in de gereviseerde moter gezeten.
Er is wat troep uit het druksysteem gehaald,en waarschijnlijk ook een beetje de moter in gegaan van de oude lader.
Hopelijk geen schade eraan opgelopen....

Arno

1800 16v kr
31-07-2006, 17:55
Ik heb geen ervaring met mr glader maar wel met roma..

de polo die ik heb gekocht daarvan was de g-lader 10.000km geleden gereviseerd door roma.. Omdat de druk niet meer boven de 0.5 kwam en er geen lek te vinden was, ben ik naar arno gereden. Arno heeft hem gedemonteerd en geopend..

Wat kwamen we tegen: gelijmde keringen, skg lagers (niet origineel dus) en ze ratelde al (wat dus absoluut niet mag), zwarte dichtlijsten (ook niet origineel) die al een kleine 2 á 3 mm gekrompen waren na 10.000 km. Verder hadden ze nog eens dikke zwarte drap gebruikt wat als vet moet dienen.. dacht het niet dus..


en aan de vorige eigenaar heeft het niet gelegen want dit was een echte polo liefhebber die dus echt wel super om is gegaan met zijn g40!!!

Dus tja of Roma zo'n goede g-laders afleverd ik betwijfel het..
Het nadeel is wel dat je er waarschijnlijk pas achterkomt als de garantie verlopen is...

En zoals de topic starter al verteld, laat arno je alles zien en je mag er van begin tot eind bij zijn en verteld met alle liefde over zijn g-lader liefde en de rotzooi die er wel niet gebruikt wordt.

jah ik zeg het altijd zo als het je zelf over komen is weet je 100%cker wat er is afgesproken en wat niet
of hij compleet met orginele onderdelen in elkaar gezet moet worden of niet
en blijkt dan dat het niet gebeurt is als afgesproken jah dan pas kun je spreken van breng je lader daar ab niet heen zoals de topic starter zegt

maar waar woont arno als ik vragen mag mijn broer zijn lader moet namelijk ook nog gereviseerd worden en dat moet ook gewoon goed gebeuren
van onze kant zijn de werkzaamheden goed uit gevoerd bij mrglader maar jah dan praat ik over 1 a 2 jaar terug dat dat gebeurd is als het niet langer was en de zaken kunen voor uit gaan maar ook achteruit

polo 3
31-07-2006, 18:02
Ik kom uit heesch,dat ligt naast oss..
Voor info kun je me ook mailen arnoz10@hotmail.com


Arno

mark2fpolo
31-07-2006, 18:08
jah ik zeg het altijd zo als het je zelf over komen is weet je 100%cker wat er is afgesproken en wat niet
of hij compleet met orginele onderdelen in elkaar gezet moet worden of niet
en blijkt dan dat het niet gebeurt is als afgesproken jah dan pas kun je spreken van breng je lader daar ab niet heen zoals de topic starter zegt



daar zit zeker iets in wat je zegt.. op de bon van roma die erbij zat bij de aanschaf van de polo stond volledige revisie.. er werd niet gesproken over originele delen of niet..

maar wat in ieder geval zeker is, is dat je keringen als ze kapot gaan met monteren, nooit mag lijmen maar je gewoon een nieuwe pakt!!

1800 16v kr
31-07-2006, 18:25
daar zit zeker iets in wat je zegt.. op de bon van roma die erbij zat bij de aanschaf van de polo stond volledige revisie.. er werd niet gesproken over originele delen of niet..

maar wat in ieder geval zeker is, is dat je keringen als ze kapot gaan met monteren, nooit mag lijmen maar je gewoon een nieuwe pakt!!

jah dat lijkt mij ook
wat ik dan zo raar vind
is dat ze hun naam voor zoiets doms in gevaar zouden brengen
wat kost een keering 20 euro
en het lijkt me dan niet dat ze die gaan plaken
omdat zoiets toch altijd gezien zal worden bij een volgende revisie

en daarbij mischien heeft die liefhebber deze glader wel 2de hands gekocht
en voor de zekerheid later reviseren of iets dergelijks en was de lader in dus danige slechte staat dat de keeringen voor de zekerheid zijn geplakt

Rallye-VR6t
31-07-2006, 19:06
jah dat lijkt mij ook
wat ik dan zo raar vind
is dat ze hun naam voor zoiets doms in gevaar zouden brengen
wat kost een keering 20 euro
en het lijkt me dan niet dat ze die gaan plaken
omdat zoiets toch altijd gezien zal worden bij een volgende revisie

en daarbij mischien heeft die liefhebber deze glader wel 2de hands gekocht
en voor de zekerheid later reviseren of iets dergelijks en was de lader in dus danige slechte staat dat de keeringen voor de zekerheid zijn geplakt


Wat vaker het geval is, een lader wordt aangeboden voor revisie, als die dan niet meer te redden valt.
En de eigenaar heeft geen centjes, wat in de Glader wereld maar al te vaak voorkomt.
Dan kun je laders nog redden voor een laatste keer, door de handel te lijmen.

Als jij revisie bedrijf bent, en iemand wil dit, dan is het toch klaar.
En 10.000km dan kan er al zoveel gebeurd zijn.
Het komt zelfs voor dat revisie papieren worden nagemaakt!!!!


Zelf heb ik een keer een MR Glader op een auto aangetroffen die had e.d. nu kan die nog een keer revisie gehad.
En de lader had maar een paar duizend km gedraaid nadien.
Tja...dat is het een dikke zooi in die lader, maar de eigenaar maakt wel de blitz...fast and furieus daar gaat het om. :woowoo:

Rallye-VR6t
31-07-2006, 19:12
Oja het verlijmen van de dichtlijsten is bij slechte verdringers niet eens een verkeerd iets.
Mocht er dan iets barsten, dan blijft de lijst zitten.
Zit die lijst gewoon los, dan komt ie er dubbel tussen en kun je alles in de klikko mikken.
Tevens heb je kans dat er rommel via de IC in je motor komt.
Door de lijsten te lijmen...heb je daar minder kans op.

Laat ik het anders stellen, ik lijm vanaf nagelnieuw 0km laders de dichtlijsten van de verdringer.
Mijn lader draait in pieken tegen de 19.500 rpm.
Ik doe niks voor anderen. Geen tijd voor.


Maw het is niet altijd beun dat verdringerlijsten gelijmd zitten.

mark2fpolo
31-07-2006, 19:25
Ik ga er niet vanuit dat het een nieuw gekochte lader is.. de auto heeft nu 118.000 op de teller en ik heb alle rekeningen van de wagen van wat er aan gemaakt/veranderd is.. de g-lader is 2x rereviseerd door roma, waarvan ik dus de rekeningen heb!!

Dus het is niet de bedoeling geweest om de g-lader te redden, als je de toestand van de lader bekijkt. Deze is namelijk subliem.. (al zeg ik het zelf)


voor de geintresseerde een paar foto's van de lader..
http://i5.photobucket.com/albums/y198/mark_12345/DSC00451.jpg
http://i5.photobucket.com/albums/y198/mark_12345/DSC00449.jpg
http://i5.photobucket.com/albums/y198/mark_12345/DSC00454.jpg
http://i5.photobucket.com/albums/y198/mark_12345/DSC00455.jpg
http://i5.photobucket.com/albums/y198/mark_12345/DSC00457.jpg

polo 3
31-07-2006, 19:40
Oja het verlijmen van de dichtlijsten is bij slechte verdringers niet eens een verkeerd iets.
Mocht er dan iets barsten, dan blijft de lijst zitten.
Zit die lijst gewoon los, dan komt ie er dubbel tussen en kun je alles in de klikko mikken.
Tevens heb je kans dat er rommel via de IC in je motor komt.
Door de lijsten te lijmen...heb je daar minder kans op.

Laat ik het anders stellen, ik lijm vanaf nagelnieuw 0km laders de dichtlijsten van de verdringer.
Mijn lader draait in pieken tegen de 19.500 rpm.
Ik doe niks voor anderen. Geen tijd voor.


Maw het is niet altijd beun dat verdringerlijsten gelijmd zitten.


Als een lader nagelnieuw is en dan de lijsten lijmen?
Gewoon sintimid erin,die krimpen niet en zijn ietsje langer waardoor ze altijd vast liggen.
En de reden dat de meeste bedrijven de lijsten lijmen,is omdat ze slechte kwaliteit gebruiken die krimpen,en als die niet gelijmt worden dan poetsen ze zich naar buiten en komen ze tussen de wand.
Als een verdringer wat uitgelopen is, stiften dat ding.
Is de wand erg dun,weggooien.
Gewoon niet reviseren,ook niet als die te diep in gesleten is.
Maar voor sommige is t geld belangrijker,en reviseren ze m toch.
Maar bijna 19.000 toeren?
Das knap,wel vaak het hoofd verdringer lager wisselen dan...


Arno

Rallye-VR6t
31-07-2006, 21:31
Als een lader nagelnieuw is en dan de lijsten lijmen?
Gewoon sintimid erin,die krimpen niet en zijn ietsje langer waardoor ze altijd vast liggen.
En de reden dat de meeste bedrijven de lijsten lijmen,is omdat ze slechte kwaliteit gebruiken die krimpen,en als die niet gelijmt worden dan poetsen ze zich naar buiten en komen ze tussen de wand.
Als een verdringer wat uitgelopen is, stiften dat ding.
Is de wand erg dun,weggooien.
Gewoon niet reviseren,ook niet als die te diep in gesleten is.
Maar voor sommige is t geld belangrijker,en reviseren ze m toch.
Maar bijna 19.000 toeren?
Das knap,wel vaak het hoofd verdringer lager wisselen dan...


Arno

Verdringerlagers zijn het probleem niet.
Balansaslagers is meestal 2500km.

Nieuwe laders zitten altijd al de Sintimid lijsten in.
Dus die lijmen we gewoon vast :-)
Gewoon om gevolg schade te voorkomen.
Een lader is duur, maar motorschade is nog vele malen duurder in mijngeval.

Gerrit-Tdi
31-07-2006, 21:53
Ik heb geen ervaring met mr glader maar wel met roma..

de polo die ik heb gekocht daarvan was de g-lader 10.000km geleden gereviseerd door roma.. Omdat de druk niet meer boven de 0.5 kwam en er geen lek te vinden was, ben ik naar arno gereden. Arno heeft hem gedemonteerd en geopend..

Wat kwamen we tegen: gelijmde keringen, skg lagers (niet origineel dus) en ze ratelde al (wat dus absoluut niet mag), zwarte dichtlijsten (ook niet origineel) die al een kleine 2 á 3 mm gekrompen waren na 10.000 km. Verder hadden ze nog eens dikke zwarte drap gebruikt wat als vet moet dienen.. dacht het niet dus..


en aan de vorige eigenaar heeft het niet gelegen want dit was een echte polo liefhebber die dus echt wel super om is gegaan met zijn g40!!!

Dus tja of Roma zo'n goede g-laders afleverd ik betwijfel het..
Het nadeel is wel dat je er waarschijnlijk pas achterkomt als de garantie verlopen is...

En zoals de topic starter al verteld, laat arno je alles zien en je mag er van begin tot eind bij zijn en verteld met alle liefde over zijn g-lader liefde en de rotzooi die er wel niet gebruikt wordt.

Waarom ben je niet terug gegaan met de je g lader naar roma ????. Misschien hadden ze dan wel iets voor je kunnen doen.

polo 3
31-07-2006, 22:37
Welke balansaslagers gebruik je?
Orginele willen snel lekken als ze veel moeten draaien en warmer worden als normaal.
En heb je het kapje nog op de dynamo zitten,daardoor worden die lagertjes extra gekoeld.

Arno

mark2fpolo
01-08-2006, 16:13
Waarom ben je niet terug gegaan met de je g lader naar roma ????. Misschien hadden ze dan wel iets voor je kunnen doen.

Ik heb telefonisch contact gehad. Ze hadden zeker wat kunnen doen maar dat viel buiten de garantie.

Aangezien ik in limburg woon, was Arno een goedkopere oplossing in alle opzichten.

G-eert-40
01-08-2006, 16:31
ik heb mijn lader ook bij arno laten doen. ik vroeg of ik mee mocht kijken tijdens het reviceren en daar had ie geen problemen mee. veel van geleerd en ik rij dagelijks met plezier rond in mijn G40.

ik hoor hier en daar ook steeds dat je bij grotere revisie bedrijven weg moet blijven, omdat je vaak hoort dat het niet deugt en dat je naar garantie bijna altijd kunt fluiten. heb er zelf geen ervaringen mee.

polo 3
01-08-2006, 20:12
Dit is de lader die er nu opzit....
Gereviseerd met orginele Fag lagers,orginele torrington voor de verdringer,orginele sintimid lijsten,orginele vw audi goetze keringen,het echte klubervet en een gates breed riempje.
Ook is de lader geglaspareld,en er zit een half jaar garantie op!

Arno

http://www.volksforum.com/albums/files/1/3/7/Belgg60.jpg

Berserker
02-08-2006, 08:21
:cool: ziet er heel netjes uit....

VWRopie
02-08-2006, 13:05
Ik ben pas nog bij G-Force zoetermeer geweest. Ben daar zeer netjes geholpen. Ze hadden de verkeerde pakkingen binnen gekregen waardoor het uitliep met een week. Voor mij geen probleem want het is niet mijn dagelijkse auto. Maar omdat het een week was uitgelopen was mijn hele auto gepoetst. Daarnaast was de G-lader inderaad ook aan de buitenkant gewoon weer zo goed als nieuw. Aan de binnenkant durf ik niet te zeggen, want ik ben niet bij de revissie geweest, maar zoals het er nu naar uitziet is het gewoon netjes werk wat ze afgeleverd hebben. Het enige nadeel van G-Force is de prijs, die is vegeleken bij vele andere revissiebedrijven aan de hoge kant.
Maar was ik dus niet hoor bij vele revissiebedrijven is dat je na een 3000km inrijden even langs moet komen, dat is bij G-force dus wel zo. Ze hadden het over bijstellen of afstellen ofzo? Ik weet niet precies wat hoor, want ik heb er zelf totaal geen verstand van. Misschien dat iemand hier weet wat ze dan nog gaan bij- of afstellen? Ik ben tot nu toe in ieder geval tevreden over G-Force. De lader was bij de vorige eigenaar dus ook gedaan bij G-force, en dat was in 2001. Dus 5 jaar geleden en de Lader gaf gewoon nog 0.7bar en maakte geen rare geluiden. Daarnaast zei de monteur van G-force dat de lader er aan de binnenkant ook nog top uitzag. Een Clubgenoot van ons is ook bij MR-glader geweest voor een G40 revissie, en aan de buitenkant is er dus niets met de lader gedaan, niet eens schoongemaakt!

mark2fpolo
02-08-2006, 15:45
ik vind persoonlijk 3000 km inrijden wat overdreven, meestal is het 500km onder 3000rpm dan 500 boven 3000 rpm maar geen druk leveren (dan kan de g-lader aan het toerental wennen) de volgende 500 km rustig aan steeds iets meer druk leveren en af en toe als hij goed warm is ff doortrekken.. Maar dan niet als een gek gaan lopen stampen natuurlijk..

Bij Arno moet je na het inrijden (1500km) ook terug komen. Dit is om de riemen na te spannen omdat deze wel eens wat spanning kunnen verliezen als alles een keer is losgeweest. Verder zullen ze misschien ff kijken welke druk hij geeft en of er geen lekkages of andere opvallende zaken zijn.

MelG60
02-08-2006, 17:09
Ik heb ook wel eens geexperimenteerd met het vastlijmen van dichtlijsten in de verdringer maar met de lijsten gewoon los gaf hij duidelijk meer druk (logisch ook nietwaar :)

Dennis@polo86c.nl
02-08-2006, 18:10
Waarom is dat logisch? In principe bewegen de dichtlijsten toch niet in de verdringer?

Domi
02-08-2006, 18:16
Waarom is dat logisch? In principe bewegen de dichtlijsten toch niet in de verdringer?

Altijd wel een beetje. Maar dan zeer minimaal.

Rallye-VR6t
03-08-2006, 19:40
Een dichtlijst mag niet schuiven alleen veren.
De verdringerlijsten veren niet zitten, maar de hele verdringer is wel in beweging. Niet de verdringende beweging maar resonantie bewegingen.

Ik lijm puur om motorschade te voorkomen als de lader barst.
Denk ook niet dat het nodig is bij het rijden met een 68 poelie.
In mijn geval rij ik met 62mm en trap ook nog eens 8000rpm, en als het ruig gaat loopt het de toerentellerschaal uit. Dan ramt de begrenzer er even lekker op los, en dan krijgt de lader flink op zijn donder.
Let wel, het is niet een dagelijkse auto hooguti 2000km perjaar.

ctb
03-08-2006, 21:08
Nou naar Roma kun je ook maar beter niet heen gaan!!!! (en dat is het enige wat ik er over zeggen wil.)

Rallye-VR6t
03-08-2006, 22:29
Nou naar Roma kun je ook maar beter niet heen gaan!!!! (en dat is het enige wat ik er over zeggen wil.)

Lekker onderbouwd.
Een firma afbranden zonder motivatie is :woowoo:

Aan een verhaal zitten altijd 2 kanten.
Je hoort altijd 1, en vaak is die behoorlijk gekleurd.
:rolleyes:

ctb
04-08-2006, 22:24
Nou omdat ik daar een g-lader revissie heb laten doen en dat was echt heel waardeloos (had zelfs het gevoel dat ze er eigenlijk helemaal niks aan hadden gedaan) en heb er wel dik voor betaald.

En dit kunnen zelfs meerdere bevestigen!!!

vwg60
04-08-2006, 23:20
Wat ik niet snap is dat die bedrijven nog klanten hebben door al dat knoeiwerk. Er zijn er maar paar in ned die gladers goed maken; daar hoort zeker niet bij g-force roma en mrg.

Edit door Sander

Graag even een tekst nog een keer doorlezen voordat je op Submit Message drukt.

Turbodad
11-08-2006, 22:22
Zelden zoveel slecht onderbouwde meningen in 1 draadje gelezen. Veel geschreeuw wat kant nog wal raakt. Als ik het idee zou hebben dat een bedrijf niets aan mijn lader heeft gedaan, dan zou ik terug gaan en om een toelichting vragen. Maar blijkbaar is iets op een forum zetten veel makkelijker dan een fatsoenlijk gesprek aangaan met het desbetreffende bedrijf.
Ik denk dat er over ieder bedrijf wel negatieve en positieve verhalen verteld kunnen worden, maar het blijven allemaal verhalen van 1 kant, helaas wordt de andere kant van het verhaal niet verteld.
Ik werk zelf bij een garage, en ik heb wel mijn idee over het soort mensen die dit soort verhalen rondbazuinen, maar zal mij verder niet tot hetzelfde niveau verlagen .........
Ik zou op zich de verhalen van de bedrijven wel eens willen horen, over hoe ze door sommige klanten worden behandeld en hoe klanten met hun omgaan. Denk dat er dan bij heel veel mensen nog wel even achter de oren wordt gekrabt .......

Rallye-VR6t
12-08-2006, 07:45
Zelden zoveel slecht onderbouwde meningen in 1 draadje gelezen. Veel geschreeuw wat kant nog wal raakt. Als ik het idee zou hebben dat een bedrijf niets aan mijn lader heeft gedaan, dan zou ik terug gaan en om een toelichting vragen. Maar blijkbaar is iets op een forum zetten veel makkelijker dan een fatsoenlijk gesprek aangaan met het desbetreffende bedrijf.
Ik denk dat er over ieder bedrijf wel negatieve en positieve verhalen verteld kunnen worden, maar het blijven allemaal verhalen van 1 kant, helaas wordt de andere kant van het verhaal niet verteld.
Ik werk zelf bij een garage, en ik heb wel mijn idee over het soort mensen die dit soort verhalen rondbazuinen, maar zal mij verder niet tot hetzelfde niveau verlagen .........
Ik zou op zich de verhalen van de bedrijven wel eens willen horen, over hoe ze door sommige klanten worden behandeld en hoe klanten met hun omgaan. Denk dat er dan bij heel veel mensen nog wel even achter de oren wordt gekrabt .......


Amen. Het is altijd een verhaal van 1 kant.
Meestal door mensen die vaak niet van de hoed en de rand weten.

En als een bedrijf mij had belazerd hadden ze een mooi probleem.
Zeker met een Glader, dingen zijn niet goedkoop.

rallye16vt
12-08-2006, 07:57
Amen. Het is altijd een verhaal van 1 kant.
Meestal door mensen die vaak niet van de hoed en de rand weten.

En als een bedrijf mij had belazerd hadden ze een mooi probleem.
Zeker met een Glader, dingen zijn niet goedkoop.


Niet goedkoop,, Ze zijn heilig :woowoo:
Maar het is wel dat door een aantal prutsers (goedkope spullen) de naam g60 een slechte roep krijgt. (slechte Revisie)

sander_beer
12-08-2006, 09:50
Amen. Het is altijd een verhaal van 1 kant.
Meestal door mensen die vaak niet van de hoed en de rand weten.

En als een bedrijf mij had belazerd hadden ze een mooi probleem.
Zeker met een Glader, dingen zijn niet goedkoop.

mijn broer heeft zijn glader toch terug gebracht en dan zeggen ze dat t niet onder de garantie valt bij mr glader
en nog een derde keer terug gaan om weer die prutsers aan uw auto te laten werken zou jij dan ook niet meer doen denk ik

Turbodad
12-08-2006, 16:47
mijn broer heeft zijn glader toch terug gebracht en dan zeggen ze dat t niet onder de garantie valt bij mr glader
en nog een derde keer terug gaan om weer die prutsers aan uw auto te laten werken zou jij dan ook niet meer doen denk ik
En waarom was het dan geen garantie? Als het een goede reden is dan kan het een tegenvaller en teleurstelling zijn, maar dan zul je het op zijn minst moeten kunnen begrijpen. Lijkt me niet dat ze alleen maar roepen geen garantie, en daarna het gesprek afkappen.

1800 16v kr
17-09-2006, 13:06
en is het altijd we slechte revicie
en niet gewoon te lomp doen met een koude lader
en niet uitlaten draaien

(verkrachten van de lader) door het niet om weten te gaan met de lader

Baricade
17-09-2006, 14:33
Ik heb me lader bij ROMA laten reviseren, en heb omdat t toch bij me in de buurt is, elk moment dat ze er mee bezig waren boven op gestaan, geen wantrouwen, maar leergier.
Ze hebbben me netjes alles uitgelegd en laten zien, ik ben dus wel tevreden over ze.
Als ik de jongens van ROMA ergens tegenkom, vragen ze ook altijd of alles nog goed is met de lader.

Ben het wel eens met het feit dat sommigen, met nadruk op sommigen, liever de revisie de schuld geven dan hun rijgedrag...is wel zo makkelijk :cool:

polo 3
24-09-2006, 09:53
Dat dichtlijsten krimpen en je verdringer slopen ligt niet aan t rijgedrag,maar puur aan het materiaal.
Even een vergelijking,die zwarte dichtlijsten kosten 6 euro per meter.
Een setje sintimid beige 8000 met riempje kost al gauw 90 euro...


Arno

sander_beer
24-09-2006, 10:06
en is het altijd we slechte revicie
en niet gewoon te lomp doen met een koude lader
en niet uitlaten draaien

(verkrachten van de lader) door het niet om weten te gaan met de lader
als ie al tijdens t inrijden onder de 3000rpm al terug begint olie te lekken denk ik niet dat t aan t rijgedrag ligt he
en drie verschillende merken dichtlijsten ??
die zijn ook verkleurd door de rijstijl zeker

en 1 kker rustig gaan praten bij mr glader over de garantie en die niet krijgen ok
maar als ie daarna weer een rivisie tegen betaling krijgt en dan binnen de 1000 km weer olie begint te lekken dan ligt t toch wel degelijk aan hen denk ik

richard-polo
21-01-2013, 13:52
effe oud topic omhoog halen :tongue:

Heb hier een lader + factuur liggen van Roma-tuning v.o.f.
revisie G60 lader {volkswagen-G60} lader 1908
losse lader zonder auto
Eerste 500km niet boven 2750toeren volgende 500 niet volgas

336,13 euro ex btw
400 euro inclusief btw

zaten dus de zwarte harde goedkope dichtlijsten in met als gevolg verdringer schade :(

plaatje, sorry voor de slechte kwaliteit {is gemaakt met webcam omdat de digi weigerd}
http://www.steilheck.nl/cpg/albums/userpics/verdringer_schade.jpg
http://www.steilheck.nl/cpg/albums/userpics/verdringerschade.jpg

is dit te lassen? normaal geen probleem maar aangezien zo,n verdringer uit magnesium bestaat vroeg ik me dus af of dat gewoon gaat lukken met lassen/oplassen en nafrezen..
Ik weet stiften is een oplossing maar ik ben niet zo,n fan van die noodoplossingen...

MelG60
21-01-2013, 14:30
Randje is zo te zien heel dun geworden? Ik zou hem stiften maar het liefst nog gewoon in de bak.

richard-polo
21-01-2013, 15:08
de wand is indd wat dunner geworden jammer genoeg!

verders ziet de lader er tip top uit en is 1 van 1ste generatie, verdringer weggooien hoor en lees ik ook vaker maar dan moet ik weer een juiste verdringer zien te vinden..
op g-lader.info is dit gefikst doormiddel van lassen!

als ik moet kiezen tussen weggooien of stiften dan word het toch het laatste, 20 a 30euro voor stiften of weer paar 100 voor nieuwe verdringer.
Kan ik ondertussen zoeken naar een verdringer of de laderhelften laten frezen tot G65 :D

richard-polo
24-01-2013, 12:08
http://www.steilheck.nl/cpg/albums/userpics/gelast.jpg
deze verdringer had exact hetzelfde probleem, opgelast door http://theibach-performance.de/

dus word verzenden naar Germany :thumbup: is prima te lassen volgens hem want hij heeft er al meerdere gehad zoals de mijne :)

Zag er overigens zo uit!
http://www.steilheck.nl/cpg/albums/userpics/zag.jpg

Gr Richard

Ruud 16V-G60
25-01-2013, 17:26
netjes gedaan

richard-polo
25-01-2013, 17:35
http://www.steilheck.nl/cpg/albums/userpics/netjes.jpg

EnVeeZee
25-01-2013, 18:08
Netjes hoor!! mag ik weten wat ze daarvoor rekenen? Heb hier ook nog e.e.a. rondslingeren ;)

richard-polo
26-01-2013, 18:23
dat antwoord zou ik je graag geven maar volgens de maker van al dit moois is dat pas te zeggen na het zien van wat foto,s{of het ontvangen van de verdringer} zodat hij kan zien in hoevere de dichtlijst groef opnieuwd gedaan dient te worden!

Hij zou me nog laten weten wat het ging kosten voor Mijn verdringer!

edit, krijg net bericht dat het bij 160euro ligt voor mijn verdringer :thumbup:
{dus daar hoef ik geen 2keer over na te denken :cool: }

Gr Richard

richard-polo
31-01-2013, 17:17
die gast is echt goed!! :wow:
http://www.steilheck.nl/cpg/albums/userpics/G60~0.jpg
http://www.steilheck.nl/cpg/albums/userpics/nut.jpg
http://www.steilheck.nl/cpg/albums/userpics/stiften.jpg
http://www.steilheck.nl/cpg/albums/userpics/gelast~0.jpg
http://www.steilheck.nl/cpg/albums/userpics/verf.jpg
:thumbup:

richard-polo
06-02-2013, 15:56
nog 1tje dan :)
http://www.steilheck.nl/cpg/albums/userpics/nut~0.jpg
weer gereed voor gebruik.

Audi1981
06-02-2013, 17:19
Vakmanschap...zeldzaam tegenwoordig :thumbup:

MelG60
06-02-2013, 23:17
Zo dat ziet er goed uit! Heb je de jouwe al terug?

richard-polo
06-02-2013, 23:28
Nee die word maandag verzonden naar hem, maar denk dat ik hem verkoop aan Tobias :) (zit nog een Klein beetje in twijvel)
Blijkbaar heb ik er 1 van een goed bouwjaar! Die wil die graag overkopen.

Enigste wat er mis mee is bij die ik heb liggen is die kleine beschadiging in de verdringer plus die ietsjes dunner geworden wand! :thumbup:
Koop ik eventueel wel een G65 lader via hem, want dat is toch wel iets wat ik graag wil hebben voor mijn 1,6l 16vG60 :cool: