Log in

View Full Version : Gas blijft hangen

maartenunplukt
01-08-2006, 14:10
Sinds ongeveer een week blijft het gas hangen bij mijn Golf. Voornamelijk tijdens snel acceleren. Als ik dan van omhoogschakel en gas geef, krijg ik een enorm aantal toeren zonder vermogen (tot de 4/5000), waarna hij zijn vermogen krijgt, nog even doortrekt wel vermogen gevend tot richting de 6000 om vervolgens af te zakken tot het normale niveau.

Als ik snel optrek en na het schekelen het gas compleet loslaat en de koppeling compleet loslaat en dan weer gas geef geeft ie wel normaal vermogen. Het lijkt voor mijn gevoel dat de gaskabel blijft hangen oid. Is dat het probleem of zou er nog meer aan de hand kunnen zijn?

Het is een 1600 benzine/4 bak. De motorcode heb k nog niet kunnen vinden, waar moet die staan?

DeNB3rt
01-08-2006, 14:20
kofferbaksticker?

maartenunplukt
01-08-2006, 14:56
ik zal zo effe checken. Geen idee waar het probleem aan kan liggen?

BBS-roy
01-08-2006, 15:26
Sinds ongeveer een week blijft het gas hangen bij mijn Golf. Voornamelijk tijdens snel acceleren. Als ik dan van omhoogschakel en gas geef, krijg ik een enorm aantal toeren zonder vermogen (tot de 4/5000), waarna hij zijn vermogen krijgt, nog even doortrekt wel vermogen gevend tot richting de 6000 om vervolgens af te zakken tot het normale niveau.

koppeling niet goed denk ik

vw dennis
01-08-2006, 16:57
Koppeling die doorslipt oid?

Drhardstyle16v
01-08-2006, 17:28
klinkt als een koppeling die hard richting zijn einde gaat

maartenunplukt
01-08-2006, 17:58
Op het kofferbakstickertje staat JB, hoewel op de motor zelf 1.6L staat aangegeven en een JB is een 1500 toch?

Maarre ik heb idd een koppeling die af en toe slipt en de 1ste versnelling is af en toe lastig te vinden, hoewel dat een golf kwaaltje is toch?

Maar hoe ernstig moet k het probleem met de koppeling zien? Ik wil mijn auto wel klaar hebben voor een lange tocht eind augustus.

golf mkII 16v
01-08-2006, 18:18
koppelings kabel iets lossen wil nog weleens helpen
en de kabel wat smeren

BBS-roy
01-08-2006, 18:43
JB motor (1500) heeft 1.6 in de kop staan.

maartenunplukt
02-08-2006, 12:53
JB motor (1500) heeft 1.6 in de kop staan.

dat verklaart een hoop :). thnx.

Maar aangezien het probleem aan de koppeling ligt zijn waarschijnlijk de koppelingsplaten versleten neem ik aan of is er meer aan de hand?

Drhardstyle16v
02-08-2006, 13:53
nog niet helemaal versleten, bij rustig rijden houdt hij het nog wel ff(oeps even).
Maar het is niet onverstandig om ze (platen en drukgroep) toch even te vervangen.

golf mkII 16v
02-08-2006, 15:37
nog niet helemaal versleten, bij rustig rijden houdt hij het nog wel ff(oeps even).
Maar het is niet onverstandig om ze (platen en drukgroep) toch even te vervangen.
Wordt het een verbeterd,vergeet men het ander :D :er zit maar 1plaat in en geen meervoud
Maar als het stellen met de kabel niet meer lukt,dan ind. een andere plaat en drukgroep.
Niet te lang mee door rijden anders heb je kans dat je vliegwiel ook krom gaat.[warmte]

maartenunplukt
03-08-2006, 18:29
hebben jullie een idee van kosten om het te laten doen? Of hoe lastig het is om zelf te doen, want k heb net even in de vraagbaak gekeken en k heb zelf niet alle middelen direct voor de hand om het te doen.

golf mkII 16v
03-08-2006, 21:09
het geet het gemakelijks met een put/brug en een motortakel

Golf_1_gts
03-08-2006, 22:25
ja...makkelijkst als je iemand erbij hebt die het al een keer gedaan heeft een een 12 kant dopje hebt voor de aandrijfassen...voor de rest heb je alleen een paar steeksleutels nodig. En een takel of een put/brug is altijd handig :)

Misschien iemand van het forum hier uit jou omgeving die je kan helpen tegen een kleine vergoeding ofzo...?

Marco
03-08-2006, 22:48
Als je sleutelervaring hebt is het goed te doen. Heb je echter nog nooit gesleuteld (daarmee bedoel ik niet, wiel en luchtfilter gewisseld) laat het dan iemand doen die deze ervaring wel heeft

golf mkII 16v
03-08-2006, 23:15
Als je sleutelervaring hebt is het goed te doen. Heb je echter nog nooit gesleuteld (daarmee bedoel ik niet, wiel en luchtfilter gewisseld) laat het dan iemand doen die deze ervaring wel heeft
en goed mee kijken en veel vragen kun je het de volgende keer zelf:Den miss. een 10mm torex voor de startmotor

maartenunplukt
04-08-2006, 07:46

jah, het nadeel is dat ik in de omgeving eigenlijk geen monteurs oid. ken. Dus zoals golf1gts zei: als er iemand in de omgeving van den helder/haarlem is die me wilt helpen voor een leuke vergoeding ofzow; laat het weten. Kan ik zelf ook meteen beetje leren, want k heb nog nooit een grote klus aan de auto hoeven doen.