PDA

View Full Version : Benzine uit kachelpot na blok herbouw??

danielderaat
17-09-2006, 10:31
Hallo,

Ik kom er niet meer uit, mijn t2b heeft een 1600 motor die ik net herbouwd heb, nieuwe zuigers en een nieuw pakkingsetje op de carb e.d.
Na alles met grote zorgvuldigheid in elkaar te hebben gezet probeer ik te starten, nu druppelt er flink benzine uit de achterste uitlaat poorten van de koppen.
Aangezien ik de kachelpot nog niet zeer strak had aangedraaid zag ik langs de aansluiting tijdens het starten van de motor hier flink benzine druipen, lopen doet hij sowieso niet.
Nu vroeg ik me af of dit aan de carb ligt en ik die nog eens goed moet checken? Of heb ik een andere fout gemaakt?

Alvast bedankt voor de hulp,

Mvg,

Daniel

molenari
18-09-2006, 16:26
...Aangezien ik de kachelpot nog niet zeer strak had aangedraaid zag ik langs de aansluiting tijdens het starten van de motor hier flink benzine druipen, lopen doet hij sowieso niet. ...

Als ik het goed begrijp slaat de motor totaal niet aan. heb je al gekeken naar de ontsteking? Als je de kabels volledig verkeerd aansluit (zeg maar iedere kabel een positie verder of terug op de verdelerkap) dan slaat de motor niet aan. Vraag me niet hoe ik dit weet :redface:
Op een gegeven moment gaat ie wel een keer hevig knallen...dat wel.

Anyways, ff checken of de bougiekabels goed zijn aangesloten.

danielderaat
19-09-2006, 07:46
Ja dat zit allemaal helemaal snor, ben opzich geen amateur meer op dat gebied, vroeg me meer af wat er met de carb mis zou kunnen zijn dat er zoveel benzine binnenkomt (in de cilinder) en dan heb ik het echt over veel. Je ziet gewoon de benzine door het filter jakkeren hij zuigt dus flink, lijkt wel alsof er een soort restrictie in carb ontbreekt.
wie weet meer?

tnx,

Daniel

cabrio82er
19-09-2006, 08:16
Ik weet niet of zo'n carb ook gewoon een vlotter heeft, maar zou die anders niet klem zitten, lek zijn etc. Dan kan ik me voorstellen dat benzine er zo in loopt, en er bij de uitlaat weer uitloopt. Het is maar en idee,

molenari
19-09-2006, 08:43
Ik weet niet of zo'n carb ook gewoon een vlotter heeft, maar zou die anders niet klem zitten, lek zijn etc. Dan kan ik me voorstellen dat benzine er zo in loopt, en er bij de uitlaat weer uitloopt. Het is maar en idee,

Heb je bij het reviseren van de carb gecheckt of de vlotter nog lekvrij is? Het komt wel eens voor dat er in de loop van de tijd een lekkage in ontstaat, vlotter loopt dan vol met benzine en sluit vervolgens de benzinetoevoer niet meer af.

Je kunt ook nog checken of de afsluiter goed werkt, ook die kunnen stuk met als gevolg teveel benzine in de carb.

Stijn
19-09-2006, 08:46
Op verzoek van topicstarter wordt hier niet getikt

Koen is sleeping
19-09-2006, 11:36
Als de benzine uit de uitlaatpoorten druipt dan is er iets goed mis, dat is echt veeeel te veel brandstof. Klinkt alsof de carburateur lekt. Al toevallig een flinke tik gegeven met een hamertje om een eventueel hangende vlotter te lossen?

Een calibreerhamer.... :rolleyes:

Daves
19-09-2006, 13:55

Ik heb zo'n zelfde motor in mijn kever zitten en vlotter was ook vol gelopen.
Dus dat kan het zeker zijn.

molenari
19-09-2006, 20:20
...Al toevallig een flinke tik gegeven met een hamertje om een eventueel hangende vlotter te lossen?

Klinkt als niet zo heel verstandig moet ik zeggen. Ik denk dat je dan kans loopt op nog meer schade. Gewoon dat ding ff losdraaien en uit elkaar halen. no problemo... :rolleyes:

danielderaat
20-09-2006, 01:09
Allereerst heel erg bedankt voor jullie reakties :rock:
Vrijdag heb ik tijd en dan zal ik die hele carb wel weer uit elkaar jakkeren, weet ik in ieder geval dat het waarschijnlijk nergens anders aan licht.
Ik zal dan nog even updaten of alles weer loopt, ben namelijk erg benieuwd naar mijn dubbelpoorts 1600 met gereviceerde koppen, nieuwe zuigers en gereviceerde ontsteking :D

bugdaddy
20-09-2006, 06:47
Nee joh,

Niet jakkeren, gewoon met een schroevedraaier effe de schroefjes losdraaien.

Krijg je hem ook makkelijker weer in elkaar :hug:

danielderaat
20-09-2006, 14:45
Tsja jakkeren, bedoel er niks grofs mee :redface: Behandel elk schroefje,moertje,boutje van mijn westy als een heilig relikwie.
Dus geen hamers en koevoeten maar kruipolie,passend gereedschap en alles gaat met de juiste newtons vast.
We gaan het zien/horen vrijdag.......

danielderaat
25-09-2006, 06:43
Oke mensen nog steeds veel te veel benzine, vlotter hangt los en de stopper waar die tegenaanduwd zit ook prima in elkaar.
Wel volgende ontdekt. Ik had de bovenkant eraf gehaal dus zoals op onderstaand plaatje.
Er zat nog benzine in de vlotterkamer, ik haalde de gashendel iets naar achter om te kijken of het allemaal soepel liep. Vervolgens komt er uit l (zie plaatje) een flinke straal benzine, echt veel. Dit lijkt me het probleem, iemand een oplossing?
http://www.flat4.de/v_unter.jpg

Bedankt alvast. :)

molenari
25-09-2006, 07:14
Oke mensen nog steeds veel te veel benzine, vlotter hangt los en de stopper waar die tegenaanduwd zit ook prima in elkaar.
Wel volgende ontdekt. Ik had de bovenkant eraf gehaal dus zoals op onderstaand plaatje.
Er zat nog benzine in de vlotterkamer, ik haalde de gashendel iets naar achter om te kijken of het allemaal soepel liep. Vervolgens komt er uit l (zie plaatje) een flinke straal benzine, echt veel. Dit lijkt me het probleem, iemand een oplossing?

Bedankt alvast. :)

Tja, wat is veel? Daar komt altijd een straal benzine uit als je de gashandle overhaalt...
Weet je zeker dat de 'stopper' goed afsluit? Kun je controleren door op het pijpje te blazen en de stopper dicht te duwen.

danielderaat
25-09-2006, 07:59
Ook al even op geblazen stopt hem perfect, vlotter heb ik natuurlijk ook even getest toen die uit elkaar lag, bleef lekker drijven, alle tips zijn welkom.
Begrijp het echt niet meer. Begin nu echt aan alles te twijfelen.
Zelfs vroeg ik me al af of ik de nokkenas er goed in had zitten. 1 puntje van nokkenas zit tussen de 2 puntjes van de krukas das toch goed?
Maar in ieder geval nog steeds benzine in pijp en best wel wat.

Hoop dat er 1 vw guru is die me de gouden tip kan aanreiken :rolleyes:

bugdaddy
25-09-2006, 08:46
Ik heb nog wel zo'n carburateur liggen.
(errug stoffig, dat dan weer wel :redface: )

Kom hem in Lelystad maar eens halen, kan je eens kijken of dat verschil maakt.

danielderaat
25-09-2006, 09:33
Dat zou zeker mooi zijn weet ik idd direct of het de carb is. Ik pm je even.

bugdaddy
27-09-2006, 06:41
Dat zou zeker mooi zijn weet ik idd direct of het de carb is. Ik pm je even.

En?
heb je hem er gisteravond er nog opgekregen?

danielderaat
27-09-2006, 08:51
Hallo,

Gister hem er ff opgezet maar deze carb is toch iets anders qua opbouw dan de mijne, de gaskabelaansluiting zit bij mij links en bij die van jouw rechts waardoor die klem komt te zitten tegen de dynamo, met het spruitstuk wat erbij zat zou deze carb wel prima passen, ik probeer het vanavond even aan te passen.
Ik houd jullie op de hoogte.

bugdaddy
27-09-2006, 09:32
Hallo,
Gister hem er ff opgezet maar deze carb is toch iets anders qua opbouw dan de mijne, de gaskabelaansluiting zit bij mij links en bij die van jouw rechts waardoor die klem komt te zitten tegen de dynamo, met het spruitstuk wat erbij zat zou deze carb wel prima passen, ik probeer het vanavond even aan te passen.
Ik houd jullie op de hoogte.

Mooi dat we de carb dan niet van het spruitstuk afgeschroefd hebben, anders kon je er dus niets mee!
Succes jongen :cool:

Stijn
27-09-2006, 11:23

danielderaat
27-09-2006, 16:35
Waar zit de hoofdsproeier? Ben inwendig enkel bekend met SU carbs uit minis.

molenari
27-09-2006, 18:41
Is helemaal niks mis mee moet ik zeggen, zo wordt iedere hangende vlotter in 0,5 sec gefixed :confused:

Ik vond "een flinke tik" in combinatie met een carburateur wat gewaagd. Zelf zou ik wat voorzichtiger zijn met zo'n ding en hem ff uit elkaar halen. Als je te hard tikt, of op de verkeerde plek loop je de kans dat je hem beschadigd. Ik zou er in iedergeval wat voorzichtiger mee zijn.

danielderaat
28-09-2006, 01:48
Voorzichtig hameren of niet....mijn t2 loopt weer, en hoe! Echt een fantastisch motortje ligt erin :D . Dus morgen naar de keuring, die update komt hier morgen te staan.
Ok het volgende was het probleem. De stopper op mijn oude carb had ik vervangen met die uit de officiele revisie set. Maar toch liep mijn carb over.
Toen ik de carb, die ik van Pascal heb gekregen (nogmaals bedankt!), openmaakte en hem vergeleek met de mijne zag ik plots het probleem.
De stopper die die bij de revisieset was geleverd was veel korter dan de stopper in Pascal zijn carb. Hierdoor kon de vlotter de stopper niet dichtduwen. Na de stopper op mijn gereviseerde carb te hebben verwisseld liep mijn bus helemaal te gek.
Ik had de stopper van mijn gereviseerde carb wel getest door even te blazen op de benzine entree en de stopper omhoog te duwen, dit werkte prima, alleen was de stopper te kort om door de vlotter omhoog geduwd te worden.
Bedankt voor al jullie advies en vooral Pascal voor zijn carb.
Wel sneu dat die revisieset niet correct is. :(

Stijn
28-09-2006, 07:59

danielderaat
28-09-2006, 09:54
Start anders even een toppic waar en hoe hard je moet tikken :blahblah:

Stijn
28-09-2006, 10:23
Gedaan!

En al mijn comments verwijderd, ik zal me voortaan 3x bedenken voordat ik zulke totaal belachelijke uitspraken doe. Succes met je bus. PS: de hoofdsproeier staat normaal gesproken op het gazon, ik heb er toch zoveel verstand van.

bugdaddy
28-09-2006, 12:15
Goed man!!

Fijn dat je er nu zo uitgekomen bent.

Komt je boessie maar een keer showen, waar blijven die foto's in dit topic trouwens?? :rolleyes:

danielderaat
28-09-2006, 13:20
He hallo,

Maakt nier uit hoor van dat getik elke hulp is welkom...wel origineel zon tik toppic.
Zal morgen is wat fotoojes maken voor mijn gallery en avater.
Verder alles ff voorgecheckt voor apk en ga er nu heen, wish me luck.

danielderaat
29-09-2006, 15:05
Hallo, bus is helaas afgekeurd, maar wel op maar 1 remslangetje, rest was prima. Dus ff zondag die slangetjes eraan jetsen en gaan. Heb er zin an.

bugdaddy
29-09-2006, 15:13
Hallo, bus is helaas afgekeurd, maar wel op maar 1 remslangetje, rest was prima. Dus ff zondag die slangetjes eraan jetsen en gaan. Heb er zin an.

Shit he!
Konden ze die niet gelijk ff vervangen?!?!
(ik zeg er meestal bij dat ze reparaties tot bijvoorbeeld €100 euro onder vragen mogen uitvoeren......beetje laat als tip maarja)

danielderaat
30-09-2006, 16:06
Nee vind het wel relazxt om zelf te doen, en goedkoper. Maandag herkeuren dus.

Daves
02-10-2006, 12:42
Fijn voor je, goed dat ie weer lekker loopt.
Zoiets valt je ook meestal pas op als je de verschillen naast elkaar ziet.

Maarruh, nog steeds geen fotootjes....

danielderaat
02-10-2006, 13:01
Jaja fotos komen, zit in de eerste weken van mijn studie dus errug druk overdag. Maar zal mijn best doen.

Adios

sjampoo
02-10-2006, 13:32
(ik zeg er meestal bij dat ze reparaties tot bijvoorbeeld €100 euro onder vragen mogen uitvoeren......beetje laat als tip maarja)

Niet doehoen!! Zo krijg je gegarandeerd kleine reparaties tot een maximum van rond de 100 euro, Laat ze gewoon bellen als er reparaties zijn, kan je direct beslissen of je wil laten repareren, of dat je 't zelf doet.

danielderaat
02-10-2006, 14:29
Ik als student doe alles zelf, aangezien ik het vet onde vind om arbeidsloon te betalen terwijl je het ook zelf kan, ook al doe je er 2 keer zo lang over.

molenari
02-10-2006, 16:04
Ik als student doe alles zelf, aangezien ik het vet onde vind om arbeidsloon te betalen terwijl je het ook zelf kan, ook al doe je er 2 keer zo lang over.

Als ex-student doe ik alles nog steeds zelf. Dan weet je ten minste hoe iets gerepareerd wordt (goed of niet goed :rolleyes:). In de doorsnee automonteur heb ik helaas niet zo veel vertrouwen, terwijl je wel dik voor een reparatie moet betalen.

Oh ja, en je leert ook nog eens wat van dat zelf sleutelen.

Daves
09-10-2006, 09:32
Als ex-student doe ik alles nog steeds zelf. Dan weet je ten minste hoe iets gerepareerd wordt (goed of niet goed :rolleyes:). In de doorsnee automonteur heb ik helaas niet zo veel vertrouwen, terwijl je wel dik voor een reparatie moet betalen.

Oh ja, en je leert ook nog eens wat van dat zelf sleutelen.

Helemaal mee eens! :icon_spin

Golf_1_gts
09-10-2006, 14:16
Applausje voor ons zelf dan maar?

Daves
16-10-2006, 08:52
:clap: :clap: :clap: