![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Hallo,
Ik kom er niet meer uit, mijn t2b heeft een 1600 motor die ik net herbouwd heb, nieuwe zuigers en een nieuw pakkingsetje op de carb e.d. Na alles met grote zorgvuldigheid in elkaar te hebben gezet probeer ik te starten, nu druppelt er flink benzine uit de achterste uitlaat poorten van de koppen. Aangezien ik de kachelpot nog niet zeer strak had aangedraaid zag ik langs de aansluiting tijdens het starten van de motor hier flink benzine druipen, lopen doet hij sowieso niet. Nu vroeg ik me af of dit aan de carb ligt en ik die nog eens goed moet checken? Of heb ik een andere fout gemaakt? Alvast bedankt voor de hulp, Mvg, Daniel |
#2
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Als ik het goed begrijp slaat de motor totaal niet aan. heb je al gekeken naar de ontsteking? Als je de kabels volledig verkeerd aansluit (zeg maar iedere kabel een positie verder of terug op de verdelerkap) dan slaat de motor niet aan. Vraag me niet hoe ik dit weet ![]() Op een gegeven moment gaat ie wel een keer hevig knallen...dat wel. Anyways, ff checken of de bougiekabels goed zijn aangesloten.
__________________
Currently starring in my fleet: T2 (10x), KG 34 (1x), 82er Passat (1x), 90er Polo (2x). '...het is alweer woensdag, ik heb een Golf GTI...' |
#3
|
|||
|
|||
![]() Ja dat zit allemaal helemaal snor, ben opzich geen amateur meer op dat gebied, vroeg me meer af wat er met de carb mis zou kunnen zijn dat er zoveel benzine binnenkomt (in de cilinder) en dan heb ik het echt over veel. Je ziet gewoon de benzine door het filter jakkeren hij zuigt dus flink, lijkt wel alsof er een soort restrictie in carb ontbreekt.
wie weet meer? tnx, Daniel |
#4
|
||||
|
||||
![]() Ik weet niet of zo'n carb ook gewoon een vlotter heeft, maar zou die anders niet klem zitten, lek zijn etc. Dan kan ik me voorstellen dat benzine er zo in loopt, en er bij de uitlaat weer uitloopt. Het is maar en idee,
__________________
Corrado G60 1991 |
#5
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Heb je bij het reviseren van de carb gecheckt of de vlotter nog lekvrij is? Het komt wel eens voor dat er in de loop van de tijd een lekkage in ontstaat, vlotter loopt dan vol met benzine en sluit vervolgens de benzinetoevoer niet meer af. Je kunt ook nog checken of de afsluiter goed werkt, ook die kunnen stuk met als gevolg teveel benzine in de carb.
__________________
Currently starring in my fleet: T2 (10x), KG 34 (1x), 82er Passat (1x), 90er Polo (2x). '...het is alweer woensdag, ik heb een Golf GTI...' |
#6
|
||||
|
||||
![]() Op verzoek van topicstarter wordt hier niet getikt
__________________
Quote:
Last edited by Stijn : 28-09-2006 at 10:24. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Een calibreerhamer.... ![]()
__________________
I'm trying to see things from YOUR perpective.... But I can't get my head that far up my ass! ![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ik heb zo'n zelfde motor in mijn kever zitten en vlotter was ook vol gelopen. Dus dat kan het zeker zijn. |
#9
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Klinkt als niet zo heel verstandig moet ik zeggen. Ik denk dat je dan kans loopt op nog meer schade. Gewoon dat ding ff losdraaien en uit elkaar halen. no problemo... ![]()
__________________
Currently starring in my fleet: T2 (10x), KG 34 (1x), 82er Passat (1x), 90er Polo (2x). '...het is alweer woensdag, ik heb een Golf GTI...' |
#10
|
|||
|
|||
![]() Allereerst heel erg bedankt voor jullie reakties
![]() Vrijdag heb ik tijd en dan zal ik die hele carb wel weer uit elkaar jakkeren, weet ik in ieder geval dat het waarschijnlijk nergens anders aan licht. Ik zal dan nog even updaten of alles weer loopt, ben namelijk erg benieuwd naar mijn dubbelpoorts 1600 met gereviceerde koppen, nieuwe zuigers en gereviceerde ontsteking ![]() |
#11
|
||||
|
||||
![]() Nee joh,
Niet jakkeren, gewoon met een schroevedraaier effe de schroefjes losdraaien. Krijg je hem ook makkelijker weer in elkaar ![]()
__________________
red alert; GET DOWN!!! |
#12
|
|||
|
|||
![]() Tsja jakkeren, bedoel er niks grofs mee
![]() Dus geen hamers en koevoeten maar kruipolie,passend gereedschap en alles gaat met de juiste newtons vast. We gaan het zien/horen vrijdag....... |
#13
|
|||
|
|||
![]() Oke mensen nog steeds veel te veel benzine, vlotter hangt los en de stopper waar die tegenaanduwd zit ook prima in elkaar.
Wel volgende ontdekt. Ik had de bovenkant eraf gehaal dus zoals op onderstaand plaatje. Er zat nog benzine in de vlotterkamer, ik haalde de gashendel iets naar achter om te kijken of het allemaal soepel liep. Vervolgens komt er uit l (zie plaatje) een flinke straal benzine, echt veel. Dit lijkt me het probleem, iemand een oplossing? ![]() Bedankt alvast. ![]() |
#14
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Tja, wat is veel? Daar komt altijd een straal benzine uit als je de gashandle overhaalt... Weet je zeker dat de 'stopper' goed afsluit? Kun je controleren door op het pijpje te blazen en de stopper dicht te duwen.
__________________
Currently starring in my fleet: T2 (10x), KG 34 (1x), 82er Passat (1x), 90er Polo (2x). '...het is alweer woensdag, ik heb een Golf GTI...' |
#15
|
|||
|
|||
![]() Ook al even op geblazen stopt hem perfect, vlotter heb ik natuurlijk ook even getest toen die uit elkaar lag, bleef lekker drijven, alle tips zijn welkom.
Begrijp het echt niet meer. Begin nu echt aan alles te twijfelen. Zelfs vroeg ik me al af of ik de nokkenas er goed in had zitten. 1 puntje van nokkenas zit tussen de 2 puntjes van de krukas das toch goed? Maar in ieder geval nog steeds benzine in pijp en best wel wat. Hoop dat er 1 vw guru is die me de gouden tip kan aanreiken ![]() |
#16
|
||||
|
||||
![]() Ik heb nog wel zo'n carburateur liggen.
(errug stoffig, dat dan weer wel ![]() Kom hem in Lelystad maar eens halen, kan je eens kijken of dat verschil maakt.
__________________
red alert; GET DOWN!!! Last edited by bugdaddy : 25-09-2006 at 08:49. |
#17
|
|||
|
|||
![]() Dat zou zeker mooi zijn weet ik idd direct of het de carb is. Ik pm je even.
|
#18
|
||||
|
||||
![]() Quote:
En? heb je hem er gisteravond er nog opgekregen?
__________________
red alert; GET DOWN!!! |
#19
|
|||
|
|||
![]() Hallo,
Gister hem er ff opgezet maar deze carb is toch iets anders qua opbouw dan de mijne, de gaskabelaansluiting zit bij mij links en bij die van jouw rechts waardoor die klem komt te zitten tegen de dynamo, met het spruitstuk wat erbij zat zou deze carb wel prima passen, ik probeer het vanavond even aan te passen. Ik houd jullie op de hoogte. |
#20
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Mooi dat we de carb dan niet van het spruitstuk afgeschroefd hebben, anders kon je er dus niets mee! Succes jongen ![]()
__________________
red alert; GET DOWN!!! |