View Full Version : Verbrauchsanzeige Diesel
Moderne VW's met TDI motoren + MFA hebben een verbrauchsanzeige..
Oude benzine vw's hebben een verbrauchsanzeige (in de MFA of met zo'n vacuum gestuurd wijzertje).
Maar: hoe bouw je voor een '1.6 D, 1.6 TD of 1.9 D' nou een 'redelijke' verbrauchsanzeige?
D'r hoeft geen schaal op te zitten, als er maar iets is dat t huidige verbruik aangeeft. De stand van het rechterpedaal is natuurlijk een goede, maar dat bedoel ik dus niet..
Any Idea's?
shoppen bij andere merken...
fiat had ieg altijd wijzertjes voor verbruik...
beetje tipo's en uno's op de sloop zoeken in diesel uitvoering, wellicht te gebruiken.
golf mkII 16v
04-10-2006, 19:33
Het aloude rekenwerk,tank vol en dagteller op 0 en rijden maar!
Wil je met een meter werken,dat gaat niet op het vacueum bij een diesel dus zal het met electronica moeten.
Het aloude rekenwerk,tank vol en dagteller op 0 en rijden maar!
Joh?! Check! (http://www.spritmonitor.de/en/user/sjampoo.html)
Wil je met een meter werken,dat gaat niet op het vacueum bij een diesel dus zal het met electronica moeten.
Precies: Maar wat voor electronica? 2 vloeistofmetertjes: 1 in de aanvoer, 1 in de retour? Of is er ergens op de pomp iets te meten qua inspuithoeveelheid?
golf mkII 16v
04-10-2006, 21:05
Heb op ETOS iets gevonden bij de golf4:een drukomvormer het is VAG nr:1H0 906 627[A]
Dat zit in een soort vacueumsysteem.
Wat het verder inhoud weet ik ook niet maar hoop hier mee je opweg te helpen.
Helaas.. dat is een drukomvormer, voor de bediening van de EGR klep.
Bij een (mijn) Diesel wordt de onderdruk (voor bijv de rembekrachter) opgewekt mbv een onderdrukpomp. Er is daarmee onafhankelijk van het toerental of geleverde vermogen altijd onderdruk aanwezig. Deze drukomvormer regelt de onderdruk af, zodat de EGR klep ermee bedient kan worden.. (te hoge onderdruk kan voor schade aan het membraam van de EGR leiden.
De EGR wordt bedient via een aantal parameters (snelheid, gaspedaalstand, last etc)..
naja: we zoeken verder! Dank ik iedergeval voor t mee denken!
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.