Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Algemeen
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 02-10-2006, 21:00
sjampoo's Avatar
sjampoo sjampoo is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,346
Default Verbrauchsanzeige Diesel

Moderne VW's met TDI motoren + MFA hebben een verbrauchsanzeige..

Oude benzine vw's hebben een verbrauchsanzeige (in de MFA of met zo'n vacuum gestuurd wijzertje).

Maar: hoe bouw je voor een '1.6 D, 1.6 TD of 1.9 D' nou een 'redelijke' verbrauchsanzeige?

D'r hoeft geen schaal op te zitten, als er maar iets is dat t huidige verbruik aangeeft. De stand van het rechterpedaal is natuurlijk een goede, maar dat bedoel ik dus niet..

Any Idea's?
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009


Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mĂ*jn kant op!
Reply With Quote
  #2  
Old 03-10-2006, 22:58
berendd's Avatar
berendd berendd is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,458
Default

shoppen bij andere merken...

fiat had ieg altijd wijzertjes voor verbruik...

beetje tipo's en uno's op de sloop zoeken in diesel uitvoering, wellicht te gebruiken.
__________________
sportklassiek klassieker forum
Reply With Quote
  #3  
Old 04-10-2006, 19:33
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Het aloude rekenwerk,tank vol en dagteller op 0 en rijden maar!
Wil je met een meter werken,dat gaat niet op het vacueum bij een diesel dus zal het met electronica moeten.
Reply With Quote
  #4  
Old 04-10-2006, 19:42
sjampoo's Avatar
sjampoo sjampoo is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,346
Default

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
Het aloude rekenwerk,tank vol en dagteller op 0 en rijden maar!


Joh?! Check!

Quote:
Wil je met een meter werken,dat gaat niet op het vacueum bij een diesel dus zal het met electronica moeten.


Precies: Maar wat voor electronica? 2 vloeistofmetertjes: 1 in de aanvoer, 1 in de retour? Of is er ergens op de pomp iets te meten qua inspuithoeveelheid?
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009


Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mĂ*jn kant op!
Reply With Quote
  #5  
Old 04-10-2006, 21:05
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Heb op ETOS iets gevonden bij de golf4:een drukomvormer het is VAG nr:1H0 906 627[A]
Dat zit in een soort vacueumsysteem.
Wat het verder inhoud weet ik ook niet maar hoop hier mee je opweg te helpen.
Reply With Quote
  #6  
Old 04-10-2006, 22:13
sjampoo's Avatar
sjampoo sjampoo is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,346
Default

Helaas.. dat is een drukomvormer, voor de bediening van de EGR klep.

Bij een (mijn) Diesel wordt de onderdruk (voor bijv de rembekrachter) opgewekt mbv een onderdrukpomp. Er is daarmee onafhankelijk van het toerental of geleverde vermogen altijd onderdruk aanwezig. Deze drukomvormer regelt de onderdruk af, zodat de EGR klep ermee bedient kan worden.. (te hoge onderdruk kan voor schade aan het membraam van de EGR leiden.

De EGR wordt bedient via een aantal parameters (snelheid, gaspedaalstand, last etc)..

naja: we zoeken verder! Dank ik iedergeval voor t mee denken!
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009


Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mĂ*jn kant op!
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 04:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum