PDA

View Full Version : veerpoot lossen --> muurvaste moer onder de kap

Golfzilla
14-03-2007, 18:29
Hallo allemaal

vandaag wilde ik mijn weitec veren vervangen voor originele veren. dus de veerpoten eronderuit. nu zitten de moeren onder de motorkap muur en muurvast. :(:(

heb alles al geprobeerd:
- warmstoken
- luchtsleutel erop
- ringsleutel(s)
- ratel

niks wil lukken.

of er komt geen beweging in of de demper draaid mee in z'n behuizing.
de auto staat op de grond dus nog met volle druk op de demper. en nog draaid hij soms mee en de moer komt gewoon niet los.

wie heeft er tips, want heb zin om hem nu aan te stoken :(

RubenD
14-03-2007, 18:36
Uitboren van bovenaf, smal boortje en dan een beitel totdat de moer helemaal doorscheurt. Dan is de druk eraf en kun je hem wel los draaien. Kijk goed uit voor de draad van je demperstang! Heb het ook wel eens zo moeten doen, fijn is anders...

berendd
14-03-2007, 22:55
het blijft gewoon een kutsysteem dus gewoon doorzetten..

paar man erop drukken en dan met de luchtsleutel..

VwPolo89
14-03-2007, 23:20
zoals berendd zegt, de luchtsleutel en een paar zware mannen om meer druk te leveren.

zijn dit veerpoten met een inbus van 6?? zoals normaal bij een golf 2? dit is echt wel een slecht systeem.

eventueel proberen met een griptang om de demper tegen te houden

berendd
14-03-2007, 23:24
inbus is zeker al dol?

RubenD
15-03-2007, 00:20
Dus wat rest je? Juist uitboren die handel, boortje op de bout zetten van boven, goed stuk inboren. Beitel erop, paar keer flink meppen en dan scheurt die door. Dan kun je hem zo los draaien!

berendd
15-03-2007, 22:42
om er vervolgens achter te komen dat het een rode koni betreft... :mad: :redface:

VwPolo89
16-03-2007, 09:00
is het al gelukt?

Golfzilla
16-03-2007, 15:46
jazeker, het is gelukt.

de linker is helemaal los, doormiddel van 1 gaatje boren in de moer.
de rechter geeft nog niet op met 2 gaten erin :D, vanavond nog maar 2 meer bijboren, dan is het buigen of barsten :D;)

bedankt voor de tip, ik kan weer verder!!!