![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Hallo allemaal
vandaag wilde ik mijn weitec veren vervangen voor originele veren. dus de veerpoten eronderuit. nu zitten de moeren onder de motorkap muur en muurvast. ![]() ![]() heb alles al geprobeerd: - warmstoken - luchtsleutel erop - ringsleutel(s) - ratel niks wil lukken. of er komt geen beweging in of de demper draaid mee in z'n behuizing. de auto staat op de grond dus nog met volle druk op de demper. en nog draaid hij soms mee en de moer komt gewoon niet los. wie heeft er tips, want heb zin om hem nu aan te stoken ![]()
__________________
VW Derby LS '77 RIP VW Derby GLS '78 |
#2
|
||||
|
||||
![]() Uitboren van bovenaf, smal boortje en dan een beitel totdat de moer helemaal doorscheurt. Dan is de druk eraf en kun je hem wel los draaien. Kijk goed uit voor de draad van je demperstang! Heb het ook wel eens zo moeten doen, fijn is anders...
|
#3
|
||||
|
||||
![]() het blijft gewoon een kutsysteem dus gewoon doorzetten..
paar man erop drukken en dan met de luchtsleutel..
__________________
sportklassiek klassieker forum |
#4
|
||||
|
||||
![]() zoals berendd zegt, de luchtsleutel en een paar zware mannen om meer druk te leveren.
zijn dit veerpoten met een inbus van 6?? zoals normaal bij een golf 2? dit is echt wel een slecht systeem. eventueel proberen met een griptang om de demper tegen te houden
__________________
Polo 1.0 '89 Fox -Wat niet heel is, kan ook niet stuk gaan- Grtz Michael
|
#5
|
||||
|
||||
![]() inbus is zeker al dol?
__________________
sportklassiek klassieker forum |
#6
|
||||
|
||||
![]() Dus wat rest je? Juist uitboren die handel, boortje op de bout zetten van boven, goed stuk inboren. Beitel erop, paar keer flink meppen en dan scheurt die door. Dan kun je hem zo los draaien!
|
#7
|
||||
|
||||
![]() om er vervolgens achter te komen dat het een rode koni betreft...
![]() ![]()
__________________
sportklassiek klassieker forum |
#8
|
||||
|
||||
![]() is het al gelukt?
__________________
Polo 1.0 '89 Fox -Wat niet heel is, kan ook niet stuk gaan- Grtz Michael
|
#9
|
||||
|
||||
![]() jazeker, het is gelukt.
de linker is helemaal los, doormiddel van 1 gaatje boren in de moer. de rechter geeft nog niet op met 2 gaten erin ![]() ![]() ![]() bedankt voor de tip, ik kan weer verder!!!
__________________
VW Derby LS '77 RIP VW Derby GLS '78 |