Gijs
18-03-2007, 22:29
Heb afgelopen week via BK-Customs (dank hiervoor) 2 achterdempers van een Golf 3 schroefset kunnen bemachtigen :)
Deze heb ik afgelopen vrijdag gemonteerd maar nu zit ik met een paar vragen.
Even voor de duidelijkheid wat foto's;
De oude demper;
http://passat.sjig.nl/Passat%20Schroefset-achter/Passat-Schroefset-achter-002.jpg
De nieuwe demper (helemaal bovinin zit nog een rubber schaal van de originele veer die dus een stuk breder is);
http://passat.sjig.nl/Passat%20Schroefset-achter/Passat-Schroefset-achter-008.jpg
De verschillen in dempers;
http://passat.sjig.nl/Passat%20Schroefset-achter/Passat-Schroefset-achter-003.jpg
Onderdelen die ik overhield van de oude demper;
http://passat.sjig.nl/Passat%20Schroefset-achter/Passat-Schroefset-achter-005.jpg
De nieuwe demper met origineel rubber (hoe heet dit rubber officieel?);
http://passat.sjig.nl/Passat%20Schroefset-achter/Passat-Schroefset-achter-007.jpg
Momenteel heb ik het zo gemonteerd (tussen de 2 rubbers zit de carrosserie ;));
http://passat.sjig.nl/Passat%20Schroefset-achter/Passat-Schroefset-achter-006.jpg
Nu het "probleem" :tongue:
Nadat dit gemonteerd is, piept het rubber nogal. Volgens mij is er ook erg weinig rubber tussen de demper en carrosserie. Sterker nog, volgens mij zit de moer en "revet" bovenin koud op moer/bus van de demper.
Nu denk ik zelf al een oplossing gevonden te hebben; namelijk de rubber schalen van een Golf 3 monteren.
Heb zelf geen idee hoe deze eruit zien, maar denk dat ze wel beter zijn dan diegene die er origineel onder zaten. Dit moet het ongeveer zijn denk ik;
http://passat.sjig.nl/Passat%20Schroefset-achter/zoiets.jpg
Kan iemand een afbeelding laten zien hoe zo'n rubber ring er bij een Golf 3 uitziet? Of een ander alternatief heeft? :)
Nog even over de originele demper; deze zit onder spanning onder de auto gemonteerd. Heb boven in de kofferruimte de moer los gedraait. Daardoor ligt de veer ook los. Bij de Jetta was dit net zoals dit schroefset; veer zit gespannen aan de demper..
Alvast bedankt! :)
Gijs
Deze heb ik afgelopen vrijdag gemonteerd maar nu zit ik met een paar vragen.
Even voor de duidelijkheid wat foto's;
De oude demper;
http://passat.sjig.nl/Passat%20Schroefset-achter/Passat-Schroefset-achter-002.jpg
De nieuwe demper (helemaal bovinin zit nog een rubber schaal van de originele veer die dus een stuk breder is);
http://passat.sjig.nl/Passat%20Schroefset-achter/Passat-Schroefset-achter-008.jpg
De verschillen in dempers;
http://passat.sjig.nl/Passat%20Schroefset-achter/Passat-Schroefset-achter-003.jpg
Onderdelen die ik overhield van de oude demper;
http://passat.sjig.nl/Passat%20Schroefset-achter/Passat-Schroefset-achter-005.jpg
De nieuwe demper met origineel rubber (hoe heet dit rubber officieel?);
http://passat.sjig.nl/Passat%20Schroefset-achter/Passat-Schroefset-achter-007.jpg
Momenteel heb ik het zo gemonteerd (tussen de 2 rubbers zit de carrosserie ;));
http://passat.sjig.nl/Passat%20Schroefset-achter/Passat-Schroefset-achter-006.jpg
Nu het "probleem" :tongue:
Nadat dit gemonteerd is, piept het rubber nogal. Volgens mij is er ook erg weinig rubber tussen de demper en carrosserie. Sterker nog, volgens mij zit de moer en "revet" bovenin koud op moer/bus van de demper.
Nu denk ik zelf al een oplossing gevonden te hebben; namelijk de rubber schalen van een Golf 3 monteren.
Heb zelf geen idee hoe deze eruit zien, maar denk dat ze wel beter zijn dan diegene die er origineel onder zaten. Dit moet het ongeveer zijn denk ik;
http://passat.sjig.nl/Passat%20Schroefset-achter/zoiets.jpg
Kan iemand een afbeelding laten zien hoe zo'n rubber ring er bij een Golf 3 uitziet? Of een ander alternatief heeft? :)
Nog even over de originele demper; deze zit onder spanning onder de auto gemonteerd. Heb boven in de kofferruimte de moer los gedraait. Daardoor ligt de veer ook los. Bij de Jetta was dit net zoals dit schroefset; veer zit gespannen aan de demper..
Alvast bedankt! :)
Gijs