![]() |
|
||||
|
||||
![]() Heb afgelopen week via BK-Customs (dank hiervoor) 2 achterdempers van een Golf 3 schroefset kunnen bemachtigen
![]() Deze heb ik afgelopen vrijdag gemonteerd maar nu zit ik met een paar vragen. Even voor de duidelijkheid wat foto's; De oude demper; ![]() De nieuwe demper (helemaal bovinin zit nog een rubber schaal van de originele veer die dus een stuk breder is); ![]() De verschillen in dempers; ![]() Onderdelen die ik overhield van de oude demper; ![]() De nieuwe demper met origineel rubber (hoe heet dit rubber officieel?); ![]() Momenteel heb ik het zo gemonteerd (tussen de 2 rubbers zit de carrosserie ![]() ![]() Nu het "probleem" ![]() Nadat dit gemonteerd is, piept het rubber nogal. Volgens mij is er ook erg weinig rubber tussen de demper en carrosserie. Sterker nog, volgens mij zit de moer en "revet" bovenin koud op moer/bus van de demper. Nu denk ik zelf al een oplossing gevonden te hebben; namelijk de rubber schalen van een Golf 3 monteren. Heb zelf geen idee hoe deze eruit zien, maar denk dat ze wel beter zijn dan diegene die er origineel onder zaten. Dit moet het ongeveer zijn denk ik; ![]() Kan iemand een afbeelding laten zien hoe zo'n rubber ring er bij een Golf 3 uitziet? Of een ander alternatief heeft? ![]() Nog even over de originele demper; deze zit onder spanning onder de auto gemonteerd. Heb boven in de kofferruimte de moer los gedraait. Daardoor ligt de veer ook los. Bij de Jetta was dit net zoals dit schroefset; veer zit gespannen aan de demper.. Alvast bedankt! ![]() Gijs
|
||||
|
||||
![]() Niemand die een afbeelding van een Golf 3 schokbreker heeft met rubber?
![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Hetzelfde als van een Golf 2, staan genoeg setjes te koop dus een foto moet te vinden zijn.
|
||||
|
||||
![]() Klopt, maar kan nergens een setje vinden met die rubbers er nog op... Kan iemand een ETKA ofzo fixxen
![]()
|
||||
|
||||
![]() Is naar wat ik zo zie en in mn hoofd heb zitten ongeveer het zelfde.
|
|
||||
|
||||
![]() Hmm... is dat onderste rubber dan niet breder? Denk zelf namelijk dat de schokbreker nogal weinig steun krijgt of zie ik dat verkeerd?
Lijkt me dat het beter is als ie (zoals getekend op de laatste foto) meer steun krijgt ![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Volgens mij is het onderste rubber niet breder. dus zou het zo goed moeten zijn.. Nog antwoord op een van de vorige vragen: Toplagers noemen ze die dingen. Mischien piept ie omdat ze aan vervanging toe zijn. |
|
||||
|
||||
![]() Met onderste rubber:
Met allebei. Bovenste rubber kun je echter sowieso van de Passat gebruiken.
|
||||
|
||||
![]() Oke bedankt
![]() Zo te zien zijn ze iets groter dan van de passat. Morgen even de dealer bellen voor 2 nieuwe toplagers ![]() Trouwens, wat is ie nu tering stug achter zeg ![]() ![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() Zien er idd iets groter uit.
succes ermee. en gordel om anders stuiter je er nog uit ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Er zitten geen lagers in, het zijn puur rubbers. Voor heb je daar lagers ivm met het sturen van de voorwielen. Dus schokbreker rubbers.
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Nou waren in iedergeval al mijn aandelen in dit topic overbodig en niet juist ![]() Ik noem ze altijd lagers als ik ze bestel bij de brezan maar zit idd geen lager in nu je het zegt.. ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Dat er geen lagers in zaten wist ik ook. Maargoed, als het beestje maar een naam heeft
![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Je bent ook zeker niet de enige wat dat betreft ![]() Vervang jij ze zo vaak dan? Meestal zijn ze nog OK.
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Als je hem te laag schroeft kom je op de bumpstops te zitten, deze kun je inkorten om zodoende wat veerweg te creeren ![]()
|
||||
|
||||
![]() Momenteel is ie iets lager (ongeveer 1,5cm) dan op deze foto;
![]() Zal van het weekend eens een poging doen om de bumpstops te vinden ![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Over het algemeen vervang ik ze altijd als ik schokbrekers wissel, Voor sowieso maar ook alleen om niet een tijd later weer de zooi los te halen halen als het toch blijkt dat ze niet meer helemaal lekker waren. |
|
||||
|
||||
![]() Heeft even geduurt, maar heb vanavond nieuwe rubber "lagers" gemonteerd van een Golf 3. Dit past net wat beter; het draadeind zit minder hoog in de carrosserie.
![]() Links de originele, rechts van Golf 3 ![]() Sorry voor de kwaliteit.
|
|||
|
|||
![]() laat de LAGE foto's maar doorkomen
![]() gr. Martijn
|
||||
|
||||
![]() Maar wat is dat piepen eigenlijk ??? heb/had ik ook last van
|