Log in

View Full Version : vanaf welk jaar is de motorkap anders

Stefan2
25-03-2007, 09:11
hallo ik vroeg me af vanaf welk jaar is de ruitensproeier van golf 1 veranderd?
ik zie verschillende op meerdere wagens zitten. het ronde (kever) en het rechthoekige ruitensproeiertje

mijn GTI van 1983 heeft het ronde (kever)

Stijn
25-03-2007, 17:35
De ronde is volgens mij niet Kever (Daar zit een soort bolle rechthoekige op).
Maar die ronde is wel zeldzaam, zat over het algemeen op de kappen zonder randje (jaren '74-'75).

Stefan2
25-03-2007, 21:06
randje???
ik moet de kappen eens naast elkaar leggen ik weet niet over welk randje je het heb.
maar het is niet origineel het bolle voor een '83?.

Stijn
25-03-2007, 21:14
74 en 75 hebben een 'gladde' kap zonder randje overdwars aan de voorzijde, zie foto

http://www.reid.org/~dreid/Swallowtail/Facts/Oddities/smoothie_hood.jpg

Uiterst zeldzaam.

De modellen daarna, tot en met modeljaar 1984, hebben allemaal dezelfde kap met randje.

De ruitesproeier die bij de kap zonder randje hoort (74-75) is een rond dopje met een soort kammetje erop. Daarna is er een rechtoekig maar afgeronde sproeier gemonteerd, volgens mij is die zoals ook op (latere) Kevers te vinden is.

Soumensch
25-03-2007, 21:20
74 en 75 hebben een 'gladde' kap zonder randje overdwars aan de voorzijde, zie foto

http://www.reid.org/~dreid/Swallowtail/Facts/Oddities/smoothie_hood.jpg

Uiterst zeldzaam.

De modellen daarna, tot en met modeljaar 1984, hebben allemaal dezelfde kap met randje.

De ruitesproeier die bij de kap zonder randje hoort (74-75) is een rond dopje met een soort kammetje erop. Daarna is er een rechtoekig maar afgeronde sproeier gemonteerd, volgens mij is die zoals ook op (latere) Kevers te vinden is.

De juiste benaming is toch een ''Ohne sicke'' motorkap?? Vertelde een kennis mij. ;)

Der Typ Siebzehn
25-03-2007, 21:23
De juiste benaming is toch een ''Ohne sicke'' motorkap?? Vertelde een kennis mij. ;)

eine "Motorhaube ohne Sicke", om precies te zijn, maar het klopt :thumbup:

G60RAY
26-03-2007, 15:40
En die grote rechthoekige ruitensproeier, of is die alleen op de cabrio's geleverd?