vwmk2driver
29-03-2007, 22:27
hey mensen.
ik heb een probleem met een 16v gti pl.
waarschijnlijk valt de ontsteking weg tijdelijk en daardoor bonkt hij onwijs.
het volgende is gaande, ik rijd en ik rem op de moter af, na zon 3 seconden dat te doen voel ik in eens datde motor harder afremt dan dat hij voor die 3 seconden deed,en de uitlaat klinkt ook heel anders, vermoedelijk valt de ontsteking dan dus uit.( zelfde idee wanneer je je contact uitzet tijdens het afremmen op de motor)
als ik dan gas geef is het een hevige schok. daarna rijd hij gewoon weer prima maar elke keer als je afremt heeft hij het.
met koude motor lijkt het wel goed te zijn maar dat kan ik niet helemaal uitsluiten,
het volgende heb ik gedaan/vervangen
-ontsteking afgesteld
-co afgesteld
-bougie kabels vervangen
-bougie's verdelerkap en rotor vervangen
-bedrading gecontroleerd.
-pingelsensor vervangen deze was stuk.
-massa kabel van de motor vervangen
-ontstekings module verwisseld voor een gebruikte
-en de ontsteking verwisseld voor een andere maar weet niet zeker of die ook wel goed is.
-vacuum slangen gecontroleerd
kan het misschien de hall gever zijn?
of iets anders wie kan mij wat tips geven??
gr frank alvast bedankt
ik heb een probleem met een 16v gti pl.
waarschijnlijk valt de ontsteking weg tijdelijk en daardoor bonkt hij onwijs.
het volgende is gaande, ik rijd en ik rem op de moter af, na zon 3 seconden dat te doen voel ik in eens datde motor harder afremt dan dat hij voor die 3 seconden deed,en de uitlaat klinkt ook heel anders, vermoedelijk valt de ontsteking dan dus uit.( zelfde idee wanneer je je contact uitzet tijdens het afremmen op de motor)
als ik dan gas geef is het een hevige schok. daarna rijd hij gewoon weer prima maar elke keer als je afremt heeft hij het.
met koude motor lijkt het wel goed te zijn maar dat kan ik niet helemaal uitsluiten,
het volgende heb ik gedaan/vervangen
-ontsteking afgesteld
-co afgesteld
-bougie kabels vervangen
-bougie's verdelerkap en rotor vervangen
-bedrading gecontroleerd.
-pingelsensor vervangen deze was stuk.
-massa kabel van de motor vervangen
-ontstekings module verwisseld voor een gebruikte
-en de ontsteking verwisseld voor een andere maar weet niet zeker of die ook wel goed is.
-vacuum slangen gecontroleerd
kan het misschien de hall gever zijn?
of iets anders wie kan mij wat tips geven??
gr frank alvast bedankt