Log in

View Full Version : Remmen probleem / km-teller probleem

Dirk
12-04-2007, 08:07
Probleem 1:

Vanochtend bijna wat drempels genomen in de vorm van naar schoolgaande kinderen met hun yammie mammies.
Waardoor: ik probeer te remmen en plots geen tegendruk alleen helemaal onderin remt hij wat.... maar bij lange na niet genoeg! Wat kan dit zijn en is dit makkelijk cq. snel op te lossen?

Probleem 2:

Bij gas geven springt mijn km-teller met enorm stappen voorbij de 80 - 120 etc. terwijl ik nog naar de 50km p/uur aan het opklimmen ben?

Wie helpt deze autoloze arbeider! :)

dw1986mk1
12-04-2007, 10:50
wat betreft de remmen mss een remslang "zwanger" dat betekent als je op de rem trapt de slang opzwelt en een bult erin vormt , en dan heb je geen druk meer

de km kabel kan zijn dat ie soms wel soms niet meegenomen word , dat kan zijn door t mechanisme wat op de bak zit of dat ie niet goed in de km teller in t dash zit

Koen is sleeping
12-04-2007, 11:35
Probleem 2:

Bij gas geven springt mijn km-teller met enorm stappen voorbij de 80 - 120 etc. terwijl ik nog naar de 50km p/uur aan het opklimmen ben?

Wie helpt deze autoloze arbeider! :)

Grappig, dat heeft mijn Polo ook!
"En hoe hard reden we?"
"230"

Dirk
12-04-2007, 12:00
Grappig, dat heeft mijn Polo ook!
"En hoe hard reden we?"
"230"

maximale uitslag naar 160, en zonder dat ik geflits ben! Das nog het mooiste! :)

Dirk
12-04-2007, 12:04
[QUOTE=dw1986mk1]wat betreft de remmen mss een remslang "zwanger" dat betekent als je op de rem trapt de slang opzwelt en een bult erin vormt , en dan heb je geen druk meer

Dank! Is hier een zelf voor de deur te doen oplossing voor of moet ik naar een garage gaan steppen? Rijden is nu niet echt verantwoord.....

evilnyntje
12-04-2007, 12:16
Toch maar met de mazda dan?

Dirk
12-04-2007, 17:38
Toch maar met de mazda dan?

Zit er wel dik in nu!
Ik zal zo eens kijken of ik als leek iets kan ontdekken onder de kap!

Stijn
12-04-2007, 19:03
Gewoon even leidingen nakijken inderdaad, en of er misschien ergens een klauw of remcylinder lekt.

Dirk
12-04-2007, 21:00
Ik heb de klep ff open gehad, remvloeistofreservoir was compleet leeg...
en ik maar denken dat hij olie lekte....misschien toch remvloeistof.
Net even een liter Castrol remvloeistof gehaald, ff kijken of dat mij naar de garage toe brengt.

dw1986mk1
13-04-2007, 12:32
hmmm ja dan mss een remcupje lek achter , komt bij de klauwen voren bijna nooit voor.

Als ik t zo zie lijkt me t beste ff na de garage te brengen

golf mkII 16v
13-04-2007, 15:51
Is toch zelf wel te doen??
Remolie er in en kijken waar er olie uitkomt en dan het desbetreffende deel vervangen
Is het de remcilinder achter dan ook de remvoering vervangen
Wil je er eventueel wel bij helpen[als je naar mij toe komt]

Dirk
13-04-2007, 17:02
Is toch zelf wel te doen??
Remolie er in en kijken waar er olie uitkomt en dan het desbetreffende deel vervangen
Is het de remcilinder achter dan ook de remvoering vervangen
Wil je er eventueel wel bij helpen[als je naar mij toe komt]

Fantastisch aanbod!!! :thumbup: Daar zit je tenslotte ook voor bij het forum! Tenminste dat is mijn gedachte!

Alleen is dit echt niet te doen wat rijden betreft, alhoewel met wat kunst en vliegwerk Dussen wel te bereiken is, gewoon die vrachtwagens op de A59 als rem gebruiken. Alleen is dat dan weer zonde van mijn originele bumpertjes :)

Ik ga eerst zelf morgen eens kijken of ik er iets aan kan doen en anders gaat ie maandag naar de dichtbijzijnste garage!

golf mkII 16v
13-04-2007, 18:21
Autoambulance!!!
Kun je als ze gemaakt is weer terug rijden
Als je geen lekage vind kan het ook de hoofdremcilinder zijn die de olie in de rembekrachtiger pompt!