View Full Version : Probleem met schroefset
GolfMk2gti
01-05-2007, 11:53
Heb het volgende ,
heb dus een schroefset gekocht Maar nu steekt ie aan de bovenkant dus uit Is dat een probleem of niet ? lijkt mij dat ie helemaal gelijk moet zitten toch..
Kijk dit..
http://i16.tinypic.com/52zm3ok.jpg
Nu heb ik al geprobeerd die borg ring verder gelijk te krijgen zodat ie meer zakt maar hij wilt niet verder..
http://i12.tinypic.com/5x7gazb.jpg
Nu weet ik niet of dit kwaad kan,dus weet iemand wat het probleem kan zijn
zoals op de bovenste foto hoort hij normaal te zitten....
maar of dat wat jij gedaan hebt goed is zou ik zo niet durven te zeggen,
zou iig even dat ijzer-vijlsel even verwijderen
GolfMk2gti
01-05-2007, 12:08
jah die bovenste foto is van mij dus zo hoor hij te zitten,Dat ijzervijsel haal ik nog wel weg schoot paar keeruit met schroefendraaier:P Maar dan weet ik igg dat het goed zo zit
is niet echt goed als je zo door een kuil rijd klapt het als een gek
is niet echt goed als je zo door een kuil rijd klapt het als een gek
die schotels steken toch altijd omhoog als je hem verlaagt :confused: ,
hoe heb jij dit dan opgelost ?
Klapt niet. De auto 'steunt' als het ware op de poten. Til je de auto omhoog, dan klapt de veer erin en 'hangt' hij in de auto. Is niet anders, Duitse technologie :D!
Klapt niet. De auto 'steunt' als het ware op de poten. Til je de auto omhoog, dan klapt de veer erin en 'hangt' hij in de auto. Is niet anders, Duitse technologie :D!
Denk dat 'volkswien' bedoelt wanneer je door een kuil rijd de komplete poot naar beneden valt (in de kuil) waardoor ook de deksel tegen de carosserie aan 'klapt'.
Alleen vraag ik me af hoe andere dit opgelost hebben ....
Black Devil
01-05-2007, 13:54
toplager verrot?
met de originele veerpoten klapt hij in een echt diepe kuil ook omlaag daarom zit die ring er dat hij er niet uit kan schieten. die ring steekt altijd wat uit. maar als je onder het rijden een tik of rammel hoort van je veerpoeten dan heb je je veerpootlager kapot...
SlimMasterShady
01-05-2007, 16:13
Dit topic komt eigenlijk als geroepen: Als ik in de auto rij en door een mini-kuiltje rij dan hoor ik iets 'rammelen'/'tikken'. Het geluid is heel moeilijk te omschrijven, maar het lijkt alsof er iets los zit... Als ik het goed begrijp is dat dus mijn veerpootlager?
Vind het geluid echt irritant en kan er ook niet tegen dat ik niet precies weet waar het vandaan komt :mad:
lijkt op een veerpootlager geluid ja..... vooral bij verlagen gaan deze nog wel eens kapot.... dat tikken is gewoon de speling die het lager heeft.....
@ SlimMasterShady: kunnen meerdere dingen zijn, zoals je fuseekogel.
Erwin G60
01-05-2007, 16:55
Dit topic komt eigenlijk als geroepen: Als ik in de auto rij en door een mini-kuiltje rij dan hoor ik iets 'rammelen'/'tikken'. Het geluid is heel moeilijk te omschrijven, maar het lijkt alsof er iets los zit... Als ik het goed begrijp is dat dus mijn veerpootlager?
Vind het geluid echt irritant en kan er ook niet tegen dat ik niet precies weet waar het vandaan komt :mad:
Zitten je veerpoten wel goed vast want dat maakt ook een raar lawaai heeft een kennisje van me gehad.
nau die van mij steken niet zo ver uit ...maak zo wel ff foto
SlimMasterShady
01-05-2007, 17:05
Volgensmij zit de veerpoot goed vast. Heb de binneste moer goed aangedraait (steeksleutel icm imbus) en de twee kleine boutjes die de schotel op zijn plek houden zeg maar die zitten ook goed vast.
Wat kan er dan met mijn fuseekogel zijn? Wat kan ik hieraan testen/doen?
Mijn jetta is overigens verlaagd met verlagingsveren (40mm) met orginele schokdempers.
http://www.volksforum.com/albums/files/3/3/8/3/Afbeelding132.jpg
zo ver steekt de mijne uit kw variant 1
mijn idee is dat jou lager niet goed zit op de demper
Jurgen Santana
01-05-2007, 17:19
die schotels steken toch altijd omhoog als je hem verlaagt :confused: ,
hoe heb jij dit dan opgelost ?
Alleen als je Bonrath veerpootlagers of veerschotels gebruikt steken ze verder omhoog.
Alleen als je Bonrath veerpootlagers of veerschotels gebruikt steken ze verder omhoog.
aan de foto te zien lijkt me dit vrij standaard jurgen
Alleen als je Bonrath veerpootlagers of veerschotels gebruikt steken ze verder omhoog.
Heb gisteravond nog eens even gekeken naar die van mij, maar die steken zeker een halve cm hoger als die van Alberto.
En hij is ook verlAAAAgd met een kw variant 1. :tongue:
Heb wel al een setje nieuwe lagers liggen ter vervanging, dit weekend of aankomende week moet hij er toch aan geloven :)
Post wel even foto's van het verschil ....
ik heb gister de wob verlaagd maar die ligt net zo als de jetta
dan zullen de lagers wel kapo zijn denk ........
dan zullen de lagers wel kapo zijn denk ........
was ook al mijn eerste vermoeden :thumbup:
Vraag:
is het mogelijk om je toplagers te vervangen door,
alleen de bovenste moer los te halen en de veerpoot te laten zakken (ivm met het opnieuw uitlijnen) ?
zodat je aan je toplager kan komen als de poot nog vast zit op de onderste draagarm.
moeilijk ....of je moet jou draag arm ook loshalen
maar dan nog word het moeilijk
maar zo nu en dan uit lijnen is wel goed voor jou auto hoor :thumbup:
moet dat ook maar gebeuren he :)
je kunt de bovenste moeren gewoon loshalen en je poot laten zakken.. dan kun je die toplagers gewoon vervangen. Zo deed ik dat bij mijn vorige auto's (golf2/golf3) ook
je kunt de bovenste moeren gewoon loshalen en je poot laten zakken.. dan kun je die toplagers gewoon vervangen. Zo deed ik dat bij mijn vorige auto's (golf2/golf3) ook
kj dan ga ik dit eerst eens proberen, als ik weet dat het mogelijk is hoef ik niet alles los te halen he ;)
thnx voor de info
Dat lukt waarschijnlijk wel, maar dat had ik je al wel verteld ;)
Nou het is gelukt met het vervangen van de toplagers (wanneer de poten onderaan nog vast zitten)
Het is dus mogelijk :)
Zal binnenkort even foto'tje posten van de stand van de dekseltjes.
1800 16v kr
11-05-2007, 17:25
wou net zeggen ik heb zelfs mijn veerschotels vervangen me de veerpoot onderaan nog vast
vaste verlagings set van apex
veerschotels vervangen voor die van bonrat
en toplager
en dat wil perfect hoor op de krik en met veerpoot onderaan ook nog vast
wel de dikke moer boven op losdraaien
en de moer met 2 gleuven erin als de auto nog gewoon op de grond staan
dveerschotels vervangen wil alleen maar bij sets wie 6cm of meer verlaagd zijn
en ingekorte schokdempers hebben
met orginele dempers en veren moet je veer spanners hebben
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.