maartenunplukt
12-05-2007, 16:00
Ik had dus van de winter startproblemen, opgelost door nieuwe accu.
Daarna toch na een aantal dagen weer leeg. Ik heb daarna voor de gein de zekering van dashboardverlichting/radio etc eruit gehaald en dat hielp. Enigsinds... Nu is wil hij dus wel starten, maar slaat de startmotor eerst meestal 2 keer door voordat hij echt aan wil slaan. Hoewel hij dit soms ook weer niet doet en in 1 keer start. Tevens doet de ruitensproeier het niet meer (denk te weinig stroom, want er is verder niks mis mee en deed het laatst nog wel heel eventjes.) En wordt de motor tevens warmer dan normaal (heb het gevoel dat de fan niet draait, natuurlijk ook electrisch)
Ik heb gemeten op de accu met draaiende motor en verbruikers aan, hij wordt geladen, maar niet overtuigend, iets van 13,2 Volt. Met motor uit loopt hij terug (maar niet dramatisch, rond de 12V hangend) en zodra ik de zekering er dan instop loopt ie nog harder terug.
Tevens is het verbruik van olie en koelvloeistof ook merkbaar toegenomen, vanwege het te warm worden misschien?
Kortom, ws ergens een kortsluiting? Aarding los? Ik ben qua electrisch geen grootte techneut.
Als iemand een idee heeft, graag :)
Ohjah, het is een 1,8 8v GX
Daarna toch na een aantal dagen weer leeg. Ik heb daarna voor de gein de zekering van dashboardverlichting/radio etc eruit gehaald en dat hielp. Enigsinds... Nu is wil hij dus wel starten, maar slaat de startmotor eerst meestal 2 keer door voordat hij echt aan wil slaan. Hoewel hij dit soms ook weer niet doet en in 1 keer start. Tevens doet de ruitensproeier het niet meer (denk te weinig stroom, want er is verder niks mis mee en deed het laatst nog wel heel eventjes.) En wordt de motor tevens warmer dan normaal (heb het gevoel dat de fan niet draait, natuurlijk ook electrisch)
Ik heb gemeten op de accu met draaiende motor en verbruikers aan, hij wordt geladen, maar niet overtuigend, iets van 13,2 Volt. Met motor uit loopt hij terug (maar niet dramatisch, rond de 12V hangend) en zodra ik de zekering er dan instop loopt ie nog harder terug.
Tevens is het verbruik van olie en koelvloeistof ook merkbaar toegenomen, vanwege het te warm worden misschien?
Kortom, ws ergens een kortsluiting? Aarding los? Ik ben qua electrisch geen grootte techneut.
Als iemand een idee heeft, graag :)
Ohjah, het is een 1,8 8v GX