View Full Version : Vage shit
GolfMk2gti
04-06-2007, 18:24
Zo heb nu iets vaags..
Heb een golf gti met 16v kr motor in gebouwd..
ding had wat problemen zoals nokkenas stond niet op tijd De ketting dus niet de distributie..
Nou nokkenassen op tijd gezet en driem ook opnieuw..Nieuwe koppaking erop ding dichtgebouwd Maar hij start nu helemaal niet meer Lijkt of ie geen compressie heeft want je hoort de motor geen druk maken....
Toch een paar kromme kleppen erin ????
Ik neem aan dat je nieuwe kopbouten gebruikt hebt als je inderdaad een nieuwe koppaking hebt geplaatst. Of was het een kleppendekselpaking?
Maar startmotor draait rond, je krijgt een vonk?
GolfMk2gti
04-06-2007, 18:54
Jah nieuwe kopbouwen ook hoezo.. Startmotor draait gewoon rond en heb gewoon vonk...
Jah nieuwe kopbouwen ook hoezo..
zijn rekbouten, eenmaal op het juiste moment aangedraait zit er geen rek meer in en zit je kop niet meer fatsoenlijk vast ;)
GolfMk2gti
04-06-2007, 19:07
Jah maar die bouten zitten wel goed vast hoor weet ik zeker ,
GolfMk2gti
04-06-2007, 20:33
Kan het aan afstelling liggen van driem Heb hem zo afgesteld..
Onderin krukaspoelie gelijk met pijltje op de kap en boven nokkenas streepje gelijk met de kop want had kleppen deksel eraf liggen ...
ik zou zeggen doe een compressie test en laat jezelf verassen.
GolfMk2gti
04-06-2007, 20:46
tjah naja compressie heeft ie zowieso niet dat kan ik je nu wel vertellen
Tsja dan kom je de kop eraf aan het halen.
GolfMk2gti
04-06-2007, 20:59
Tjah naja ik ga morgen nog 1 keer alles goed op tijd zetten effe nalopen wilt dat niet lukken zal toch de kop er idd weer af moeten...
ik zou toch eerst de compressie meten vooradat je hem eraf haalt.
Liep de motor toen je hem kocht?
GolfMk2gti
05-06-2007, 08:17
Jah de motor liep maar niet goed,omdat die nokkenassen niet op tijd stonden nu ik ze op tijd heb gezet doet ie niks meer
Kijk eens heel goed naar de inlaatnokkenas: zien de uiteinden er afgezaagd of afgeslepen uit? Zo ja dan is het een uitlaatnokkenas gemodificeerd naar inlaatokkenas (langere en verdere opening!). Deed ik vroeger ook altijd, een simpele tuningtruc. Echter kloppen de merktekens dan natuurlijk niet meer en moet je met ouderwets verstand de boel optijd zeteen.
Het zou me niet verbazen als daar jouw probleem zit!
GolfMk2gti
05-06-2007, 10:07
Oke zal daar is naar kijken...Maar volgens mij waren ze nog goed .Ik heb nu alles op oude stand terug gezet En ook de stand hoe de nokkenassen stonden.Maar hij start nu gewoon helemaal niet meer hij heeft wel wat meer compressie maar ga straks effe compressie meten...
Heeft niks te maken met goed zijn of niet, alleen of de uiteinden een afgezaagd uiterlijk hebben: de uitlaatnokkenas is langer (aan de ene zijde het nokkenaswiel, aan de andere zijde de ontsteking). Dat extra kun je afzagen, zodat de as past als inlaatnokkenas. Goedkope tuningtruc, maar zoals gezegd kun je dan niet meer op de merkpunten op de kettingwielen afgaan.
Een 16V motor is wel een interferentie motor, dus als de timing verkeerd staat kunnen kleppen en zuigers elkaar raken.
GolfMk2gti
05-06-2007, 10:22
oke naja ik ga effe kleppendeksel los schroeven je hoort straks van me
GolfMk2gti
05-06-2007, 10:32
oke net eraf geschroefd en nu weet ik niet of die onderste nokkenas ook in die halfmaantje moet vallen orgineel of is die goed zo
http://i16.tinypic.com/6gduiiw.jpg
Zo is het goed, hij hoeft niet in dat half maantje te vallen.
De nokken staan zo goed als de motor in BDP staat, dit zou moeten kloppen (ze wijzen de goede kanten op). Is deze foto nou gemaakt met de nokkenassen gelijk gezet op de puntjes of in 'de oude stand'?
GolfMk2gti
05-06-2007, 10:52
uhm Nou hij stond net dus weer in de oude stand maar wel met driem op tijd ...Scheelt ook maar iets minder als een halve tand dat die nokkenas niet goed staat
Als je hem met de hand ronddraait, voel je dus geen compressie? Als je toch wat weerstand voelt (het liefst 4x :D), dan heb je nog wel wat compressie en zou hij wel moeten lopen.
Het kan zijn dat je ontsteking niet goed staat nu...misschien dat even controleren? Dus alles op tijd zetten en dan de rotor van de ontsteking bij het puntje voor de eerste cilinder in BDP.
GolfMk2gti
05-06-2007, 12:16
naja wanneer ik met de hand draai voel ik wel enige compressie ,Ik krijg benzine en ik heb vonk ..
Dusjah ????
Chr-ome Weber
05-06-2007, 14:16
Staat de ontsteking ook op tijd :confused: gezien je de riem er af hebt gehaald.Misschien is je ontstekingstandwiel wel verdraait :rolleyes:
GolfMk2gti
05-06-2007, 14:54
Jah onsteking staat ook goed...
GolfMk2gti
05-06-2007, 17:54
Nou net even compressie gemeten..
3 cilinders gaven 7bar aan
1 cilinder gaf 9 bar aan..
en 1 daarvan spoot olie naar buiten..
Oftewel blok is gewoon gaar denk ik ..
Is geen gekke waarde hoor, zou er in ieder geval op moeten lopen. En dat olie spuiten: 16V kwaal, komt niet uit je bloek maar er verzameld zich bij een lekke klepdekselpakking altijd een klets olie om de bougies.
Eerste cylinder in BDP, Nokkenas goedzetten (inkeping, de onderlinge nokkenastiming is goed zo op de foto), ontsteking goed (eventueel even verdelerkap eraf en kijken of rotor naar contactpunt van cyl1 wijst).
golf mkII 16v
05-06-2007, 19:24
nieuw 10 tot 13 bar
slijtgrens7.5
onderling verschil max3 bar
GolfMk2gti
05-06-2007, 19:52
Nou ik heb driem op tijd staan ... Onsteking staat zoals die toen ook stond ...
Dus denk toch dat ie te weinig compressie krijgt,
met 7:1 kan 'ie best lopen. Er zal ergens iets anders mis zijn.
GolfMk2gti
05-06-2007, 20:11
Jah maar wat ... Heb alles al nagelopen...
wat ik me afvraag, je hebt een blok wat aan slecht liep, maar doet veel moeit om het in eerst in je auto in te bouwen en komt er dan achter dat het helemaal niet wil lopen. :screwy:
waarom heb je het blok niet eerst compleet nagekeken voordat je iets inbouwt? :confused: :rolleyes:
GolfMk2gti
06-06-2007, 09:34
tjah ik nam aan dat die blok goed was omdat dat werd gezegt,maar dat geloofijk ook geen 2de keer meer..Maar vreemde is me bougies blijfen droog maar ik krijg wel branddstof tot me injectoren in die slangen..injectoren kunnen niet kapot zijn want daarvoor deden ze het nog...
heb je al eens een injector eruit getrokken en gekeken of ie inspuit? (contact aan en luchtweger optillen).
heb je al eens gekeken of de bougies vonken (eruit draaien en op klepdeksel leggen, starten, niet in combinatie met test 1 :))
weet je honderd procent zeker dat alle timing klopt ('hij stond zo al' of 'ik geloof het wel' telt niet, meten en controleren is weten)
GolfMk2gti
06-06-2007, 10:59
Tjah naja stop er mee auto gaat weg want begin behoorlijk pissig te worden ondertussen,Toch bedankt voor alle hulp maar die auto gaat weg...
Heb je de (benzine)aanvoer en retourleiding niet omgekeerd gemonteerd.
(retour op aanvoer,aanvoer op retour)
als je hem gaat verkopen komt hij meteen in "verkoop dan niks de grootste verkoop troep" topic terecht.
GolfMk2gti
06-06-2007, 13:05
why not auto zelf is nog goed enkelt motor ,,
geef die gozer een 10+ voor zijn doorzettingsvermogen...
geef die gozer een 10+ voor zijn doorzettingsvermogen...
:puter: DOORZETTINGSVERMOGEN???????
GolfMk2gti
06-06-2007, 14:21
hehe doorzettings vermogen heb ik wel ben al hele tijd mee bezig om deze auto is startend te krijgen is niet dat ik het binnen een dag lopend wil hebben maar ben net weer effe op onderzoek gegaan...
Heb eerst gekeken of driem goed stond die stond goed en heb gekeken of de 1ste cilinder in bdp stond en dat stond ie..Toen heb ik het inlaat spruistuk eraf gehaald en gekeken of de injectoren werkte ..Die spoten allemaal netjes als je die klep omhoog tilde ..Het enige wat ik niet heb kunnne kijken is of die vonkt want ben maar in me eentje op dit moment..Het lijkt er dus op dat ie wederom weer niet wilt vonken..Dat deed ie eerst ook al niet maar toen hebben we andere onsteking erop gezet en nu lijkt het er dus op dat ie weer niet wilt vonken...
bougiekabels in de juiste volgorde?
GolfMk2gti
06-06-2007, 14:53
Tjah volgens mij zitten die goed maar Zeg is de juiste volgorde als je die weet kan ik dat ook nakijken..(je weet maar nooit)
GolfMk2gti
06-06-2007, 17:20
nou heb dus geen vonk...Weer een onsteking naar de klote ...
GolfMk2gti
07-06-2007, 10:13
Golf loopt ±D
en waar lag het nou aan ?
loopt ie fatsoenlijk ?
:thumbup:
GolfMk2gti
07-06-2007, 11:49
We vonden een scheurtje in de bobine kabel en defect stekkertje wat niet goed aangesloten zat,Hij loopt nog niet goed want er zit een spinnenkop op die niet voor deze auto is dus moet effe andere regelen want hij loopt nu 3000 toeren stationair...
stefanbladel
07-06-2007, 16:32
mooi dat ie weer leeft en suc6 met de verdere werkzaamheden
GolfMk2gti
07-06-2007, 19:21
En het eind ook,
Vanavond de auto afgemaakt,koelsap erin gegooit half uur tot 3 kwartier stationair laten lopen.Motor liep netjes rond de 1200 toeren nu.Nou met pijn en moeite de tuin uit gereden omdat ie zo laag lag raakte ie alles bijna..toen effe de remmen schoon getrapt bij ons achter nou toen maar de weg opgegaan daarbij ook van alles geraakt.Nou 100 meter verderop wouden we industrie opgaan had me koppeling in liet hem weer opkomen met gas erbij en merkte dat ik geen gas kon geven maar 3000 toeren bleeft lopen..Toen viel de motor met een harde klap uit de uitlaat stil,Toen gestopt proberen te starten en kreeg enkelt backfire en nu doet ie niks meer
golf mkII 16v
07-06-2007, 20:04
Balen!!!!!!!!!!!
Golf_1_gts
07-06-2007, 20:06
Heerlijk...zo gaat dat bij mij nou ook altijd :D
GolfMk2gti
07-06-2007, 20:15
Idd erg balen.Kan gelukkig de lol er nog van inzien maarjah ben benieuwd wat het nu is ...
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.