PDA

View Full Version : Hoe mijn Kever te verlagen ?


flat 4 freak
14-06-2004, 12:01
hello folks
ik heb even een technische vraag alleen weet ik niet of ik dat hier kwijt kan
maar ik probeer het gewoon;
ik las in het laatste nummer van de keverwereld een stuk van franky's vw service over speciale plaatjes om je vooras te verlagen en volgens hun is dat beter dan puma en kan je lager?
heeft iemand hier ervaring mee?
please tell me i'm intrested!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
:biggrin:

Bussie komt zo
14-06-2004, 13:09
Je kan beter even een nieuwe topic maken dan hou je je vraag centraal.

flat 4 freak
15-06-2004, 11:23
Je kan beter even een nieuwe topic maken dan hou je je vraag centraal.

ja inderdaad ik denk toch dat ik je gelijk moet geven aan de teleurstellende reacties te zien ik weet alleen niet echt hoe het werkt
maar ik kijk wel
of als je zin heb om het uit te leggen zou ik dat ook heel erg op prijs stellen

groet

robert :rolleyes:

Gert
15-06-2004, 11:36
Kost wat bloed zweet en tranen maar voila : je hebt je eigen topic .
Hopelijk krijg je nu wel antwoorden
:D

flat 4 freak
15-06-2004, 11:43
thanx
enne ik had ook wat gevogeld op thread alleen jij had daar op gereageerd en ik wilde daar weer op reageren maar hij is closed kan dat?

flat 4 freak
15-06-2004, 11:52
nogmaals bedankt voor mijn topic te plaatsen
alleen is de laatste bij algemeen gesloten ik heb al gekeken om hem te openen maar lukt niet onkunde denk ik

Gert
15-06-2004, 12:02
Ik heb m daar gesloten omdat het een specifieke Kever vraag is heb ik begrepen uit je vraag .
Staat die wat beter bij Kever .
Ik had de topic voordat jij hem in algemeen stelde al hier heen verplaatst .. vandaar : geen onkunde

Beetlefreak
15-06-2004, 12:03
Een antwoord :D:
Die stelplaatjes van Franky's is idd vrij simpel te monteren. Die las je op de vooras en freest/boort
het gat in het stelplaatje uit je vooras, boven en onder!
Let wel op: de bouten deie Franky's erbij levert zijn slecht, bij ons knapten er 3 af!!

Of het beter is dan een puma-as en of je lager kunt weet ik nie, voordeel is wel dat jeje originele as
weer monteert, origineel is altijd beter dan namaak!!

krukab
15-06-2004, 12:26
CSP in Duitsland levert kant en klare verstebare én versmalde voorassen !!
Daar kun je niet tegenop werken is mijn ervaring ondertussen. ;)

aartjan
15-06-2004, 12:34
Ik moet ze zelf nog inlassen, maar het heeft wel voordelen. Je hoeft niet zoals bij die andere adjusters je vooras door te slijpen en als je ze iets verder van de originele stand vaslast kun je nog verder verlagen.

Een duidelijke uitleg vindt je op: http://www.keversite.nl/artikelen/verlagen.pdf

Airtime
15-06-2004, 12:39
Bij Volksrepairs zag ik die rasterplaatjes laatst ook hangen (even ter info).

Gert
15-06-2004, 12:44
CSP in Duitsland levert kant en klare verstebare én versmalde voorassen !!
Daar kun je niet tegenop werken is mijn ervaring ondertussen. ;)

Die waren pas in de aanbieding : verlaagd EN versmald
199 pleuros
Zit je dan met je rasterplaatjes voor 79 teuros ...

aartjan
15-06-2004, 13:55
verlaagd EN versmald 199 pleuros

Vergeet niet dat je ook een verkort veerpakket van 89 euro erbij moet kopen als je de versmalde vooras neemt.

Martijn65
15-06-2004, 16:31
tip 1: zelf doen.. stelt geen kont voor.. auhhhmmm, enne ben niet zo'n fan van die pisbakken staal oostblok voorassen..:)

tip 2: http://www.keversite.com/fotoalbum/fotos/27052004184834.jpg

Kan je evt nog meer over vertellen... zagen, slijpen, lassen.. ga nou ff etuh

volksfahrer.nl
15-06-2004, 16:54
Martijn, hoe laag ga je kever zetten?
Bij mijn as wijst de onderste stelbout vrijwel recht naar onder :confused:

Martijn65
15-06-2004, 17:11
dat komt denk ik omdat jij een vooras heb van na 65... ik heb het oude type vooras met de geklonken deukjes erin..

flat 4 freak
16-06-2004, 11:33
bedankt voor jullie reacties en voor de fotoos zelfs
en over de kwaliteit van de bouten dat die niet best is dat zag ik al op de foto
het is ook een inbus breekt dat dan af
en ik weet niet of je er een moer op kan lassen op het uiteinde voor het verstellen
want een inbus is meestal niet echt kwaliteit......toch?

gert nogmaals bedankt voor het openen van een topic het werkt goed het systeem word me goed duidelijk zo :D

Beetlefreak
16-06-2004, 13:06
het is ook een inbus breekt dat dan af
en ik weet niet of je er een moer op kan lassen op het uiteinde voor het verstellen
want een inbus is meestal niet echt kwaliteit......toch?
Die inbus breekt af, maar die is juist ook van slechte kwaliteit.
Eentje uit een oude veerpoot houdt het wel !! Al een jaar tenminste...

Martijn65
16-06-2004, 16:35
ik heb er 2 maanden naar gezocht naar die krengen en Frankys.nl heeft de beste, dik, goed materiaal en dan breekt echt niet!

Vooras = niet prutsen en te veel zagen, want als dit niet goed gebeurd is is het afkeur auto bij de volgende (ap)e(k)ut!

Beetlefreak
16-06-2004, 16:56
ik heb er 2 maanden naar gezocht naar die krengen en Frankys.nl heeft de beste, dik, goed materiaal en dan breekt echt niet!

Vooras = niet prutsen en te veel zagen, want als dit niet goed gebeurd is is het afkeur auto bij de volgende (ap)e(k)ut!
Die rasterplaatjes mankeert niets aan, maar de bouten zijn tot 2x toe geknakt!
Op de krik waren ze ok, eenmaal op de wielen waren het net luciferprikjes...

aircooled
26-06-2004, 18:04
idd plaatjes van franky's zijn zeker goed.
maar het beste is altijd nog de verlaagde spindels.
dan blijft de rest ook heel.je fusee kogels stuurkogels en noem het maar op.
alleen die dingen kosten geloof ik 450, pleurooss.
vooras doorslijpen kost te veel tijd.
de plaatjes hebben echt de beste prijs kwaliteit verhouding.
greetzz martijn.

wouter76
27-06-2004, 21:30
Die rasterplaatjes mankeert niets aan, maar de bouten zijn tot 2x toe geknakt!
Op de krik waren ze ok, eenmaal op de wielen waren het net luciferprikjes...

idd. die inbusjes regelrechte rommel, we hebben dat ook aan Franky's gemeld en die zeiden toen dat het misschien wel door de behandeling van de bouten kon komen (ben de naam van dat proces even kwijt, zoiets als galvaniseren laten we maar zeggen ;)).

flat 4 freak
09-07-2004, 15:33
mooi ik weet nu dus precies hoe het in elkaar zit en waar ik allemaal op moet letten
thanxxxxx

Volkswouter
10-07-2004, 11:34
Hier kan je het ook mooi zien!!! (http://www.oval56.de/inhalt3.html)

flat 4 freak
10-07-2004, 14:57
Hier kan je het ook mooi zien!!! (http://www.oval56.de/inhalt3.html)

oh ja dit is ook super maar volgens mij is dit weer een ander systeem dan die plaatjes van frankey?
toch of niet? :o
want hier zie je dat ze de as doorslijpen en een soort bussen erin zetten

volksaddiction
10-07-2004, 19:50
Psies, wat je daar ziet is narrowed beam !!
Ook leuk ;)

bobvincken
17-12-2004, 11:31
tip 1: zelf doen.. stelt geen kont voor.. auhhhmmm, enne ben niet zo'n fan van die pisbakken staal oostblok voorassen..:)

tip 2: http://www.keversite.com/fotoalbum/fotos/27052004184834.jpg

Kan je evt nog meer over vertellen... zagen, slijpen, lassen.. ga nou ff etuh


Waar komen jouw plaatjes vandaan? En zit er verschil tussen de plaatjes van franky's en volksrepairs??? waar kan ik ze het best bestellen? :confused:

Bob

Marco
18-12-2004, 01:29
Plaatjes van martijn65 zijn zijn eigen foto's. Zijn plaatjes komen van Franky's VW service

bobvincken
19-12-2004, 17:49
ok, die zien er ook wel stevig uit. dan ga ik me die bestellen.

Brothersinbeetles
20-12-2004, 09:14
Onlangs heb ik een stukje over het verlagen v/d voorzijde geschreven voor de VWeetjes op onze site (http://members.lycos.nl/brothersinbeetles/hobbies.html). Dit behandeld echter niet het inlassen, kijk daarvoor bij Frankys of op keversite.

Download hier (http://members.lycos.nl/brothersinbeetles/hpbimg/Voorzijde_verlagen.doc) het document.

Peter - Belgium
20-12-2004, 21:26
Ik heb al verschillende regelbare en versmalde kever (en bus) voortreinen gemaakt en ik verkies ook wel de rasterplaatjes. Ik heb er al verschillende van Frankys gebruikt en nog nooit problemen gehad. Nog nooit iets weten afbreken!

PUMA voortreinen zijn slechte kwaliteit. Laatst moest ik een PUMA onder iemand zijn kever monteren, maar die centerblok zat gewoon los in de buis. Je kon die 1,5mm heen en weer bewegen terwijl die eigenlijk alleen mag stroef draaien, zeker niet los zitten.
De plaatjes waren ook zo slecht gepositioneerd zodat ik de wagen maar een beetje kon verlagen. De kever kon zelfs verhoogd worden met die PUMA.

PUMA zoals ik ze al gezien heb: BROL!

Versmalde voortrein van CSP: nog niet gezien dus geen oordeel.

Peter
www.vwsamba.tk