View Full Version : rechte pijp onder een g60
hoor/lees wel es dat het slecht is voor je g-lader.
is dit waar?
en zojah,waarom?
hoor het graag.
alvast bedankt.
breadfan83
03-08-2007, 00:03
Je hebt tegendruk nodig (koppel).
Maar voor geblazen en ongeblazen zit je met het verschil dat de geblazen motor er ook bij gebaat is de lucht zo snel als mogelijk weg te werken omdat ie dan niet / minder tegenwerkende krachen heeft.
De ongeblazen motor heeft een tegenkoppel nodig, gelijk aan het koppel van de motor, dus voor de pijp is een bepaalde beperking van de dikte beter.
Enige dat ik me kan voorstellen waarom het slecht zou zijn voor je lader is doordat de lader langer doordraait nadat de druk afneemt, omdat er ook minder tegendruk is. Maar hoe dit precies slecht kan zijn...
bedankt voor je snelle respons/uitleg.
hoe bedoel je met dat de lader langer doordraait naarmate de druk afneemt?:S
Enige dat ik me kan voorstellen waarom het slecht zou zijn voor je lader is doordat de lader langer doordraait nadat de druk afneemt, omdat er ook minder tegendruk is. Maar hoe dit precies slecht kan zijn...
Een G-lader is geen turbo he, het is een verdringer, vergelijkbaar met een compressor. Z'n toerental is dus afhankelijk aan het toerental van de motor. Heeft nix te maken met uitlaat ofzo..
Het verhaal hierboven gaat dus niet op..
Je hebt tegendruk nodig (koppel).
Maar voor geblazen en ongeblazen zit je met het verschil dat de geblazen motor er ook bij gebaat is de lucht zo snel als mogelijk weg te werken omdat ie dan niet / minder tegenwerkende krachen heeft.
De ongeblazen motor heeft een tegenkoppel nodig, gelijk aan het koppel van de motor, dus voor de pijp is een bepaalde beperking van de dikte beter.
dit ook niet, want een motor met G-lader is ook geblazen ;)
Pedaalemmer
03-08-2007, 08:03
dus broodje aap
dus een rechte pijp zal geen nadelige gevolgen hebben voor mn blok en/of mn lader?
Het blok zelf is ook gewend aan een bepaalde tegendruk. Helemaal of veel minder tegendruk is ook niet lekker. Daarnaast neemt je koppel af en word je acceleratie dus minder.
Pedaalemmer
04-08-2007, 14:53
Het blok zelf is ook gewend aan een bepaalde tegendruk. Helemaal of veel minder tegendruk is ook niet lekker. Daarnaast neemt je koppel af en word je acceleratie dus minder.
spagetti eronder en klaar
spagetti eronder en klaar
hahahaha :tongue:
Ja maar in originele spruitstuk bouwt hij toch ook wel tegendruk op?
Niemand? Ik moet mijn kat eraf hebben want hij is kapot namelijk....
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.