Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 02-08-2007, 23:58
NeFReT's Avatar
NeFReT NeFReT is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 795
Default rechte pijp onder een g60

hoor/lees wel es dat het slecht is voor je g-lader.

is dit waar?

en zojah,waarom?

hoor het graag.

alvast bedankt.
__________________
Vw Golf Mk5 Gti Bwa Stage 3
Reply With Quote
  #2  
Old 03-08-2007, 00:03
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Je hebt tegendruk nodig (koppel).

Maar voor geblazen en ongeblazen zit je met het verschil dat de geblazen motor er ook bij gebaat is de lucht zo snel als mogelijk weg te werken omdat ie dan niet / minder tegenwerkende krachen heeft.
De ongeblazen motor heeft een tegenkoppel nodig, gelijk aan het koppel van de motor, dus voor de pijp is een bepaalde beperking van de dikte beter.

Enige dat ik me kan voorstellen waarom het slecht zou zijn voor je lader is doordat de lader langer doordraait nadat de druk afneemt, omdat er ook minder tegendruk is. Maar hoe dit precies slecht kan zijn...
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #3  
Old 03-08-2007, 00:11
NeFReT's Avatar
NeFReT NeFReT is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 795
Default

bedankt voor je snelle respons/uitleg.

hoe bedoel je met dat de lader langer doordraait naarmate de druk afneemt?:S
__________________
Vw Golf Mk5 Gti Bwa Stage 3
Reply With Quote
  #4  
Old 03-08-2007, 07:04
Lexo's Avatar
Lexo Lexo is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 897
Send a message via MSN to Lexo
Default

Quote:
Originally Posted by breadfan83

Enige dat ik me kan voorstellen waarom het slecht zou zijn voor je lader is doordat de lader langer doordraait nadat de druk afneemt, omdat er ook minder tegendruk is. Maar hoe dit precies slecht kan zijn...



Een G-lader is geen turbo he, het is een verdringer, vergelijkbaar met een compressor. Z'n toerental is dus afhankelijk aan het toerental van de motor. Heeft nix te maken met uitlaat ofzo..

Het verhaal hierboven gaat dus niet op..
__________________
This post is a natural product. The slight variations in spelling and grammar enhance its individual character and beauty, and in no way are to be considered flaws or defects.

||Corrado G60||
Reply With Quote
  #5  
Old 03-08-2007, 07:24
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Je hebt tegendruk nodig (koppel).

Maar voor geblazen en ongeblazen zit je met het verschil dat de geblazen motor er ook bij gebaat is de lucht zo snel als mogelijk weg te werken omdat ie dan niet / minder tegenwerkende krachen heeft.
De ongeblazen motor heeft een tegenkoppel nodig, gelijk aan het koppel van de motor, dus voor de pijp is een bepaalde beperking van de dikte beter.



dit ook niet, want een motor met G-lader is ook geblazen
Reply With Quote
  #6  
Old 03-08-2007, 08:03
Pedaalemmer's Avatar
Pedaalemmer Pedaalemmer is offline
Volksforum Aandeelhouder - Pedalwanne
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 11,016
Send a message via MSN to Pedaalemmer
Default

dus broodje aap
Reply With Quote
  #7  
Old 03-08-2007, 15:35
NeFReT's Avatar
NeFReT NeFReT is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 795
Default

dus een rechte pijp zal geen nadelige gevolgen hebben voor mn blok en/of mn lader?
__________________
Vw Golf Mk5 Gti Bwa Stage 3
Reply With Quote
  #8  
Old 03-08-2007, 16:19
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Het blok zelf is ook gewend aan een bepaalde tegendruk. Helemaal of veel minder tegendruk is ook niet lekker. Daarnaast neemt je koppel af en word je acceleratie dus minder.
Reply With Quote
  #9  
Old 04-08-2007, 14:53
Pedaalemmer's Avatar
Pedaalemmer Pedaalemmer is offline
Volksforum Aandeelhouder - Pedalwanne
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 11,016
Send a message via MSN to Pedaalemmer
Default

Quote:
Originally Posted by RubenD
Het blok zelf is ook gewend aan een bepaalde tegendruk. Helemaal of veel minder tegendruk is ook niet lekker. Daarnaast neemt je koppel af en word je acceleratie dus minder.


spagetti eronder en klaar
Reply With Quote
  #10  
Old 04-08-2007, 23:58
KaRaKaN's Avatar
KaRaKaN KaRaKaN is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 124
Default

Quote:
Originally Posted by Pedaalemmer
spagetti eronder en klaar

hahahaha

Ja maar in originele spruitstuk bouwt hij toch ook wel tegendruk op?
Reply With Quote
  #11  
Old 06-08-2007, 09:40
KaRaKaN's Avatar
KaRaKaN KaRaKaN is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 124
Default

Niemand? Ik moet mijn kat eraf hebben want hij is kapot namelijk....
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 01:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum