PDA

View Full Version : Nieuwe aanwinst: Corrado G60


FGizmoS
15-08-2007, 00:26
Hallo,
na een maandje zoeken heb ik eindelijk een corrado G60 gevonden die me aansprak. Maandagmorgen was het zover. Ik zag de C op MP te koop. Ik heb zo maar eventjes 800 kms heen en terug gereden om mijn bolide op te halen. Ik ben de maandag morgen om 05.30 vertrokken naar De Heurne en daar 09.30u aangekomen. Rond 10.00u zijn we naar het RDW in Arnhem gereden om de C uit te voeren. Omstreeks 16.00 aangekomen bij de douane om het 3 eurocent dure vignet 705 te halen.
Deze morgen heb ik mijn lichten afgesteld om daarna naar de keuring te gaan. Daar aangekomn en 3u wachten mocht ik terug naar huis (nog steeds niet gekeurd). Daar vertelden ze me dat ik eerst een europees gelijksvormigheidattest nodig heb. Ik heb dan een afspraak gemaakt in een ander keuringstation waar de C kan gehomologeerd worden en een nieuw PVG-nummer en een europees gelijksvormigheidsattest krijgt.
De kleur van de C is LC3U (dark burgundy pearl effect).
Vandaag maar even gecontroleerd op mankementen en ik kwam het volgende tegen:
Als ik mijn gas loslaat schommeld het toerental van 1000 tot 500tr/min, na enkele seconden wordt dit redelijk stabiel op 800 a 900tr/min. Morgen zal ik de STK even reinigen en kijken of dit opgelost is.
Als ik vlot optrek schokt de wagen vanaf 4000rpm en houd hij soms wat in. Wie weet aan wat dit kan liggen?
De airco werkt niet zo goed, de reden hiervoor is volgens mij te weinig koelmedium in het circuit. Heb ik ff gecontroleerd en er zat niet veel druk meer op. Misschien ook wel ergens een lek.
De centrale vergrendeling werkt niet meer. Zekering gecontroleerd maar deze is ok. Ik hoor ook geen relais tikken en weet ook niet welk relais(nummer) dit zou kunnen zijn. Hoe kan je de hoofdpomp in de koffer controleren of deze nog werkt? als ik er zelf in blaas of zuig werkt wel alles.
Hierbij ook nog enkele foto's
http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/1/4/DSC00345.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/1/4/DSC00344.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/1/4/DSC00343.JPG
Dit is me ook opgevallen evanals het ABT logo achteraan en een roodkleurige lader pully
http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/1/4/DSC00347.JPG

Edition-Blue
15-08-2007, 07:08
Leuke corrado, succes ermee !!

maniacmark
15-08-2007, 10:45
hele leuke wagen
hou ons op de hoogte!

FGizmoS
15-08-2007, 19:28
Vandaag heb ik mijn STK gereinigd en ik moet zeggen dat dit toch al een pak scheelt op het leeglooptoerental. Het is nog niet helemaal ok maar dat komt wel.
Oja over die ABT toestanden heb ik vandaag ontdekt dat er ook een soort garantieklever op de ECU zit. Tot zover vandaag. Voor de rest heb ik wat rondgecruised en nog een beetje genoten :D. Morgen weet ik hoe het zit met de homologatie.
Ik hou jullie op de hoogte.
Groetjes

corrado-usa
15-08-2007, 19:44
nette corrado ..

Larsv5
15-08-2007, 19:49
Leuk ding, wat zijn de plannen ermee...???

Stijn
15-08-2007, 20:05
Tof, origineel ABT getuned!

Jazzblue
15-08-2007, 20:19
Leuke Corrado, veel plezier ermee!

FGizmoS
15-08-2007, 21:48
Tof, origineel ABT getuned!

Hoeveel pk zou hij dan hebben?

Verdere plannen...

Nog dichter bij moeder aarde dmv een schroefset,
andere velgen.. maar ik weet nog niet wat er mooi onder zal staan.
Kleine lakschades herstellen.
Lader-revisie.. maar ik zoek nog iemand in belgië.
Airco laten bijvullen en zonodig herstellen.
Centrale vergrendeling herstellen, maar ik zou nog willen weten hoe ik de hoofdpomp kan testen. De zekering is nog ok, ik heb ook gehoord dat het een relais kan zien. Welk nummer heeft deze? Heeft nog iemand een pompje voor het tankdeksel?
Misschein wel een bolle VR6 motorkap.

Verder.. goed onderhouden, poetsen en herstellen waar nodig. Voor nog jaaaaaaaaaaaarenlang g60 plezier :D

FGizmoS
16-08-2007, 19:36
Vandaag ben ik naar de keuring geweest voor een gelijksvormigheidsprocedure.
Alles was ok behalve het identificatieplaatje van de wagen ontbreekt. Ik heb gelezen in mijn handleiding dat dit voor sommige landen er niet opzat.
Verder heb ik nog niet veel uitgespookt.
groetjes

Wahnsinn
16-08-2007, 22:59
Die Corrado ziet er netjes uit :D Hoop dat je er vele mooi cruisende kilometers in tegemoet gaat zien.

FGizmoS
17-08-2007, 20:24
Vandaag heb ik nog maar eens mijn STK grondig gereinigd. Ik had ook gezien dat er 2 vacuumslangetjes niet zo best meer waren en dus maar 2 nieuwe gestoken. Dit is terug een grote verbetering maar als ik mijn gas loslaat zakt hij toch nog eventjes naar 500 toeren. Dit vind ik nog zo erg niet, het ergste is als ik smorgens start. Hij slaat direct aan maar zakt dan zodanig dat hij uitvalt. Ik moet dan was gas geven en dan pruttelt hij maar wat. Na enkele seconden is dit dat voorbij. Het probleem in hogere toeren dat hij stottert is ook nog niet opgelost.
Ik hoop dit alles vlug op te lossen. grtz

FGizmoS
20-08-2007, 17:38
Vandaag nog alles eens gecontroleerd. Op en rond het blok maar niets dat lijdt tot valse lucht of storingen. Het wegzakken in toeren als ik gas loslaat is nog het grootste probleem niet. Het probleem is het slecht starten smorgens. Hij slaat direct aan, zakt weg in toeren, en valt uiteraard stil. Opnieuw strarten en terug uitvallen. Nog eens starten en nu was gas geven en hij blijft draaien, wel onregelmatig maar hij draait. Als ik dan wat meer gas heef dan zakt hij volledig weg en toeren en moet ik mijn gas loslaten. Met zeer weinig gas te geven klimt ie voorzichtig in toeren maar als ik dan wat teveel gas heef is het net of hij verzuipt. Misschien intersant om te weten mijn gemiddeld verbruik is ongeveer 9.5 tot 10.5 l/100km. Wie o wie kan me helpen dit probleem te verhelpen? Groetjes

FGizmoS
28-08-2007, 21:13
Kan het probleem dat hij schokt en inhoud in hogere toeren van mijn injectoren komen?

polo 3
09-09-2007, 17:44
Lader-revisie.. maar ik zoek nog iemand in belgië.

Ken je peter de groot niet uit belgie?
Komt uit evergem....


arno lader

FGizmoS
09-09-2007, 21:58
Lader-revisie.. maar ik zoek nog iemand in belgië.

Ken je peter de groot niet uit belgie?
Komt uit evergem....


arno lader


Als ik mijn laderdruk controleer heb in 3de versnelling direct 0.9bar dus ik denk dat deze wel nog goed zal zijn.

Pedaalemmer
09-09-2007, 22:11
Leuke corrado!

FGizmoS
18-09-2007, 21:49
Sinds een week of 2 staat de C in de garage. Ondertussen heb ik telefoon gehad dat mijn gelijksvormigheidsprocedure goedgekeurd is en een afspraak mag maken om hem te keuren voor verkoop. Ik had waarschijnlijk al eens verteld dat hij inhoud op hogere toeren. Vandaag heb ik hiervoor gekeken maar nog steeds niets opgelost. Nu ben ik wel een hoop wijzer geworden en heb dus gezien dat op de 2de cilinder nu en dan vonken op het blok slaan. Deze week komen dus 4 neiuwe bougies, 5 nieuwe kabels en een nieuwe delcokap op. Hiermee hoop ik het probleem opgelost te hebben.
Dus weer een probleem minder. Ja hoor het gaat er steeds beter en beter mee.

Volgende mankementen heb ik nog:
Airco werkt niet
Langs de voorruit regent het binnen
Centrale vergrendeling werkt niet. Pomp gecontroleerd maar werk nog en zekering ook ok. Welk relais kan dit zijn?

VKM
28-09-2007, 14:46
slechte starten misschien de nullastschakelaar op t gasklephuis ?
was bij mij vroeger ook niet helemaal tof meer.

0,9 bar op je metertje in je dashboard zegt niets !
gewoon laten meten bij een zaak of kerel die er verstand van heeft !

als ze er een kleinere poelie op hebben gezet krijg je toch hogere waardes terwijl de G-lader al lang gereviseerd had moeten zijn.

eigenlijk moet je bij de aanschaf van een C de lader openmaken om te controleren.
Dan weet je de waarde van de auto.

Bij een G-lader met standaard poelie moet je gaan reviseren bij 0.6 bar laderdruk.

corradoforum (http://www.slook.nl/corrado/index.php) hier kan je veel info vinden van je lotgenoten :thumbup:

german biatch
01-10-2007, 12:28
mss best eens binnensteken bij peter.
Hij weet er genoeg van, en voor de rest kan je terecht op ccb.

greetz

FGizmoS
01-10-2007, 21:51
Hij zal zeker eens naar DE peter gaan. Maar eerst zal ik een afspraak maken om een vermogentest te doen. Eigenlijk dacht ik in plaats van een lader-revisie om een m64 compressor te steken. Voor de pk's doe ik het niet alleen voor het f16-geluid. Maar wat zijn hier de voor en nadelen van?

ronnie_v
06-10-2007, 20:58
ik heb ook een corrado gehad, met een m64 compressor. En ik kan je alleen uit mijn eigen ervaring vertellen,dat dat erg tegenvalt. Mijn g-lader was destijds onherstelbaar beschadigd, en mede daardoor heb ik toen besloten, om voor een m64 compressor te gaan. Het geluid van zo'n apparaat, is inderdaad erg mooi. :D Mijn m64 kocht ik toen voor 1500 euro,de poelie was echter al binnen een maand kapot. Nieuwe poelie laten maken, dit komt heel nauw,ivm onbalans. Incl. nieuw lager in de poelie, kwam dit geintje op iets van 250 a 300 euro. Nadat alles weer gemonteerd was, heb ik er nog een paar maanden mee gereden, en toen was de compressor helemaal naar de kloten.
Heb toen weer een goede g-lader gekocht ( weer 700 euro :( ), en daarna liep de auto pas echt fijn! :thumbup:

Nogmaals, dit is mijn ( uitermate prijzige) ervaring! Ik ben van mening, dat je met een goede g-lader veel meer plezier hebt. Ook g-laders kun je aanpassen voor "veel" cq meer vermogen. En als je uit een standaard g60 wat meer en zwaarder motorgeluid wilt, gewoon even dat buisje onder je luchtfilter ( aan de binnenkant van het luchtfilterhuis) verwijderen :D :thumbup:

FGizmoS
07-10-2007, 21:46
Misschien kijk ik dan toch beter om mijn g-lader wat aan te passen. Scheelt dit dan zoveel in geluid om dat buisje er van tussen te halen?
En wat met de uitlaat. Ik heb gezien dat mijn middenpot behoorlijk roestig komt en dat de boutjes van mijn kat bijna weggeroest zijn. Wat denken jullie? Boutjes afslijpen, kat leeg en 63.5mm buis? Of is dit niet zo goed?

ronnie_v
08-10-2007, 18:13
door het verwijderen vh buisje, krijg je naar mijn mening, een zwaarder en mooier geluid. Maar je kunt het zo uitproberen, is een minuutje werk! En als het je niet bevalt, kun je het buisje zo weer terug monteren.

En die uitlaat, bedoel je de demper voor de achteras? Daar kun je bij bijv. NL-POWER in zwolle, wel van die vervangende pijpen voor krijgen. Scheelt aanzienlijk in vergelijking met de aanschaf ve nieuwe originele demper.
imitatie kost al tussen de 179 en 379 euro. ( www. h-base.nl)


En ik heb mijn kat destijds ook leeggehaald, ivm rammelen. Maar bij de APK moest ik dan wel weer "goochelen" om het CO-percentage, goed te krijgen.
( scheelt wel dat ik zelf keuren mag ,ben niet zo streng voor mezelf! :D ) Maar ik weet niet hoe dat in belgie gaat,dus.. Misschien zo'n katvervanger monteren??

Vains
08-10-2007, 20:11
Het geluid wordt inderdaad een stuk zwaarder na het verwijderen van het buisje uit het luchtfilterhuis. Gewoon een mooi zwaar geluid, naar mijn mening niet te hard of vervelend. Ik zou zeggen gewoon ff uitproberen :)

FGizmoS
08-10-2007, 21:56
Mjah in België. Ik sta zelf dagelijks soms een handse dag op de keuring met motorhomes. Maar op CO blijven ze sowiezo streng. Als dit maar net buiten de waarden valt krijg ik geen afkeur maar als het teveel is, dan heb ik natuurlijk wel afkeur.
Dus katvervanger lijkt me dan wel beter als je de originele co-waarden behoud. Of stijgt de co dan ook terug de hoogte in? Ik bedoel inderdaad de demper net voor de achteras.

ronnie_v
09-10-2007, 16:55
in de katvervanger kun je volgens mij, je lambda-sonde terug in monteren. correct me, if i am wrong

FGizmoS
16-10-2007, 21:34
Wat het schokken betreft waarover ik al eens praatte. Dit is veel verminderd en doet ie nu alleen maar bij volgas vanaf 4000rpm ongeveer. Het toerental schommelt nu tussen de 800 en de 1000 toeren dus dit is al goed verbeterd. Nu heb ik wel gezien als de corrie in leeglooptoerental draait dat de 2de cilinder onregelmatig vonkt. Soms gebeurt het dat de vonken op de cilinderkop overspringen. Ik dacht eventueel de ontsteking die niet goed is.
Ik hoor jullie wel.
groeten

FGizmoS
17-10-2007, 22:01
Ik heb nu alweer een probleempje gevonden. Niet echt een probleem, maar toch een niet werkend iets. Namelijk: de pasagiersstoel kan ik alleen vooruit en achteruit doen, de leuning vooruit en achteruit, maar naar omlaag gaat niet meer. Als ik het knopje induw naar boven hoor ik wel een klik maar naar beneden gebeurt er niets. Het gaat hier om een electrisch recaro interieur.
groetjes

ronnie_v
20-10-2007, 20:40
vonken die overspringen naar het blok, kan aan slechte bougie-kabels liggen.

FGizmoS
23-10-2007, 18:54
Gisteren even nieuwe bougiekabels gestoken. Het probleem bestaat dus nog steeds.
Nu ik nieuwe kabels heb dacht ik nu meer aan de bougies zelf die redelijk gaar komen. Misschien omdat de afstand tussen de diode en die 3 pinnen te groot wordt en dus ook de weerstand vergroot, dat daardoor soms vonken overspringen. Kan mijn remedie kloppen of zit ik er totaal naast?

FGizmoS
10-12-2007, 01:07
Sinds donderdag is de corrie weg. Hier mag dus een slotje op.
Het was blijkbaar alweer tijd voor iets nieuws.:-d