#1
|
||||
|
||||
Nieuwe aanwinst: Corrado G60
Hallo,
na een maandje zoeken heb ik eindelijk een corrado G60 gevonden die me aansprak. Maandagmorgen was het zover. Ik zag de C op MP te koop. Ik heb zo maar eventjes 800 kms heen en terug gereden om mijn bolide op te halen. Ik ben de maandag morgen om 05.30 vertrokken naar De Heurne en daar 09.30u aangekomen. Rond 10.00u zijn we naar het RDW in Arnhem gereden om de C uit te voeren. Omstreeks 16.00 aangekomen bij de douane om het 3 eurocent dure vignet 705 te halen. Deze morgen heb ik mijn lichten afgesteld om daarna naar de keuring te gaan. Daar aangekomn en 3u wachten mocht ik terug naar huis (nog steeds niet gekeurd). Daar vertelden ze me dat ik eerst een europees gelijksvormigheidattest nodig heb. Ik heb dan een afspraak gemaakt in een ander keuringstation waar de C kan gehomologeerd worden en een nieuw PVG-nummer en een europees gelijksvormigheidsattest krijgt. De kleur van de C is LC3U (dark burgundy pearl effect). Vandaag maar even gecontroleerd op mankementen en ik kwam het volgende tegen: Als ik mijn gas loslaat schommeld het toerental van 1000 tot 500tr/min, na enkele seconden wordt dit redelijk stabiel op 800 a 900tr/min. Morgen zal ik de STK even reinigen en kijken of dit opgelost is. Als ik vlot optrek schokt de wagen vanaf 4000rpm en houd hij soms wat in. Wie weet aan wat dit kan liggen? De airco werkt niet zo goed, de reden hiervoor is volgens mij te weinig koelmedium in het circuit. Heb ik ff gecontroleerd en er zat niet veel druk meer op. Misschien ook wel ergens een lek. De centrale vergrendeling werkt niet meer. Zekering gecontroleerd maar deze is ok. Ik hoor ook geen relais tikken en weet ook niet welk relais(nummer) dit zou kunnen zijn. Hoe kan je de hoofdpomp in de koffer controleren of deze nog werkt? als ik er zelf in blaas of zuig werkt wel alles. Hierbij ook nog enkele foto's Dit is me ook opgevallen evanals het ABT logo achteraan en een roodkleurige lader pully
__________________
Don't cry burn your tyres and get high VW Golf MK2 GTD '90 te koop Subaru Impreza GTT MY97 |
#2
|
|||
|
|||
Leuke corrado, succes ermee !!
__________________
Golf2 gti vr6 edition blue Golf2 gti 20vt edition blue Golf6 gti R |
#3
|
||||
|
||||
hele leuke wagen
hou ons op de hoogte! |
#4
|
||||
|
||||
Vandaag heb ik mijn STK gereinigd en ik moet zeggen dat dit toch al een pak scheelt op het leeglooptoerental. Het is nog niet helemaal ok maar dat komt wel.
Oja over die ABT toestanden heb ik vandaag ontdekt dat er ook een soort garantieklever op de ECU zit. Tot zover vandaag. Voor de rest heb ik wat rondgecruised en nog een beetje genoten . Morgen weet ik hoe het zit met de homologatie. Ik hou jullie op de hoogte. Groetjes
__________________
Don't cry burn your tyres and get high VW Golf MK2 GTD '90 te koop Subaru Impreza GTT MY97 |
#5
|
|||
|
|||
nette corrado ..
__________________
|
#6
|
||||
|
||||
Leuk ding, wat zijn de plannen ermee...???
__________________
Dodge RAM 1500 |
#7
|
||||
|
||||
Tof, origineel ABT getuned!
__________________
Quote:
|
#8
|
||||
|
||||
Leuke Corrado, veel plezier ermee!
|
#9
|
||||
|
||||
Quote:
Hoeveel pk zou hij dan hebben? Verdere plannen... Nog dichter bij moeder aarde dmv een schroefset, andere velgen.. maar ik weet nog niet wat er mooi onder zal staan. Kleine lakschades herstellen. Lader-revisie.. maar ik zoek nog iemand in belgië. Airco laten bijvullen en zonodig herstellen. Centrale vergrendeling herstellen, maar ik zou nog willen weten hoe ik de hoofdpomp kan testen. De zekering is nog ok, ik heb ook gehoord dat het een relais kan zien. Welk nummer heeft deze? Heeft nog iemand een pompje voor het tankdeksel? Misschein wel een bolle VR6 motorkap. Verder.. goed onderhouden, poetsen en herstellen waar nodig. Voor nog jaaaaaaaaaaaarenlang g60 plezier
__________________
Don't cry burn your tyres and get high VW Golf MK2 GTD '90 te koop Subaru Impreza GTT MY97 |
#10
|
||||
|
||||
Vandaag ben ik naar de keuring geweest voor een gelijksvormigheidsprocedure.
Alles was ok behalve het identificatieplaatje van de wagen ontbreekt. Ik heb gelezen in mijn handleiding dat dit voor sommige landen er niet opzat. Verder heb ik nog niet veel uitgespookt. groetjes
__________________
Don't cry burn your tyres and get high VW Golf MK2 GTD '90 te koop Subaru Impreza GTT MY97 |
#11
|
||||
|
||||
Die Corrado ziet er netjes uit Hoop dat je er vele mooi cruisende kilometers in tegemoet gaat zien.
__________________
Driving: Scirocco GTX 16v 1986 Golf 7 1.6 TDI (Lease) Old Car: Golf 2 GTI 1984 Golf 3 TDI 140pk 1997 (Chipped) Audi A4 Avant Pro Line TDI 2005 |
#12
|
||||
|
||||
Vandaag heb ik nog maar eens mijn STK grondig gereinigd. Ik had ook gezien dat er 2 vacuumslangetjes niet zo best meer waren en dus maar 2 nieuwe gestoken. Dit is terug een grote verbetering maar als ik mijn gas loslaat zakt hij toch nog eventjes naar 500 toeren. Dit vind ik nog zo erg niet, het ergste is als ik smorgens start. Hij slaat direct aan maar zakt dan zodanig dat hij uitvalt. Ik moet dan was gas geven en dan pruttelt hij maar wat. Na enkele seconden is dit dat voorbij. Het probleem in hogere toeren dat hij stottert is ook nog niet opgelost.
Ik hoop dit alles vlug op te lossen. grtz
__________________
Don't cry burn your tyres and get high VW Golf MK2 GTD '90 te koop Subaru Impreza GTT MY97 |
#13
|
||||
|
||||
Vandaag nog alles eens gecontroleerd. Op en rond het blok maar niets dat lijdt tot valse lucht of storingen. Het wegzakken in toeren als ik gas loslaat is nog het grootste probleem niet. Het probleem is het slecht starten smorgens. Hij slaat direct aan, zakt weg in toeren, en valt uiteraard stil. Opnieuw strarten en terug uitvallen. Nog eens starten en nu was gas geven en hij blijft draaien, wel onregelmatig maar hij draait. Als ik dan wat meer gas heef dan zakt hij volledig weg en toeren en moet ik mijn gas loslaten. Met zeer weinig gas te geven klimt ie voorzichtig in toeren maar als ik dan wat teveel gas heef is het net of hij verzuipt. Misschien intersant om te weten mijn gemiddeld verbruik is ongeveer 9.5 tot 10.5 l/100km. Wie o wie kan me helpen dit probleem te verhelpen? Groetjes
__________________
Don't cry burn your tyres and get high VW Golf MK2 GTD '90 te koop Subaru Impreza GTT MY97 |
#14
|
||||
|
||||
Kan het probleem dat hij schokt en inhoud in hogere toeren van mijn injectoren komen?
__________________
Don't cry burn your tyres and get high VW Golf MK2 GTD '90 te koop Subaru Impreza GTT MY97 |
#15
|
|||
|
|||
Lader-revisie.. maar ik zoek nog iemand in belgië.
Ken je peter de groot niet uit belgie? Komt uit evergem.... arno lader
__________________
G40 en G60 laders te koop,Diverse bewerkingen en revisies met garantie!! |
#16
|
||||
|
||||
Quote:
Als ik mijn laderdruk controleer heb in 3de versnelling direct 0.9bar dus ik denk dat deze wel nog goed zal zijn.
__________________
Don't cry burn your tyres and get high VW Golf MK2 GTD '90 te koop Subaru Impreza GTT MY97 |
#17
|
||||
|
||||
Leuke corrado!
|
#18
|
||||
|
||||
Sinds een week of 2 staat de C in de garage. Ondertussen heb ik telefoon gehad dat mijn gelijksvormigheidsprocedure goedgekeurd is en een afspraak mag maken om hem te keuren voor verkoop. Ik had waarschijnlijk al eens verteld dat hij inhoud op hogere toeren. Vandaag heb ik hiervoor gekeken maar nog steeds niets opgelost. Nu ben ik wel een hoop wijzer geworden en heb dus gezien dat op de 2de cilinder nu en dan vonken op het blok slaan. Deze week komen dus 4 neiuwe bougies, 5 nieuwe kabels en een nieuwe delcokap op. Hiermee hoop ik het probleem opgelost te hebben.
Dus weer een probleem minder. Ja hoor het gaat er steeds beter en beter mee. Volgende mankementen heb ik nog: Airco werkt niet Langs de voorruit regent het binnen Centrale vergrendeling werkt niet. Pomp gecontroleerd maar werk nog en zekering ook ok. Welk relais kan dit zijn?
__________________
Don't cry burn your tyres and get high VW Golf MK2 GTD '90 te koop Subaru Impreza GTT MY97 |
#19
|
||||
|
||||
slechte starten misschien de nullastschakelaar op t gasklephuis ?
was bij mij vroeger ook niet helemaal tof meer. 0,9 bar op je metertje in je dashboard zegt niets ! gewoon laten meten bij een zaak of kerel die er verstand van heeft ! als ze er een kleinere poelie op hebben gezet krijg je toch hogere waardes terwijl de G-lader al lang gereviseerd had moeten zijn. eigenlijk moet je bij de aanschaf van een C de lader openmaken om te controleren. Dan weet je de waarde van de auto. Bij een G-lader met standaard poelie moet je gaan reviseren bij 0.6 bar laderdruk. corradoforum hier kan je veel info vinden van je lotgenoten Last edited by VKM : 28-09-2007 at 14:51. |
#20
|
||||
|
||||
mss best eens binnensteken bij peter.
Hij weet er genoeg van, en voor de rest kan je terecht op ccb. greetz |