View Full Version : Wiellager achter
maartenunplukt
20-08-2007, 15:11
Hey
Ben bezig met de vervanging van mijn wiellager links achter (apk puntje :)), maar hoe krijg ik die ringen die eromheen zitten eruit. Ik heb nu de schijf eraf en alle lagers eruit, maar hoe krijg je die schalen waar het wiellager op draait eruit?
Alvast bedankt, -Maartenunplugged
Henk_Pigo
20-08-2007, 15:12
Voorzichtig met een doorslagje er recht bovenop slaan. In de trommel zitten kleine uitsparinkjes waardoor je op de bovenkant kan tikken.
vwmk2driver
20-08-2007, 16:27
precies zo als henk zegt.
even het oude vet weg halen aan de binnenkant dan zie je het van zelf wel.
maartenunplukt
20-08-2007, 16:34
Yes, die had ik al gevonden en had het al voorzichtig geprobeerd, maar gebeurde echt niks. Nog maar een keer proberen en dat wat harder :)
Bedankt voor het antwoord!
vwmk2driver
20-08-2007, 17:13
eerste stukje zal hij wat zwaar gaan... zorg wel dat je hem verspreid los tikt. dus niet aldoor slaan vanuit 1 uitsparing. maar gebruik ze alle 3.
soms lukt het wel met een paar vlinke klappen van uit 1 uitsparing maar meestal gaan ze dan klemmen
en tip, gebruik de oude schaal om je nieuwe erin te rammen. na plaastsen kan je m er weer makkelijk uit slaan.
succes
maartenunplukt
21-08-2007, 13:10
Nou het is gelukt! Eens kijken hoe lang hij het vol wil houden :)
Nog bedankt voor de tips.
Bizar, nog geen jaar geleden zijn daar nieuwe schijven, blokken en lagers in/opgezet! :confused:
maartenunplukt
21-08-2007, 15:25
Hmmmm....
leek me ook nogal onwaarschijnlijk, hoe is te kijken of testen dat de oude lagers gaar waren? Tijdens het rijden hoorde of merkte ik idd niks.
moest het wiellager niet gewoon gesteld worden?
Hmmmm....
leek me ook nogal onwaarschijnlijk, hoe is te kijken of testen dat de oude lagers gaar waren? Tijdens het rijden hoorde of merkte ik idd niks.
ALs je de auto opkrikt en het wiel ronddraait, moet je niks kunnen horen of voelen qua weerstand. Kan me echt niet voorstellen dat die lagers op waren, waarschijnlijk inderdaad stellen!
maartenunplukt
21-08-2007, 15:34
hmm, ik heb daar niet echt wat van gemerkt. Hoe worden die dingen gesteld? gewoon eropnieuw ingeperst of iets dergelijks?
Ws. puntje voor de garage om wat bij te verdienen...
door de centrale moer vaster te draaien kan je het lager stellen als er speling op zit
Dennis@polo86c.nl
21-08-2007, 15:50
Het nieuwe lager moet dus ook gesteld worden! :)
maartenunplukt
21-08-2007, 16:10
ahhh ok. Naja de moer zit nu dus zo vast gedraait als volgens de aanwijzingen in de vraagbaak.
Maar als je er mee gereden hebt kan de schaal zich nog zetten, waardoor de afstelling niet meer klopt.
Dus na een stukje gereden te hebben nog een keer het lager afstellen.
maartenunplukt
21-08-2007, 16:59
top! zal ik doen.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.