Log in

View Full Version : Nieuw project, Passat 35i!

Benji
04-10-2007, 21:20
Nou, ik heb mezelf weer wat aangedaan, dit keer een Passat 35i van '91! Je moet toch alles een keer gehad hebben :D
Dit is de oude auto van Jettaracing (Wytze), LuNaTiK (Berend) en ik heb hem overgenomen van VW Talma (Daniël).
Probleem met de Passat is de motor, deze is dood. De bout van de voorste motorsteun is eruit getrild, daardoor is het oliefilter op het subframe geknalt, en zo is alle olie eruit gelopen. Daniël is hier iets te lang mee doorgereden, dus hij is veelste warm gelopen, lekker zonder olie.

Gisteren hebben we hem opgehaald, busje ervoor met een trekstang, en gaan! Ideaal zo'n stang, je hoeft alleen maar te sturen en ervoor te zorgen dat je niet in slaap valt :) Daarna heeft mijn schoonvader direct de carterpan eronderuit geschroefd om te kijken wat er nou mis mee was van binnen, teveel dus. Lagerschalen zien er nogal lelijk uit, en alles zit zowat in elkaar gesmolten. Dus motor moet eruit!
Ben er vanavond samen met schoonvader mee aan de gang geweest, hij is nu klaar om eruit gehaald te worden. Dit doen we met een trekker en een hef, er komen geen menselijke krachten aan te pas :D

Ook heb ik een andere motor gevonden, hier ga ik morgen even naar kijken. Het gaat om een SDI blok. Het schijnt dat je alleen de dieselpomp hoeft om te zetten van het originele, dat moet ik alleen nog even bekijken. Misschien iemand die het hier weet?

Verdere plannen zijn een verlaging en andere velgen, daarna komt de rest wel ;)

Hier een paar foto's, ook oude uit LuNaTiK zijn album:

http://www.volksforum.com/albums/files/9/8/000_0020.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/9/8/000_0017.JPG

http://i45.photobucket.com/albums/f77/Benji-GT/Passat/Afbeelding006.jpg

http://i45.photobucket.com/albums/f77/Benji-GT/Passat/Afbeelding026.jpg

http://i45.photobucket.com/albums/f77/Benji-GT/Passat/Afbeelding027.jpg

arno Derby
04-10-2007, 21:23
mooi ding!
Ben er zelf ook steeds meer overna aan t denk om zo`n auto te kopen voor het dagelijkse gebruik. Vind ze wel gaaf en veel ruimte.

Succes met alles.

gr

Mister Cool
04-10-2007, 21:53
Leuke auto benji! Mooi dat hij onder ons blijft zeg maar :D . Wat zijn de plannen naast de andere motor?

Benji
04-10-2007, 22:07
Hij blijft in Friesland :D
Plannen zijn dus verlagen en velgen. Eerst de velgen van de Caddy er even onder, hoerige RS4's. En dan een schroefsetje. Audio moet nog wat aan gebeuren, bestuurdersstoel moet een andere voor komen, of deze proberen op te knappen. En misschien Hella DE koplampen. Dan ben ik al een heel eind verder, maar dat zien jullie nog wel ;)

Erik
05-10-2007, 07:19
35i is stoer! :cool:
Ben alleen niet zo'n fan van het front. Ben benieuwd wat je er van maakt.

Beetlefreak
05-10-2007, 07:39
Blijft een stoere auto deze, en die RS4's gaan em ook wel goed staan :)

Het gaat om een SDI blok. Het schijnt dat je alleen de dieselpomp hoeft om te zetten van het originele, dat moet ik alleen nog even bekijken. Misschien iemand die het hier weet?Volgens mij heeft een SDi net als een TDi aansturing van een motormanagement,
dus zal een mechanische pomp nodig zijn als je het MM niet overzet.

Pascal_Passat
05-10-2007, 08:04
Goed bezig benji !

Ben benieuwd wat je er van gaat maken!

P.S. hou het passat35i-forum.nl ook op de hoogte he`

TTF
05-10-2007, 09:26
gaaf, ik weet wellicht nog wel een golf 3 tdi met zij schade, motorisch complete auto, op de schroefset, velgen, verlichting, motorkap enz na

mocht je hem willen ombouwen naar tdi..

Jetta MaNiA
05-10-2007, 09:30
Vooral dat eruit halen met de trekker :thumbup:
Echt op zijn Benji's! Komt de hef wel zo hoog? Die van Olaf kom zover niet, zou je de voorlader moeten gebruiken.

Ben benieuwd! Hij is vast op korte termijn op de fryske dyken te zien, onze "forum-hoer" :D

Ebut
05-10-2007, 09:37
:rock:

Gijs
05-10-2007, 10:49
Coole ride! Meteen een goede reden om er een TD of TDI in te lepelen :)

Mister Cool
05-10-2007, 11:24
Vooral dat eruit halen met de trekker :thumbup:

Heerlijke manier inderdaad! Lekker boers maar o zo functioneel :D :D :D . Niet foto's van geschoten? Was daar zelf namelijk nog niet opgekomen zo'n idee :thumbup:

Golf 2 schroefsets passen hier toch ook onder?? Even bij splitje kijken als dat zo is, goed en goedkoop :D

Benji
05-10-2007, 16:32
Nou, heb een SDI blok gekocht! Enige verschil is de motorsteun links achter, dynamo, poulies, de pomp en de verstuivers. Die zitten er namelijk anders in. Dit is even proberen of de verstuivers ook werken icm de oude dieselpomp, anders moet de kop ook omgebouwd worden.
TD of TDI wordt het niet, misschien op de duur nog, maar dat zien we dan wel weer. TDI sowieso niet, dan moet de versnellingsbak ook anders, die draait immers minder toeren ;)

Foto's met de trekker komen nog, dit gaat vanavond gebeuren. Hopelijk gaat het lukken met de hef, anders moet hij in een balk aan de takel. Komt altijd goed. De SDI hebben we met een heftruck in de t4 gedrukt :D

Ennuh, dat front, daar zullen jullie nog wel een poos tegenaan moeten kijken, ik vind hem super! :D

Oane
05-10-2007, 17:27
vet benji zal vast wel goedkomen met dit project.
is en was een mooie passat en vooral met de rs4 zal hem goed staan denk ik.

succes der mei

SlimMasterShady
05-10-2007, 18:15
Coole Passat!
Veel succes met je plannen:D

Mister Cool
05-10-2007, 18:35
Ennuh, dat front, daar zullen jullie nog wel een poos tegenaan moeten kijken, ik vind hem super! :D

En daar sluit ik me bij aan! Leuk en lekker apart :thumbup:

cartman
05-10-2007, 18:47
leuk project en je plannen klinken super

René
05-10-2007, 18:55
ey! deze auto heeft nog bij mij voor het huis gestaan! net ding!

jettaracing
05-10-2007, 20:56
Hey benji! Ik ben blij dat deze auto weer een goed tehuis heeft gevonden !!!

Trouwens een tdi motor kan zo aan deze bak hoor ! Een 1,9d draait ook geen 6000 toeren hoor ;)
Maar ik denk wel dat het weer helemaal goed komt met deze auto :thumbup:

Ik was er zelf altijd erg tevreden over (thea mist m nog steeds .... :( )

Succes ermee !

breadfan83
05-10-2007, 21:00
Gaaf!

Allleen die grille vind ik niks. :screwy:

Ebut
05-10-2007, 21:02
Die grille is vet man. Zie je nergens, lekker apart en vind het wel erg cool staan. Mooi dat ie blijft :rock:

Maar Benzi, loopt het spul al?? :D

Benji
05-10-2007, 21:38
Wytze, geen 6000 toeren, maar 500 toeren minder is al bijna 10% minder! :D Of sok iets :D

Weer even bezig geweest vanavond. Het blok ligt eruit, en het grootste deel is al omgezet op de SDI. Er zijn wel wat kleine verschillen! Vliegwiel is anders, dus ook koppelingsplaten, motorsteunen zijn anders, dynamosteun enz. Maar alles is uitwisselbaar :thumbup:

Hier wat foto's!

http://i45.photobucket.com/albums/f77/Benji-GT/Passat/Afbeelding029.jpg

http://i45.photobucket.com/albums/f77/Benji-GT/Passat/Afbeelding035.jpg

http://i45.photobucket.com/albums/f77/Benji-GT/Passat/Afbeelding036.jpg

http://i45.photobucket.com/albums/f77/Benji-GT/Passat/Afbeelding038.jpg

http://i45.photobucket.com/albums/f77/Benji-GT/Passat/Afbeelding042.jpg

http://i45.photobucket.com/albums/f77/Benji-GT/Passat/Afbeelding044.jpg

http://i45.photobucket.com/albums/f77/Benji-GT/Passat/Afbeelding047.jpg

Alberto
05-10-2007, 21:43
lekker op de trekker :D
goed bezig benji :thumbup:

Jettameister
05-10-2007, 22:09
Coole bak Benji !!
Doet me denken aan degene die ik hier had staan maar de keuring deed moeilijk, anders had onze gezinswagen ook een passat 35i geweest ;)

Enneuh die front vind ik wel mooi hoor die zie je niet veel :thumbup: :thumbup:

LuNaChIcK
05-10-2007, 22:12
Idd goed bezig Benji! Prachtig dat 'ons oude autootje' straks weer de Fryske wegen op kan! Komt vast wel goed! T was altijd een super auto in ieder geval!!

vinnietuning
06-10-2007, 09:21
heey goed bezig benji

kom vanaaf ff richting burgum.. mischien ff checken bij de passat, iig caddy checken..

knutselse verder :D

Benji
06-10-2007, 09:43
Is goed vincent! Straks even de wielen omzetten, dus kan ik ook meteen even de remmerij van beide auto's bekijken.

Dimi, jammer dat het niet de gezinsauto is geworden! Daar is hij perfect voor :D Maar heeft je broertje die Passat nu dan?

Ytske, het komt wel weer goed! Ik zou de Passat klaarmaken, en dan ruilen tegen de Bora ;)

LuNaChIcK
06-10-2007, 10:15
:eek: :screwy: :D Die Bora houden we lekker zelf! :D

Sukses mannen! :thumbup:

Jettameister
06-10-2007, 12:17
Dimi, jammer dat het niet de gezinsauto is geworden! Daar is hij perfect voor :D Maar heeft je broertje die Passat nu dan?

Wel het was nog een op duitse papieren en de 1900TD motor was stuk en ik had er een 1600TD van gemaakt en op de keuring zeiden ze toen dat ik em eerst met originele motor moest aanbieden ,rijdend !!! :rolleyes: :screwy: :screwy:
Heb het toen met hand en tand uitgelegd maar ze hielden er aan vast dat ik met de originele 1900 TD motor moest komen :mad: :mad: :screwy: :screwy: :eek:
Daarmee heb ik die dus maar voor export verkocht :( :slap: :stupidme:
Maar als ik er een in prima staat vind dan zal het waarschijnlijk wel zo een worden (zijn toch wel een pak ruimer dan de Vento :redface: ;) )

Mister Cool
06-10-2007, 13:00
Goed bezig man! Leuke foto's!

Benji
06-10-2007, 17:04
Ja Dimi, zeker meer ruimte. Maar een Vento is ook mooi ;)

Vandaag wat onderdelen gehaald en de velgen even omgezet. Ik vind het super! Ook al zie je de imi-rs4's op elke straathoek, ik blijf ze mooi vinden:D Achter moet nog wel even een flinke spoorverbreder met de tijd.

http://i45.photobucket.com/albums/f77/Benji-GT/Passat/Afbeelding048.jpg

http://i45.photobucket.com/albums/f77/Benji-GT/Passat/Afbeelding051.jpg

M.I.V.W
06-10-2007, 21:51
Mark bij ons uit de club heeft ook nog een 1900 TD te koop,is helemaal compleet komt ook uit een passat ,uit Arnoud zijn ex passat.

Benji
06-10-2007, 22:03
Mark bij ons uit de club heeft ook nog een 1900 TD te koop,is helemaal compleet komt ook uit een passat ,uit Arnoud zijn ex passat.

Die hoef ik niet, is een 1600TD met oorspronkelijk een intercooler. En bovendien al 4,5 ton op de klok ;)

RubenD
06-10-2007, 22:28
Mooie kar! Maar wat staat er nu op de achterruit?

Benji
06-10-2007, 22:29
'Ik ben vies' :D Vrouwen in de werkplaats, kan je niks mee ;) Hij is ook echt VIES! Wordt hoog tijd voor een was en poetsbeurt, maar dat komt nog wel.

Gijs
06-10-2007, 22:53
Heel even off topic; is die 35i GT 1,6TD van Arnaud gesloopt?

On topic; zo'n SDI past dus nagenoeg ipv een 1900d blok? Geen electische zut die nog overgezet moet worden? :)

Volkswagenaar
07-10-2007, 01:08
Goed bezig Benji!
Ik ben blij dat ie in de 'familie' blijft :D

Veel plezier en succes ermee.

jettaracing
07-10-2007, 07:23

On topic; zo'n SDI past dus nagenoeg ipv een 1900d blok? Geen electische zut die nog overgezet moet worden? :)

Sdi heeft directe injectie ,en een electronische gregelde pomp .
Waarschijnlijk zal de motor niet open met de verstuivers van de sdi,en de 'oude'1,9d pomp .
Want de 1,9d heeft een indirecte injectie met voorkamers ,en heeft een heel ander verstuiverbeeld dan de directe injectie van de sdi.

Maar Benji gaat het proberen met de oude pomp ,zal mij benieuwen of het loopt ,anders moet de kop worden omgezet van de 1,9d naar het sdi onderblok ,dat past ook wel.

We horen het wel ! :thumbup:

Benji
07-10-2007, 10:04

De Passat van Arnaud wordt naar horen en zeggen niet gesloopt, maar voorzien van een TDI.

En net als Jettaracing zegt, ik ga het proberen met de verstuivers van de SDI en de oude pomp, werkt dat niet dan zal de kop ook overgezet moeten worden. Ben zelf ook wel benieuwd :)

Domi
07-10-2007, 11:46
Sdi :screwy:

TDI uit je caddy halen en daar de SDI in. En de TDI in je passat :thumbup:

SDI is niet vooruit te branden joh.

Benji
07-10-2007, 12:19
Daar zeg je wat Domi! Alleen is de Caddy al verkocht..
Maar het SDI verhaal draaid indirect, dus heeft niks met SDI te maken eigenlijk :D
En snel hoef ik niet, je mag toch maar 120 op de snelweg :D

sikke aant
07-10-2007, 12:52
dit blijft een super passat zo met dat front :thumbup:

en ik ben ook zeer benieuwt hoe het komt met die 1.9D pomp op een sdi, want m`n zusje haar vriend heeft z`n 1.9TD kapot en daar moet ook weer wat anders in en nou kon hij voor een leuk prijsje dus ook een sdi krijgen :)

succes nog :cool:

Domi
07-10-2007, 15:10
Daar zeg je wat Domi! Alleen is de Caddy al verkocht..

Volgens je signature niet hoor ;) :D

Benji
07-10-2007, 15:15
Sikke Aant, hou het topic in de gaten ;)

Domi, ik haal het er meteen af :D

Alberto
07-10-2007, 15:17
http://www.volksforum.com/albums/files/3/3/8/3/06102007058.jpg :D :thumbup:

Benji
07-10-2007, 15:23
Whahaha, ziet er snel uit :D

jettaracing
07-10-2007, 18:57
1,6 Td 16v :woowoo:

Mister Cool
07-10-2007, 22:33
1,6 Td 16v :woowoo:

Ooit wil ik dit werkelijk maken wytze, ik loop al tijden met het idee, denk dat ik maar eens wat info moet gaan scoren hier en daar... Een 16vt diesel :D

Benji
08-10-2007, 20:45
Kleine update, hij is klaar voor lepelen!

http://i45.photobucket.com/albums/f77/Benji-GT/Passat/Afbeelding054.jpg

http://i45.photobucket.com/albums/f77/Benji-GT/Passat/Afbeelding062.jpg

Het oude blok.. :eek:

http://i45.photobucket.com/albums/f77/Benji-GT/Passat/Afbeelding057.jpg

Arnaud
08-10-2007, 20:59
Kijk eens aan, daar was-ie al! :thumbup: Wordt weer vlot-op rijdbaar gemaakt zie ik. En de Caddy ook al weg!? :eek: Wordt hoog tijd om weer eens even te buurten. :D

Benji
08-10-2007, 21:01
Ja, kom eens langs. Morgenavond Noordbergum ;) Kan je helpen de zooi erin te hijsen :D De Caddy is nog niet weg, maar wel verkocht.

sikke aant
08-10-2007, 21:06
heb het er vandaag ff met m`n collega over gehad, maar die zecht dat dit nooit gaat lopen zo, omdat een direct systeem met veel hogere drukken werk enz enz enz.

maarja je kunt het altijd proberen natuurlijk :cool:

Arnaud
08-10-2007, 21:06
Morgenavond overwerk. :(
Kachel donderdagavond ofzeau wel even langs, bel vantevoren wel even. ;)

MK 1 MX
08-10-2007, 21:08
wuaw vette wagen benji. toeval dat deze ook wit is??:P der is hier int dorp iemand geweest die had ook zoon ding alleen dan vr6 als ik mie niet vergis. is ook erg leuk...

vr gr oebele

Split52
08-10-2007, 21:14
Best genoch! Ik heb nog een zwarte motorkap zwerven! Hebben? :D

Benji
08-10-2007, 21:14
heb het er vandaag ff met m`n collega over gehad, maar die zecht dat dit nooit gaat lopen zo, omdat een direct systeem met veel hogere drukken werk enz enz enz.

maarja je kunt het altijd proberen natuurlijk :cool:

Ik weet het niet, ben zelf ook wel benieuwd. Denk niet dat hij gaat lopen, zo niet, dan de kop ook maar overzetten van de anders, dan is het altijd goed.

Arnaud, donderdag is ook best juh, sju mar even.

Oebele, witte vr6 is vet! Maar dat was deze dus niet.

Benji
08-10-2007, 21:16
Best genoch! Ik heb nog een zwarte motorkap zwerven! Hebben? :D

Nee bedankt, oranje knipperlichten zoek ik nog wel :D Ennuh, heb je nog een lichtschakelaar voor de T3 liggen? en ik zoek ook nog een bruine raamslinger. Ik hoor het wel ;)

Beetlefreak
08-10-2007, 22:47
Nee bedankt, oranje knipperlichten zoek ik nog wel :D
No way! Zonde... deze staan vet, vooral met de running-lights erin!

Die gast die bij Kiers werkt met z'n TDi in een golf 1,
kun je die niet eens contacten over het wel of niet lopen van het blok?
Geen idee waar die vandaan komt, maar misschien iemand anders!

Verder snelle vorderingen hier!

Jurgen Santana
08-10-2007, 23:08
en ik zoek ook nog een bruine raamslinger. Ik hoor het wel ;)

Zelfde als van een golf 1 toevallig?

Jurgen Santana
08-10-2007, 23:12
Die gast die bij Kiers werkt met z'n TDi in een golf 1,
kun je die niet eens contacten over het wel of niet lopen van het blok?
Geen idee waar die vandaan komt, maar misschien iemand anders!

Beetje overbodig mischien maar gezien je vraag zeg ik het toch maar, als je alles compleet inbouwt werkt het uiteraard naar behoren.

Denk niet dat die Golf 1 waar jij het over hebt alleen het blok gewisseld heeft.

Beetlefreak
08-10-2007, 23:23
Denk niet dat die Golf 1 waar jij het over hebt alleen het blok gewisseld heeft.
Idd, als je alles omzet zou het helemaal geen probleem zijn.
Ik weet alleen dat hij er WEL een TDi in heeft liggen maar die draait op een mechanische pomp.
Het hoe en wat is mij onbekend. Gezien hij hier in de buurt woont / werkt issut mss voor Benji handig hem ff op te zoeken ;)

jettaracing
09-10-2007, 05:48
Idd, als je alles omzet zou het helemaal geen probleem zijn.
Ik weet alleen dat hij er WEL een TDi in heeft liggen maar die draait op een mechanische pomp.
Het hoe en wat is mij onbekend. Gezien hij hier in de buurt woont / werkt issut mss voor Benji handig hem ff op te zoeken ;)

Die golf is omgebouwd door Turbo Johan uit Lutjegast ,inderdaad een mechanische pomp op een tdi motor .

Maar bedenk wel Benji dat als de motor zonder olie heeft gelopen ,je nokken as van de oude kop ook zonder olie heeft gelopen !!!!
Dus bekijk die lagerschalen dan ook even goed ,voor je die kop gaat overbouwen ,anders zou ik eerst maart eens op zoek gaan naar een goede kop van een 1,9 D.

Beetlefreak
09-10-2007, 07:50
Die golf is omgebouwd door Turbo Johan uit Lutjegast ,inderdaad een mechanische pomp op een tdi motor.Kijk, misschien dat hij Benji kan helpen??

...anders zou ik eerst maart eens op zoek gaan naar een goede kop van een 1,9 D.En die zijn schaars!

Benji
09-10-2007, 16:24
Jurgen, of die raamslingers identiek zijn weet ik eigenlijk niet.

Die Golf1 TDI draait inderdaad op een mechanische pomp, maar dat werkt denk ik alleen met andere verstuivers. En de tdi verstuivers zijn niet te plaatsen in een 1900 kop. Andersom ook niet.

Wytze, vanavond of morgen de kop er maar af ;) Even zien hoe dat erbij staat.

Domi
09-10-2007, 17:35
is het een blauwe golf 1 met kleine achterlampen??

Benji
09-10-2007, 21:06
Nee, een groene Domi ;) De boswachter :D

Weer een update, het valt tegen!

Na de reactie van Sikke Aant over wat zijn collega had gezegt, nog meer gaan twijvelen, en beide cilinderkoppen verwijdert. En wat blijkt, totaal anders! Zuigers zijn heel anders, drijfstangen, en natuurlijk de kop. Overigens is de kop van het oude blok nog heel!
Toen besproken wat we zouden doen, en dat was eerst de zuigers en drijfstangen uit het oude blok trekken en die bekijken. Deze zagen er goed uit, op 1 drijfstang na, die zat muurvast, en de schalen zater er gewoon in gesmolten..
Toen de zuigers en drijfstangen uit de nieuwe getrokken, en het verschil bekeken. Cilinders zijn verder wel gelijk, krukas ook, maar de zuigers van de SDI zijn iets langer, en de drijfstangen korter. Dus wat ik nu, morgen dus, ga doen is een nieuwe drijfstang bestellen met kap en nieuwe lagerschalen.
Deze komen dan in de SDI, de oude IDI cilinderkop erop, dan moet het draaien!

Ik houd jullie op de hoogte.

sikke aant
09-10-2007, 21:16
Indd die jongen met die groene golf 1 TDI (ongeveer 130pk :) ) heeft het blok zo gekocht, compleet aangepast voor een golf 1, dus dat was omzetten en klaar.

Als je echt goeie info wilt vraag dan turbo johan ff, die weet alles over diesels, die heeft ook dat blok voor die groene golf 1 klaar gemaakt :cool:

EDIT:
oeps had de 4de pagina nog niet gelezen :redface: :rolleyes:
maar als ik je laatste bericht zo lees zou ik eerst turbo johan ff bellen, die kan je zo zeggen wat je wel en niet moet doen voor deze ombouw.
Heb je zijn nummer ff ge pb`t

Jurgen Santana
09-10-2007, 21:32
Jurgen, of die raamslingers identiek zijn weet ik eigenlijk niet..

Ik denk het wel, en ik heb ze een tijd terug nog nieuw besteld. Als ik er aan denk zal ik ff kijken op werk.

Benji
09-10-2007, 21:34
Is goed Jurgen, en anders heeft Split ook nog wel ergens een paar liggen. Alleen is het maar de vraag of die ze nog kan vinden :D

Mister Cool
09-10-2007, 21:35
Ik ben benieuwd wat hier uit gaat komen. Je bent in ieder geval goed bezig :thumbup:

Jurgen Santana
10-10-2007, 11:35
Is goed Jurgen, en anders heeft Split ook nog wel ergens een paar liggen. Alleen is het maar de vraag of die ze nog kan vinden :D

Dit is het nummer, 321 837 581 A 90V

Pon had ze niet liggen zag ik, maar bestellen is te proberen. Kost rond de twaalf euro. Golf 1, Passat 32B, Scirocco etc is allemaal hetzelfde.

Benji
10-10-2007, 16:02
Ah kijk, dan weet ik ook meteen waar ik ze nog meer van kan hebben. Volgens mij zijn er wel meer dingen gelijk met een Golf mk1, onder andere de klapramen.
In ieder geval bedankt ;)

Vandaag contact gehad met Turbo Johan, hij vertelde dat het wel moet lopen met de standaart pomp op de SDI, misschien dat de pomp dan wel wat opgedraait moet worden.
Ook vandaag bij LMR, Leeuwarden Motoren Revisie, geweest voor een drijfstang. Deze kan je alleen per 4 kopen! Kosten 500 euro.. Daar moeten dan nog lagerschalen bij, en nieuwe boutjes (volgens mij). Ook even gekeken wat een krukas kost, die kost €550. En gekeken wat een compleet nieuw onderblok kost met alles erin, deze kost rond de 1350 euro incl korting, BTW en transportkosten.
Ben nu dus aan het nadenken wat te gaan doen, nieuw blok, of nieuwe drijfstangen en de hele rattaplan, of weer opbouwen zoals hij er gisteren eerst ingelepeld zou worden.

Wat is raadzaam? Iemand een idee?
Of nog beter, iemand toevallig een drijfstang liggen? :eek: Motorcode is 1Y geloof ik.

jettaracing
10-10-2007, 17:02
Ik zou als ik jou was zou ik eerst eens zoeken om een 1,9 d motor ,of nog beter een 1,9 td motor ,maar die zijn schaars !
Want voor 1350 euro (en dan nog een koppakkingset erbij) kan je ook een goede td of zelfs tdi motor kopen met de aanbouwdelen erbij!

Of zoals johan zei ,gewoon proberen met het sdi blok en de oude pomp van de 1,9d erop ! Proberen kan altijd !

Anders moeten we het weekend maar even brainstormen tijdens de BBQ :thumbup:

Want ,ja ,het blijft natuurlijk ook nog een beetje 'mijn 'passat :tongue:

Benji
10-10-2007, 17:25
Ja Wytze, voor 1350 euro heb je ook wat anders, maar dit is wel splinternieuw. Alleen is het me ook wat te duur. Ik houd me er deze week maar niet meer mee bezig, zal wat dingen nakijken/zoeken op het internet, en dan hebben we het er zaterdag even over. Denk dat ik inderdaad de SDI weer in elkaar zet, en het probeer. Werkt het niet, of nét niet, dan moet Johan er maar even naar kijken en de pomp afstellen.

Arnaud
10-10-2007, 18:12
Koop nou gewoon mijn oude motor, goedkopere en veel geschiktere oplossing als je het mij vraagt! :)

Beetlefreak
10-10-2007, 18:46
http://volksforum.com/forum/images/icons/icon3.gif ^^

:thumbup:

Benji
10-10-2007, 20:19
Ik gooi er geen blok in die de wereld al 15x is rond geweest Arnaud. Wil niet zeggen dat het blok slecht is, maar meer het idee. Het lijkt me leuk een mechanisch SDI aan de loop te krijgen, ziet er netjes uit, en bovendien niet zo oud. En van binnen lijkt het blok als nieuw! Je kan de hoonlijnen er nog in zien. Later kan er altijd nog een turbo opgebouwd worden ;) (of G-lader :D)

sikke aant
10-10-2007, 21:00
mijn collega had het er v/d week over dat een ruilmotor tussen de 1000 en 1200 euro zat, maar wat je er dan allemaal op en aan hebt weet ik zo niet, maar dat ga ik morgen wel ff na vragen :)

Benji
10-10-2007, 21:22
Dat is prima Sikke Aant, alleen probeer ik het eerst zo. Ruilmotor is opzich niet verkeerd, die zijn eigenlijk nog beter dan nieuw. Maar is die dan compleet met kop?

M.I.V.W
10-10-2007, 21:26
Mark heeft de passat van Arnoud gekocht ,hij is reeds geheel overgespoten en ontroest.hij is wel weer wit maar nu in blanke lak,er staat nu een donor cordoba klaar waar van we de motor gaan overbouwen.wordt wel een dikke bak.

Benji
10-10-2007, 21:32
Mark heeft de passat van Arnoud gekocht ,hij is reeds geheel overgespoten en ontroest.hij is wel weer wit maar nu in blanke lak,er staat nu een donor cordoba klaar waar van we de motor gaan overbouwen.wordt wel een dikke bak.

Komen er nog foto's van online? Ben erg benieuwd :cool: En anders tref ik hem wel ergens op een meeting.

Benji
20-10-2007, 18:07
Zo, maar eens tijd voor een update(tje)!

De auto staat sinds maandag alweer thuis. Toen reed hij nog niet echt super, nogal traag. Vandaag de roetstop ingedraaid, en hij is iets losser. Maar nog niet 100%.
Vandaag ook het koelwaterspruitstuk op de cil.kop vervangen, hier zat namelijk een scheurtje in, dus de lekkerij is ook over. De bodemplaat onder de motor hangt er weer onder. De luchtfilterbak even goed geplaats, deze zat er niet goed in, vandaar dus die zware grom! Scheelt de helft in geluid:D (thnx Naud!)
De auto is gewassen, deels gepoetst en uitgezogen. En wat kleine dingen verholpen.

Volgende wordt de keuring, pomptiming, temp. en brandstofmeter repareren enz.
Vandaag vergeten de dslr mee te nemen, dus maar even een fotootje geschoten met de debiel ;)

http://i45.photobucket.com/albums/f77/Benji-GT/Passat/SPM_A0022.jpg

http://i45.photobucket.com/albums/f77/Benji-GT/Passat/SPM_A0023.jpg

http://i45.photobucket.com/albums/f77/Benji-GT/Passat/SPM_A0024.jpg

Mister Cool
20-10-2007, 18:54
Gaat er al weer lekker uit zien benji!! Goed bezig :D . Ben wel benieuwd hoe dat nou rijd met een sdi-tje. Binnenkort maar ff buurten.

jettaracing
21-10-2007, 20:09
Damn !!!
Staat m goed Benji die wielen !!!!

Thea wil m maar al te graag weer hebben :D

Maar ik ben blij dat ie weer rijdt hoor ! Dat heeft de passat wel verdient :thumbup:

Benji
21-10-2007, 20:14
@ Marco, wil je weten hoe het rijd met een sdi? De naam zegt het al :D Traag dus.

@ Wytze, kopen? Voor hetzelfde bedrag waar je hem 3 jaar geleden voor kocht :woowoo: Ben ook blij dat hij weer rijd. Nu nog even kijken of ik het tikken eruit krijg, waarschijnlijk 1 van de klepstoters. Eerst maar eens andere olie proberen. Kan jij trouwens de pomptiming checken? Heb je daar ark voor?

Hier nog even een paar foto's van gisteravond:

http://i45.photobucket.com/albums/f77/Benji-GT/White%20car%20shoot/Afbeelding056copy.jpg

http://i45.photobucket.com/albums/f77/Benji-GT/White%20car%20shoot/Afbeelding026copy.jpg

http://i45.photobucket.com/albums/f77/Benji-GT/White%20car%20shoot/Afbeelding039copy.jpg

Volkswagenaar
21-10-2007, 22:18
Vorige week zag ik je door Damwoude cruisen, zag er super uit!
Hij tikte wel een beetje idd, maar dat gaat vast goed komen.

Jetta MaNiA
22-10-2007, 06:59
Inderdaad, deze hoogte staat al erg gaaf! Verlagen zou em nog wel iets strakker maken, maar kan wel op een lager pitje denk ik?

Het blijft een gave bak om te zien!

Is gub zijn rechterachterstadslichtpitje (3 x letterwaarde) kapot?

Ferry24
22-10-2007, 08:32
Benji je hebt het over een roetstop dichtdraaien? Waar zit ie op die sdi? is dat ook met een aey code?
Merk je daar veel van?

Ebut
22-10-2007, 08:59
Is gub zijn rechterachterstadslichtpitje (3 x letterwaarde) kapot?

Soms ;)

Benji
22-10-2007, 17:00
Benji je hebt het over een roetstop dichtdraaien? Waar zit ie op die sdi? is dat ook met een aey code?
Merk je daar veel van?

Deze SDI is mechanisch gemaakt, zit dus een pomp van een gewone diesel op ;)
Roetstop van een sdi pomp kan je niet verdraaien, wel kun je hem anders timen door middel van VAG-com.

@Johan, schroefsetje komt wel hoor ;) Eerst alles maar even goed voor mekaar hebben.

Ferry24
22-10-2007, 17:11
he jammer :) dan maar een keer de vagcom uitdokteren!

Zweiter
23-10-2007, 09:24
netjes gedaan benjamin! vlot gerealiseerd allemaal. nu de puntjes nog even op de i en dan heb je weer een erg knappe bak. succes!

Oane
23-10-2007, 16:27
hij is lekker opgefrist zo,
en de sdi is top, ik doe je het niet na, super werk

Benji
23-10-2007, 16:43
Danku mannen! Maandag gaat hij voor de keuring, zal vast nog wel wat uit komen, maar dat zien we dan wel.

JP-VW
24-10-2007, 09:38
zier er goed uit benji.. maar dat wist je al.. kom je zondag ook langs? kun je gelijk de nieuwe bus even bekijken :)

Ferry24
24-10-2007, 09:49
maar vraagje is dat niet heel sloom zo'n sdi in een zware passat

mooney
24-10-2007, 16:18
Ziet er erg goed uit zo! Mooi dat ie weer klaar is, ik zag je nog door Bergum cruisen zondagmiddag.

Benji
24-10-2007, 18:10
Klopt Mooney, die van jou valt ook altijd wel op :D

SDI is inderdaad traag in een Passat, maar ben van plan te gaan zoeken naar een vastgelopen 19td, en dan een td-ic er van maken. Misschien loop ik nog eens tegen iets aan!

Johan, komt goud! Zondag zijn we van de partij, ben erg benieuwd! Misschien dat ik morgenavond even aan wip ;)

Benji
03-11-2007, 15:57
Update!

Auto heeft APK! Er was een achterveer kapot, dus meteen een schroefset. Hier de foto's :wink:

http://i45.photobucket.com/albums/f77/Benji-GT/Passat/Afbeelding077copy.jpg

http://i45.photobucket.com/albums/f77/Benji-GT/Passat/Afbeelding084copy.jpg

http://i45.photobucket.com/albums/f77/Benji-GT/Passat/Afbeelding094copy.jpg

http://i45.photobucket.com/albums/f77/Benji-GT/Passat/Afbeelding123copy.jpg

http://i45.photobucket.com/albums/f77/Benji-GT/Passat/Afbeelding132copy.jpg

Ebut
03-11-2007, 16:01
Jeumig wat dik! :rock:

Erik
03-11-2007, 16:08
Héél mooi Benji!
Enige storende is wel die tennisbalschieter.

Benji
03-11-2007, 16:17
Neeeeeee, die laat ik eerst zo. Misschien nog eens wat anders, maar dat komt nog wel. Dinsdag komen de nieuwe klepstoters binnen, die dan monteren en de pomp verder opdraaien. Hij is namelijk nog steeds niet vooruit te branden. Wie nog tips heeft voor het goed afstellen van de pomp, laat het me weten!

Arnaud
03-11-2007, 16:47
w0000t, mooie auto geworden met deze verlaging eronder! Staat super! :woowoo: :thumbup:

jettaracing
03-11-2007, 18:00
Tomme ,wat een vette passat !!!! :eek: Als je nog even zo doorgaat wil ik m zelf wel terug ! :D

Ziet er erg goed uit benji!

Oane
03-11-2007, 18:41
staat hem erg goed benji, super auto

Alberto
03-11-2007, 18:54
mooie auto
http://www.volksforum.com/albums/files/3/3/8/3/Afbeelding297_966883.jpg
nog ff turbo power ...en klaas is ....ehhhh

vinnietuning
03-11-2007, 19:01
wit is tha shit!!!!!

schroefset staat hem zuperrr

Mister Cool
03-11-2007, 19:20
Tering wat is dat ding mooi geworden benji :thumbup: . Staat er super voor zo :D

Benji
03-11-2007, 19:34
mooie auto
http://www.volksforum.com/albums/files/3/3/8/3/Afbeelding297_966883.jpg
nog ff turbo power ...en klaas is ....ehhhh

:woowoo: Die is van mij! :D

Danke mannen! Ik vind het ook erg geslaagt. De eerste stand was nog 1cm lager, dat stond nog beter, maar ik was de oprit nog niet af en de wielkast was al krom :rolleyes: Dus heb ik hem 1cm omhooggeschroefd en de rand terug geslagen. Nu loopt achter de velg tegen de poten aan, dus morgen even naar Berend en Gerben voor een spoorverbreder voor nood. Is alleen wel meteen 2cm, dus hopen dat het past zonder de auto omhoog te schroeven. En dan op zoek naar een ander setje voor mezelf.
Van de winter, wanneer we hopelijk de loods hebben, de wielkastranden omvouwen, en nog iets lager :cool:

sikke aant
04-11-2007, 14:56
UBER dikke passat zo, geweldig :thumbup:

en doet de SDI het ook nog steeds naar behoren??

Benji
04-11-2007, 18:37
De SDI is starten lopen, en tikken als een staatsklok. Maar dat komt wel goed! En eens kijken om meer druk uit de pomp te krijgen, andere plunjer misschien.

Zonet 2cm spacers geplaatst achter aan, even geleend van Berend. En dat staat super! Lekker breed, zoals het hoort. Nu zelf op zoek naar een setje van 2cm, dus wie nog wat weet liggen, meld het! ;)
En nu de wielkastranden nog omrollen, dan zakt hij nog een klein eindje.

Jettameister
04-11-2007, 22:17
Heel dikke Passat nu Benji !!!! :thumbup:
Heel proper en snel gedaan en die schroefset staat em super :woowoo: :woowoo:

Dr Low
05-11-2007, 10:36
Ziet er goed uit die passat zeg. Kleur staat hem erg goed.

SpiderClass
05-11-2007, 10:53
Ziet er echt super uit met die wielen en schroefset, net ding!!

Beetlefreak
05-11-2007, 13:31
Mooie Pattat geworden Benji!! Hangt er lekker bij zo :cool:

Benji
05-11-2007, 17:36
Danku! Van het weekend maak ik wel weer even foto's, hopelijk dan iets lager en wielranden aangepast. Dan kunnen jullie ook zien hoe het met spoorverbreder lijkt. Door de week wordt foto schieten nu niks meer, veelste vroeg donker.

bolfvariant
05-11-2007, 19:45
super passat geworden zo :thumbup:

Frd
05-11-2007, 20:39
:thumbup:

Richard
05-11-2007, 21:42
alleen nog witte hella de en dan is ie mooi

Bruders
05-11-2007, 21:54
Damn...leuk bakkie zo!!!!

grtz..Vic

mooney
06-11-2007, 09:34
Dik! man man wat een bak!

Benji
06-11-2007, 16:37
Hier de beloofde foto, wel telefoonfoto, betere komt wel ;)

http://i45.photobucket.com/albums/f77/Benji-GT/Passat/SPM_A0030.jpg

Erik
06-11-2007, 16:43
Ben benieuwd als die kasten zijn uitgeklopt! :cool:

Benji
06-11-2007, 16:49
Ik ook! Zou het zonet even proberen, maar krijg de krik er niet onder. En toen had ik ook ineens geen zin meer om een blokje hout te zoeken :D Misschien dat ik er dit weekend aan toe kom. En anders een maandje wachten wanneer we de sleutel van een/de loods krijgen ;)

Split52
06-11-2007, 19:47
:eek: Ik ook! Zou het zonet even proberen, maar krijg de krik er niet onder. En toen had ik ook ineens geen zin meer om een blokje hout te zoeken :D Misschien dat ik er dit weekend aan toe kom. En anders een maandje wachten wanneer we de sleutel van een/de loods krijgen ;)

Staat em errug goei! Hoe laag ken hij nu? nog veeeeel lager zeker :eek:

Loods gaat dus door, goed man!

Benji
06-11-2007, 20:35
Nog niks van Jan gehoord, maar anders wordt het een 100m2 voor mijn part ;)

Voor heb ik nog 9cm en achter nog 7cm geloof ik. Tenminste zoals op de laatste foto, bij het monteren van de spoorverbreder heb ik hem een cm omhoog gezet. Kan laag genoeg dus! :D

Mister Cool
06-11-2007, 22:19
Lijkt alweer heel anders! Goed bezig man :thumbup:

JurjenV
06-11-2007, 22:29
Had je op de msn ook al deze link gegeven maar dan hier nogmaals:

http://www.vwforum.nl/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=49829

Benji
07-11-2007, 17:35
Link niet gekregen volgens mij Jurjen, maar had ze ook al zien staan. Alleen ga ik voor 20mm, dat is een super maat!

MK 1 MX
07-11-2007, 19:01
heej benji hij is mooi geworden hoor (Y)
marruh die paarse polo komt die toevallg uit garyp?(A)

vr gr oebele

Benji
07-11-2007, 19:15
Ja Oebele, die Polo is van Karin, de vriendin van Mient ;)

MK 1 MX
07-11-2007, 20:08
Ow die jah dachtk al.
der is namelijk nog een meisje in de buurt met een paarse polo 6n maar volgens mij het die roze blikjes op de ruitenwisser vandaar.

ngmaals mooi geworden die passat echt top!!(Y)

Benji
24-11-2007, 11:41
Zo, het is weer eens tijd voor een updatje!

Wielkastranden heb ik wat omgeklopt, dat heeft weinig geholpen jammer genoeg. Ik kan nu wel beter sturen, maar achter kan hij nog niet omlaag. Dat wordt wachten op een andere spoorverbreder.
Originele pookknop zit er in, in plaats van een grote, bijna gietijzeren, raid knop met lichtjes :mrgreen:
VW logo's van de naafdoppen zijn verwijdert.
Originele onderlip zit er onder, de vr6 lip zat met meer dan 15 zelftappers vast :shock: Jettaracing style :mrgreen:
De nieuwe klepstoters zitten erin, alleen heeft dit niks geholpen aan het getik. Zit zal aan de pomp liggen, of aan de combinatie van alles. Indirect ingespoten diesel vs. direct ingespoten diesel.
En vanochtend de Hella's gemonteerd icm het originele front!!!

http://i45.photobucket.com/albums/f77/Benji-GT/Passat/Afbeelding133copy.jpg

http://i45.photobucket.com/albums/f77/Benji-GT/Passat/Afbeelding136copy.jpg

Vanmiddag zal ik de auto even wassen, dan maak ik nog wel even wat fotootjes ;)

JP-VW
24-11-2007, 12:14
staat vet!

Alberto
24-11-2007, 12:30
mooi zo benji frond is stukken beter ic met de hella's
en orgineele spoiler
begind weer een echte passat te worden

jettaracing
24-11-2007, 14:03
Die zelftappers moest op t laatst wel zovaak hadden de fam. hellinga de voorspoiler geraakt met de weg !
Anders bleef die niet meer zitten !
Koplampen staan erg mooi ,al was ik ook benieuwd geweest naar het plaatje met de Abt grille erbij .

JurjenV
24-11-2007, 17:17
Ik zeg ABT grille terug, die breekt het grote vlak tenminste wat.

Wel mooie lampjes btw

Edition-Blue
24-11-2007, 17:19
Staat mooi zo, mooi laten zitten !!

Benji
25-11-2007, 12:53
Die zelftappers moest op t laatst wel zovaak hadden de fam. hellinga de voorspoiler geraakt met de weg !
Anders bleef die niet meer zitten !
Koplampen staan erg mooi ,al was ik ook benieuwd geweest naar het plaatje met de Abt grille erbij .

En Daniël presteerd het hem kapot te rijden :D
Zal binnenkort de ABT er wel weer even in zetten ter vergelijking. Front moet er toch weer uit, omdat de koplampen aardig beroerd zitten afgesteld.

Mister Cool
25-11-2007, 12:53
Gister ook even bekeken. Super zo benji, hij staat er echt dik voor :thumbup:

Benji
04-01-2008, 16:54
Nou maar eens tijd voor een update niet?!

Auto is nu voorzien van een sportstuurtje, een Raid Dino. Deze voor een schappelijk prijsje van MP gehaald.
Vorige week ook een TDI einddemper van een Passat 3B/BG gekocht, deze wil ik er binnenkort eens proberen onder te bakken. En maar eens kijken of het mooier is als de 'Tennisbalschieter' :D
Ook voor een beter achtergrondbasje een sub in het reservewiel geplaatst, speelt wel lekker nu.

Als het goed is ontvangen we volgende week eindelijk de sleutel van de loods, hopelijk...! Dan weer volop bezig is de bedoeling. De voorbumper moet opgeknapt worden, en de auto mag van mij nog wel een eindje zakken. Dat zal eerst nog wel even zoeken worden naar bumpstops, vooral aan de voorkant, daar kan hij niet lager vanwege de, nog te lange, veerweg. En dan in de loop van de winter ook de T3 nog eens aanpakken.
Ook de motor van de Passat loopt nog als een kookwekker, dus die moet ook weer open. Meer update's volgen ;)

http://i45.photobucket.com/albums/f77/Benji-GT/White%20car%20shoot/Afbeelding015copy-1.jpg

http://i45.photobucket.com/albums/f77/Benji-GT/Passat/Afbeelding152copy.jpg

Erik
04-01-2008, 17:02
Super wagen Benji!
Gelukkig gaat die einddemper eronder vandaan ;)

Ebut
04-01-2008, 17:23
Wat hoor ik daar over een loods? :D

Word steeds dikkere bak niet? :rock:

Benji
04-01-2008, 17:46
We krijgen dinsdag over een week de loods, kreeg net een telefoontje. Deze hebben we gehuurd But ;) De oude van Split, die heeft een grotere genomen tegenover ons. Dus de onderdelenboer is onze nieuwe buurman :woowoo:

Beetlefreak
04-01-2008, 18:55
Blijft een leuk ding, vanmiddag nog gezien in NB!

Ebut
04-01-2008, 23:33
We krijgen dinsdag over een week de loods, kreeg net een telefoontje. Deze hebben we gehuurd But ;) De oude van Split, die heeft een grotere genomen tegenover ons. Dus de onderdelenboer is onze nieuwe buurman :woowoo:

Doe maar luxe! :woowoo:

Gijs
05-01-2008, 00:54
Die koplampen zien ie er best stoer uit, zeker bij een witte auto :cool: :D

Benji
09-02-2008, 16:29
Zo, laatste update is al weer een poos geleden!!
Nou is er ook niet heel veel gebeurt :D
De voorkant is nog 8mm gezakt, en staat op bumpstops. Dus loopt niet aan! Ik vind die
8mm extra aan de voorkant ook niet misstaan! De achterkant moet nog wat hebben, maar daarvoor heb ik nog geen smallere spacer.
Vanmiddag heb ik het rechter scherm weer even aan gepakt, hier kwam wat roest doorheen. Dus even ontroest, roestomvormer erop en een lakstift er overheen. Binnenkort maar eens wat netter maken, en dan de voorbumper ook opknappen of vervangen.
De tennisbalschieter zit er nog steeds onder, de tdi-demper gaat waarschijnlijk niet passen. Die demper is wat te hoog, dus zal de bingo wel in gaan.
Vanmiddag ook de auto na weken weer eens gewassen, dus ook direct maar foto's geschoten voordat hij weer zwart is ;)

http://i45.photobucket.com/albums/f77/Benji-GT/Passat/Afbeelding164copy.jpg

http://i45.photobucket.com/albums/f77/Benji-GT/Passat/Afbeelding169copy.jpg

http://i45.photobucket.com/albums/f77/Benji-GT/Passat/Afbeelding171copy.jpg

http://i45.photobucket.com/albums/f77/Benji-GT/Passat/Afbeelding178copy.jpg

Misha
09-02-2008, 16:58
mooi ding!

naar de grond en borbet A 9j rond! (dat rijmt :D )

Benji
09-02-2008, 17:03
Ik vind 9j aan de voorkant te breed onder een 35i :D 7,5j en 9j ben ik wel voor in! Maar eens zien of ik nog wat leuks kan vinden voor de zomer, op het ogenblik vind ik het zo wel even prima.

Erik
09-02-2008, 17:45
OF 185-35-17 :cool:

Ziet er dik uit zo hoor!

Ebut
09-02-2008, 18:54
Lijkt goed man! :cool:

okkehel
09-02-2008, 19:49
:thumbup: Ziet er goed uit! Ik had je laatst nog gespot bij bergum.
Wat voor spacer heb je nu achter zitten? Want staat wel mooi zo

Benji
09-02-2008, 19:56
:thumbup: Ziet er goed uit! Ik had je laatst nog gespot bij bergum.
Wat voor spacer heb je nu achter zitten? Want staat wel mooi zo

Dat was Vinnietuning in mijn auto, even snackjes halen :cool: Hij zei al dat hij een zwarte b4 tegen kwam!

185-35-17? Best wel ruig, misschien ooit nog eens ;)

Mister Cool
10-02-2008, 12:43
Erg mooi benjamin! Gister kwam je me nog voorbij in burgum. Blijf erg gecharmeerd van deze 35i :thumbup:

Benji
10-02-2008, 12:46
Erg mooi benjamin! Gister kwam je me nog voorbij in burgum. Blijf erg gecharmeerd van deze 35i :thumbup:

Zag je me wel dan? Ik seinde met de lichten, en toeterde, maar meende dat ik geen reactie zag :D Jouw Golfke mag er ook best wezen :thumbup:

Frd
10-02-2008, 19:56
Zag je me wel dan? Ik seinde met de lichten, en toeterde, maar meende dat ik geen reactie zag :D Jouw Golfke mag er ook best wezen :thumbup:

Mr Cool heeft d'r wel vaker last van :D Leer op de moterkap en paardeleer voor de zijramen! :screwy:

Vanmiddag in H'garyp noch!!! :D

Benji
10-02-2008, 19:57
Mr Cool heeft d'r wel vaker last van :D Leer op de moterkap en paardeleer voor de zijramen! :screwy:

Vanmiddag in H'garyp noch!!! :D

Ja, waarom zet je een BH op een auto :screwy: :tongue:

Frd
10-02-2008, 19:58
Bdw nice passat :D

En handig kleurtje: 1 potje verf in jouw garage! :cool:

Benji
10-02-2008, 20:35
Ideaal kleurtje, kan met dezelfde verf de Passat en de T3 bijkwasten :D