PDA

View Full Version : voor gijs


Tjaap
14-10-2007, 13:47
de oplossing voor je rode gevaar

http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=3462842

This is all from last years work.. no progress will be made until springs until my shoulder heals.. Just planning and collecting parts.


Engine has been in a for a while. I couldn't get it done before shoulder surgery I tried but things work for the better.. Now i will have time to go back and redo the complete wiring and engine compartment.

1987 Quantum Syncro Wagon V8(QSW)

4.2L v8 ABH Audi engine
Griffin Aluminum radiator
-B&M oil cooler
-Push lock hose and fittings
-2- 12" electric fans pushing 2200 CFM each
-Derale fan switch
-Remote battery terminals
-Solid engine mounts
-new timing belt


-Fidanza aluminum flywheel
-SPEC Stage 3 clutch

-15x8 Sportmax wheels
-205/50r15 Nitto NEO gen tires

-VEMS Standalone ECU with 60-2 trigger wheel Sequential COP ignition


Parts ordered

pair of 16v will be mad by Zornig
pair of 16g td05 turbos off of a EVO 8..

I just had surgery so the build is on hold but gathering all the part is not on hold..

Things I still need in case anyone has any hookups or free goodies or want to trade some thing for the MK1 race axles i have or other parts for sale

42lb injectors or larger
Blow off valve
Inter cooler x 2... i may be trying to used stock Audi inter coolers or 1.8t inter coolers.. not much room on the QSW for a FMIC.
A Lot more turbo parts are needed I just cant think tonight.


http://i88.photobucket.com/albums/k169/turborabbit77/100_0819.jpg

http://i88.photobucket.com/albums/k169/turborabbit77/100_0821.jpg

http://i88.photobucket.com/albums/k169/turborabbit77/100_0824.jpg

http://i88.photobucket.com/albums/k169/turborabbit77/100_0829.jpg

http://i88.photobucket.com/albums/k169/turborabbit77/volkswagen011.jpg

http://i88.photobucket.com/albums/k169/turborabbit77/volkswagen003.jpg

http://i88.photobucket.com/albums/k169/turborabbit77/volkswagen002.jpg


http://i88.photobucket.com/albums/k169/turborabbit77/volkswagen001.jpg

http://i88.photobucket.com/albums/k169/turborabbit77/P1000068.jpg

evilnyntje
14-10-2007, 16:08
Ja Gijs, Bram heeft volgens mij nog zo'n motor liggen, niks voor jou?

M v D
14-10-2007, 16:46
Zo! Dat is vet! Zo'n blok past ook makelijk in een Polo type 1, denk ik... Moet je nagaan, een Passat heeft al een gigantische motorruimte en dan moet je nóg met de flex meer ruimte maken. Gaaf projectje, hoor. Haha!

Gijs
14-10-2007, 21:06
Ja Gijs, niks voor jou?
Jep, dat is niks voor mij :tongue:
Cool project hoor! Is dat niet zo'n zelfde blok als bij Stijn in de V8? Ik snap alleen niet waarom het front eruit is gezaagd. Moet ook wel te maken zijn als het front er gewoon in blijft, ruimte zat ;)
Hij is door deze v8 niet echt door z'n veren gezakt. Dat is het enige wat nog moet gebeuren; omlaag :rock:

Mister Cool
14-10-2007, 21:53
Leuk project. Fijne wieltjes ook trouwens :)

RubenD
14-10-2007, 22:50
Heel mooi dit, maar als deze niet rechtdoor gaat in de bocht, dan weet ik het ook niet meer.

Gijs
14-10-2007, 23:12
Ik denk dat dat wel mee zal vallen aangezien deze op een syncro/quattro onderstel staat. Van de andere kant is de gewichtsverdeling flink uit z'n verband getrokken.. In ieder geval zal de gemiddelde amerikaanse auto erger zijn ;)

Stijn
14-10-2007, 23:22
Zo zwaar is zo'n V8 nou ook weer niet, het is wel allemaal aluminium heh (in tegenstelling tot die gietijzeren 4 en 5 cylinders).

ABH is inderdaad wat er ook in mijn Audi ligt, exact hetzelfde blok.

Stijn
14-10-2007, 23:26
Ik ga dat topic wel volgen trouwens, hij gaat het ding nog turbo-en ook. Ben benieuwd hoe hij z'n compressie aanpast!

Edit: Kudos voor de eerste functionele hoodpins sinds lange tijd :) :)

RubenD
14-10-2007, 23:27
Mja, dat het aluminium was wist ik wel. Maar hoe dan ook, zo'n project past mij ook wel!

Erik
15-10-2007, 07:13
Heeft ie hem aan de originele transmissie gehangen?
Anders dat hij daarom het front eruit heeft geslepen als je met bak en al erin gaat ?
Cool project!

breadfan83
15-10-2007, 08:47
Hoe dan ook, het ziet er niet naar uit dat ie iets heeft terug gelast in plaats van de delen die er uit zijn geknipt. Torsiestijfheid zal dus wel pleite zijn.

martiepartie
15-10-2007, 09:38
't is nog niet af hé..

Ik neem aan dat er wel een oplossing voor gevonden gaat worden.