dennis1408
19-10-2007, 12:52
Hallo allemaal.
Ik ben Dennis en heb een golf cabrio uit 1992.
Het is een 1.8 multipointinjectie motortype 2H. Een prachtige auto in mooie staat.
Helaas heb ik een probleem.
Ik heb al een paar keer meegemaakt dat ik na een kort ritje koelvloeistof zie lekken via de bovenkant van het reservoir. Soms zelfs erg veel.
Ik ben naar de garage geweest, die vinden niets afwijkends.
Koppakking is getest met co meter en koppakkingtester, is ok.
Thermostaat opent.
Fan slaat aan.
Geen olie in de koelvloeistof.
Koelsysteem afgeperst, is ok.
Dop van reservoir vervangen, hielp niet.
Het is een gesloten druksysteem.
Probleem lijkt vooral op te treden als ik hem stopzet.
Motor is dan niet echt heet ofzo, tempmeter komt nooit hoger dan het midden.
Wie oh wie heeft een idee?
Kan niet makkelijk de waterpomp uitwisselen, loopt via distributie.
Ik ben Dennis en heb een golf cabrio uit 1992.
Het is een 1.8 multipointinjectie motortype 2H. Een prachtige auto in mooie staat.
Helaas heb ik een probleem.
Ik heb al een paar keer meegemaakt dat ik na een kort ritje koelvloeistof zie lekken via de bovenkant van het reservoir. Soms zelfs erg veel.
Ik ben naar de garage geweest, die vinden niets afwijkends.
Koppakking is getest met co meter en koppakkingtester, is ok.
Thermostaat opent.
Fan slaat aan.
Geen olie in de koelvloeistof.
Koelsysteem afgeperst, is ok.
Dop van reservoir vervangen, hielp niet.
Het is een gesloten druksysteem.
Probleem lijkt vooral op te treden als ik hem stopzet.
Motor is dan niet echt heet ofzo, tempmeter komt nooit hoger dan het midden.
Wie oh wie heeft een idee?
Kan niet makkelijk de waterpomp uitwisselen, loopt via distributie.