Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 19-10-2007, 12:52
dennis1408 dennis1408 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 2
Default Koelvloeistof spuit soms uit reservoir

Hallo allemaal.

Ik ben Dennis en heb een golf cabrio uit 1992.
Het is een 1.8 multipointinjectie motortype 2H. Een prachtige auto in mooie staat.
Helaas heb ik een probleem.
Ik heb al een paar keer meegemaakt dat ik na een kort ritje koelvloeistof zie lekken via de bovenkant van het reservoir. Soms zelfs erg veel.
Ik ben naar de garage geweest, die vinden niets afwijkends.

Koppakking is getest met co meter en koppakkingtester, is ok.
Thermostaat opent.
Fan slaat aan.
Geen olie in de koelvloeistof.
Koelsysteem afgeperst, is ok.
Dop van reservoir vervangen, hielp niet.

Het is een gesloten druksysteem.
Probleem lijkt vooral op te treden als ik hem stopzet.
Motor is dan niet echt heet ofzo, tempmeter komt nooit hoger dan het midden.

Wie oh wie heeft een idee?
Kan niet makkelijk de waterpomp uitwisselen, loopt via distributie.
Reply With Quote
  #2  
Old 19-10-2007, 14:15
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

de waterpomp loopt niet via je distributie maar via je v-snaar. Deze is wel redelijk makkelijk te vervangen, hoor..

het enige wat ik anders kan bedenken is een scheurtje in het reservoir die uitzet door de warmte

Last edited by Marcski : 19-10-2007 at 14:19.
Reply With Quote
  #3  
Old 19-10-2007, 18:55
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Quote:
Originally Posted by Marcski
de waterpomp loopt niet via je distributie maar via je v-snaar. Deze is wel redelijk makkelijk te vervangen, hoor..

het enige wat ik anders kan bedenken is een scheurtje in het reservoir die uitzet door de warmte

Scheurtje bij de schakelaar [of de schakelaar zelf] voor te laag vloeistofnivo
Reply With Quote
  #4  
Old 19-10-2007, 22:46
passatje2 passatje2 is offline
VW Addict
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 635
Default

de sensor op het reservoir is waarschijnlijk kapot,draai maar eens een andere erin..of haal je een ff een andere op de sloop,compleet reservoir met dop,daar kan t ook aan liggen..

Last edited by passatje2 : 20-10-2007 at 08:22.
Reply With Quote
  #5  
Old 19-10-2007, 22:57
Der Einzer's Avatar
Der Einzer Der Einzer is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 1,771
Default

heb zelf net een nieuwe in mijn '83 MK1 gezet. Er zat een miniscuul gaatje in het kunststof bovenin waar het bevestigingsplaatje inzit. Bij hogere toerentallen perste hij daar koelvloeistof uit.
__________________
Daily : geen VAG ....
Project : Kever 1200 1983
Reply With Quote
  #6  
Old 21-10-2007, 16:54
dennis1408 dennis1408 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 2
Default

Bedankt, ga ik proberen!
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 10:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum