![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Hallo allemaal.
Ik ben Dennis en heb een golf cabrio uit 1992. Het is een 1.8 multipointinjectie motortype 2H. Een prachtige auto in mooie staat. Helaas heb ik een probleem. Ik heb al een paar keer meegemaakt dat ik na een kort ritje koelvloeistof zie lekken via de bovenkant van het reservoir. Soms zelfs erg veel. Ik ben naar de garage geweest, die vinden niets afwijkends. Koppakking is getest met co meter en koppakkingtester, is ok. Thermostaat opent. Fan slaat aan. Geen olie in de koelvloeistof. Koelsysteem afgeperst, is ok. Dop van reservoir vervangen, hielp niet. Het is een gesloten druksysteem. Probleem lijkt vooral op te treden als ik hem stopzet. Motor is dan niet echt heet ofzo, tempmeter komt nooit hoger dan het midden. Wie oh wie heeft een idee? Kan niet makkelijk de waterpomp uitwisselen, loopt via distributie. |
#2
|
||||
|
||||
![]() de waterpomp loopt niet via je distributie maar via je v-snaar. Deze is wel redelijk makkelijk te vervangen, hoor..
het enige wat ik anders kan bedenken is een scheurtje in het reservoir die uitzet door de warmte Last edited by Marcski : 19-10-2007 at 14:19. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Scheurtje bij de schakelaar [of de schakelaar zelf] voor te laag vloeistofnivo |
#4
|
|||
|
|||
![]() de sensor op het reservoir is waarschijnlijk kapot,draai maar eens een andere erin..of haal je een ff een andere op de sloop,compleet reservoir met dop,daar kan t ook aan liggen..
Last edited by passatje2 : 20-10-2007 at 08:22. |
#5
|
||||
|
||||
![]() heb zelf net een nieuwe in mijn '83 MK1 gezet. Er zat een miniscuul gaatje in het kunststof bovenin waar het bevestigingsplaatje inzit. Bij hogere toerentallen perste hij daar koelvloeistof uit.
__________________
Daily : geen VAG .... ![]() Project : Kever 1200 1983 |
#6
|
|||
|
|||
![]() Bedankt, ga ik proberen!
|