PDA

View Full Version : dashboard kachel frontje vraag :s golf mk2

frankie1600
23-11-2007, 11:47
ik weet niet goed hoe ik het moet omschrijven maar het frontje waar de standenschakelaar voor de kachel en de koude warmte regelaar voor zit. daar zit normaal verlichting achter. bij mij doet deze verlichting het dus niet meer. Nou heb ik laatst dit frontje er es afgehaald om het lampje te vervangen. nu blijkt dus dat dit lampje er in zit gegoten ofzo. ik krijg het er met geen mogelijkheid uit.

is het dan de bedoeling dat ik een compleet nieuw frontje ga halen alleen omdat het pitje kapot is?

weet iemand ongeveer wat dit kost?

breadfan83
23-11-2007, 12:26
Doet je andere verlichting het wel nog allemaal?

Bij mij is het kachel-dingetje namelijk uit, maar de rest van de knoppen geeft nog licht. De verlichting van de teller is ook uit, maar de lampjes voor grootlicht en knipperlicht in de tellerkast doen het nog wel... hier is waarschijnlijk een kabel ergens stuk, al het andere heb ik al gecontroleerd.

rickGT
23-11-2007, 13:05
het lampje achter die kachelunit kun je er wel uit halen, als is het niet makkelijk

Carel Ha
23-11-2007, 13:27
gewoon naar de sloop gaan eerde debeste golfje 2 die je tegenkomt rats je dat ding eruit en voor 5 euro of minder waarschijnlijk heb je weer een ander met verlichting die het wel doet

golf mkII 16v
23-11-2007, 18:08
Is er niet op een makelijke manieer uit te halen [zonder 3of meer te slopen]
Je moet alles vervangen

VWJYI
23-11-2007, 18:19
en op de sloop is 9 van de 10 ook kapot.......

passatje2
24-11-2007, 08:50
haha,ja idd,pak er een stuk of wat en kijk welke het doet,zo heb ik t ook moeten doen,de meeste zijn kapot en van de prijs van een nieuwe word je ook niet vrolijk van.

frankie1600
25-11-2007, 13:10
ja precies. als ik naar bourgignon ga dan moet ik eerst ff een maandloon meenemen :P
ik neem wel ff een 12 volt accuutje mee de sloop op. zullen ze wel ff raar van opkijken denk ik lol.

@rickgt
ik heb het geprobeerd maar het lampje zit vast in een zwarte behuizing. en dit zit allemaal te vast om goed los te krijgen. lampje is inmiddels al helemaal in de gruzelementen en dat frontje is ook niet gemaakt om uitelkaar te worden gehaald.

mischien ga ik zelf ff aan de knutsel op de NHL. ff een ledje erin plaatsen ofzo. moet wel goedkomen dacht ik.

J_Fix
25-11-2007, 13:50
Precies, ik had ook meerdere van de sloop meegenomen maar daar werkte er toen maar 1 van. Toen die er weer mee kapte heb ik het lampje vervangen voor een led tegelijk met al de verlichting in de dash en schakelaars.

Een led in die kachelunit zetten is niet zo moeilijk en led's hebben zo'n lange levensduur dat je niet vlot zult meemaken dat ie nog stuk gaat :)

Hier staat een handleiding voor de ombouw naar led's. Kachelunit (http://www.blauertacho.de/doc/vw/golf_2/heizungsregler/umbau_eines_golf_2_jetta_2_heizungsregler_auf_rot_blau_beleuchtung.htm)

Succes,
Joop.

frankie1600
26-11-2007, 21:13
dat ga ik idd ff doen. en bedankt J_fix voor de how to :thumbup: . daar red ik me wel mee.