View Full Version : Vochtprobleem
Nadat ik gisteren de auto weer aangezwengeld heb is er een probleem ontstaan.
Het is ERG vochtig binnen in de auto.
Hij heeft drie weken stilgestaan buiten dus dat hij dan wat vochtig is aan de binnenkant is begrijpelijk.
Gisteren moest ik een 300km afleggen maar de ramen waren maar niet droog te krijgen. Na dik een uur was de voorruit pas een beetje droog (kachel op warm en blazer op standje 3). De zijramen waren allen nog volledig beslagen.
Nu weet ik dat de plastic achter een deurpaneel niet meer super afsluit. Dit wil ik nog vervangen.
Maar hoe krijg ik de meeste vocht uit de wagen, zijn er methodes of middelen die het vochtpercentage omlaag halen?
Zelfde probleem heb ik namelijk ook vaker gehad (toen het plastic nog wel goed afsloot) tijdens de regen.
Wanneer ik de verwarming ook maar een beetje aan zet beslaan de ramen bijna onmiddelijk.
Heb ook al aan de vloerbekleding gevoelt maar ik kan geen natte/vochtige plekken vinden.
Bedankt,
Erik
Als je aan t rijden bent met je kachel vol aan ook ff je raam open zetten op een kier zodat het vocht weg kan.
Als je er weer regelmatig mee rijd moet t probleem weer verdwijnen.
Ik kocht mn groene golfje van een oudere man dus stond altijd veel stil, deze was toen ook erg vochtig. Dit rook ook niet prettig.
Ik heb t toen op die manier opgelost.
Als je de mogelijkheid hebt zou je je stoelen en achterbank een nacht in een verwarmd huis kunnen zetten.
Ok, dus als je het maar vaak genoeg doet verdwijnt het. Das een geluk!
Heb het laatste stuk gister met mijn dakraam opengereden omdat ik ook al zoiets dacht. Zal dit wel vaker doen dan, bedankt. :)
Maar iets van een vochtvreter oid in de auto zetten zal niet werken?
Interieur haal ik liever niet uit de auto.
Dat werkt vast ook wel niet vergeten t bakje er uit te halen als je gaat rijden;)
Berrychello
26-11-2007, 12:02
Vochtvreter kan je makkelijk laten staan. Wel even vastzetten en in een soort van lekbakje (of een lage kartonnen doos).
steven16v
26-11-2007, 12:09
Koop geen vochtvreter van de Gamma. Heb ik ook in mijn auto op dit moment. En werkt voor geen meter. Zou er 1 kopen van de Bison of zo. Die werken beter.
Pedaalemmer
26-11-2007, 12:10
Vochtvreter en zorgen dat alles wat nu nat is droog is. Onder de voorstoelen en voetruimte van de achterbank lggen isolatiematten welke ook makkelijk kunnen werken als spons deze zou ik wel even controleren omdat je anders de kachel aan kan blijven zetten tot je een ons weegt.
Let ook op of hij onder de paravaan niet naar binnen lekt en of alle rubbers in het schutbord goed afsluiten, deze willen nog weleens losschieten als je veel met kabels klooit.
Goede vochtvreter erin zetten werkt idd, je zal versteld staan van het water dat ie opneemt. Wat ik ook weleens deed bij mijn Manta: klein elektrisch kacheltje erinzetten, met thermostaat, raam een klein stukje open voor de ventilatie en dan een paar nachten laten draaien.
breadfan83
26-11-2007, 13:06
Ik heb toen in de mijne gewoon een elektrisch kacheltje gezet. Na een dag is de auto kurk droog.
Wel even de ramen op een kiertje zetten en zorgen dat er niks in de buurt van het kacheltje staat dat in de fik kan vliegen. ;)
Maar wat anders... is dit misschien waar je koelvloeistof heen is gegaan? Daar krijg je immers wel je warmte vandaan.
Berserker
26-11-2007, 13:38
Vochtprobleem??? Gister bij Top Gear daar hadden ze pas een vochtprobleem... :D
Ik heb er aan de achterzijde last van, dit komt omdat de raamrubbers stuk zijn en er water in de deuren ligt.
Maar wat anders... is dit misschien waar je koelvloeistof heen is gegaan? Daar krijg je immers wel je warmte vandaan.Dat weet ik dus niet.
Ter uitleg, had hem dus zaterdag gestart en na een seconden of 15 begon mijn koelvloeistoflampje te knipperen. Koelvloeistof gecontroleerd en deze stond veel te laag. Nu heb ik deze al een tijdje niet meer gecontroleerd dus ik gok erop dat het normaal verlies is en het puur toeval is dat het lampje nu begon te knipperen. Anders zou ik het niet kunnen verklaren dat er ineens een deel koelvloeistof weg is. Let wel, ik heb niet héél veel moeten bijvullen.
Ik zet dit weekend eens een kacheltje erin in combinatie met het dakraam op een kier. Hopelijk ben ik er dan van af.
Ook bedankt voor je handige tip Henk, controleer die matten ook eens. Heb inderdaad een keer een natte mat gehad achter mijn voorstoel, maar dat kwam volgens mij doordat mijn deurrubber niet fatsoenlijk afsloot.
Dan maar direct ook eens de plastic achter de deurpanelen vervangen. Heeft iemand idee wat voor plastic ik daarvoor kan gebruiken? Las ergens dat vuilniszakken niet aan te raden zijn ivm met scheuren na een tijdje.
breadfan83
26-11-2007, 14:20
Doorzichtig plastic zeil voor over de tuinstoelen is hier prima geschikt voor.
Dat heeft ook zo'n beetje de zelfde taak als het plastic dat nu op je deuren zit.
Bij mij trof ik kattenbakkorrelzakken aan :D. Ik heb ze er maar uitgehaald... Trilde als een gek mee met mn composet.
Vochtprobleem??? Gister bij Top Gear daar hadden ze pas een vochtprobleem... :D
die dingen hadden wel meer problemen... Maar die Dolomite van Hammond mogen ze hier zo neerzetten. wat een stoer wagentje
Jetta MaNiA
26-11-2007, 18:11
Controleer je schutbord rubbers eens? Misschien mis je er 1, dan wil het wel vochtig worden aan de binnenkant. Deurfolie wel in orde?
Berserker
27-11-2007, 08:16
die dingen hadden wel meer problemen... Maar die Dolomite van Hammond mogen ze hier zo neerzetten. wat een stoer wagentje
Indd geweldige wagens, bij mij in de straat had iemand r laatst 1 die ie verkocht (roestvrij) pfff alles was rot aan t ding, langs de lampen, de daklijn alles... :(
Plastic vanaf ongeveer 100 Mu moet meer als voldoende zijn.
Ik gerbuik idd ook een kacheltje werkt prima helaas is het maar een lapmiddel.
De oorzaak zal toch gevonden moeten worden maar ik kan het bij die van mij ook niet vinden.
Oorzaak weet ik wel,
een of meerdere rubbers missen in het schutbord. Plastic in rechterdeur sluit niet meer.
Eerst deze dingen maar eens maken en dan met de kachel erin. Afwachten hoe het zich houd.
Parafaan heb ik nog niet gecontroleerd.
passatje2
27-11-2007, 09:11
tja t kan vanalles zijn,zijn die gaatje in de onderkant van de deur ook open?
heb je toevallig eens een zijruitje eruitgehad,als die rubber slecht is lekt ie daar ook wel eens,heb me vroeger eens suf gezocht na een lek en dat was t,ma ja ik heb ook nog een jetta en die was 3 weken trug ook vochtig van binnen en bleef ook vochtig een paar dagen achter elkaar terwijl de ruiten na een een rit schoon waren vanbinnen,ik niks gevonden en nou is ie weer gewoon droog,iek niet schnap....
Big_Mac_Mark
27-11-2007, 11:04
Koop geen vochtvreter van de Gamma. Heb ik ook in mijn auto op dit moment. En werkt voor geen meter. Zou er 1 kopen van de Bison of zo. Die werken beter.
Heb er ook zo'n ding instaan... Is zo'n grote bak, dus omvallen doet ie echt niet (of je moet al een paar rondjes Nordschleife doen ;) ) en lijkt goed te helpen, maar dan wel zo'n echte van Bison idd!
Carel Ha
27-11-2007, 12:19
je meot eens proberen om je voorruit kompleet droog te maken met een doek, dan met warme motor de ventilator met verwarming vol op je ruit te zetten, als er dan vocht plekken op de ruit verschijnen is het zeker je kachel radiator, en dat is een hoop gedoe om die eruit te kunnen krijgen, ik heb het al een keer of 3 moeten doen. dan moet namelijk het hele dashboard eruit. maar dat zou overgens ook een hele goede verklaring kunnen zijn van dat je koelwater niveau te laag was, succes ermee
Wat zijn de symptomen van een kapotte kachelradiator dan?
Alles werkt nog naar behoren. En het probleem van een te lage koelvloeistofstand deed zich voor na lange stilstand. Heb voorheen geen problemen daarmee gehad.
Voorruit bleef wel lang nat maar uiteindelijk werd hij mooi droog. In het begin stink het wel een beetje als hij warm word. Maar dit komt volgens mij alleen door de vocht die in de auto hangt.
Als ik op de een of andere manier kan constateren dat die kachelradiateur kapot is zou dat misschien wat duidelijkheid verschaffen.
passatje2
27-11-2007, 17:11
nou ik heb al 2 keer een kachelradiator vervangen en dat valt wel mee,je moet idd een hoop loshalen maar in un uurtje kun je makkelijk alles los hebben.
als je de ventilator aanzet en je raam beslaat direct en t stinkt naar een muffe rare geur dan lekt ie meestal al behoorlijk,als je dit hebt met alle weersomstandigheden dus ook als het goed weer is en hij mag eigenlijk niet beslaan en beslaan je de ramen toch,is ie 99% kapot,haal de tunnel eens eruit en dan check je aan de onderkant van dat kachelhuis of ie niet nat is....
oh ja en als je em eruit haalt er zitten ook nog 3 boutjes in de motorruimte op schutbord
Carel Ha
27-11-2007, 18:52
plus de slangen die je daarzo los moet halen
Djinn_4fun
27-11-2007, 23:28
ik had het dat de ramen besloegen bij aanzetten kachel omdat de waterafvoer onder het voorruit verstopt zaten met blaadjes.
Liep via de interieur filter naar binnen toe
Zal dat eens controleren, maar ik vermoed een kapotte kachelradiator. :(
Ook omdat mijn koelvloeistof verdwenen is.
Zonet even gevoelt achter mijn middenconsole.
Druppeltje koelvloeistof hangen er. Conclusie: kachelradiator kapot :mad:
Hoeveel kosten die dingen ongeveer bij de onderdelenboer? En heb je nog meer onderdelen nodig die beter vervangen kunnen worden als hij toch eruit ligt?
Dealerprijs: 96€ excl. BTW
passatje2
29-11-2007, 20:35
Zonet even gevoelt achter mijn middenconsole.
Druppeltje koelvloeistof hangen er. Conclusie: kachelradiator kapot :mad:
Hoeveel kosten die dingen ongeveer bij de onderdelenboer? En heb je nog meer onderdelen nodig die beter vervangen kunnen worden als hij toch eruit ligt?
Dealerprijs: 96€ excl. BTW
wat dacht je van heuts 20-25e
40 euro ...valt wel mee
geen 2e hands kopen risico is te groot
corrado-usa
29-11-2007, 21:51
nieuwe kost een 33 euro heb er toen ook 1 in de g60 gedaan.
Bij de dealer ga ik die zowiezo niet bestellen. Maar lees in andere topics verschillende prijzen. (variërend van 30-50€).
Heb zonet eens bij Heutz gezocht, 15€ gaf hij aan.
Dit weekend maar eens halen en dan alles gaan demonteren. :(
passatje2
30-11-2007, 18:38
ach valt wel mee,kijk wel dat je die klipjes waar de kabel van de verwarming mee vast zitten voorzichtig loshaalt en kijk waar de kabels gezeten hebben,heb er ook eens 2 verkeerd aangesloten en dan doen de 2 schuiven het verschillend op t bedien.paneel:redface: .
tunnel druit,li en re de kappen onder je dash uit,lucht roosters in de midden ff eruit wippen en in die gaten losdraaien(kruisschroefjes)luchtkanalen los,kabels bediening los onder t huis,3 geloof ik(klipjes voorzichtig loswippen),rechts onder bij de kachelmotor zit een plastic schroef moet los,in de motorruimte 2 slangen los van aan/afvoer naar kachelrad.er komt niet zo veel water uit,die 3 schroeven tegen schutbord,kan wel eens ene meedraaien,ma ja dan draai je em alleen uit t huis kun je later weer in t huis erindraaien,en beetje wrikken en je trekt t hele ding eruit.en de kachelrad.uit t huis halen,wel de schuimrand eromheen doen als je em in t huis zet(zit in de doos erbij)zit rechts en midden onder dash,succes dermee,je moet er gewoon aan beginnen.... :thumbup:
frankie1600
02-12-2007, 23:20
nou dit is ook wel wat. het regende en waaide flink vandaag. moest ff wat uit me golf II diesel pakken. lag er een hele plas water achter de bijrijdersstoel. ik denk dat daar zeker een liter water moet liggen. en de stoel zelf is nog kurkdroog. heb werkelijk geen idee waar doe weg kan komen. maar op deze manier gaat het wel heel erg snel achteruit.
iemand mischien iets dergelijks meegemaakt??
deurrubbers? en tjeck de bladerbak ff...onder de motorkap
Deurrubber, wil wel eens niet goed afsluiten.
Heb het een keer gehad daarna niet meer :screwy:
Probleem opgelost!
http://volksforum.com/forum/images/icons/icon2.gif http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=37445&page=1&pp=20
Ramen zijn alleen nog wat 'vettig' van de koelvloeistof maar een keer goed poetsen verhelpt dat ook weer.
Bedankt voor de tips en advies! :)
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.