PDA

View Full Version : GOLF 1 uit zuid afrika

Emiel
14-12-2007, 22:26
Wisten jullie dat de golf 1 in zuid-afrika nog steeds nieuw te leveren is net als de caddy 1 en de t3 bus. maar om even bij de golf 1 te blijven, hij heeft grappige details die ik graag terug zou zien op meetings, kijk bijvoorbeeld eens naar de achterlichten en bumpers of het leuke interieur met Lupo 3L stuur!

http://www.vw.co.za/models/citi/gallery/

ze noemen hem citi en ik denk dat het 1 van de weinige kansen is een 2008 golf 1 te kopen. (weliswaar met het stuur aan de verkeerde kant maar tog!)
:woowoo: :) :) :)

Dirk
14-12-2007, 22:41
Wisten jullie dat de golf 1 in zuid-afrika nog steeds nieuw te leveren is net als de caddy 1 en de t3 bus. maar om even bij de golf 1 te blijven, hij heeft grappige details die ik graag terug zou zien op meetings, kijk bijvoorbeeld eens naar de achterlichten en bumpers of het leuke interieur met Lupo 3L stuur!

http://www.vw.co.za/models/citi/gallery/

ze noemen hem citi en ik denk dat het 1 van de weinige kansen is een 2008 golf 1 te kopen. (weliswaar met het stuur aan de verkeerde kant maar tog!)
:woowoo: :) :) :)

Was / is volgens mij wel algemeen bekend.
Er zijn zoveel andere VW-modellen nog leverbaar in andere werelddelen welke je in Europa al jaren niet meer ziet. (neem Zuid-Amerika vnl. Brazilië / Azië vnl. China) Op de site van VW Brasil kun je modellen zien die wij hier niet kennen maar bijv. ook gewoon nog een T2 bus die daar nog leverbaar is.

Maar goed het blijft leuk om te zien!

DeNB3rt
15-12-2007, 14:16
zo'n 5deurs citi golf, de ultime donor voor mn 77er :D

Richard
15-12-2007, 14:18
http://www.volksforum.com/forum/search.php?searchid=1601273

daar heb je nu een search knop voor

FGizmoS
15-12-2007, 15:50
Deze citi 1.6i is ook nog behoorlijk snel. 9.3 seconden van 0-100.

Granneman
27-01-2008, 18:52
Ik ga van de zomer naar Zimbabwe, en waarschijnlijk Zuid-Africa. Ik zal is kijken of ik een sloperij of iets vind. Misschien kan ik nog een setje achterlichten of een stuurtje in mijn koffer mee nemen :)

Mitta
27-01-2008, 19:37
ik denk dat ze bij de RDW raar kijken als je met een golf 1 uit 2008 aan komt zetten:p

Sjoes 85
28-01-2008, 18:25
denk maar niet dat er veel onderdelen van die citi-golf zullen passen. Praktisch in elk detail kun je subtiele veranderingen waarnemen. De plastic kapjes voor op de achterste wielkastranden zijn volgens mij wel nog gelijk qua vorm, qua montage weet ik het niet...

Zeend
28-01-2008, 21:09
De T3 (Volksiebus) is er al een tijdje niet meer hoor, maar de T2 en Santana zijn inderdaad still going strong ;-)

Jens

Rallye-VR6t
29-01-2008, 17:17
denk maar niet dat er veel onderdelen van die citi-golf zullen passen. Praktisch in elk detail kun je subtiele veranderingen waarnemen. De plastic kapjes voor op de achterste wielkastranden zijn volgens mij wel nog gelijk qua vorm, qua montage weet ik het niet...

Er is heel veel anders.
Had familie in Zafrika wonen, en ben daar wel eens opzoek geweest naar bruikbare onderdelen.
Heel veel is net iets anders, of geschikt maar dan alleen voor 4deurs...en daar hebben we niet zoveel aan.
:(

jasper16v
29-01-2008, 17:52
ik ben afgelopen november geweest in zuidafrika. en je ziet ze bij bosje. ben daar ook nog langs een zaak gereden die volksworld met allemaal spullen voor vw's. kon jammer genoeg niet stoppen want was onderweg naar de tafelberg.

maar wat ik begreep is 2008 het laatste jaar dat ze geproduceerd gaan worden.

Michael-Polo
20-03-2008, 16:13
Ik heb er voor de grap is eentje geshopt.

zo ist best grappig, heeft wel iets weg van die zilvere met die bbsjes toen met de dat bbs spoilerset.

heb er wel ff 2 deurs van gemaakt ben niet zon 4 deurs man.

verder grotere wielen en breder gezet, verlaagd enkele koplampen en kleiner vw embleem. en dat rare vouwtje uit de achterstijl gehaald.
dit is trouwens een R uitvoering.

http://www.volksforum.com/albums/files/3/6/2/6/citygolf.JPG

Lennart
20-03-2008, 17:17
Ik ga van de zomer naar Zimbabwe, en waarschijnlijk Zuid-Africa. Ik zal is kijken of ik een sloperij of iets vind. Misschien kan ik nog een setje achterlichten of een stuurtje in mijn koffer mee nemen :)
Denk er goed om bij de douane.. hier én daar! Je mag officieel geen auto onderdelen meenemen op een passagiersvlucht. Ik weet er alles van ;)

Emiel
21-03-2008, 21:23
Denk er goed om bij de douane.. hier én daar! Je mag officieel geen auto onderdelen meenemen op een passagiersvlucht. Ik weet er alles van ;)

of ga je met de auto?

Rallye-VR6t
22-03-2008, 18:23

Geen last van gehad.... :tongue:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-D7MWRTBO.jpg

Tjaap
22-03-2008, 18:27
Waar kijk ik naar? achterlichten?? das dan wel het vorige model.. of zelfs 2 terug
(huidige zien er niet uit)

Rallye-VR6t
22-03-2008, 18:42
Waar kijk ik naar? achterlichten?? das dan wel het vorige model.. of zelfs 2 terug
(huidige zien er niet uit)

Ja idd, denk dat ik in 2000 wel de eerste was in NL en dat voor 20Euro geloof ik.
Heb ook nog een achterspoiler met remlicht. Maar ik twijfel of die er ooit op komt.

Lennart
22-03-2008, 18:53
Geen last van gehad.... :tongue:

Een grill van een T3 past niet in een koffer.. laat staan 3 :tongue: