View Full Version : Gekraak bij het voorwiel
Pedaalemmer
14-07-2004, 06:37
Bijna alles is weer in orde bij me golfje. Nu zit ik nog met 1 probleem..een heel groot probleem.
gekraak linksvoor...als ik optrek maakt niet uit of ik stuur of rechtuit optrek kraakt de ...ik denk de aandrijfas linksvoor..aangezien het volgens mij niks anders kan zijn. Ik denk dat de homkineten versleten zijn.
iemand een advies of tip om te controleren of ik hier gelijk in heb? En hoe ik dit het beste kan oplossen?? (revisie as of een slooper)
Nieuwe auto kopen.
Aandrijfas zijn op zich niet zo heel erg duur.
Pedaalemmer
14-07-2004, 07:44
Nieuwe auto kopen.
Aandrijfas zijn op zich niet zo heel erg duur.
Ik denk dat niemand hier op het forum een nieuwe auto heeft...aangezien ze niet meer gebouwd worden ;)
Andere dan, welke kant heb je nodig ?
Pedaalemmer
14-07-2004, 09:52
Andere dan, welke kant heb je nodig ?
zie eerste bericht!
Christiaan
14-07-2004, 11:49
Owkee,
Net dus ff met de auto van henk gereden. Als je rechtuit rijd, gas geven, loslaten, dan hoor je het dus ook. Lijkt dus wel iets van een motorsteun o.i.d. Het is een beetje een schurend geluid....
Pedaalemmer
14-07-2004, 11:57
ja oftewel K*T..nou weet ik dus nog niet wat het precies is....
misschien dat allart-ghetta ff met me autootje wil rijden want die kan dat zo horen wat er is heb ik in een andere topic gelezen..:D:D
ja oftewel K*T..nou weet ik dus nog niet wat het precies is....
misschien dat allart-ghetta ff met me autootje wil rijden want die kan dat zo horen wat er is heb ik in een andere topic gelezen..:D:D
Het zou best je homokineet kunnen zijn.........maar je hebt van de week je remblokken vervangen he?? Kan best zijn dat je die nu hoort, tenslotte moeten die nog wat inlopen, zeker aan de buitenrand willen ze nog wel eens wat *aanlopen* vanwege de slijtage aan de schijf. Daar zit namelijk vaak een opstaand randje.
Of had je het geluid al vóórdat je de blokken verving ??
Pedaalemmer
14-07-2004, 12:47
Of had je het geluid al vóórdat je de blokken verving ??
nee was al daarvoor.......chris denkt dat er iets aan de bak is...maar nu weet ik het dus niet meer... :mad:
Christiaan
14-07-2004, 12:52
je hoort het geluid alleen bij optrekken afremmen, bij LAGE snelheid...vanstilstand optrekken, doorschakelen naar 2, en daarna is het weg. Als de auto dus zeg maar "schokt", dus bijv bij doorschakelen, gaslos/gas geven / gas los, op die momenten hoor je het....
Dacht eerst ook de remblokken (er zitten namelijk ook geen veertje tussen :D) maar ben over een klinkerweg gereden, en met constante sneheid hoor je dus absoluut niks....ook niet met scherp insturen.
nee was al daarvoor.......chris denkt dat er iets aan de bak is...maar nu weet ik het dus niet meer... :mad:
Controleer ook je veren, gebroken veer KAN ook vreemde geluiden opleveren, ik heb het zelf ook eens gehad, was de onderste winding van de veer gebroken, laf er dus een scherpe punt op de veerschotel op de demper te *schuren*...
Pedaalemmer
14-07-2004, 13:29
Controleer ook je veren, gebroken veer KAN ook vreemde geluiden opleveren, ik heb het zelf ook eens gehad, was de onderste winding van de veer gebroken, laf er dus een scherpe punt op de veerschotel op de demper te *schuren*...
zitten nieuwe veerpoten onder..dus die kunnen we uitsluiten..
Pedaalemmer
14-07-2004, 13:31
klopt overigens wel wat je zegt want ik heb mijn complete veering moest vervangen omdat hij linksvoor gebroken was...:D
Christiaan
14-07-2004, 13:35
misschien nu wel weer???
Pedaalemmer
14-07-2004, 13:37
misschien nu wel weer???
nee chris niet nu weer... :rolleyes:
Christiaan
14-07-2004, 13:50
je weet maar nooit met jou, in z'n boeren dorp :D
Pedaalemmer
14-07-2004, 13:50
je weet maar nooit met jou, in z'n boeren dorp :D
ypu sick bastard...je zit godverdomme naast me
Pedaalemmer
20-07-2004, 08:12
Mijn monteur er ff 5 minuutjes mee laten rijden en wist gelijk wat het probleem was.
dat gekraak kwam van de motorsteun. verder zijn mijn draagarmrubbers versleten en moet er linksvoor een wiellager vervangen worden...
al met al...ben ik toch opgelucht dat het niks ernstiger was..kwas al bang voor de kineten..
Mijn monteur er ff 5 minuutjes mee laten rijden en wist gelijk wat het probleem was.
dat gekraak kwam van de motorsteun. verder zijn mijn draagarmrubbers versleten en moet er linksvoor een wiellager vervangen worden...
al met al...ben ik toch opgelucht dat het niks ernstiger was..kwas al bang voor de kineten..
Welke motorsteun ?? Voor, links of rechts??
Pedaalemmer
20-07-2004, 21:12
links
links
Vaag.....daar zit juist het meest simpele motorsteuntje wat je je kunt bedenken....Zit de ene bout waarie mee vast zit niet los ?? Of zitten de twee bouten waarmee de beugel waarmee die aan de bak zit niet los...???
Die voorop zit is hydraulisch, en rechts zit een vreemde constructie.....De linkse is dermate simpel dat daar eigenlijk weinig mis mee kan zijn
Pedaalemmer
20-07-2004, 21:27
toch kraakt ie..volgende week als ik vakantie heb..(ja eindelijk) dan gaat hij naar die garage toe en word alles verholpen dus ik doe het deze keer niet zelf. en daarna gaat ie gelijk naar de apk.
priek001
23-07-2004, 13:06
Simpel; gebroken veer.
Pedaalemmer
23-07-2004, 13:53
gebroken veer? welke veer?
Pedaalemmer
30-07-2004, 11:04
anders kost zo`n motorsteunrubber ff lekker 87 euries :(
anders kost zo`n motorsteunrubber ff lekker 87 euries :(
Hmm, zeker origineel VW onderdeel gehaald??? Zelfs de voorste motorsteun is in het *onofficiele* circuit goedkoper verkrijgbaar..
Maar probleem is nu wel opgelost ??
Pedaalemmer
30-07-2004, 11:11
Hmm, zeker origineel VW onderdeel gehaald??? Zelfs de voorste motorsteun is in het *onofficiele* circuit goedkoper verkrijgbaar..
Maar probleem is nu wel opgelost ??
Nee rubber is nog niet vervangen ook nog niet besteld. ik douw hem dinsdag door de apk (hij staat nu al ruim een week stil in de garage) en alles wat ze eraan afkeuren fixen we woensdag.
Nee rubber is nog niet vervangen ook nog niet besteld. ik douw hem dinsdag door de apk (hij staat nu al ruim een week stil in de garage) en alles wat ze eraan afkeuren fixen we woensdag.
Gelijk heb je, want "stel" dat ze serieuze problemen vinden is het weggegooid geld....
Ik ben benieuwd...Ik moet eind oktober weer met me Golfie :D
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.