boolean
08-01-2008, 13:18
Heren,
Na enige tijd probleemloos rond gereden te hebben, heb ik nu toch een probleem. Sinds de jaarwisseling rijdt mijn Golf niet meer als vanouds. Toen ik op een ochtend weg wilde tijden, merkte ik dat de motor hevig begon te sputteren wanneer de toeren toenemen. De dag ervoor was hiervan nog niets te merken.`
Nu was mijn ontsteking al niet meer in topconditie (lekte olie langs de keerring), dus heb ik deze maar ineens vervangen voor een nieuwe BOSCH. Tot mijn grote spijt is hier het probleem echter niet mee verholpen. Het sputteren doet zich nog steeds voor. De compressie van de cilinders heb ik gemeten en deze is nog ruim voldoende. Wel is het mij opgevallen dat de vonken op de verdelerkap overspringen, door de kabelisolatie heen. :screwy:
Heef iemand enig idee wat hier het probleem zou kunnen zijn? Het meest frappante is nog wel dat dit euvel overnacht is ontstaan bij stilstaande motor. Ter verduidelijking, het is een Golf II GTI 16V KR Edition uit 1989.
Bij voorbaat dank!
Na enige tijd probleemloos rond gereden te hebben, heb ik nu toch een probleem. Sinds de jaarwisseling rijdt mijn Golf niet meer als vanouds. Toen ik op een ochtend weg wilde tijden, merkte ik dat de motor hevig begon te sputteren wanneer de toeren toenemen. De dag ervoor was hiervan nog niets te merken.`
Nu was mijn ontsteking al niet meer in topconditie (lekte olie langs de keerring), dus heb ik deze maar ineens vervangen voor een nieuwe BOSCH. Tot mijn grote spijt is hier het probleem echter niet mee verholpen. Het sputteren doet zich nog steeds voor. De compressie van de cilinders heb ik gemeten en deze is nog ruim voldoende. Wel is het mij opgevallen dat de vonken op de verdelerkap overspringen, door de kabelisolatie heen. :screwy:
Heef iemand enig idee wat hier het probleem zou kunnen zijn? Het meest frappante is nog wel dat dit euvel overnacht is ontstaan bij stilstaande motor. Ter verduidelijking, het is een Golf II GTI 16V KR Edition uit 1989.
Bij voorbaat dank!