![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Heren,
Na enige tijd probleemloos rond gereden te hebben, heb ik nu toch een probleem. Sinds de jaarwisseling rijdt mijn Golf niet meer als vanouds. Toen ik op een ochtend weg wilde tijden, merkte ik dat de motor hevig begon te sputteren wanneer de toeren toenemen. De dag ervoor was hiervan nog niets te merken.` Nu was mijn ontsteking al niet meer in topconditie (lekte olie langs de keerring), dus heb ik deze maar ineens vervangen voor een nieuwe BOSCH. Tot mijn grote spijt is hier het probleem echter niet mee verholpen. Het sputteren doet zich nog steeds voor. De compressie van de cilinders heb ik gemeten en deze is nog ruim voldoende. Wel is het mij opgevallen dat de vonken op de verdelerkap overspringen, door de kabelisolatie heen. ![]() Heef iemand enig idee wat hier het probleem zou kunnen zijn? Het meest frappante is nog wel dat dit euvel overnacht is ontstaan bij stilstaande motor. Ter verduidelijking, het is een Golf II GTI 16V KR Edition uit 1989. Bij voorbaat dank!
__________________
GOLF MK2 GTI 16V KR '89 Last edited by boolean : 08-01-2008 at 13:29. |
#2
|
||||
|
||||
![]() De vonken slaan door de bougiekabels heen naar buiten. Dan zijn die kabels uitgedroogd.
|
#3
|
|||
|
|||
![]() Mochten ze hier ooit een medaille uitgeven voor snel reageren, dan kom jij hier zeker voor in aanmerking!
![]() ![]() Zou het eventueel nog iets anders kunnen zijn?
__________________
GOLF MK2 GTI 16V KR '89 |
#4
|
||||
|
||||
![]() rotor en verdeelkapje ook gelijk nieuw halen, die branden in en slijten daardoor ook na verloop van tijd
|
#5
|
|||
|
|||
![]() Dankjulliewel! Vanmiddag nieuwe bougies en kabels gehaald en het probleem is verholpen!!
![]()
__________________
GOLF MK2 GTI 16V KR '89 Last edited by boolean : 09-01-2008 at 01:53. |
#6
|
|||
|
|||
![]() hij moet 6 graden voor ontsteking hebben bij stationair en 26 graden bij 2500 toeren.
|
#7
|
|||
|
|||
![]() Onder het motto domme vragen bestaan niet
![]()
__________________
GOLF MK2 GTI 16V KR '89 |
#8
|
|||
|
|||
![]() Er staat een V [inkerving]teken opt vliegwiel dat is bdp en dan een stukje tegen de draairichting in een 4kant vlak dat is 6gr voor
|
#9
|
|||
|
|||
![]() kan ook best dat een marter aan je kabeltjes geknabbeld heeft,dit kan je dus zo nog eens gebeuren,had je daar niet van die kleine gaatjes in de oude kabels,anders moet je maatregelen nemen voor de kabels,of ze waren idd oud en droog
![]() |
#10
|
|||
|
|||
![]() hmn, ik zal zondag eens proberen de juiste afstelling te vinden. kan iemand mij vertellen of de juiste afstelling een wezelijk verschil uit maakt? ik heb nu namelijk het idee dat het vermogen afgenomen is na het plaatsen van de nieuwe ontsteking. het verbruik is eveneens toegenomen doordat de motor meer toeren moet draaien voor dezelfde snelheid als voorheen.
__________________
GOLF MK2 GTI 16V KR '89 |
#11
|
|||
|
|||
![]() Als tie echt verkeert staat maakt het wel uit maar een graad of 2 niet
|