Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 08-01-2008, 13:18
boolean boolean is offline
Forum regular
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 71
Exclamation ontstekingsprobleem?

Heren,

Na enige tijd probleemloos rond gereden te hebben, heb ik nu toch een probleem. Sinds de jaarwisseling rijdt mijn Golf niet meer als vanouds. Toen ik op een ochtend weg wilde tijden, merkte ik dat de motor hevig begon te sputteren wanneer de toeren toenemen. De dag ervoor was hiervan nog niets te merken.`

Nu was mijn ontsteking al niet meer in topconditie (lekte olie langs de keerring), dus heb ik deze maar ineens vervangen voor een nieuwe BOSCH. Tot mijn grote spijt is hier het probleem echter niet mee verholpen. Het sputteren doet zich nog steeds voor. De compressie van de cilinders heb ik gemeten en deze is nog ruim voldoende. Wel is het mij opgevallen dat de vonken op de verdelerkap overspringen, door de kabelisolatie heen.

Heef iemand enig idee wat hier het probleem zou kunnen zijn? Het meest frappante is nog wel dat dit euvel overnacht is ontstaan bij stilstaande motor. Ter verduidelijking, het is een Golf II GTI 16V KR Edition uit 1989.

Bij voorbaat dank!
__________________
GOLF MK2 GTI 16V KR '89

Last edited by boolean : 08-01-2008 at 13:29.
Reply With Quote
  #2  
Old 08-01-2008, 13:52
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

De vonken slaan door de bougiekabels heen naar buiten. Dan zijn die kabels uitgedroogd.
Reply With Quote
  #3  
Old 08-01-2008, 14:18
boolean boolean is offline
Forum regular
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 71
Default

Mochten ze hier ooit een medaille uitgeven voor snel reageren, dan kom jij hier zeker voor in aanmerking! Ik heb gelijk maar een bougiekabelset met bougies besteld. Zelfs met BOSCH personeelskorting zijn die dingen belachelijk duur zeg! Laat ik hopen dat dit uitkomst biedt.

Zou het eventueel nog iets anders kunnen zijn?
__________________
GOLF MK2 GTI 16V KR '89
Reply With Quote
  #4  
Old 08-01-2008, 15:42
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

rotor en verdeelkapje ook gelijk nieuw halen, die branden in en slijten daardoor ook na verloop van tijd
Reply With Quote
  #5  
Old 09-01-2008, 01:50
boolean boolean is offline
Forum regular
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 71
Default

Dankjulliewel! Vanmiddag nieuwe bougies en kabels gehaald en het probleem is verholpen!! De auto loopt weer als een zonnetje! Nu is er echter nog wel iets dat mij niet helemaal lekker zit. Na het plaatsen van de nieuwe ontsteking eerder deze week, is deze "op tijd" gezet. Echter, door gebrek aan gegevens was het bepalen van de voorontsteking natte vinger werk. Heeft iemand enige idee wat de juiste afstelgegevens van de ontsteking voor een 16V KR motor moeten zijn? Is het wellicht verstandig dit door de dealer te laten doen, of zijn zij hier ook niet echt in thuis?
__________________
GOLF MK2 GTI 16V KR '89

Last edited by boolean : 09-01-2008 at 01:53.
Reply With Quote
  #6  
Old 09-01-2008, 06:31
kippie 1 kippie 1 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 7
Default

hij moet 6 graden voor ontsteking hebben bij stationair en 26 graden bij 2500 toeren.
Reply With Quote
  #7  
Old 12-01-2008, 02:43
boolean boolean is offline
Forum regular
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 71
Question

Onder het motto domme vragen bestaan niet : hoe kan ik die 6gr voorontsteking precies instellen? Momenteel staat hij afgesteld op het merkteken van het vliegwiel. Is dit gelijk de juiste voorontsteking, of staat hij nu op 0gr voor BDP? Alle info is welkom!
__________________
GOLF MK2 GTI 16V KR '89
Reply With Quote
  #8  
Old 12-01-2008, 08:50
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

Er staat een V [inkerving]teken opt vliegwiel dat is bdp en dan een stukje tegen de draairichting in een 4kant vlak dat is 6gr voor
Reply With Quote
  #9  
Old 12-01-2008, 09:39
passatje2 passatje2 is offline
VW Addict
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 635
Default

kan ook best dat een marter aan je kabeltjes geknabbeld heeft,dit kan je dus zo nog eens gebeuren,had je daar niet van die kleine gaatjes in de oude kabels,anders moet je maatregelen nemen voor de kabels,of ze waren idd oud en droog
Reply With Quote
  #10  
Old 12-01-2008, 15:23
boolean boolean is offline
Forum regular
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 71
Default

hmn, ik zal zondag eens proberen de juiste afstelling te vinden. kan iemand mij vertellen of de juiste afstelling een wezelijk verschil uit maakt? ik heb nu namelijk het idee dat het vermogen afgenomen is na het plaatsen van de nieuwe ontsteking. het verbruik is eveneens toegenomen doordat de motor meer toeren moet draaien voor dezelfde snelheid als voorheen.
__________________
GOLF MK2 GTI 16V KR '89
Reply With Quote
  #11  
Old 12-01-2008, 18:56
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

Als tie echt verkeert staat maakt het wel uit maar een graad of 2 niet
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 01:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum