PDA

View Full Version : Remleidingen trekken

polopower
16-07-2004, 09:51
Nu ik driftig ben de derby te strippen gaat het steeds meer kriebelen: wil de koets echt KAAL naar de spuiter hebben. Dit betekend dat ik ook de remleidingen wil vervangen door nieuwe koperen, maar hoe doe je zoiets? Is er speciaal gereedschap voor nodig? Er komt ook een verdeler tussen die niet origineel VauWee is (een tilton of een willwood). Hoe zitten de leidingen in de hoofdremcylinder: uitwendig gesneden schroefdraad of is het moertje wat er over heen zit voldoende?

Kan ik de bekrachtiger er zo tussen wegpakken of heeft deze naast de vacuümkamer (die op de inlaat is aangesloten) ook een remvloestofreservoir die ik moet aftappen? Maw. Hoe werkt de bekrachtiger samen met de remcylinder, 'droog' of 'nat' en is er makkelijk een andere remcylinder (tilton) te plaatsen op de ori bekrachtiger?

sjampoo
16-07-2004, 10:08
Tussen hoofdrem+krachtversterker droge connectie volgens mij..

Verder:

leiding => met speciaal gereedschap felst men er een randje aan, nadat ze het 'schroefdraaddingetje' erop geschoven hebben.

Dus: leiding, schuif er een warteltje op, flensje aan draaien, klaar!

Nieuwe leidingen kan je zo laten maken, maar je kunt het ook zelf doen. gereedschap is niet heel duur (gloof ik).

Allart-Ghetta
16-07-2004, 10:25
Pas op VW heeft een dubbele felsrand, je moet er een bolletje op maken, maar met zo'n midlock setje kan dat allemaal.

OakgreenVR6
16-07-2004, 10:52
En dan worden er ook nog eens verschillende moer-maten gebruikt om het nog ff wat moeilijker te maken :)

Dennis@polo86c.nl
16-07-2004, 12:02
http://www.midlock.nl/ voor artikelen en prijzen.

En nee, ik maak geen reclame, maar hier vindt je tenminste gereedschap wat je bij de gemiddelde automaterialenzaak nooit te zien zal krijgen. :wink: