PDA

View Full Version : hoe ziet originele 16V KR eruit?!


DesertWind
18-07-2004, 19:47
hallo,

ik ben begonnen met mijn scirocco gtx 16V (KR) uit 86 te restaureren. Ik ga ook mijn blok onderhanden nemen en wil deze straks in de originele kleuren hebben. nou heb ik al vernomen dat alleen het carter zwart is en de rest van de motor metaalkleur is en de letters op het spruitstuk blauw zijn. maar hoe zit het met alle bevestigingssteunen en -beugels ?!
mijn blok is door vorige eigenaren al eens overgespoten (spruitstukken rood, kleppendeksel zwart) en de rest is roestkleurig :rolleyes: dus de originele kleuren zijn niet meer te herleiden.
graag hoor ik welke kleuren het blok moet zijn en eventueel zou ik foto's willen hebben (mailto: vw-scirocco@racedriver.com)

ook ben ik erachter gekomen dat er een ABT Tuning carterpan onder mijn auto zit. weet iemand het verschil van deze met een originele?

bvd,
Marijn aka DesertWind

DesertWind
20-07-2004, 18:10
ik weet het intussen al van anderen.
antwoorden is niet meer nodig,

topic kan gesloten worden...

GTD Special
20-07-2004, 18:21
Misschien kan je het aan ons nog even mededelen, ben ondertussen wel benieuwd geworden naar de originele kleuren :rolleyes:

DesertWind
25-07-2004, 16:17
@ GTD Special: deze info kreeg ik van Antera van vwforum.nl

antw op 1ste vraag was:
carterpan zwart
rest blok gewoon zilver
de letters in het inlaatspruitstuk zijn origineel blauw

en op de vraag naar beugeltjes en dergelijke:
motorsteunen,Grijs
dynamo steun, Zwart
steunen inlaatspruitstuk,Zwart
steunen injectieleidingen, Grijs
steunen bougiekabels, Grijs
accubevestiging, Grijs
bobinebevestigingssteun,Grijs

:) ja, die heb ik allemaal gevraagd, moet wel een beetje origineel uitzien straks, met wat eigen ideetjes er aan toegevoegd :)

bartman
25-07-2004, 18:43
en die carterpanis daar vershil aan of meer tralala

GTD Special
25-07-2004, 18:50
@ GTD Special: deze info kreeg ik van Antera van vwforum.nl

antw op 1ste vraag was:
carterpan zwart
rest blok gewoon zilver
de letters in het inlaatspruitstuk zijn origineel blauw

en op de vraag naar beugeltjes en dergelijke:
motorsteunen,Grijs
dynamo steun, Zwart
steunen inlaatspruitstuk,Zwart
steunen injectieleidingen, Grijs
steunen bougiekabels, Grijs
accubevestiging, Grijs
bobinebevestigingssteun,Grijs

:) ja, die heb ik allemaal gevraagd, moet wel een beetje origineel uitzien straks, met wat eigen ideetjes er aan toegevoegd :) Ok, bedankt voor de info, altijd leuk om te weten :wink:

En succes met je project ;)

DesertWind
27-07-2004, 18:53
@ bartman: ik zou het niet weten, misschien dat er wat meer schotjes in zitten dan bij een originele,zodat de olie beter op zijn plaats blijft, maar d'r staat ABT Tuning op in ieder geval

@ speciale GTD thnx

St.sabbath
18-06-2006, 10:40
@ bartman: ik zou het niet weten, misschien dat er wat meer schotjes in zitten dan bij een originele,zodat de olie beter op zijn plaats blijft, maar d'r staat ABT Tuning op in ieder geval

@ speciale GTD thnx

Carterpan iswijder en heeft inderdaad een aantal schotjes of drains,waardoor je olie gelijkmatig verdeelt blijft,en niet aan 1 kant blijft "hangen"" .(van belang bij bijv. circuitrijden/ of de regelmatig terugkerende rijstijl van mezelf.... :rock: )