View Full Version : Martinus' Mk2 Edition One 16v project
martinus83
06-02-2008, 12:10
Ik zal hier mijn Golf 2 project posten, ik heb voor en na deze mk2 een aantal golfjes 2, een golf 3 en een corrado gehad maar deze golf heb ik tot nog toe gehouden.
Het is een Golf 2 Edition One uit 1989, van origine een 16V PL. Ik heb de auto gekocht in maart 2005
http://i7.photobucket.com/albums/y283/martinus83/Martinus%20Golf%20mk2%2016v%201989/story002.jpg
In de zomer van 2005 heb ik een gereviseerd blok gemonteerd omdat het oude blok kapot was gelopen. Het nieuwe blok liep goed, had ondertussen goede muziek in de auto, KW 40-40 verlaagd, brede stalen wielen en voor de zomer opgemaakte BBS-RS 15 inch 8j/8,5j velgjes.
Tijdens de VWforum meeting 2006 is de golf op de testbank geweest, blokje liep erg goed 135 pk en 186 Nm, heerlijk koppel, bij zowel 2200 als 5200 toeren. Dik tevreden dus!
http://i7.photobucket.com/albums/y283/martinus83/MK2%20Edition%2016vG60/VWForum_033.jpg
Later heb ik de vaste verlaging vervangen door een KW var. 1 schroefset. Deze foto is genomen op de VW-speed meet begin 2007, de laatste grotere meeting waar de Edition is geweest.
http://i7.photobucket.com/albums/y283/martinus83/MK2%20Edition%2016vG60/speedmeet.jpg
Op gegeven moment zijn ondanks de revisie de lagers van het blok kapot gelopen. Bleek dat dr drijfstangen en kapjes niet goed overeenkwamen wat resulteerde in overmatige slijtage.
Het 16v blok is er helemaal uitgegaan en er komt een 16vG60 blok voor in de plaats.
De fotos zoals de golf op het laatst (zomer 2007) rondreed.
http://i7.photobucket.com/albums/y283/martinus83/MK2%20Edition%2016vG60/martinus83lastshoot20075.jpg
http://i7.photobucket.com/albums/y283/martinus83/MK2%20Edition%2016vG60/martinus83lastshoot20074.jpg
http://i7.photobucket.com/albums/y283/martinus83/MK2%20Edition%2016vG60/martinus83lastshoot20073.jpg
http://i7.photobucket.com/albums/y283/martinus83/MK2%20Edition%2016vG60/martinus83lastshoot20076.jpg
Zomer 2007 ben ik begonnen met het demonteren en compleet leeghalen van de motorruimte
http://i7.photobucket.com/albums/y283/martinus83/MK2%20Edition%2016vG60/IMG_4567.jpg
http://i7.photobucket.com/albums/y283/martinus83/MK2%20Edition%2016vG60/golf5.jpg
http://i7.photobucket.com/albums/y283/martinus83/MK2%20Edition%2016vG60/golf6.jpg
http://i7.photobucket.com/albums/y283/martinus83/MK2%20Edition%2016vG60/IMG_4587.jpg
http://i7.photobucket.com/albums/y283/martinus83/MK2%20Edition%2016vG60/IMG_5257.jpg
Nieuwe spulletjes en een en ander laten poedercoaten 8)
http://i7.photobucket.com/albums/y283/martinus83/MK2%20Edition%2016vG60/KWvar1INOX.jpg
http://i7.photobucket.com/albums/y283/martinus83/MK2%20Edition%2016vG60/Img_5282.jpg
http://i7.photobucket.com/albums/y283/martinus83/MK2%20Edition%2016vG60/IMG_0736.jpg
http://i7.photobucket.com/albums/y283/martinus83/MK2%20Edition%2016vG60/IMG_0739.jpg
http://i7.photobucket.com/albums/y283/martinus83/MK2%20Edition%2016vG60/IMG_0732.jpg
Hoofdremcilinder opgeknapt, zo ook het stuurhuis.
http://i7.photobucket.com/albums/y283/martinus83/MK2%20Edition%2016vG60/Img_5198.jpg
http://i7.photobucket.com/albums/y283/martinus83/MK2%20Edition%2016vG60/IMG_1240.jpg
Samen met nieuwe rubbers, fuseekogels, stuurkogels etc de boel gemonteerd
http://i7.photobucket.com/albums/y283/martinus83/MK2%20Edition%2016vG60/IMG_0889.jpg
http://i7.photobucket.com/albums/y283/martinus83/MK2%20Edition%2016vG60/IMG_1242.jpg
http://i7.photobucket.com/albums/y283/martinus83/MK2%20Edition%2016vG60/IMG_1246.jpg
jeroenbryan
06-02-2008, 12:56
Goed bezig Herman!
snellesjaak
06-02-2008, 14:07
Het wordt in ieder geval grondig aangepakt!
Keep on posting.
Wat een wagen! :cool:
Alleen mis ik toch nog een enkele foto in dit topic. ;)
breadfan83
06-02-2008, 18:17
Mooi project Martinus!
Wat ben je van plan met de lasnaden? Ga je ze doorlassen?
Ik zie namelijk dat je ze helemaal kaal gemaakt hebt...
martinus83
06-02-2008, 18:44
Weet ik nog niet, doorlassen kan, is wel erg veel werk wat ik zelf niet kan, althans ik heb geen lasapparaat. Dat ga ik bepalen als ik aan het laswerk in de motorruimte ga beginnen. Als het niet doorgelast wordt worden de naden gewoon dichtgestreken.
Doorlassen betekend ook dat je eigelijk alles netjes moet vertinnen...
Pedaalemmer
06-02-2008, 18:58
Heel mooi! Ben nieuwsgierig naar de moter!
martinus83
06-02-2008, 22:42
Ben met de motor bezig, steunen ed krijg ik hopelijk eind deze week terug van de straler, heb vanavond nog wat onderdelen gespoten en morgen bij de dealer wat pakkingen bestellen.
martinus83
07-02-2008, 19:08
Update
De motor heb is een PL onderblok
Blok is gehoond en voorzien van Audi RS2 zuigers
H-profiel drijfstangen
Sputterlagers
2L 16v oliepomp
ABF cilinderkop met nu nog ABF nokkenassen, cilinderkop is bewerkt en aangepast voor een betere flow.
http://i7.photobucket.com/albums/y283/martinus83/MK2%20Edition%2016vG60/IMG_1336.jpg
http://i7.photobucket.com/albums/y283/martinus83/MK2%20Edition%2016vG60/IMG_1335.jpg
http://i7.photobucket.com/albums/y283/martinus83/MK2%20Edition%2016vG60/IMG_1338.jpg
Jeroentjuh
07-02-2008, 19:13
Nog G-lader steunen nodig?
corrado-usa
07-02-2008, 19:32
mooi projeckt dit komt wel goed.
goed bezig! grondige aanpak, komt helemaal goed!
martinus83
07-02-2008, 20:39
Ja komt zeker wel goed en probeer er idd geen half werk van te maken.
Nog G-lader steunen nodig?
G-lader steun, carterventilatie, motorsteun achter etc liggen allemaal al sinds gister bij de straler ;) but thx :)
wob/fireandice
08-02-2008, 17:51
super mooi project veel succes ermee
blijf dit zkr volgen :thumbup:
Kijk dit zijn de betere projecten.
Ziet er goed uit.
Dit is toch de oude moter van Ruud zijn corrado?
Mooie auto dit en mooi project.
Dit gaat goed komen, ziet er echt goed uit. :cool:
Misschien is het een idee om alle bouten, moeren en allerlei andere kleine metalen voorwerpen te laten verzinken (bij voorkeur "geel/koper"). Dit steekt erg mooi af tegen al die zwarte onderdelen :)
(zie hier (http://kever.sjig.nl/Fotos/009Kever_bodemopbouw/images/Chassis%20opbouwen%20(1).jpg) een foto hoe ik het bij mijn kever heb gedaan.)
Veel succes, ik zal dit topic met regelmaat aanklikken ben ik bang :D
martinus83
09-02-2008, 10:56
dat geel vezinken is inderdaad mooi.. als je weet welke bouten etc je nodig hebt.
zit echt zwaar te dubben wat nu de kleur moet worden van de lader, ladersteun, carterventilatie, klepdeksel en inlaat...lastig
Zou gewoon de kleuren zo origineel mogelijk houden...
dat geel vezinken is inderdaad mooi.. als je weet welke bouten etc je nodig hebt.
Dat weet je toch? Gewoon die erop zitten. Bij mij heb ik de originele bouten ook gebruikt; stralen, laten verzinken en weer monteren :)
zit echt zwaar te dubben wat nu de kleur moet worden van de lader, ladersteun, carterventilatie, klepdeksel en inlaat...lastig
Zwart...? (dat vind ik persoonlijk altijd het mooiste) :)
breadfan83
09-02-2008, 13:26
als je weet welke bouten etc je nodig hebt.
ARP. (http://www.slstuning.de/)
Zwart...? (dat vind ik persoonlijk altijd het mooiste) :)
Of zo? :D (http://i73.photobucket.com/albums/i228/trevahhhh/007copy-4.jpg)
Zou toch eens gaan experimenteren met die kleppendeksel wat ik je gisteren zei. ;)
martinus83
10-02-2008, 22:13
Die kleur ben ik nog niet uit... wil het niet te bont en ook niet te donker allemaal..
De zwarte delen heb ik weer gemonteerd.
Ook maar een motorbok gekocht, wel zo handig bij het opbouwen :)
http://i7.photobucket.com/albums/y283/martinus83/MK2%20Edition%2016vG60/IMG_1343.jpg
http://i7.photobucket.com/albums/y283/martinus83/MK2%20Edition%2016vG60/IMG_1341.jpg
http://i7.photobucket.com/albums/y283/martinus83/MK2%20Edition%2016vG60/IMG_1350.jpg
Het subframe had ik een paar dagen gedemonteerd, onderkant motorruimte opgeknapt en ingespoten en weer gemonteerd.
http://i7.photobucket.com/albums/y283/martinus83/MK2%20Edition%2016vG60/IMG_1348.jpg
corrado-usa
10-02-2008, 22:43
ziet er super mooi uit.
tiefflieger
10-02-2008, 23:27
Mooi project, word vast een beest !
martinus83
11-02-2008, 07:47
thx
@ erik, ja is een optie maar moet niet te bont worden he ;)
@ gijs, ja alles zwart is ook zo zwart :)
Gister de lader steun alu metallic iets gespoten maar vind dat toch niet mooi, wil iets subtielers, niet te bling ;)
Joey_G40
11-02-2008, 13:17
Ziet er super uit !!! Bijf hem volgen :thumbup: succes !!
Gaat de goede kant op;)
heb hem toen zien staan op vw speed zag er mooi uit.
Zou hem straks helemaal wel weer een x graag willen zien:rock:
Ziet er goed uit. Heb je misschien een detail foto van de achterste g-lader steun i.c.m. de carter ontluchting ?
martinus83
13-02-2008, 17:39
thx mensen
@ ron, wat bedoel je met achterste steun, de grote steun?
Zo was het blok:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-4MNSKDXP.JPG
De achterste g-lader steun maakt in het onderblok gebruik van dezelfde gaten als de carterontluchting van een 16v. Ik loop nu zelf tegen dit probleem aan. :rolleyes:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-QMUTZXTB.JPG
Dit is een foto van het corradoforum van ruud 16vg60 en zoals ik hier zie is dus de steun aan de carter ventilatie gelast. Dit heb ik een tijdje terug ook bij iemand gezien maar dit scheurde steeds af. Via de andere 16vg60 kanalen op internet blijkt dat 50% die achterste steun niet gebruikt en dat lijkt mij geen goede oplossing. Dus ik ben dus op zoek naar een detail foto om te zien op welk punt de steun aan de veltillatie is gelast zodat ik alvast een idee heb waar ik die van mij moet gaan doorslijpen zodat ik hem niet verkloot.... :D
rallyegolf driver
13-02-2008, 19:29
Je hebt toch altijd nog die lange steun aan de onderzijde van de lader die aan het onderblok vastzit? Dan heb je de grote ladersteun en die steun aan de onderzijde van de laderbocht en onderblok. Dit moet toch voldoende zijn....
Je hebt toch altijd nog die lange steun aan de onderzijde van de lader die aan het onderblok vastzit? Dan heb je de grote ladersteun en die steun aan de onderzijde van de laderbocht en onderblok. Dit moet toch voldoende zijn....
Ik heb geen idee, en veel duidelijkheid heb ik in mijn zoektocht hiernaar niet gekregen :confused:
Jan de Tuinman
13-02-2008, 20:29
Je mag bij die van mij rustig komen kijken.
martinus83
14-02-2008, 07:39
Ah die ja, er zit inderdaad gewoon een stuk alu op de carterontluchting gelast.
Die steun die je bij ruud ziet is ongeveer hetzelfde als ik nu heb.
Kan er inderdaad wel een detail foto van maken maar het kan eigelijk maar op 1 manier he.
Je mag bij die van mij rustig komen kijken.
Waar moet ik dan naartoe ?
martiepartie
14-02-2008, 10:08
stuk lassen op die motorsteun blijft scheuren als je deze geen warmtebehandeling geeft na het lassen.
8 uur op minimaal 630graden, daarna afschrikken in olie/water, daarna nog minimaal 6 uur gloeien op 180 graden.
Dan zijn alle spanningen weg en is het een homogeen materiaal geworden.
martinus83
14-02-2008, 12:40
Dan wordt het wellicht een dure warmtewisselaar niet?
Als iemand er over denkt een verbeterde versie te maken met eventueel de warmtebehandeling via martiepartie? (klinkt als iemand die er meer mee doet?) dan heb ik interesse in een exemplaar!
Zie dat je de originele warmtewisselaar nog gemonteerd hebt (beide motoren op page 2 btw). Is het niet verstandig om een externe oliekoeler te plaatsen ? Lijkt mij wel beter, want dan hou je de olietemperatuur tenminste een beetje constant. Heb zelf ook een externe en de olietemp blijft altijd rond de 100 graden (en ik beul het ding goed af :D). Met de originele warmtewisselaar wil een standaard KR motor al richting de 120 graden gaan bij veel belasting en weinig koeling. Je bouwt deze motor wel om te gebruiken en niet voor de show toch ?
rallyegolf driver
14-02-2008, 18:49
Zie dat je de originele warmtewisselaar nog gemonteerd hebt (beide motoren op page 2 btw). Is het niet verstandig om een externe oliekoeler te plaatsen ? Lijkt mij wel beter, want dan hou je de olietemperatuur tenminste een beetje constant. Heb zelf ook een externe en de olietemp blijft altijd rond de 100 graden (en ik beul het ding goed af :D). Met de originele warmtewisselaar wil een standaard KR motor al richting de 120 graden gaan bij veel belasting en weinig koeling. Je bouwt deze motor wel om te gebruiken en niet voor de show toch ?
Dat hoeft niet persé.
Ikzelf gebruik een aluminium carterpan met oliespatplaat ertussen. Dat koelt meer dan voldoende. De olietemperatuur komt onder geen enkele omstandigheid boven de 100 graden. De originele warmtewisselaar heb ik gewoon laten zitten, deze zorgt namelijk ook voor een snellere opwarming bij koudstart....
Snellere opwarming bij koude start is te verwaarlozen imo. Idee van koelvloeistof is sneller op temperatuur verwarmt de olie etc snap ik wel, maar in de praktijk maakt dat echt niets uit bij mij. Mijn Golf is in een paar kilometer al op temperatuur (olie ook ja). Heb nog geen auto gereden waarvan de motor sneller warm was dan mijn Golf1 :)
MauSeR35
14-02-2008, 19:55
Intresting project.
Lieuwe, wat is een paar km bij jou?? ;)
martinus83
14-02-2008, 20:37
@ lieuwe, ja klopt wat je zegt. Constante temp. is beter voor de motor dan kouder, warmer etc.
Ik ben ook bezig met een oliekoeler maar ik heb deze warmtewisselaar en nu zo even opgezet ;)
martinus83
15-02-2008, 18:15
Inlaat ed ook gespoten. Ik heb gekozen voor de combinatie glanzend zwart en matzwart.
Wat fotos:
http://i7.photobucket.com/albums/y283/martinus83/MK2%20Edition%2016vG60/IMG_1376copy.jpg
http://i7.photobucket.com/albums/y283/martinus83/MK2%20Edition%2016vG60/IMG_1387copy.jpg
Potverdorie dat ziet er wel erg goed uit :woowoo:
Rennmotoren tragen kein chrome !
(mijn mk1 is btw in ongeveer 5km warm)
martinus83
15-02-2008, 18:31
Kein chrome, ik wilde het in eerste instantie doen maar als ik zo die inlaat zie, en de RVS bouten, RVS injectorrail denk ik dat het zo beter kijkt, ik zal het wel iets op polijsten maar niet hoogglans denk ik.
Porno Tinus, pure porno!
Moet zeggen dat de kleurencombi beter uitvalt als dat ik verwacht had. Ziet er echt super strak uit.
En tjah dat blok, belachelijk gewoonweg! :rolleyes: :D
Netjes hoor, maak mijn motoren ook meestal zwart met wat lichtere accenten....zwart is uber...
Ik zou zelf de koelribben op het kleppendeksel even afschuren zodat het alu weer zichtbaar is, is denk ik net een leuk detail.
Verder gewoon een dikke motor om te zien.
Chroom is voor oldtimers...niet voor dikke auto's.
Chroom is voor oldtimers...niet voor dikke auto's.
kunnen oldtimers niet dik zijn dan :confused:
goed bezig Tinus, komt helemaal goed zo!
Jan de Tuinman
15-02-2008, 18:58
Ziet er erg stoer uit maar hou zelf wel van een beetje bling bling maar goed dat smaken verschillen anders hadden we allemaal alles het zelfde. Hoeveel vermogen denk je ongeveer te gaan scoren.
Edition-Blue
15-02-2008, 19:07
Ziet er heel goed uit Martinus !!
breadfan83
15-02-2008, 19:19
Ziet er super uit!
Dat zwart staat perfect, zou alleen zoals Jeroen zegt even die ribben op het kleppendeksel afschuren en blank laten. Dat breekt het geheel net een beetje.
corrado-usa
15-02-2008, 19:23
mooie motor hoor.
martinus83
16-02-2008, 11:45
bedankt voor de toffe reacties
Mn pa kwam ook al met dat idee van die ribben, zit er aan te denken, ik wilde eerst hoogglans polijsten maar hou het bij wat mat gepolijste zodat het combineert met de RVS rail die ik ook wat oppoets en de bouten enzo. In dat geval is die ribben opschuren misschien wel leuk, zal wel zien, even een shopje maken eerst ;)
Heb de boel losvast gemonteerd dus kan nog alle kanten op.
Het vermogen? ja weet niet wat het wordt maar hoop toch wel op een minimale bescheiden 250 pk op de krukas.
rallye16vt
16-02-2008, 18:03
Ziet er netjes uit hoor :thumbup:
jeroenbryan
16-02-2008, 18:04
Dit ziet er echt goed uit. :thumbup:
classic-edition
16-02-2008, 22:33
Motor ziet er echt top uit zo. :thumbup:
MauSeR35
19-02-2008, 12:36
Nieuwe trend denk ik, je ziet steeds meer zwarte ipv verchroomde en volledig gepolijste blokken.
Staat stoer in ieder geval!
Super Martinus !!!!
Enne..... Chrome won't bring you home, hahaha
Succes verder
Groeten,
LRR
martinus83
23-02-2008, 11:34
Kreeg gister nieuwe spulletjes binnen 8)
Sandler RS schijven (280mm) en Ferrodo DS2500 blokken
http://i7.photobucket.com/albums/y283/martinus83/MK2%20Edition%2016vG60/IMG_1490.jpg
JurgenEdition
23-02-2008, 11:41
Die motor........ :eek: SUPER!!
Goed bezig :thumbup:
jeroenbryan
07-03-2008, 13:19
Ben je al weer wat verder met het project?
martinus83
20-03-2008, 19:58
Nope niks in feite, wel naar de carroserierestaurateur geweest ivm mogelijk las en vertinwerk moterruimte, dat is niet mijn vakgebied en heb de spullen er niet voor dus zit te denken dat uit te besteden ;)
martinus83
24-03-2008, 09:56
Setje girling opgehaald gister, ter revisie :)
http://i7.photobucket.com/albums/y283/martinus83/MK2%20Edition%2016vG60/IMG_1860.jpg
Erg gaaf allemaal :wow: Het motorblok ziet er echt super uit :thumbup:
de moter ziet er echt super uit, auto mag er ook wezen.
Fabian_GTI
25-03-2008, 19:46
Mooi blokkie zo man, niet teveel chroom aan toevoegen !!
jeroenbryan
25-03-2008, 22:33
Ik wil niet bij de hand doen ofzo, maar als je toch een paar klauwen gaat reviseren zijn Girling 60 klauwen dan niet wat voor jouw?
Dan heb je dubbele zuigers ipv 1. En ze passen op de G60 schijven.
Daar had ik het een tijdje terug ook al met hem over gehad. Hij wilde het eerst zo proberen ;)
Haha, Wilwood heeft inderdaad mooi spul. Bijna helemaal uit 1 stuk gefreesd. We hebben ze ook liggen voor een project.
Pedaalemmer
26-03-2008, 21:17
Heel Mooi dat matte en glanzende zwart!
Haha, Wilwood heeft inderdaad mooi spul. Bijna helemaal uit 1 stuk gefreesd. We hebben ze ook liggen voor een project.
in de e30 m3 wereld vinden ze wilwood allemaal troep( allemaal, iedereen die het gehad heeft). daar gaan ze liever voor AP
martinus83
27-03-2008, 19:03
Heb al gezien dat wilwood en AP niet echt goedkoop is ofzo, komt later wel een keer, voorlopig rem ik even met girling 54 klauwen ;)
Dat hoor je inderdaad meer, maar het probleem schijnen niet zo zeer de klauwen maar eerder de schijven van wilwood zelf te zijn. Daar kan natuurlijk vrij makkelijk een ander merk schijf voor genomen worden.
En inderdaad, heb de opdrachtgever ook wel gezegd dat wilwood veel problemen kan geven (gezien de verhalen) maar hij wilde toch eerst dit gaan proberen. Hoop dat het goed werkt, anders kan het hele fusee weer aangepast worden :S
De Limburger
27-03-2008, 22:38
zeer mooi project vooral die motor waaaauw wat mooi..
martinus83
29-03-2008, 16:57
Vandaag de klauwen en fusees uitelkaar gehaald zodat ze volgende week gestraald kunnen worden.
http://i7.photobucket.com/albums/y283/martinus83/MK2%20Edition%2016vG60/IMG_1886.jpg
http://i7.photobucket.com/albums/y283/martinus83/MK2%20Edition%2016vG60/IMG_1885.jpg
martinus83
12-04-2008, 10:00
Als het goed is, heb ik volgende week de klauwen etc terug..
lagers heb ik ondertussen ook liggen
http://i7.photobucket.com/albums/y283/martinus83/MK2%20Edition%2016vG60/IMG_1897.jpg
Erg dikke wagen :eek:
Met dat blokje erin straks gaat dat lopen als de brandweer :thumbup:
Gaat goed komen.
Gr Jarno
Vincent-Mk1
12-04-2008, 14:36
Dik in orde PL met ABF...... ..Top!
Waar heb je mooie SKF lagersetjes vandaan?
Vincent-Mk1
12-04-2008, 17:18
En,...als je het blok zat bent,....gooi maar deze kant op :D
Kan niet anders zeggen als mijn complimenten.Dit is echt gaaf.Ben echt benieuwd naar het eind resultaat.Jij was gister toch ook in Oss bij de Mini meeting.Zo ja hebben we het nog even over je mooie project gehad rond die blauwe golf 2 vr6.Keep up the work.
golf3freak
12-04-2008, 21:29
Geen woorden voor netjes echt suuuuuuper.
martinus83
14-04-2008, 18:48
thx heren, ik doe mn best er wat schoons van te maken waar ik trots op kan zijn :)
@ kb2, ja dat was ik ja ;)
@ ruben, hier bij de automat. zaak vroeg ik naar SKF of INA ofzo, en dat hadden ze :)
martinus83
24-04-2008, 17:41
Vandaag alle gecoate delen opgehaald, ziet er allemaal keurig uit!
http://i7.photobucket.com/albums/y283/martinus83/MK2%20Edition%2016vG60/IMG_2058.jpg
Ik zoek echter met spoed andere zuigers voor in de klauwen (girling 54, g60) Deze hebben ze namelijk van buiten gestraald :mad: en denk niet dat ik dat nog goed krijg en of dat nog goed afdicht.
Dus als iemand wat weet!!
Afdichten gaat dmv een rubber keerring. Voor de rest durf ik het niet te zeggen.
Zuiger flink insmeren met speciale bremscilinderpasta van Até zal ook wel helpen ?
ik heb nog een splinter nieuwe klauw te liggen :D in de doos
corrado-usa
24-04-2008, 18:40
ziet er super netjes uit.
martinus83
24-04-2008, 19:37
Klauwen kosten nieuw 70 euro, nee ik moet enkel de zuigertjes hebben ;)
Heb de geleidepennen en kaders schoogemaakt en opgeschuurd, ingevet en nieuwe geleidepenhoesjes gemonteerd.
Kon het niet laten de hoofddelen even in elkaar te zetten ;)
http://i7.photobucket.com/albums/y283/martinus83/MK2%20Edition%2016vG60/IMG_2063.jpg
Klauwen kosten nieuw 70 euro,
http://i7.photobucket.com/albums/y283/martinus83/MK2%20Edition%2016vG60/IMG_2063.jpg
70 euries ...phoe duur ...
maar volgens mij zit jou schijf om de verkeerde kant ( zie pijl draai richting )
martinus83
24-04-2008, 19:57
vond 70 euro wel meevallen, orgineel vw met zuigers enal? afijn boeiend verder :D
Ja die zit verkeerd om, zag het, ach het gaat om het idee, tplaatje is leuk toch?
martinus83
28-05-2008, 18:38
Vandaag de zuigertjes opgehaald en meteen de klauwen maar in elkaar gezet.
http://i7.photobucket.com/albums/y283/martinus83/MK2%20Edition%2016vG60/klauwen.jpg
jeroenbryan
29-05-2008, 09:05
Strak werk! :thumbup:
breadfan83
29-05-2008, 12:31
Heel veel respect voor de manier waarop je 't aanpakt.
Als ik zelf de tijd en 't geld ervoor had ging 't bij mij ook zo. Super gaaf!
Dus toch de goede klauwen Martinus?
martinus83
29-05-2008, 18:53
Ik twijfelde over de fusees, die zijn idd wel goed. De remzadels waren niet de juiste, heb nu ook de goeie liggen, zal eens een foto schieten ter vergelijk. Als de remzadels terug van de coater zijn kan de boel inelkaar! Enkel nog toplagertjes halen, nieuwe veerpootbouten etc :)
Op een rustige manier, gaat het de goede kant op!! :thumbup:
wordt straks een sublieme 2!! ;)
martinus83
05-06-2008, 18:19
Hier een foto van remankerplaten die beide in combinatie met Girling 54 klauwen worden gebruikt. Links zie je de remankerplaten voor 256 mm remschijven, en rechts remankerplaten voor 280mm remschijven. Zo als ik het begreep gebruik je beide types met dezelfde klauwen en dezelfde fusees!
http://i7.photobucket.com/albums/y283/martinus83/MK2%20Edition%2016vG60/16v_g60fusees.jpg
Tevens nog wat meer spul binnen dus kan gaan monteren! ;)
http://i7.photobucket.com/albums/y283/martinus83/MK2%20Edition%2016vG60/toplagers.jpg
jeroenbryan
11-06-2008, 11:23
Ga je toch andere klauwen gebruiken?
Zag ze nl. net bij de aangeboden onderdelen staan.
Omdat er blijkbaar 2 modellen 54 girling klauwen zijn. En Martinus heeft de verkeerde aangeschaft. Waardoor zijn blokken en schijf niet meer tussen de klauw past...
martinus83
11-06-2008, 21:52
psies!
Andere klauwen liggen alweer bij de coater, nu moet het toch echt gaan passen want...
martinus83
19-06-2008, 18:35
Eindelijk, ophanging en remmerij is zo goed als compleet gemonteerd.
Nu enkel nog even een setje sloophomokineten scoren zodat ik de auto op velgen kan zetten en kan verrijden!
http://i7.photobucket.com/albums/y283/martinus83/MK2%20Edition%2016vG60/Ophanging_links.jpg
Ik zou alleen wel even je hulpveer onderaan monteren, weet je zeker dat de veer niet meer kan gaan kantelen!
martinus83
19-06-2008, 20:43
Ivm grotere gewicht van de grote veer, idd een goeie tip Ruben! Veerpoot zit boven nog niet "vast" dus dat ga ik zeker even doen ;)
Nee, niet daarom. De kleine veer en de tussenschotel zitten nu nog ter hoogte van de zuigerstang. Met andere woorden, tussen de hulpveer en de demper zit daar bovenin veel speling.
Als de hulpveer onderop gemonteerd word dan kan deze maar een paar MM heen en weer en dus niet kantelen en daarmee verschietten/verspringen ;)
martinus83
19-06-2008, 21:46
ahja tuurlijk, niet te onderschatten die Ruben ;)
Ziet er allemaal erg mooi uit! Zonde om straks mee te remmen/rijden :thumbup:
Haha, grapjas.
Mocht je trouwens die poly bus te "heftig" vinden. Ik ben er vandaag achter gekomen dat de achterste bussen in de draagarmen vervangen kunnen worden voor die van de Mk4 R32/Audi TT. Passen er zo in maar zijn veel stugger als de originele mk2 rubbers.
MauSeR35
20-06-2008, 07:15
Ziet er goed uit hoor! mooi project.
Weet je toevallig ook of bovenstaande opgaat voor een Golf3? (aangezien die wielophanging volgens mij (bijna) niet afwijkt van een Golf2, of heb ik dat mis?) Ben namelijk ook aan het kijken naar serieuze onderstel up-grades.
Ik zou alleen wel even je hulpveer onderaan monteren, weet je zeker dat de veer niet meer kan gaan kantelen!Zitten normaal wel zo gemonteerd. ;)
Kans is erg klein dat ze gaan kantelen. De opbouw van die draagring wat er tussen zit zorgt er voor dat hij niet kan verschieten.
martinus83
20-06-2008, 09:06
Klopt ook Erik, in de praktijk zal hij op zijn plek blijven zitten, die dingen centreren toch wel en vallen vanzelf in elkaar. Tis ook enkel wanneer het wiel echt in de lucht hangt.
MK3/MK2 is veeal hetzelfde, schroefsetjes sowieso, subframes/draagarmen kan ietwat anders zijn maar dat weet ik zo niet..
richard-polo
20-06-2008, 09:32
Zitten normaal wel zo gemonteerd. ;)
Kans is erg klein dat ze gaan kantelen. De opbouw van die draagring wat er tussen zit zorgt er voor dat hij niet kan verschieten.
gelukkig nog iemand met verstand ;) die draagring is niet voor niks zo ontworpen.. :) +hulpveer is speciaal voor de mensen die extra laag willen! alleen je hebt er niks aan want valt niet mee te rijden!! (ik praat over m,n polo g60)
ziet er goed uit martinus, ben benieuwd of ik hem eens tegenkom(als die gereed is) hier in omgeving..
atmosphere
08-07-2008, 13:49
hee martinus,
super blok wat je aan het bouwen bent.
heb een paar vragen ivm het blok.
ben er zelf ook mee bezig aleen nog in het beginstadium.
dus ik had een paar vragen. hoe ga je het doen met de aanvoer en retourleiding van de g-lader.heb gelezen dat als je de retourleiding voor op het blok boort dat de kans groot is dat het niet goed gaat en dat je het via de carterpan moet doen aan de achterkant.dus ben benieuwd hoe jij het gaat doen.
dus ik blijf je op de voet volgen.
mn emailadres is atmosphere3000@hotmail.com. mischien praat dat makkelijker
heb ook een thread waar ik vragen stel daar mag je ook op antwoorden http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=44076
dus ik hoop dat als ik in de toekomst vragen heb dat ik me dan tot jou mag keren
gr mike
martinus83
08-07-2008, 14:17
@ mike, Retour zit voor op het blok geschroefd, drukleiding zit onder de sensor (op de warmtewisselaar)
Als ik er nog aan denk zal ik eens fotos maken :)
atmosphere
08-07-2008, 14:50
zou het wel waarderen als je duidelijke foto,s zou maken.
en keep on posting:thumbup:
gr mike
desnelders
09-07-2008, 12:15
héél dik project!
jammer dat al die mooie nieuwe tehcniek verborgen gaat zijn he :D
atmosphere
09-07-2008, 22:29
ja daar is ie weer met een paar vragen:rolleyes:
waar heb je je benzine rail vandaan.
ik vind dat een van de mooiere
hoe ga je het nu precies doen met de carterontluchting?
heb deze foto gevonden weet niet of dat iets is
http://www.mijnalbum.nl/Foto-JU7PLSOG.jpg
en met wat voor benzinedrukregelaar ga je rijden??
zag dat je een beugel gemaakt had voor je meelooprollen,is daar een rede voor dit kan toch ook met een orginele beugel van een g60.
nou dat was het weer:thumbup:
gr mike
atmosphere
16-07-2008, 21:24
ff uppen voor dit mooie project:thumbup:
martinus83
16-07-2008, 22:33
die rail is hand gemaakt van RVS ;)
Op vwforum verkoopt iemand ook rails, vierkante dan ipv rond.
Ik PB je wel even over de carterontluchting
martinus83
13-08-2008, 06:45
spypics
http://i7.photobucket.com/albums/y283/martinus83/MK2%20Edition%2016vG60/IMG_3705.jpg
http://i7.photobucket.com/albums/y283/martinus83/MK2%20Edition%2016vG60/IMG_3706.jpg
Pedaalemmer
13-08-2008, 07:54
Erug dik, maar ik neem dat het nog niet definitief hangt aangezien de moterruimte nog gespoten moet worden...
martinus83
13-08-2008, 08:38
Klopt.
Eerst alles inbouwen, aanpassen, motor laten lopen, chip schrijven en afstellen.
Als alles goed ingebouwd zit gaat alles er weer uit en gaat de auto naar de carosseriewerker en daarna naar de spuiter.
Zo hoef ik bij het motorisch opbouwen etc niet bang te zijn dat ik een nieuwe laklaag beschadig en kan ik in de motorruimte alles naar wens aanpassen.
Grote uitgaves die ik nu moet doen zijn de versnellingsbak met sperdiff en de glader revisie + bewerking. Dus even sparen :)
Heel erg dik Martinus! Ben zelf ook druk bezig, maar hier zal ik nog wel even voor moeten sparen ;)
De Limburger
14-08-2008, 21:48
Voor wat voor een diff ga je , ik zou zelf kiezen voor een Quaife Diff, gaan aangezien een vriend van mij ook zo'n diff heeft in zijn Prelude met 600+Pk`s.(ja da`s geen grapje).
Volgens hem is er geen beter Diff als dat.
Gr Ronnie
martinus83
15-08-2008, 09:05
Zeer waarschijnlijk een Peloquin diff maar dat kan zomaar veranderen ;)
http://www.usrallyteam.com/images/large/diff_quaife_LRG.jpg
jetta16v
14-11-2008, 00:02
hey brabander
Quaife Diff pakken beste ervaring mee
is er trouwens nog ooit een mini meet in oss kom ik ok een keer kieken
martinus83
16-01-2009, 14:55
Heb gister mn motorrijbewijs gehaald, dus dat is afgerond ;)
Maar even up to date..
Heb wat versnellingsbakken achtergelaten bij Frank (vwmk2driver)
Frank heeft wat grafiekjes gemaakt voor me. Basis wordt een G60 bak, met 1,2,3 van een een andere bak
http://i7.photobucket.com/albums/y283/martinus83/MK2%20Edition%2016vG60/bakmartinus16vg60.jpg
rallyegolf driver
16-01-2009, 15:23
Ziet eruit als een 02a met CCM 1,2,3 , waarschijnlijk een 5de gang van een TDI bak en eindoverbrenging van een CCM....
Correct?
martinus83
17-01-2009, 17:18
Ziet eruit als een 02a met CCM 1,2,3 , waarschijnlijk een 5de gang van een TDI bak en eindoverbrenging van een CCM....
Correct?
Niet helemaal maar je bent wel goed :)
hee martinus heb je nog iets gedaan aan je blok
of waneer ga je weer verder ben wel benieuwd naar het eind resultaat
Herm Schreurs
21-02-2009, 17:17
Martinus, hoe staat ie ermee?
We zijn benieuwd!
Gewoon rustig aan nog, die bakken zijn nog niet terug volgens mij.
zijn er al vorderingen wat betreft het project ??
stijntje heb ik iets verkeerd gezegd snap niet goed wat je met dat tekentje moet???
stijntje heb ik iets verkeerd gezegd snap niet goed wat je met dat tekentje moet???
slaat idd nergens op :D
vond het ook wel een normaale vraag
Ga er maar vanuit dat er niks meer aan gedaan is. Tinus speelt de laatste tijd veel met motoren. ;)
martinus83
20-04-2009, 20:27
Rijd inderdaad motor sinds 2 maanden geleden. Heb meerdere projecten lopen, kiezen of delen, dus dan maar delen he;)
we wachten vol spanning af :thumbup:
martinus83
23-04-2009, 08:34
Over een tijdje zal de bak klaar zijn hoop ik. Nog even bekijken welke overbrengingen er nou in komen. Komt geen Sper in.
vwmk2driver
23-04-2009, 11:16
Over een tijdje zal de bak klaar zijn hoop ik. Nog even bekijken welke overbrengingen er nou in komen. Komt geen Sper in.
je grafiek staat nog in je page martinus.
ik zal eerdaags je bak weer uit de stelling halen en een begin maken. :thumbup:
binnen kort heb ik misschien nog een gebruikt sperretje ( worm sper)
misschien kan ik die voor een mooi prijsje wel aan jouw slijten.
The Skinnmeister
23-04-2009, 11:47
Ziet er goed uit, blijf posten die pics :thumbup:
martinus83
23-04-2009, 17:47
je grafiek staat nog in je page martinus.
ik zal eerdaags je bak weer uit de stelling halen en een begin maken. :thumbup:
binnen kort heb ik misschien nog een gebruikt sperretje ( worm sper)
misschien kan ik die voor een mooi prijsje wel aan jouw slijten.
Inderdaad!
We spreken elkaar ;)
idd Erik ik bedoel ermee dat dit project af is als er geen beziene meer tekoop is :D
dan rijden wij allang op stroom of water ofzo :D
Geintje he Matrinus
Gewoon alles op 't gemak, tijd zat!
Herm Schreurs
18-05-2009, 17:43
Gaat lekker hier. ;)
martinus83
19-05-2009, 11:06
idd Erik ik bedoel ermee dat dit project af is als er geen beziene meer tekoop is :D
dan rijden wij allang op stroom of water ofzo :D
Geintje he Matrinus
maareh, ga jij je 88er BabyBenz nou maar verlagen met snelle veren ;)
Vincent-Mk1
19-05-2009, 12:21
Benzinerail verkopen? Kunnen wij ook verder... :D
martinus83
20-05-2009, 20:18
Benzinerail verkopen? Kunnen wij ook verder... :D
Haha, nee deze is prima ;)
Her en der zijn toch wel rails te vinden?
www.usrallyteam.com
Bestel je er meteen een setje injectoren ea :thumbup:
martinus83
13-07-2009, 19:30
Ondertussen, na een aardig tijdje een leuke update in dit topic.
De G-lader opgehaald tijdens een bezoekje aan MIVW
De lader is gereviseerd en aardig bewerkt, zie de spijltjes op de foto!
Hij is niet gespoten gezien ik hem zelf in een andere kleur (dan zilver) spuit, in stijl van de rest van de motor. :cool:
http://i7.photobucket.com/albums/y283/martinus83/MK2%20Edition%2016vG60/G-ladermartinus83copy.jpg
vwleusden
13-07-2009, 19:54
:D Haha, nee deze is prima ;)
Her en der zijn toch wel rails te vinden?
www.usrallyteam.com
Bestel je er meteen een setje injectoren ea :thumbup:
Jammer dat de dollar/euro koers minder interessant is geworden, maar het is alsnog goedkoper daar.
Als je slim bent geef je gelijk de info over je motormanagement, setup etc. Ze geven een goed advies. De injectoren die zij adviseerden voor mijn setup waren exact dezelfde die mijn DTA programmeur ook adviseerde.
Martinus, dus na de bpouwvak staat de motor in de garage uit elkaar voor een 16V-G60 en rijd je golf? :D
martinus83
13-07-2009, 20:08
Dennis, ehm, de motor zit al in elkaar voor een 16V-G60, of bedoel je het anders? (bwuh?!:)) na de bouwvak rijd ik wrs geen golf, iig niet degene in de startpost van die topic :D ;)
vwleusden
13-07-2009, 20:55
Je fiets wil je voorzien van een 16v-g60 als je na de bouwvak klaar bent met je golf :)
martinus83
14-07-2009, 06:23
Jaaaja... :screwy: ;)
martinus83
16-07-2009, 08:14
Kleurtje dr op ..
http://i7.photobucket.com/albums/y283/martinus83/MK2%20Edition%2016vG60/G-ladermartinus83-01.jpg
desnelders
16-07-2009, 08:22
:thumbup:
The Skinnmeister
16-07-2009, 18:07
Ziet er goed uit, vind het kleurtje echt gaaf :D
zwart is nog steeds geen kleur se...maar wel héél dik op een motorblok!! Succes met opbouwen!
Gaaf hoor, is dat gewoon matte zwart of van die hittebestendige ?
;)
martinus83
16-07-2009, 19:32
Gaaf hoor, is dat gewoon matte zwart of van die hittebestendige ?
;)
Industriele mat zwarte verf.
hmmm waar doet me dat aan denken :rolleyes:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-EKEHYFQK.jpg
vind dit nog steeds een super project ga je op de voet volgen :thumbup:
martinus83
17-07-2009, 10:33
Toevallig hebben we beide zwart gekozen. Van wie is dat projectje ook alweer? Mijn blokje staat al bijna 1,5 jaar in die kleuren trouwens.
desnelders
17-07-2009, 10:53
ik denk dat een lijst van zwarte motorblokken zelfs enorm lang zou worden ;)
martinus83
17-07-2009, 11:01
Zou zomaar kunnen, toch probeer ik er weer een variant op te maken. Dit weekend hoop ik de versnellingsbak op tekunnen halen. Ook deze wordt uiteraard zwart!
is een project wat ik voor een maat van me gebouwd heb.
en inderdaad je was eerder met het zwart heb er wel inspiratie van op gedaan.
martinus83
27-07-2009, 08:38
Zondag de versnellingsbak opgehaald bij Frank.
Bakje is aangepast mbt de versnellingen, tevens versterkt in het diff en pignon lager en uiteraard geheel gereviseerd.
Bak zal een ander kleurtje krijgen aankomende bouwvak.
Vanavond eerst maar eens de inlaat en G-lader met de slijptol bewerken ;)
http://i7.photobucket.com/albums/y283/martinus83/MK2%20Edition%2016vG60/ATBmartinus8316vg60.jpg
Edition-Blue
27-07-2009, 08:42
Mooi project martinus, ziet er allemaal al goed uit !
Martinus hier hou ik van, goed bezig ouwe :)
martinus83
27-07-2009, 21:41
Vanavond op mijn werk de inlaat en G-lader wezen polijsten.
Fijner dan schijven met korrel 1000 hadden we niet dus zal fijner moeten bij bestellen.
Daarbij zijn de fotos van mn gsm dusdanig slecht dat ik maar even 2 previews post ;)
http://i7.photobucket.com/albums/y283/martinus83/MK2%20Edition%2016vG60/InlaatPolSP2.jpg
http://i7.photobucket.com/albums/y283/martinus83/MK2%20Edition%2016vG60/laderpolSP2.jpg
Edition-Blue
27-07-2009, 21:43
Ziet er al goed uit zo te zien op de kleine fotos !
martinus83
08-08-2009, 09:26
Polijstwerk heb ik nog niet afgemaakt. Twijfel nog over de hoeveelheid glans die ik de oppervlakken wil geven :)
Ondertussen flink bezig geweest met de versnellingsbak. Voor de revisie heeft Frank beide bakhelften gestraald.
De versnellingsbak heb ik opgehangen aan de motorbok met tussen bak en bok een MDF plaat voor het afdichten van de koppelingskant.. De hele versnellingsbak met scotch&brite opgeschuurd en daarna in een laag matzwarte verf gezet. Nu de hele bak weer opschuren/opruwen en daarna de laatste laagjes verf erop zetten.
http://i7.photobucket.com/albums/y283/martinus83/MK2%20Edition%2016vG60/versnellingsbakmatzwart01.jpg
Echt een super dik project :thumbup:
Martinus gefeliciteerd met je verjaardag,
ik kom straks het bier op drinken :)
martinus83
08-08-2009, 12:00
Bedankt!
Stijn, zou maar op tijd komen dan ;)
Ik stem voor alles mat-zwart :D
Mooi project !
martinus83
08-08-2009, 12:18
De bak lijkt nu blauwig, maar dat is de opgeschuurde matzwarte verf. De schakeltoren is nog zwart.
@ lieuwe, zwart wordt het in ieder geval! :)
Ik heb het net even bekeken, het zit er allemaal perfect uit
Tinus en niet meer alleen sjouwe ik kom jou wel helpen he!
want ik hoorde het wel van jullie vaaier,
Vincent-Mk1
08-08-2009, 23:37
ben ik benieuwd wat deze en gene je hebben geadviseerd mbt het te gebruiken aan injectors....?....
martinus83
09-08-2009, 09:08
Ik heb het net even bekeken, het zit er allemaal perfect uit
Tinus en niet meer alleen sjouwe ik kom jou wel helpen he!
want ik hoorde het wel van jullie vaaier,
Blok + bak gaat er toch mbv een motortakeltje in, de combi wordt te tricky ;)
Aan de bak heb ik me raar vertilt inderdaad afgelopen week
@ vincent, ik weet de opbrengst niet meer uit mn hoofd, ze zijn iig groen ;)
breadfan83
09-08-2009, 10:20
Blok + bak gaat er toch mbv een motortakeltje in, de combi wordt te tricky ;)
Aan de bak heb ik me raar vertilt inderdaad afgelopen week
Wat is dat voor 'n bak dan? Van de G60?
Zijn die dingen zo zwaar? Want 'n 2Y bak weegt geen drol... :confused:
Maar fijn tillen is anders...
breadfan83
09-08-2009, 11:17
Maar fijn tillen is anders...
Klopt, ik was ook enkel benieuwd wat daar van voor bak onder zat, en of er zoveel verschil in gewicht is met die dingen. :)
martinus83
09-08-2009, 11:27
Nja, ik zou die bak wel even verplaatsen maar had goede kleding aan en wilde die bak niet tegen me shirt/broek aanhouden, toen vertilde ik me :redface:
De basis is een G60 bak trouwens :)
breadfan83
09-08-2009, 11:32
Nja, ik zou die bak wel even verplaatsen maar had goede kleding aan en wilde die bak niet tegen me shirt/broek aanhouden, toen vertilde ik me :redface:
De basis is een G60 bak trouwens :)
Ahja, dat ken ik. Beetje van je af tillen, en daar gaat je onderrug. :tongue:
Maar je shirt is schoon gebleven! :thumbup:
Haha, dat zijn altijd de goede ideeën.
Volgens mij maakt zo'n bak qua gewicht niet zo heel veel uit.
martinus83
10-08-2009, 19:10
Vandaag een 2 tal onderdelen opgehaald, druklager en geleidebus :)
http://i7.photobucket.com/albums/y283/martinus83/MK2%20Edition%2016vG60/druklager16vg60martinus83.jpg
Ik dacht dat je moest overhuizen Tinus :D
CleanedCordoba
11-08-2009, 08:50
Wordt een mooi blokje :D
martinus83
12-08-2009, 18:49
Thx frankske ;)
@ mish (en stijntje), vandaag ja, en het is allemaal goed verlopen :)
Wat waren jullie 2 leuk op elkaar afgestemd, allebei in het paars, in die witte Jeep :redface:
martinus83
15-08-2009, 14:10
Versnellingsbak in de verf gezet, glanzend zwart.
http://i7.photobucket.com/albums/y283/martinus83/MK2%20Edition%2016vG60/versnellingsbakglanszwart.jpg
Afdekkap, asflenzen en nog wat onderdeeltjes opgeknapt.
http://i7.photobucket.com/albums/y283/martinus83/MK2%20Edition%2016vG60/versnellingsbakparts.jpg
breadfan83
15-08-2009, 14:11
Dikkie dik! :thumbup:
heel netjes allemaal! geen halve werk
martinus83
19-08-2009, 13:45
Tijd terug een onlangs gereviseerde dynamo overgenomen. Deze wil ik in een andere kleur hebben dus heb vandaag de dynamo uitelkaar gehaald.
De lagers vervang ik ook maar want er zaten goedkope chinese lagers in. Nu dus SKF lagertjes.
http://i7.photobucket.com/albums/y283/martinus83/MK2%20Edition%2016vG60/dynamo16vg60.jpg
Goed bezig martinus, dit tempo moet je aanhouden,
Als ik kan helpen weet je me te vinden he :D want dat is andersom ook :P
't verschil is dat Tinus ook echt helpt, en jij alleen maar in de weg loopt Stijn :D
martinus83
19-08-2009, 14:05
Shablang!
Je staat al met voornaam in de computer bij de dealer zie ik !!! :thumbup:
Word supernetjes zo !!!
martinus83
19-08-2009, 14:19
Ja klopt, ivm kortingsgroepen of weet ik wat.
als je er maar vaak genoeg komt :)
breadfan83
23-08-2009, 14:35
Mooi Martinus!
Ook heel mooi hoe je het topic zo goed bijhoudt.
martinus83
04-09-2009, 19:26
Duurde even.. maar heb wat onderdeeltjes terug van de coater
Dynamo behuizing is gestraald en geparelstraald.
De stalen en aluminium delen zijn gestraald en zwart gecoat.
http://i7.photobucket.com/albums/y283/martinus83/MK2%20Edition%2016vG60/gestraaldedynamo2.jpg
martinus83
05-09-2009, 17:35
Vandaag de spoel in glanzend zwart en de behuizing helften in mat zwart gespoten.
http://i7.photobucket.com/albums/y283/martinus83/MK2%20Edition%2016vG60/gespotendynamo.jpg
breadfan83
05-09-2009, 17:50
Had je die behuizing niet gewoon kunnen laten coaten in 't zwart?
Machtig mooi project!
Jij hebt echt geduld en oog voor de details, die deze golf anders maakt dan andere golfjes.
Met andere woorden: "goed bezig" en nog heel veel plezier toegewenst.
brabomk1g60
06-09-2009, 08:44
Dat ziet er allemaal goed gel*kt uit vent :thumbup:
keep up the good work zal dit project zeker blijven volgen.
succes verder :)
martinus83
06-09-2009, 10:04
bedankt mannen ;)
Had je die behuizing niet gewoon kunnen laten coaten in 't zwart?
Zoals je ziet heb ik daar niet voor gekozen nee. Bij al die kleine uitsparingen krijg je op de randjes een kleine ophoping van lak/coating, daar is de coating altijd dikker. De spoel moet goed in de behuizing passen, waar het lager in gaat mag geen coating zitten etc.
Al met al is het beter om je in dit geval de behuizing gewoon te spuiten. Daar komt dan bij dat ik dan ook zeker weet dat de mat zwarte kleur van dynamo, inlaat en g-lader precies hetzelfde zijn.
martinus83
12-09-2009, 12:01
Dynamo zit weer inelkaar :)
http://i7.photobucket.com/albums/y283/martinus83/MK2%20Edition%2016vG60/dynamo16vg60_2.jpg
http://i7.photobucket.com/albums/y283/martinus83/MK2%20Edition%2016vG60/dynamo16vg60_1.jpg
Netjes.
Hadden die 4 bouten niet wat korter gekund??? Erg lang he.
martinus83
12-09-2009, 12:35
Nou, dat zal ik je uitleggen want uiteraard viel me dat ook op.
Als je de dynamo in elkaar zet moet je de helften naar elkaar toe trekken gezien de spoel ring in de beide behuizigen geperst wordt. Daarom zijn die boutjes langer.
Bij een 16v zit er een kunststof kapje op de achterkant van de dynamo, deze zet je vast middels die bouten waar vervolgens dus nog een moertje bij komt.
Zit de dynamo inelkaar en komt er geen kunststof kapje op, dan kun je de bouten eruithalen, inkorten en er weer in zetten.
Dat ziet er weer bijzonder mooi uit!
Netjes.
Hadden die 4 bouten niet wat korter gekund??? Erg lang he.
Hij valt weer over de bouten hoor... :rolleyes:
Netjes.
Hadden die 4 bouten niet wat korter gekund??? Erg lang he.
Hij valt weer over de bouten hoor... :rolleyes:
:D en krijgt nog antwoord ook :cool:
Poe hee, ik had gewoon de Motip Matzwart gepakt en er een keer overheen gewaaid!
Maarja, jij hebt geduld he! knap hoor :D
breadfan83
14-09-2009, 19:23
Zoals je ziet heb ik daar niet voor gekozen nee. Bij al die kleine uitsparingen krijg je op de randjes een kleine ophoping van lak/coating, daar is de coating altijd dikker. De spoel moet goed in de behuizing passen, waar het lager in gaat mag geen coating zitten etc.
Al met al is het beter om je in dit geval de behuizing gewoon te spuiten. Daar komt dan bij dat ik dan ook zeker weet dat de mat zwarte kleur van dynamo, inlaat en g-lader precies hetzelfde zijn.
Klopt... details hè. :thumbup:
Om dan helemaal te gaan mierenneuken, na die opmerking over de boutjes... misschien is het 'n idee om met de dremel (oid.) even die opstaande randjes en naden ed. van het dynamo-huis glad te maken. Ziet er net even wat netter uit. Al denk ik dat ze enkel opvallen omdat de foto zo groot is. :D
martinus83
15-09-2009, 11:05
.. ja, daar heb je gelijk in. Met de versnellingbak heb ik met een scotch schijf de scherpe randen weggehaald, waarom met de dynamo niet vraag ik mezelf nu ook af.
ik zieget wel, nu hij niet meer openneer naar de lier gaat zit er veel meer schot in de zaak tof ouwe !
CleanedCordoba
15-09-2009, 11:26
ziet er weer top uit! gaat een lekkere mk2 worden
breadfan83
15-09-2009, 18:13
.. ja, daar heb je gelijk in. Met de versnellingbak heb ik met een scotch schijf de scherpe randen weggehaald, waarom met de dynamo niet vraag ik mezelf nu ook af.
Gewoon alsnog effe doen, overspuiten is de moeite niet vergeleken met wat je allemaal al aan tijd, energie en geld in dit project hebt zitten.
En om je naderhand met zo'n dikke bak te moeten gaan storen aan de naden van de dynamo zou "een beetje jammer" zijn. ;)
Hoe dan ook, ik heb respect voor al het werk tot nu toe! :thumbup:
echt een hele mooie g60 word dit. Ik kan niet wachten om hem te zien als ie in elkaar zit. Het is al gezegd, maar super mooi dat je zo veel aandacht aan de kleine details besteed.
dit word een pracht exemplaar
martinus83
16-11-2009, 21:42
Even tijd genomen voor het plaatsen van wat foto's
Onlangs toch maar een motortakel aangeschafd, zat er even over te dubben maar dit is natuurlijk wel zo praktisch, zal hem nog wel een paar keer nodig hebben.
http://i7.photobucket.com/albums/y283/martinus83/MK2%20Edition%2016vG60/Blokduo_2.jpg
Ondertussen wat onderdelen verzameld. Aandrijfassen, pedalen box, kabelschakeling en een tweetal vliegwielen (extra vliegwiel kan nooit kwaad ;))
http://i7.photobucket.com/albums/y283/martinus83/MK2%20Edition%2016vG60/onderdelen_nov_2.jpg
Koppelingssetje had ik al, powerclutch setje van Sachs.
http://i7.photobucket.com/albums/y283/martinus83/MK2%20Edition%2016vG60/sachspowerclutch.jpg
Vliegwiel zal afgedraaid worden waarna deze samen met de sachs set gemonteerd kan worden op de motor. Bak erop schroeven, nog een motorsteun, de juiste startmotor, etc. Nog wat zaken te doen alvorens de motor erin kan. Ook de pedalen box zal er eerst in moeten, wel zo makkelijk.
http://i7.photobucket.com/albums/y283/martinus83/MK2%20Edition%2016vG60/Blokduo.jpg
brabomk1g60
16-11-2009, 21:55
Blijft in mijn ogen het ultiemste motorblok 16VG60 :eek:
gewoon GEWELDIG!!!!
ga dit topic zeker blijven volgen keep up the good work :thumbup:
breadfan83
16-11-2009, 22:04
Mooi takeltje, en dezelfde workmate als onze oude. :D
Het blok begint langzaam maar zeker weer op een motor te lijken.
martinus83
06-12-2009, 17:16
Gister heb ik het afgedraaide en gebalanceerde vliegwiel opgehaald. Het gewicht is gereduceerd naar zo'n 5600 gram.
http://i7.photobucket.com/albums/y283/martinus83/MK2%20Edition%2016vG60/16vg60martinus8356kg.jpg
Het druklager en de hefarm in de bak gemonteerd.
http://i7.photobucket.com/albums/y283/martinus83/MK2%20Edition%2016vG60/16vg60martinus83opbouw2.jpg
Daarna het vliegwiel met nieuwe bouten gemonteerd.
De koppeling en drukgroep gemonteerd, ook met nieuwe boutjes, daarna de versnellingsbak op de motor is vastgeschroefd.
http://i7.photobucket.com/albums/y283/martinus83/MK2%20Edition%2016vG60/16vg60martinus83opbouw3.jpg
http://i7.photobucket.com/albums/y283/martinus83/MK2%20Edition%2016vG60/16vg60martinus83opbouw4.jpg
http://i7.photobucket.com/albums/y283/martinus83/MK2%20Edition%2016vG60/16vg60martinus83opbouw.jpg
Ik had al ontdekt dat het aantal tanden van een 16v startmotor anders is dan bij een G60 startmotor maar ook de lengte van de uitstekende as en de pasvorm van de bouten is anders.
Kan met het blok niet verder dus ben aan de aandrijfassen begonnen.
Homokineten gedemonteerd, assen geschuurd en alle homokineet onderdelen schoongemaakt. Ik ga geen nieuwe monteren, er komen nieuwe hoezen, moeren en ringen etc op.
http://i7.photobucket.com/albums/y283/martinus83/MK2%20Edition%2016vG60/16vg60martinus83assen.jpg
http://i7.photobucket.com/albums/y283/martinus83/MK2%20Edition%2016vG60/16vg60martinus83assen2.jpg
http://i7.photobucket.com/albums/y283/martinus83/MK2%20Edition%2016vG60/16vg60martinus83assen3.jpg
Weer lekker bezig geweest Tinusse...
Monnikengeduld heeft die Tinus!
Weer een stap gemaakt tinus. Ziet er goed uit man!
Weer een aantal uur goed besteed zo te zien!
Het geheel ziet er heel netjes uit, heb je die steunen en overige onderdelen nou laten poedercoaten of heb je ze gespoten?
martinus83
06-12-2009, 21:09
Bedankt allen:)
Erik, steunen ed zijn allemaal gestraald en gecoat ja
Herm Schreurs
06-12-2009, 21:44
Martinus, mooi kerel!!!
Begint nu richting het einde te gaan he?
Keep up the good work!
Je blijft ook met het digifant regelapparaat rijden?
Moet je met de auto nog op de testbank voor het heschrijven van de tsjip?
Blijven posten he!
CleanedCordoba
07-12-2009, 12:07
kijk dit is weer mooi werk !:thumbup:
Goed bezig Martinus...ziet er allemaal erg mooi uit.
breadfan83
08-12-2009, 12:18
Mooi mooi!
martinus83
08-12-2009, 21:11
Bedankt voor de reacties :cool:
Martinus, mooi kerel!!!
Begint nu richting het einde te gaan he?
Keep up the good work!
Je blijft ook met het digifant regelapparaat rijden?
Moet je met de auto nog op de testbank voor het heschrijven van de tsjip?
Blijven posten he!
Nog genoeg te doen, maar steeds weer een deel afgewerkt ja ;)
Ik ga, zoals het nu staat, op digifant rijden ja. Ik rijd niet op standaard G60 injectoren, zal de auto uiteindelijk op de bank zetten voor een goede afstelling, chip op maat dus. In de inrijdperiode zal er ook een geschreven chip in moeten, maar dan in "veilige modus" :)
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.