View Full Version : Golf 2 kopen waar op letten
Goeiedag allemaal.
Ik ben Royce uit Enkhuizen, 16 jaar oud en helemaal gek van de VW Golf.
Ik ben bezig om er een te kopen, een golf 2, en zijn er misschien mensen die mij zouden kunnen vertellen waar ik op moet letten als ik een Golf 2 ga kopen?
Alvast bedankt allemaal :D
Beetlefreak
25-02-2008, 23:09
ff verplaatst naar Golf / Jetta 2.
Berrychello
26-02-2008, 00:03
De versies vanaf augustus 1987, dus met de facelift, zijn wat beter tegen roest beschermd. Let op roest om de voorruit, bij de wielkasten en bij de dorpel, net voor het achterwiel. Verdere tips laat ik over aan de echte kenners!
Goed opletten of alle elektronica werkt, dat is nog wel eens een issue.
Ik heb het met mijn auto ook, hij doet het prima maar elektronisch zit het niet helemaal goed.
Probeer ook zoveel mogelijk te achterhalen van het onderhoud, goed onderhouden auto's gaan net even langer mee.
Let niet op de kilometerstand want die blokken gaan toch niet zo snel stuk. Als die goed loopt, loopt die goed.
Maak iig een goede testrit [van een minuut of 20].
Berrychello
26-02-2008, 11:17
Of neem een technische kennis of monteur mee. Ik en die monteur hebben een proefritje van 100 meter gemaakt en toen wisten we al dat ie ok was! :)
Altijd makkelijk om wat kennis (mee) te hebben bij de aankoop van een occasion!
bij golf II, mbt roest de volgende puntjes,die k weet dan
- in de bak van het reservewiel.
- onder de raamrubbers.
- op de spatborden.
- onder de sierstrips, sideskirts en spatbord randen.
- aan de achterklep.
- op de dorpels.
- onder de accu.
- onder de deurgrepen door eventuele inbraakschade.
- Niet of slechts deels werkende verwarming.
- Afhankelijk van het model: de carb. (Vooral bij de 1.6)
check ff deze link
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=12697
chris_vw89
26-02-2008, 15:34
ik heb gehoord, dat juist de oudere golfjes beter zijn, niet perse tegen roest, maar ik zie vaakt slechtere '90 ers rondrijden als '86ers..
maar accubak is vaak probleem, had ik ook, maar is gefixt,
en verwarming, was bij mij ook deels kaduuk, maar ff nieuw weerstandblokje ingezet, tis en blijft een oude auto
koppeling slijt ook goed, moet bij mij ook nog nieuwe in, maar je moet als je hem ziet en er ff in rijd al een goed gevoel bij hebben, ook als er wat kleine gebreken zijn, heb je geen goed geveol, laten staan
Berrychello
26-02-2008, 17:25
--------------------------------------------------------------------------------
ik heb gehoord, dat juist de oudere golfjes beter zijn, niet perse tegen roest, maar ik zie vaakt slechtere '90 ers rondrijden als '86ers..
Mijn theorie: de slechte '86ers zijn al gesloopt en degene die over zijn worden gekoestert door mensen als wij forummers. '90ers die dagelijks worden gebruikt zie je nog veel vaker, en die zijn inderdaad vaak redelijk slecht/lelijk.
Let ook op het vloerkleed of dat niet nat is.
Gebeurt vaak als het plastic van de deuren is gehaald voor het inbouwen van boxen
Heb er vier gehad waarvan 3 zeik nat waren!
Bedankt voor al deze mooie tips. Hier kan ik wat mee. Sorry voor de late reactie trouwens, was me pc ff kwijt voor reparatie. Als er mensen zijn die nog meer weten, zeg het maar!Thumbup
Die smiles, hoe werkt dat:P???
Die smiles, hoe werkt dat:P???
Zo: :D :D :D :D :D :D :D :) :) :confused:
zo dus :woowoo: :) :cool: :tongue: :confused: :mad: ;) :screwy: :eek: :D :rolleyes: :thumbup: :( :offtopic:
:tongue: ik snap m nu, gewoon go advanced
Enne, wat moet je nu al met een auto? Je bent nog maar 16... Kun je beter wachten, ze worden vast goedkoper.
golfjes 2 worden niet meer goedkoper.. 2 jaar terug kocht je ze op elke straathoek voor 200 euro.. deuken 1.3 word nu al doodleuk 700 voor gevraagd..
idd jaap...dat vragen ze er voor...of ze het er werkelijk voor krijgen?
schrik niet, dit zijn foto's van 2 oude types golf 2, die allebei redelijk slecht waren :)
als de golf spatbordverbreders heeft, ga even naar de wasbox en kijk de wielranden goed na:
http://i25.photobucket.com/albums/c95/daniel079/GTInov010.jpg
ook de hoeken van de ramen zijn slechte punten, vaak kijken de bloemkolen al onder het raamrubber uit
http://i25.photobucket.com/albums/c95/daniel079/GTInov004.jpg
de onderste hoeken zijn bij hogere kilometerstanden ook vaak slecht
http://i25.photobucket.com/albums/c95/daniel079/GTInov012.jpg
achterklep:
http://www.vwfanatics.nl/bugs/images/33.jpg
http://i25.photobucket.com/albums/c95/daniel079/hok005.jpg
rubber van de kofferbak even lostrekken en kijken hoe het plaatwerk er aan toe is:
http://i25.photobucket.com/albums/c95/daniel079/zwartegolf007.jpg
doe de mat even omhoog en kijk en ruik hoe het gesteld is onder de mat:
http://i25.photobucket.com/albums/c95/daniel079/zwartegolf005.jpg
doe ook even het tankklepje open en kijk of het onder de rubber ring nog goed is
http://i25.photobucket.com/albums/c95/daniel079/GTInov011.jpg
verder gewoon goed kijken en zoals iemand al eerder had gezegd: Neem iemand mee met verstand van auto's.
en nogmaals: Lang niet alle golfjes 2 zijn zo slecht als op de foto's hierboven!!!!
Oke, ik heb nu al een hoop goede tips gekregen :D ! Wie zij er dat ik nog geen golf moest kopen op me 16? Ik heb een garage en gereedschap, profesioneel gereedschap. Wat is er dan mooier dan sleutelen aan een auto. Ik vindt het kopen van een brommer zonde van me geld. Een beetje nette brommer kost ook al gauw tussen de 1.000 en de 1.500 euro. Ik geef dat liever uit aan een knappe golf waar nog het een en ander aan gedaan moet worden. Brommers kosten alleen maar geld en leveren uit eindelijk geen ruk meer op. Een mooie originele golf wel. Alsnog bedankt voor al deze waardenvolle tips :thumbup: , ik ben al druk aan het kijken in omgeving en internet naar een leuke golf. Hopelijk vindt ik voor de vakantie wat, kan ik mooi sleutelen:thumbup:.
Drify_mk1
07-03-2008, 16:42
ik heb nu een golf1, en ik ben ook 16 jaar.
inderdaag beetje opknappen enzo. lekker lang de tijd voor.
als we geen ruimte hadden kocht ik nu ook nog geen auto.
[QUOTE=RoyceV]Ik vindt het kopen van een brommer zonde van me geld. Een beetje nette brommer kost ook al gauw tussen de 1.000 en de 1.500 euro. Ik geef dat liever uit aan een knappe golf waar nog het een en ander aan gedaan moet worden. QUOTE]
Groot gelijk hoor! Hele legitieme reden!!
Succes met de zoektocht/aankoop :D
Nja ik heb altijd met groot plezier op mijn brommer rond gereden.
En mis hem nou nog als het mooi weer is!
Maja de brommer tijd gaat over in auto tijd.
succes met je zoektocht!
idd, als je geen ruimte heb, iets zoals een garagebox ofzo, dan moet je geen auto gaan koop waar nog aan gesleutelt moet worden. Als ie dan buiten staat gaat ie alleen maar meer achteruit en dat is zonde van je centen. :screwy:
[QUOTE=RoyceV]Ik vindt het kopen van een brommer zonde van me geld. Een beetje nette brommer kost ook al gauw tussen de 1.000 en de 1.500 euro. Ik geef dat liever uit aan een knappe golf waar nog het een en ander aan gedaan moet worden. QUOTE]
Groot gelijk hoor! Hele legitieme reden!!
Succes met de zoektocht/aankoop :D
Heb je nou een VW en een opel?
Dat kan echt niet hoor :screwy:
:rolleyes: Zijn er ook nog verschillende types van de Golf II gemaakt? Zo ja, weet iemand hoveel? :) Alvast bedankt allemaal :thumbup:
Berrychello
22-03-2008, 21:48
Wat voor types bedoel je? 3deurs en 5deurs? :p
Jean-michel87
23-03-2008, 10:53
Hardstikke goed jonge! slim om nu al 1 te kopen in plaats van brommer..
als ik al het geld wat ik in een brommer heb gestoken op had gespaard.. had ik nu al een dik gereviseerd 1.8 Weberblok met heel leuk spul kunnen hebben..
En Puch rijden is ook wel lekker goedkoop hoor ;)
www.doppel-wobber.de
die site staan alle verschillende types golf op.. ook staan er veel foto's bij enzo..
http://members.lycos.nl/audiboeken/
nog mooie site met veeel technische gegevens.. kan je je er al mooi in gaan verdiepen..
overmatige kennis in dat spul is nooit weg ;)
sla die .PDF bestandjes op.. print ze uit.. maak er netjes een boek van of doe het in een map.. kan je mooi tijdens het sleutelen erbij houden..
heel veel plezier en succes met je toekomstige golfie!
Bedankt voor deze handige links. Hier heb ik heel veel aan :D Puch is zeker goedkoop, ben er nu eentje aan het reviseren, is bijna klaar :tongue:
Krazzdaggoe
27-03-2008, 20:30
aha geld zat voor een jonge knaap hahaha.. nou let goed op of de vloerbedekking niet nat is,
of alle verlichtingen werken zoals behoren, doe een (aankoopkeuring) ergens word meeste dingen meteen goed bekeken;) good luck met het zoeken!
achterkl,ep los doen en aan de binnekant de hoeken bekijken..
daar wil t ook wel eens roesten,
Weer wat leuke tips erbij, bedankt mensen :thumbup:
Nog ff een vraagje.
Ik heb van iemand gehoord dat een 1.8 8-klepper meer kracht onderin heeft dan een 1.8 16-klepper. Een 16-klepper zou weer een hogere top hebben. Weet iemand hier wat meer over? :rolleyes:
Fabian_GTI
21-04-2008, 16:53
Volgens de getallen is een 16v sneller, zowel onderin als bovenin.
In de praktijk vind ik een 8v een stuk feller reageren, vooral onderin.
Voor de rest kan ik er geen uitspraken over doen aangezien ik een standaart 16v heb gehad en nu een aangepaste 8v, die een stuk sneller is zowel onderin als bovenin als de gemiddelde 16v.
Ik heb hier trouwens nog wel een mooie 1991 golf 2 1.8 GTI 8v, carroserie is kneiterhard er zit alleen ( zoals je wilt ) wat sleutelwerk aan in de vorm van:
- Versnellingsbakje ( Diff lagers )
- Versleten bandjes
Voor de rest een leuk ding met 15 inch lichtmetaal, dikke g60 bumpers, ander uitlaatje, embleemloos grilletje etc.
650 eurootjes is hij van jou. Let wel op de carroserie is kneiterhard en heeft nergens roest !
Je kunt altijd eens vrijblijvend komen kijken als het je wat lijkt ;)
Hoi
Bedankt voor je info. Weet ik dat ook weer.
Die golf die je te koop heb staan, is dat niet zo'n afgetrapt ding?
Want de meeste GTI'tjes zijn afgetrapt door van die jonge gasties die net hun rijbewijs hebben. Hoeft niet altijd zo te zijn natuurlijk. ;)
Greetz,
Royce
Oja, en waar woon je? Als ik wel wil komen kijken :tongue:
Fabian_GTI
22-04-2008, 19:29
Noordholland Noord.
Is van een bevriende monteur op t moment, blok staat op 209dkm dacht ik.
Motor loopt ietwat rijk maar voor de rest prima, niet afgerost naar mijn mening.
Oke :) .
Heb je misschien wat fotootjes?
En wat meer technische informatie?
Ondehoudsgeschiedenis ook misschien.
Greetz,
Royce
chris_vwg60
23-04-2008, 15:30
heey
jhaa goed bezig met die golfjes haha
1 jaartje geleden toen ik 16 was heb ik ok een golf 2 gekocht net als de andere mensen helemaal gek van die bak toen 1tje gaan kopen aleen zat heel veel werk op
maar das leuk want als hij dan af is weetje waar je het voor gedaan heb
het was dus een edition one :P aleen motorblokske nieuwe motorblok erin en klaar
maar je had het over verschillende uitvoeringen en van de golf 2 zijn er heel veel verschillende uitvoeringen manhattan medison edition one wolfsburg edition gt4 edition blue fire and ice en nog veel meer het is maar net wat je leuk vind maar tuurlijk is een edition altijd leuk
groeten christian
Fabian_GTI
23-04-2008, 17:25
Oke :) .
Heb je misschien wat fotootjes?
En wat meer technische informatie?
Ondehoudsgeschiedenis ook misschien.
Greetz,
Royce
Ik zal eens wat foto's schieten
Tech info, wat wil je weten ?
GTI 8v PF 112 PK
Onderhoudsgeschiedenis zal ik even kijken wat erbij zit, zoals vermeld hij is van een monteur dus ik denk niet dat er veel tussen zal zitten aangezien hij zelf het onderhoud doet.
Stuur van alles maar wat. Technische info bedoel ik meer bouwjaar en dat soort dingen. Schiet maar wat plaatjes van de motorruimte, kofferbak met reservewiel en dat soort dingetjes. Ook de auto in ze geheel natuurlijk :D
Alvast bedankt
PS: sorry voor de late reactie :tongue:
[QUOTE=ZOAB]
Heb je nou een VW en een opel?
Dat kan echt niet hoor :screwy:
En of dat kan :tongue: Een C-Kadett is cool! Liever een nette Kadett dan een Golf1/2 met body-kits ;)
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.