View Full Version : Verslikken na koudestart ->probleem met m`n edition one GTI
He toppers...
ff een vraagje,
Als mijn motor koud is en ik start hem, slaat hij meteen aan en loopt ie netjes stationair.
Maar als ik dan gas geef dan komt ie heel even op toeren, hikt ie een keer en slaat de motor af. Bougies zijn dan nat en krijg hem dan niet aan de praat.
Bougies droogblazen en starten: perfect...totdat ik weer gas geef, dan slaat de motor weer af met natte bougies.
Maar als ik de motor een klein poosje stationair laat draaien is het ineens wel goed. Dan hikt hij niet en slaat de motor ook niet af en rijdt hij super!
Dus bij koude motor wil hij niet. en bij lauwe/warme motor zijn er geen problemen.
We hebben al een andere STK geprobeerd, andere Luchtmassameter, andere blauwe koelvloeistofschakelaar.....
Iemand enig idee wat dit kan zijn?
Owja. De injectors nevelen niet na en zijn niet lek. Ook vertoont de drukregelaar geen lekkage als je de vaccuumslang eraf trekt.
Ik had ongeveer hetzelfde, bij mij was de temperaatuursensor(blauw) (maar heb jij ook al geprobeerd) kapot, zit voor de koelwatertemperatuursensor
Wat is "ongeveer" hetzelfde dan?
golf mkII 16v
12-03-2008, 22:53
Koudstartsproeier blijft lekken
Ja er blijft in ieder geval iets lekken. Kan ook zijn dat je injectoren continu open blijven staan?
en hoe is dat te testen/meten/verhelpen?
golf mkII 16v
12-03-2008, 23:50
Eruithalen en op contact zetten
heb nog wel een setje injectoren liggen van een pf motor
ik heb zelf ook nog een setje liggen;)
golf mkII 16v
13-03-2008, 23:40
Koudstartsproeier blijft lekken
Topic gelezen en zag dat het een 1P/PF motor is
Vollast of nullast schakelaar of regelunit
fre-golf1-16v
14-03-2008, 23:36
hoe kun je dat door meten ?
Ik heb een ohm meter over de schakelaar gezet en hij werkt gewoon.
golf mkII 16v
14-03-2008, 23:48
Op de stekker moet circa 5 volt staan
fre-golf1-16v
15-03-2008, 13:13
staat 4.8 volt op de stekker.
Heb de schakelaars doorgemeten 1 schakelaar is ingeschakeld als de gasklep dicht staat en een bij vol last.
De motor sllaat af op het moment dat de nullastschakelaar de verbinding verbreekt.
golf mkII 16v
15-03-2008, 13:58
staat 4.8 volt op de stekker.
Heb de schakelaars doorgemeten 1 schakelaar is ingeschakeld als de gasklep dicht staat en een bij vol last.
De motor sllaat af op het moment dat de nullastschakelaar de verbinding verbreekt.
4.8v is goed
Dan is het wss de schakelaar.Die geeft dan een verkeerd signaal naar het tregelapparaat
fre-golf1-16v
15-03-2008, 15:21
ja maar als de nul last schakelaar onderbreekt bij het bedienen van de gas klep
zou je toch zeggen dat hij goed werkt.
of begrijp ik het niet goed?
golf mkII 16v
15-03-2008, 18:43
nullast en vollast regelen de brandstof en ontsteking
En als 1 van die 2[brandstof en ontsteking] niet goed is loopt de motor ook niet goed
Lastig met al die electronica om iets te zoeken
Denk dat je tog dingen moet gaan uitwisselen.De vollast geeft bij koude motor dan een verkeert signaal?
maandag een stuk gereden (150 km) geen koudestartprobleem gehad....paar dagen en pogingen eerder ook geen last meer van gehad...
alleen wou ik hem maandagavond starten...was het probleem er weer....
vreemd...
Probeer em es zonder koudestartsproeier te starten...
Stekker deraf en starten, starten wil misschien wat lastiger tijdens vorst/kou.
Als ie dan niet verzuipt zit het toch daar in...
Hebben we al gedaan Menace....
golf mkII 16v
27-03-2008, 20:37
Denk toch een ander regelapparaat er op zetten
Die van een 1P is anders[nr 037 906 022 M/AR]
regelapparaat:computer?
trouwens...vond het wel gek dat hij er een paar dagen geen last van had, maar ineens weer begon
golf mkII 16v
27-03-2008, 21:07
Vocht int regelapparaat!
Vocht int regelapparaat!
Vandaag het regelapparaat eventjes uit elkaar gehaald:
http://i229.photobucket.com/albums/ee299/renekloeze/Afbeelding8568.jpg
http://i229.photobucket.com/albums/ee299/renekloeze/Afbeelding8564.jpg
http://i229.photobucket.com/albums/ee299/renekloeze/Afbeelding8565.jpg
G-eert-40
28-03-2008, 17:35
die vlekjes om die soldeerpuntjes heen is uitgelopen hars. die puntjes zijn in het verleden ooit door iemand doorgesoldeerd of al in de fabriek. kan verder niet zoveel kwaad. was wel mooier geweest als ze het even met een hard borsteltje met een beetje alcohol hadden schoon geveegd.
grtz.
En geen krassen in de banen of losse soldeerpunten?
Nee voor de rest weinig gekke dingen gezien...zoveel verstand heb ik er nou ook weer niet van.
G-eert-40
28-03-2008, 17:48
ook geen vocht aan de bovenzijde waar de componenten zelf zitten? of andere verdachte dingen? zoals zwart geworden plekjes of roestvormige plekjes aan de pootjes van de componenten?
grtz.
Neuh niet echt wat bijzonders gezien...
Net weer de shizzle in elkaar gezet...en de GTI weer gestart....
starten en lopen..en geen koudestartprobleem...
erg vreemd hoor
Stekkers gecontroleerd op corrodatie? Weet niet of je aan de achterkant van de stekkers kunt kijken voor losse contacten.
zou de lamdasonde ook een oorzaak kunnen zijn voor dit probleem trouwens?
niemand?? ^^^^^^^^^^^^^^^^
FF de lamda loskoppelen en je weet het.
Maar lijkt me sterk! De lamdaregeling gaat pas werken als de auto warm is.
Is de temperatuur sensor weleens vervangen? ALs hij denkt dat het min 50 is dan willen ze ook nog weleens verzuipen.
De motor reageert er wel op als de lambda losgekoppeld wordt...maar ook omdat ie de laatste maand 2x los is geweest...denk niet dat zo`n ding er dan beter op wordt?
Ik heb er ook weinig kaas van gegeten...
Temperatuursensor is uitgewisseld door eentje die van een goede motor kwam, maar ik denk dat ik straks maar eventjes een nieuwe haal...Nu de diesel nog steeds kapot is (waarschijnlijk scheur in de kop) rij ik elke dag met de GTI naar het werk...en meteen weg kunnen rijden na het starten is dan wel lekker...
Als hij beter loopt met de lamdasensor losgekoppeld is hij niet zo fris meer nee.
Zowiezo zou ik een lamdasensor elke 80.000 tot 100.000 km vervangen, scheel veel brandstofgeld.
Ik vermoed dat je ergens een kabelbreukje hebt o.i.d, als alle sensoren ok zijn, blijdt er niet veel meer over.
Zowiezo zou ik een lamdasensor elke 80.000 tot 100.000 km vervangen, scheel veel brandstofgeld.Waarom?
Hebben die dan zo'n korte levensduur? Brandnieuwe lamdasonde lijkt me niet zo goedkoop.
hij begint er niet echt beter op te lopen met afgekoppelde lamda sensor...begint meer te sputteren zeg maar.
Morgen maar eens een nieuwe blauwe sensor ophalen...
Waarom?
Hebben die dan zo'n korte levensduur? Brandnieuwe lamdasonde lijkt me niet zo goedkoop.
Na dat aantal kilometers, geven ze toch vaak een andere waarde af. Dan dat ze zouden moeten doen. Wat weer resulteert in een wat hoger brandstofverbuik!
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.